Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. november 14. csütörtök
Retro

F1-Archív: Raikkönen másodszorra távozik a Ferraritól

Button újra gyereknek érzi magát, Piquet Jr. bátran kiáll a Renault ellen, Alonso egyetért Hamilton büntetésével, Takuma Satót fantasztikus tehetségnek tartják. Ilyen F1-es híreket olvashattunk szeptember 11-én 2000 óta.

2018: Kimi Raikkönen távozik a Ferraritól. Az olasz istálló bejelentette, hogy a finn év végén helyet cserél az újonc Charles Leclerc-rel, aki tanulóévét a Saubernél tölti. Raikkönen két éves szerződést írt alá azzal svájci székhelyű gárdával, amelynél F1-es karrierjét kezdte 2001-ben.

2017: Pierre Gasly elejtett egy célzást, amelyből arra következtethetünk, hogy a francia már idén lehetőséget kaphat a Toro Rossónál, amennyiben Carlos Sainz átnyergel a Renault-hoz.

2016: „Újra gyereknek érzem magam” – fogalmazott Jenson Button. Miután közölte, hogy 2017-ben nem szerepel a Formula-1-ben, hatalmas teher esett le a McLaren-pilóta válláról.

2015: Ne higgyenek a negatív pletykáknak, intett a Lotus csapatfőnök-helyettese, Federico Gastaldi azzal a feltételezéssel kapcsolatban, hogy a pénzügyileg mélyponton levő, adósság-követelésekkel bombázott csapat talán el sem jut Szingapúrba és Japánba.

2014: A Ferrari nemrégiben kinevezett elnöke, Sergio Marchionne megjelölte a csapat legfőbb problémaforrását: gyengeségük a motor, ugyanis alábecsülték a V6-os turbókra váltás jelentőségét.

2013: Pilótabejelentést tett a maranellói istálló. A Ferrarival korábban világbajnoki címet szerző Kimi Raikkönen visszatér a csapathoz. Felipe Massa előző este közölte, hogy elhagyja a Scuderiát.

2012: A McLaren nem gondolkozik a Hamilton utáni időszakon. Martin Whitmarsh bevallotta, meg sem fordult fejükben, ki lehetne a 2008-as világbajnok utódja, ha ő úgy dönt, távozik a csapattól – elsődleges céljuk az, hogy megtartsák a jelenlegi párost. Eddie Jordan azon kijelentését, hogy Hamilton már alá is írt a Mercedesszel, fantáziálásnak nevezte.

2011: Október közepéig fog várni a Renault Robert Kubicára. Az istálló mihamarabb tisztázná versenyző felállását, ugyanakkor szeretné, ha a lengyel versenyző jövőre visszatérne hozzájuk, ezért várnak az év eleji ralibalesetét követő rehabilitációt folytató pilótára.

2010: Fernando Alonso fantasztikus kvalifikációt teljesített Monzában, ahol a Ferrari 2008-as Brazil Nagydíj óta első pole-pozícióját szerezte meg, saját első rajtelsőségét több mint egy évet követően. A bajnokság legnagyobb esélyesei, Hamilton, Webber és Vettel csak az ötödik, negyedik és hatodik helyeket érték el.

2009: A Renault zsarolással vádolja Nelson Piquet Jr.-t és világbajnok édesapját, akik kijelentették, a csapat manipulálta a 2008-as Szingapúri Nagydíj eredményét. Az istálló perrel fenyeget, mire válaszul a fiatal Piquet közleményt adott ki: „Mivel az igazat mondom, nincs mitől félnem. (…) Nem fognak megijeszteni és ismét olyan döntésre kényszeríteni, amit megbánok.”

2008: Számos versenyző – mint Rosberg, Trulli és Fisichella – úgy gondolja, Lewis Hamilton spái 25 másodperces büntetése kanyarátvágás miatt túlságosan szigorú volt. „Teljesen egyetértek vele, előnyt szerzett” – vélekedik velük ellentétben Fernando Alonso.

2007: A Ferrari akkor is megérdemelné a bajnoki címet, ha azt a bíróságon, a McLaren kizárásával szerezné meg – hangoztatta Luca di Montezemolo, az olaszok elnöke. A riválisokat két nap múlva hallgatja meg az FIA Motorsport Világtanács a kémkedési botrányban.

2006: Sajtóértesülések szerint a Red Bull valamelyik csapata – valószínűleg az első számú – jövőre Renault-motorokat fog használni, míg a másik a Ferrari erőforrásait. Ezzel teljesen felborulna az eddigi párosítás: 2006-ban a Red Bull a Ferrari V8-as, a Toro Rosso a Cosworth lekorlátozott V10-es erőforrásával versenyez.

2005: Takuma Sato tízhelyes rajtbüntetést kapott a Brazil Nagydíj rajtrácsára, mivel Belgiumban safety car alatt hátulról eltalálta Michael Schumachert. Juan Pablo Montoya Antonio Pizzoniával ütközött, a versenyt Raikkönen nyerte.

2004: Alex Zanardi újra Formula-1-es autót tesztelne, a Williams pedig ígéretet is tett neki egy lehetőségre. A csapatnál 1999-ben szereplő versenyző 2001-ben veszítette el mindkét lábát.

2003: A Jordan versenyzője, Ralph Firman nem kapott orvosi engedélyt az Olasz Nagydíjra. Az ír pilótát újra Baumgartner Zsolt helyettesítheti, akárcsak Magyarországon.

2002: A végnapjait húzó Arrows Magyarországhoz és Belgiumhoz hasonlóan a legnagyobb valószínűséggel kihagyja az Olasz Nagydíjat. Egy csapathoz közeli forrás elmondása szerint az autók egy nappal a gépátvétel előtt még a gyárban vannak.

2001: Takuma Sato egy fantasztikus tehetség, akinek előbb vagy utóbb az F1-be kell jutnia, jelentette ki a BAR csapatfőnöke, Craig Pollock – a japán náluk tesztpilóta. A Jordan tagadta, hogy a brit Formula-3 bajnoka náluk fog versenyezni jövőre egy tanulóév erejéig, mielőtt a BAR-hoz fellép.

2000: Rubens Barrichello szerint Heinz-Harald Frentzent el kellene tiltani a versenyzéstől. A Jordan későn fékező német versenyzője hátulról eltalálta a brazilt a második sikánnál Monzában, ezzel hat autót érintő tömegbaleset alakult ki. A szétszóródó törmelék miatt egy pályabíró életét vesztette.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?