Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. február 19. szerda
Retro

F1-Archív: Meg nem történt bejelentések napja

Villeneuve visszatérne 2010-ben, Ralf Schumacher bajnok lenne a Toyotával, Kubica 2012-ig a Renault-nál, Hill a szezon közepén vonul vissza, elodázzák a KERS-t, tesztnap lesz a péntekekből.

2018: Sokan féltették a versenyzőket az F1-es autók megnövekedett sebességétől az egyébként is leggyorsabb pályán, Silverstone-ban, Kevin Magnussen viszont úgy véli, hogy ezek viszont nem jelentenek különösebb kihívást. A dán szerint pont azért, mert ezek közül több padlógázassá vált, nem kell semmi extrát kisajtolniuk az autóból.

2017: Már 2017-ben is az osztrák rázókövekről panaszkodtak. Max Verstappen szerint a spielbergi pályán nem éppen a legnagyobb a tapadás, így egy esetleges hibánál nagyon nehéz korrigálni, ez pedig komoly anyagi károkhoz vezethet.

2015: Hamilton szerint rossz nézni a McLaren szenvedését. A csapatnál nevelkedő angol szerint nem normális, hogy egy ennyire sikeres istálló, mint a McLaren, a mezőny végén kullog.

meki2015



2014: A Ferrari bejelentette, hogy Jules Bianchi fogja helyettesíteni Kimi Raikkönent a silverstone-i teszten, miután az orvosok pihenőt javasoltak a finnek a Brit Nagydíjon történt bukása után. Bianchi ezzel izgalmas lehetőséget kapott, mert ugyan a Ferrari pilótaprogramjának tagjaként korábban is volt már lehetősége vezetni az olasz csapat autóját, most nagy ugrást jelent majd ez számára a mezőny végén senyvedő Marussia autója után. Beugrása pedig csak tovább erősítette azokat a híreszteléseket, hogy a francia hamarosan versenyzőként is csatlakozhat majd a Ferrarihoz.

2013: Néhány napig még a kórházban kell maradnia annak az operatőrnek, akit a Német Nagydíj során eltalált az elkapkodott bokszkiállás után Mark Webber autójáról elszabaduló, és a bokszutcában pattogó kerék. Paul Allen törött kulcscsonttal és két törött bordával vészelte át a váratlan balesetet, ami 30 000 eurós pénzbüntetéssel járt a Red Bull számára, míg az FIA a történtek után lecsökkentette az események alatt a bokszutcába beengedhető fotósok és operatőrök számát.

Dppi_00113010_829

2010: Megálljt parancsolva az egyre mélyebbre gyűrűző pletykáknak, a Renault bejelentette, hogy meghosszabbítja az erre az évre hozzájuk csatlakozott Robert Kubica szerződését egészen 2012 végéig. A lengyelt a Ferrarival és Felipe Massa helyével hozták összefüggésbe, de ez a megállapodás egy időre most biztosan elodázza a vörösökhöz való csatlakozást. „Egyértelmű célunk, hogy a következő két évben bajnokesélyessé lépjünk elő, ehhez pedig egy Roberthez hasonló karakterre van szükségünk, aki gyors, elhivatott és nem vét hibákat” - mondta a csapatot irányító Eric Boullier.

2009: Jacques Villeneuve úgy érzi, az új szabályok érkezésével ismét ő kellhet majd a csapatoknak, ezért tovább próbálkozik az F1-be való visszatéréssel. „Ez az egész nagy zűrzavar most segített nekem: a teszttilalomnak köszönhetően jól jönnek a csapatoknak a tapasztalt versenyzők. Jövőre pedig még látványosabb lesz az egész a tankolás betiltásával. Már tíz éve mondom, hogy kukázzák a tankolásokat, térjenek vissza a slick gumikra és szabaduljanak meg az elektronikai segédletektől. Az emberi oldal ismét jobban fog számítani, ahogy az a múltban is volt.”

2007: A csapatok szeretnék eltolni a KERS bevezetését. Az FIA már ismertette terveit, miszerint a következő években nagy hangsúlyt helyez majd az energiahatékonyságra, ennek első lépéseként pedig a fékenergia visszanyerését célozza meg a 2009-re tervezett újítással. A motorgyártók jelezték, hogy szűkösnek találják a fejlesztési határidőt, ezért a csapatfőnökök Silverstone-ban meg is szavazták, hogy a rendszer debütálását 2011-re csúsztassák.

Dppi_00003200_018l

2006: Átalakulhat a versenyhétvégék lebonyolítása. Több forrás már szinte biztosra veszi, hogy 2007-től „nézőbarátabb” menetrendet vezethet be az F1, eszerint a pénteket hivatalos tesztnappá nyilvánítják, így az autók aznap a jelenleginél több időt tölthetnek majd a pályán. Ezzel egyúttal jelentősen lekorlátozhatják a versenyhétvégék közötti tesztnapok számát. Egyúttal döntöttek a harmadik autók megszűntetéséről is, hiszen jelenleg azok a csapatok, amelyek a negyedik helynél lejjebb végeztek az előző évi bajnokságban, eggyel több autóval léphetnek pályára péntekenként.

2004: A Toyota bejelentette Ralf Schumachert egyik versenyzőjeként 2005-re. „A jövőt választottam” - mondta szerződéséről a Williamstől átigazoló Ralf, aki egyelőre pihen az indianapolisi balesete után. „Ha arra gondolok, hogy a Toyota hosszú távú bajnoki terveinek középpontjában leszek, remegni kezd a gyomrom. Elég pénzt kerestem már a pályafutásom során ahhoz, hogy ne legyenek ezzel gondjaim a jövőben. Sohasem a pénz motivált engem a Formula-1-ben.”

2002: Ron Dennis cáfolja azon értesüléseket, melyek szerint a következő évtől az IndyCarban versenyző Helio Castroneves válthatja David Coulthardot a McLarennél. „Elég sok vicces dolgot tudnék mondani erre válaszul, de az igazság az, hogy még csak le se tudom betűzni a nevét. Teljesen alaptalan híresztelés az egész” - mondta Dennis.

Damon-Hill-1999-Italian-GP

1999: Damon Hill bejelentette, hogy a Brit Nagydíj lesz az utolsó F1-es versenye, azt követően ugyanis visszavonul a sporttól, a szezon közepén. Csapata, a Jordan közleményben tudatta ezt, egyúttal pedig megerősítette Heinz-Harald Frentzen maradását. Hill azonban egy hét múlva meggondolta magát, és mégis kitartott az istállóval a szezon végéig.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?