Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 18. szerda
Retro

F1-Archív: Verstappen megérkezett az F1-be

Az elmúlt két évtized augusztus 18-áin sok minden megesett. Ezen a napon szerződtették Max Verstappent az F1-be és intettek búcsút a kis Piquet-nek, de a Ferrarinak is volt mit ünnepelnie.

2018: Jenson Button szerint Fernando Alonso nem a levegőbe beszélt, mikor azt mondta, hogy egy napon még visszatérhet az F1-be. Ha valakire, akkor a 2009-es világbajnokra érdemes ilyen esetekben figyelni, hiszen a csapattársa is volt a spanyolnak.

2017: Rene Rosin, az F2-ben domináló Prema csapatának menedzsere szerint az F1 kiszúrna saját magával, ha a 2018-as szezonra nem tudnának autót biztosítani a tabella élén álló Charles Leclerc-nek.

2015: A Renault a Ferrari nyomdokaiba lépne motorfejlesztés terén, hiszen a maranellóiak rengeteget léptek előre 2014 óta, s ami megy a Ferrarinak, az a Renault-nak is fog. Szerintük…

2014: A Red Bull cégcsoportja bejelenti, hogy 2015-ben a mindössze 17 esztendős Max Verstappen lesz Danyiil Kvjat csapattársa és a gyengén teljesítő Jean-Eric Vergne helyét kapja meg jövőre.

2012: Elhunyt Mike Hewland, a Hewland Engineering alapítója, amelyet 1957-ben alapított a brit mérnök és üzletember. A 60-as, 70-es, 80-as években szinte az egész Formula-1 az ő váltójukat használta. Mike Hewland 89 éves volt.

2011: A Mercedes igazgatója, Norbert Haug még mindig látja a tüzet a hétszeres világbajnok szemében, még akkor is, ha csalódást keltően alakult a Formula-1-be való visszatérése.

2009: A Renault csapata hivatalosan is bejelentette, hogy a 2009-es szezon hátralévő részében Romain Grosjean fogja vezetni a csapat másik autóját, Fernando Alonso mellett. Nelson Piquet Jr. teljesítményével nem volt elégedett a csapatvezetés, de csak hosszú idő után mutatták meg neki az ajtót – később derült csak ki, mi is volt ennek az oka.

2006: A Honda Racing Team és Geoff Willis megegyeztek egymással, így a korábbi technikai igazgató elhagyja a csapatot, akit még Shuhei Nakamoto váltott le, még a Kanadai Nagydíjat megelőzően.

2005: A brazil Felipe Massa jövő héten a monzai aszfaltcsíkon fogja tesztelni a Ferrarit. Csak nemrég jelentették be, hogy az olaszok tesztpilótája, aki jelenleg a Saubernél versenyez, veszi át Rubens Barrichello helyét 2006-tól.

2004: A Sauber csapata nem kapkodja el a pilótakérdést. A svájci istállónál, miután 2001-ben felfedezte, majd 2002-ben a McLarennek eladta Kimi Raikkönent, úgy érzik, hogy van idejük, hogy a lehető legjobb döntést hozzák meg azt illetően, ki lesz Felipe Massa csapattársa.

2003: Jövőre visszatér a Belga Nagydíj, ezzel együtt pedig Spa-Francorchamps, sokak kedvenc versenypályája az F1-es naptárba.

2002: Rubens Barrichello nyerte meg a Magyar Nagydíjat, a Ferrari pedig bebiztosított konstruktőri világbajnoki címét a Hungaroringen.

2001: Michael Schumacher szerezte meg a pole-pozíciót a Magyar Nagydíj szombati napján. Az időmérő további sorrendje: Coulthard, Barrichello, Ralf Schumacher.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?