Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 23. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumachernek nincs ideje békülni Coultharddal

Saját motort építhet a McLaren, Vettelt kifütyüli a monzai közönség, Lauda védelmébe veszi Hamiltont, visszatér a BMW – az elmúlt bő két évtized szeptember 8-i F1-es híreiből szemezgettünk.

2018: Jean Todt, az FIA elnöke nonszensznek nevezte azt a felvetést, hogy a Formula-1-nek a jövőben teljesen elektromossá kellene válnia. „Ez nem fog megtörténni. Egyszerűen nem is tudjuk megtenni, két különböző kategóriáról van szó” – utalt az egyre népszerűbb Formula-E-re Todt. 

2017: Akár a saját erőforrás építését is megfontolná a McLaren 2021-től, amikor érkeznek az új szabályok a Formula-1-be – de csak abban az esetben, ha jelentősen csökkennének ennek a költségei.

archiv-0908-2

2016: Bernie Ecclestone szerint a Liberty Media szándéka sem lesz más, mint a korábbi tulajdonosé: nevezetesen az, hogy pénzt tudjon kivenni az F1-ből. „Nem hobbiként fogják kezelni, ebben semmiben sem különböznek a CVC-től” – mondta Ecclestone. 

2015: A Mercedes tárgyal a Manorral arról, hogy a következő szezontól az ő hajtásláncukat használhatná az istálló. A kiscsapat ebben az évben egyéves Ferrari-motorokkal megy, miközben a Mercedes a gyári alakulata mellett a Williamst, a Force Indiát és a Lotust is ellátja erőforrásokkal.

2014: A kanadai milliárdos Lawrence Stroll, több divatmárka tulajdonosa bevásárolhatja magát a Sauberbe. A találgatások szerint ezzel egyben autóversenyző fia jövőjét is előkészítené: Lance Stroll ugyanis a Saubernek motort szállító Ferrari pilótaakadémiájának tagja.

2013: Az Olasz Nagydíjat Red Bull-lal megnyerő Sebastian Vettelt kifütyülte a közönség, a német azonban egyfajta elismerésnek veszi a nem túl udvarias véleménynyilvánítást. „Azt gondoltam, hogy minél több hurrogást kapok, annál jobb munkát végeztünk. Nem hibáztatom őket, hisz a Ferrarit szeretik” – mondta a haját szőkére festető Vettel, aki a Scuderia pilótáját, Fernando Alonsót szorította a második helyre.

archiv-0908-3

2010: Nem kap további büntetést a Ferrari, amelynek a hockenheimi „Alonso gyorsabb nálad” ügy miatt 100 000 dolláros pénzbírságot kellett kifizetnie. Az FIA viszont ígéretet tett, hogy felülvizsgálja a csapatutasításokra vonatkozó tilalmat.

2009: A sajtónak nyilatkozott Felipe Massa, aki magyarországi balesetéből lábadozik, többek között véleményt mondott a tabella állásáról is. Elképzelhetőnek tartja, hogy 16 pontos hátrányban levő honfitársa, Rubens Barrichello befoghatja csapattársát, Jenson Buttont a világbajnoki küzdelemben a maradék öt versenyen. „Nézzenek rám, hat ponttal Hamilton mögött érkeztem Brazíliába, és majdnem megnyertem a bajnokságot” – hozott fel egy példát is Massa.

2008: Niki Lauda Lewis Hamiltont védi, aki átvágott egy sikánt a Belga Nagydíjon, ezért 25 másodperces büntetéssel sújtották, és elvették győzelmét. Szerinte a brit semmi rosszat nem csinált, és egyedül elismerést érdemel. Azt is hozzátette, hogy Kimi Raikkönennek itt az ideje második számúvá válnia.

2007: Többet jelentene az idei vb-cím megnyerése Fernando Alonsónak, mint a tavalyié, árulta el a spanyol versenyző. Az ok az, hogy a McLaren 2006-os formája miatt nem hitte volna, hogy már év elejétől harcban lesz – és a botrányok miatt is szeretné megmutatni mindenkinek. Emellett első monzai győzelmét is meg akarja szerezni. A szombati időmérő alapján első helyről indulna.

archiv-0908-4

2006: A 19 éves Sebastian Vettel, a BMW tesztpilótája szárnyalt a monzai szabadedzéseken. Mindkettőn ő volt a leggyorsabb, a másodikon Michael Schumachernek adott fél másodpercet.

2004: Fontos átalakulások mehetnek végre a Ford motorsportprogramjában: miközben a WRC-csapatot megszüntethetik, az F1-es Jaguar „Ford GP”-vé alakulhat jövőre. Az sem kizárt, hogy a 2005-ben induló WTCC-ben szerepet vállalnak.

2003: Monza után Gerhard Berger búcsút int a BMW-nek és Formula-1-nek. Az egykori versenyző, aki 1998 óta a bajorok motorsport-igazgatója, a „csavargóélet”-be fáradt bele.

2002: Érdekes összeesküvés-elmélettel állt elő az Amerikában versenyző Dario Franchitti, aki azt állítja, két évvel azelőtti F1-es tesztjét valakik szándékosan úgy alakították, hogy ne kerülhessen be az F1-be. Franchitti, aki komédiának nevezte a 2000 júliusi próbát a Jaguarral, arról beszélt, hogy friss helyett egy régi autót adtak neki, másmilyen gumikkal és üzemanyagszinttel, mint amilyet szeretett volna. Végül két másodperccel lassabb kört ment Luciano Burtinál. Előtte többen is érdeklődtek szolgálatai iránt, de az eredmények láttán visszakoztak.

2000: Az újonc Jenson Button az átalakított monzai sikánokra panaszkodik. A Williams versenyzője az edzéseken sok alkalommal átvágta a kanyarokat, és úgy véli, számos stop-and-go büntetést fognak kiosztani ilyen vétség miatt a versenyen.

archiv-0908-5

1999: Eddie Irvine úgy véli, csak akkor lehet világbajnok, ha a McLaren versenyzői „elbaltázzák”. A Ferrari pilótája nem tudja hozni Hakkinen és Coulthard nyers tempóját, de azok megbízhatósági problémái miatt továbbra is lőtávolban van.

1998: Alexander Wurz békítő találkozót szervezett Michael Schumacher és David Coulthard között a páros nagy vihart kavart spái ütközése kapcsán. Azonban csak Coulthard jelent meg, Schumacher azt üzente, nincs elég ideje.

1997: Visszatér a BMW a Formula-1-be. A német cég V10-es motort fejleszt, és a 2000-es szezontól fogva a Williams partnere lesz.

1996: Michael Schumacher az Olasz Nagydíj előtt jelentette be, hogy ő és felesége, Corinna gyermeket várnak. „Amikor abbahagyom a versenyzést, egy farmon akarok élni Kanadában, a feleségemmel és sok gyerekkel” – árulta el vágyát a kétszeres bajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?