Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. április 7. kedd
Retro

F1-Archív: Raikkönen már előre tudta

Button nagyon nagy tévúton jár, Webber nem jól ül a Red Bullban, Massa első körei a Ferrarinál - február 21-ei F1-es hírek az elmúlt két évtizedből.

Lássuk, milyen hírekre kaptuk fel a fejünket az elmúlt években ezen a napon, február 21-én.

2019: Jönnek az érdekes nyilatkozatok a teszttel kapcsolatban: Valtteri Bottas szerint a Mercedes simán a Ferrari mögött van, Charles Leclerc szerint a riválisok még takargatják valós tudásukat, Lewis Hamilton szerint Leclerc-től nem várhatunk olyan szezont, ami vb-esélyessé teszi. Közben pedig a Red Bullnál kijelentik, hogy ez történetük legjobb előszezoni tesztje...

2018: Robert Kubica azt mondja, hogy szinte biztos volt abban, hogy 2018-ban visszatérhet az F1-es rajtrácsra - most viszont úgy érzi, hogy a következő hónapok közelebb hozhatják ehhez és mindent meg fog tenni érte. Kicsit csalódott, de új cél számára, hogy 2019-ben sikerüljön az "igazi" visszatérése.

2017: Csak a "szokásos" nyilatkozatok a Renault-tól: az új motor 95%-ban más, mint az eddigi és a terv szerint már az év elején három tizedmásodperccel gyorsabb lesz körönként, úgyhogy a Red Bull nyugodjon csak meg, lesz esélye bármire. A Renault közben fontos tanácsadói pozícióba teszi Alain Prostot, ettől a lépéstől is sokat várnak.

2016: A Mercedes, a McLaren és a Haas egyszerre mutatja be új autóját, amely az amerikai istállónak az első versenygépe az F1-ben - közben a Sauber is megmutatja az idei festését, de az autót nem. A Haasnál nem viccelnek és rögtön a pontszerzésről beszélnek, ami ekkor még túlzottan optimista jóslatnak tűnik, a Mercedesnél pedig azt mondják, hogy minden partnercsapatuk a legjobb motort kapja, nincs különbség.

2015: Jenson Button bődületesen nagy tévúton jár: a brit világbajnok szerint a McLaren-Hondában elég potenciál van ahhoz, hogy 2015-ben futamot tudjon nyerni. A tesztek során a tempójuk sem volt rendben és folyamatosan technikai gondok hátráltatták őket, de Button szerint ez csak annyit jelent, hogy a szezon elején nem tudnak majd nyerni, a vége felé viszont biztos megoldják a problémákat és akko ott lesznek a legjobbak között.

butto2015



2014: Lewis Hamilton (Mercedes) fölényesen, több mint 7 tizedmásodperc előnnyel zárta az élen a bahreini kollektív teszt harmadik napját, és mögötte is két Mercedes-motoros autót vezető pilóta végzett Jenson Button (McLaren) és Felipe Massa (Williams) személyében. A Red Bull műszaki gondjai folytatódtak.

2013: Fernando Alonso (Ferrari) végzett az élen a barcelonai kollektív teszt harmadik napján, megelőzve Nico Hülkenberget (Sauber) és Romain Grosjeant (Lotus). A legnagyibb gonddal az élcsapatok közül a McLaren küzd, Jenson Button szerint nem értik, hogy az autó miért viselkedik úgy, ahogy, de itt még azt is hozzáteszi, hogy biztosan jó évük lesz...

2012: Sebastian Vettel (Red Bull) a leggyorsabb a barcelonai kollektív teszt első napján. A németet Nico Hülkenberg (Force India), Lewis Hamilton (McLaren) és Daniel Ricciardo (Toro Rosso) is minimális különbséggel követte. Vettelt lenyűgözte a McLaren tempója, Michael Schumacher pedig elégedetten beszél a Mercedeséről, sokat vár ettől az autótól és ettől a szezontól.

 

2011: A Bahreini Nagydíj szervezői bejelentik, hogy idén nem rendezik meg az F1-es évadnyitó versenyét, mivel a helyi zavargások miatt nem tudják garantálni a versenyzők, a csapattagok és a szurkolók biztonságát. Mindeközben Barcelonában tesztelt a mezőny, ahol ezt a napot Felipe Massa zárta az élen a Ferrarival.

2010: Lépéshátrányban a Virgin – ezt akkori technikai igazgatójuk, Nick Wirth ismerte el, miután a jerezi teszten komoly műszaki problémák hátráltatták a csapatot. A Marussia/Manor elődjének számító istálló már akkor is elég nehéz időket élt meg: Lucas di Grassi és Timo Glock négy nap alatt összesen 144 kört tudott megtenni.

2009: Richard Branson szerint az F1-nek ki kell javítania saját hibáit, mielőtt csapata, a Virgin Racing csatlakozik a sorozathoz - habár hivatalosan azt sem erősítette meg, hogy közel állna ehhez. Már akkor is a költséghatékonyság növelésének kérdése volt a középpontban. Előre látták, hogy nem lesz életképes a projekt?

2008: Jenson Button és Rubens Barrichello is hisz a Honda fejlődésében, utóbbi pilóta azt is elmondta, Ross Brawn az az ember, akire az istállónak szüksége van. Nem üres szólamok voltak, egy évvel később Brawn egy angol fontért felvásárolta a csapatot a Honda kiszállása után, és Brawn GP néven világbajnokok lettek.

 

2007: Nico Rosberg (Williams) zárta az élen a valenciai teszt harmadik napját, amelyen csak a Williams és a Spyker két-két autója vett részt, miközben Mark Webber arra panaszkodik, hogy borzasztó kényelmetlen az ülése az új Red Bullban. Az ausztrál szerint most nem bírna ki egy versenytávot, de érkezik az új ülés és dolgoznak már a probléma megoldásán.

2006: Külön utakon – ekkoriban még előfordulhatott, hogy egy és ugyanazon napon három különböző helyszínen teszteltek a csapatok. A legtöbben Barcelonában rótták a köröket (szám szerint 7-en), közülük Mark Webber (Red Bull) volt a leggyorsabb, minimális különbséggel megelőzve Kimi Raikkönent (McLaren). Ezzel egyidőben a Ferrari Bahreinben, míg a Toro Rosso Imolában tesztelt.

2005: Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke úgy nyilatkozott, Michael Schumachernek szüksége van a nyomásra ahhoz, hogy teljesítménye legjavát tudja nyújtani a versenyeken. A nyilatkozat pikantériáját így utólag visszatekintve az adja, hogy a következő két évben éppen a Renault és Fernando Alonso állította jókora kihívás elé a hétszeres világbajnokot, aki ebben az időszakban biztosan nem panaszkodhatott a rá nehezedő nyomás hiányára.

 

2004: Kimi Raikkönen mintha csak az ördögöt festette volna a falra! Az ekkor még a McLarennél versenyző finn két héttel a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt aggodalmát fejezte ki, hogy autója teszteken tapasztalt megbízhatatlansága szerinte az év első versenyén is kieséshez fog vezetni. Így is lett: az Ausztrál Nagydíj 10. körében Kimi McLarenje elfüstölt.

2003: Felipe Massa első körei a Ferrari volánjánál – fogja még követni ezt néhány az utána következő években! A kis brazil a Saubernél eltöltött debütáló idénye után érkezett a Ferrarihoz, ekkor még csak tesztpilótaként, és ezen a napon, Fioranóban vezethett életében először egy F1-es Ferrarit, a csapat előző évi F2002-es modelljét.

2002: Verstappen megerősítette a hírt, miszerint megkörnyékezte őt a Sauber, és a hinwilliek tesztpilótaként szeretnék őt alkalmazni. Már az üléspróbán is túl vannak. Nem, ez még nem az a Verstappen, hanem az édesapja, Jos. Max ekkor még csak 4 éves volt.

2001: Elektronikusan szabályozható sebességlimiter a sárga zászlók helyett az F1-es versenyeken? Ezt helyezte kilátásba 2002-től kezdődően a sorozat vezetősége. Jól példázza ez, hogy mennyire nincs új a Nap alatt, hiszen 2015-ben újdonságként fogjuk köszönteni a virtuális safety car rendszerét, amely gondolati szinten tehát már ekkor, jó 14 évvel ezelőtt megszületett… 

2000: A Benetton megnyitotta új „teljesítményközpontját” Enstone-ban. Egy új tréningkomplexumról van szó, amelyet az egész csapat használni fog az évek során, egészen a mai napig. A Benettonból azóta persze előbb Renault, majd Lotus lett, de Enstone mindvégig megmaradt központnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?