Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 21. hétfő
Retro

F1-Archív: Schumachernek esze ágában sincs visszavonulni

Argentin futam lehetőségét vizsgálják, Schumacher nem vonul vissza, a Toro Rosso várja Bourdais-t, vége a Williams-BMW partnerségnek, még visszatérne az Arrows, Alesi faképnél hagyja a Saubert. Az elmúlt két évtized hírei az F1-ből.

2018: Az Autosport értesülései szerint a Red Bull Pierre Gasly-val helyettesítené a távozó Daniel Ricciardót, aki Carlos Sainzot túrja ki a Renault-ból. A spanyol pilóta így honfitársa, Fernando Alonso helyére érkezhet a McLarenhez. 

2017: Visszatér Argentínába a mezőny? A versenyigazgató Charlie Whiting informális látogatást tett Buenos Airesben, azon a pályán, ahol 1953 és 1998 között húsz Argentin Nagydíjat rendeztek, és bár elégedett volt a látottakkal, azt rögtön leszögezte, ahhoz, hogy versenyt rendezhessenek itt ismét, fejlesztések kellenek, amivel eléri a pálya az egyes besorolást.

00116021_336

2016: Danyiil Kvjatot rosszul érintette lefokozása. Az oroszt néhány gyengébb verseny után a Red Bull visszaminősítette a fiókcsapat Toro Rosso versenyzőjévé, helyet csinálva Max Verstappennek, az érintett pedig ezzel kapcsolatban elmondta, egy ideig semmilyen élvezetet nem talált a versenyzésben.

2014: Sergio Perez Kobajasit méltatja. Az ekkor már a Force Indiánál versenyző Perez elmondta, rengeteg kiemelkedő eredményt köszönhet annak, hogy a Saubernél a japán volt a csapattársa, így pedig elleshette, hogy is lehet igazán sokat kihozni a gumikból.

2013: A Williams istállóját lenyűgözte újonc pilótája, Valtteri Bottas. Claire Williams elsősorban a 23 éves pilóta higgadtságát és érettségét dicsérte.

00112020_103

2012: Hamilton úgy érzi, rendberakta magánéletét, ennek köszönhető az, hogy a zaklatott 2011-es szezon után ebben az idényben már sokkal jobb teljesítményre képes.

2011: Schumachernek esze ágában sincs visszavonuli, és elmondta, a csalódást keltő szezon ellenére, amely során az autó nem volt elég versenyképes arra, hogy győzelmekért és dobogókért harcoljon, 2012-ben is az a terve, hogy a Mercedes versenyzője legyen és folytassa az építkezést az istállóval.

2008: Heikki Kovalainenben semmit nem változtatott meg élete első F1-es győzelme. A finn pilóta a szezon nagy részében csapattársa, Lewis Hamilton árnyékában autózott, mielőtt megnyerte a Magyar Nagydíjat, de saját bevallása szerint neki így is az első a fejlődés, nem az ünneplés. 

2007: A Toro Rosso nagyon várja Sébastien Bourdais érkezését, Gerhard Berger csapatfőnök biztos benne, hogy a francia nem fogja a bukott Champ Car-bajnokok táborát gyarapítani az F1-ben.

00001830_249

 

2005: Távozik a Williams motorszállítója. A BMW elmondta, hogy bár a partnerség év végén véget ér, szeretnének szépen búcsúzni és a lehető legjobb eredményeket elérni a Grove-iakkal. A következő évtől a BMW a Saubert vásárolta fel, gyári csapatává téve azt.

2004: Adrian Newey a Williamshez szerződhet. Az ekkor a McLarennél dolgozó tervezőzseni már másfél évtizede is kelendő portéka volt a szakemberek átigazolási piacán, ekkortájt épp korábbi csapatával boronálták össze.

2003: A csapat tesztpilótája, Luca Badoer szerint rosszul érinti a Ferrarit a tesztkorlátozás. Az FIA ekkor minden erejével azon volt, hogy megnyirbálja a Ferrari egyeduralmát, végül ez sem akadályozta meg az olaszokat és Michael Schumachert abban, hogy ismét felüljenek a Formula-1 trónjára.

00000797_057

2002: Nem számít szankciókra az Arrows, amiért súlyosbodó pénzügyi problémái miatt kihagyta a 2002-es Magyar Nagydíjat. Ekkor még a cél az volt, hogy a következő versenyre visszatérnek, ez viszont soha nem történt meg.

2001: Már tizenhét évvel ezelőtt szóba került Bernie Ecclestone távozása a Formula-1 éléről, viszont az FIA-elnök Max Mosley szerint semmi tragédia nem történt volna, amennyiben Mr. E távozik.

2000: Kilenc év után 2000-ben tért vissza először a mezőny az Egyesült Államokba, a helyszín pedig Indianapolis, illetve annak vegyes, oválból és roadból álló vonalvezetése volt, viszont már a legelső verseny előtt minden csapat aggodalmát fejezte ki a gumik tűrőképessége miatt, mondván, túl nagy G-erők hatnak rájuk, amikor visszafelé teszik meg a pálya oválból kialakított részét.

1999: Alesi dühében szakít a Sauberrel. A francia borzalmas szezont futott 1999-ben, sokáig mindössze egyetlen pontot tudott szerezni. Az utolsó csepp a pohárban az volt a mindig heves franciának, amikor a Magyar Nagydíjon háromszor is kifogyott autójából a benzin, harmadikra ki is esett.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?