Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. június 17. hétfő
Retro

F1-Archív: Boszorkányüldözés Schumacher ellen

Riccardo Patrese 2006-ban Monaco után élt ezzel a hasonlattal. Jacques Villeneuve-ről többször is olvashattunk ezen a napon, de sosem túl hízelgő formában. Raikkönen tesztbalesete és a 43 éves Schumacher győzelmi reményei szintén szerepeltek az F1-es hírekben június 7-én.

2018: Max Verstappennek betelt a pohár, hogy vezetői hibái miatt állandóan kritikus megjegyzésekben van része. „Kezdek belefáradni ezekbe a kérdésekbe. Ha még párat kapok, akkor megfejelek valakit” – mondta a Kanadai Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján az újságíróknak.

2017: A hat év után először Formula-1-es autót, a Renault korábbi versenygépét tesztelő Robert Kubica úgy nyilatkozott, kettős érzései vannak: egyrészt elégedett azzal, amit elért – több mint egy évig készült a nagy alkalomra –, de azzal is szembesült, mit veszített a hosszú kihagyás és kézsérülése következményeként.

2016: A sereghajtó Manornak esélye sincs a pontszerzésre, ennek ellenére a csapat nem akar leállni a fejlesztésekkel: a jövő évi autó mellett az idein is dolgoznak.

2015: Jenson Buttonnak a szabályok értelmében motorcsere miatt bokszutca-áthajtásos büntetést kell teljesítenie a Kanadai Nagydíjon: több megengedetten felüli komponens behelyezése miatt nagyobb mértékű rajtbüntetést kapott, mint amennyivel ténylegesen hátra lehetne sorolni a rajtrácson.

2014: Nico Rosberg 0,079 másodperc különbséggel legyőzte Lewis Hamiltont a Kanadai Nagydíj időmérőjén: a Mercedes német pilótája indulhat a rajtelső pozícióból, idén harmadszor aratott győzelmet az edzésmenőként számontartott Hamilton felett.

2013: Az első szabadedzésen száradó pályán Paul di Resta a Force Indiával futotta a legjobb kört Montrealban. A második tréningen szokványosabb eredmény született, Fernando Alonso a Ferrarival a Mercedes-pilóta Lewis Hamiltont előzte meg.

2012: Michael Schumacher közelebb érzi magát a győzelemhez, mint bármikor Formula-1-es visszatérése óta. A Mercedes 43 éves pilótája Kanadában szívesen lenne az eddig hat különböző nyertest produkáló szezon hetedik futamgyőztese.

2011: Melyik verseny nem fog szerepelni a 2012-es F1-es naptárban? Az előzetes verzió 21 dátumot tartalmaz, Jean Todt FIA-elnök azonban kijelentette, a bajnokság 20 nagydíjból áll majd.

2010: Nem történt csapatutasítás a Török Nagydíjon a McLarennél, habár Lewis Hamilton rádiózásából ezt a következtetést lehetett levonni. Maga a brit pilóta is félreértette csapatát, és azt feltételezte, a spóroló Jenson Button nem fogja támadni őt – ennek lett következménye az oda-vissza előzés a futam hajrájában.

2009: Jenson Button a Brawnnal megszerezte szezonja hétből hatodik győzelmét a Török Nagydíjon, a fő beszédtémát azonban az jelentette, hogy a versenyzők a csapatok szövetsége (FOTA) oldalára álltak az istállók és az FIA elharapózó vitájában, amely a Formula-1 nagyon közeli jövőjére is árnyékot vet.

2008: Lewis Hamilton első pole-pozíciója és győzelme helyszínén, Kanadában újra megszerezte a rajtelsőséget. A második helyre Robert Kubica kvalifikált BMW-vel.

2007: Az újonc Hamilton válasza Jacques Villeneuve-nek, aki szerint a McLaren pilótája veszélyesen versenyez: „Jacques-nak joga van ahhoz, hogy véleménye legyen, és tiszteletben is tartom, mi azonban versenyezni vagyunk itt. A versenyző majd eldönti, hogy veszélyes-e.”

2006: Az inkvizícióra emlékeztető boszorkányüldözés folyik Michael Schumacher ellen a monacói időmérőn, Rascasse kanyarban elkövetett megmozdulása miatt, véli Riccardo Patrese. „Az én időmben egymás között beszéltük volna meg ezt, mint a férfiak” – vélekedett kritikusan az egykori F1-es amiatt, hogy a versenyzők, „még a legrosszabbak is”, Schumachernek estek.

2005: Jacques Villeneuve túl lassú, jelentette ki az 1997-es világbajnok csapatfőnöke, Peter Sauber. A tempóhiány okára továbbra sem sikerült fényt deríteni.

2004: Az eddigi hétből hat nagydíjat megnyert Michael Schumacher megjegyezte: a következő két amerikai helyszín, Montreal és Indianapolis kifejezetten kedvezni fog a Ferrarinak.

2003: Az év közben elkészülő új modell, az MP4-18A első tesztje Spanyoloroszágban nem kívánt eseménnyel zajlott: Kimi Raikkönen összetörte a versenygépet. A finn térde enyhén megsérült.

2002: Mikor Michael Schumachert arról kérdezték, hiányzik-e egykori nagy riválisa, a BAR-ral mezőny hátsóbb régióiban küszködő Jacques Villeneuve elleni küzdelem, a ferraris úgy nyilatkozott: jól elvan a saját csapattársa és a Williamsek elleni harccal.

2001: A McLaren tervezője, Adrian Newey már 2002-ban távozhat a Formula-1-ből. Ron Dennis álláspontja az, hogy ha a wokingi csapat autóján nem fog dolgozni, akkor senki másén sem a mezőnyből.

2000: Napokon belül eldőlhet Jenson Button jövője. A Williams újoncának kárára a csapat a CART bajnokát, Juan Pablo Montoyát igazolhatja le. Button többéves szerződést kötött a Williamsszel, ezért kölcsönben kerülhet más istállókhoz: az aktuális pletykák alapján a Jaguarhoz, BAR-hoz vagy Jordanhez.  

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?