Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. július 16. kedd
Retro

F1-Archív: Ralf és Rubens szócsatája

A McLaren biztos benne, hogy megtartja Hakkinent, Webber remekül érzi magát a Red Bullnál, Bottas kétéves szerződést akar - nézzük, hogy mi történt május 17-én az elmúlt szűk két évtizedben.

2018: Fernando Alonso kijelenti, hogy a McLaren már bizony utolérte az erősorrendben a Haast és a gyári Renault-t is és szerinte nagy lépésekben halad előre - közben pedig Valtteri Bottas is megszólal, méghozzá a jövőjéről. A finn nem akarja aláírni a Mercedes egyéves hosszabbítási ajánlatát, legalább kétéves szerződést akar, de hát az világos, hogy nem ő diktál a legjobb csapatnál...

2017: Valtteri Bottas beismeri, hogy a Spanyol Nagydíjon annyi volt a feladata, hogy feltartsa Sebastian Vettelt, ezzel jó győzelmi esélyeket biztosítva Lewis Hamiltonnak. A finn azt mondja, hogy örült ennek a feladatnak, szívesen csinálta és az egyedüli szomorúságot az okozta számára, hogy motorhiba miatt végül fel kellett adnia a futamot.

2016: Megy a nagyotmondás az élen: Daniel Ricciardo szerint végre érzi az erőt a Renault-motorban, Sebastian Vettel viszont azzal reagál, hogy a Red Bull nem veszélyes a Ferrarira - Christian Horner annyival csatlakozik, hogy a berobbanó tinisztár, az első F1-es győzelmét elkönyvelő Max Verstappen nagyon emlékezteti Vettelre. A német a szezonközi teszten reagál, ő autózza a leggyorsabb kört, egy másodpercet ad Ricciardónak.

2015: Bizakodó a Honda: az F1-be visszatérő japán motorgyártó a nehezebb szezonrajt után a barcelonai évközi teszten már nagyobb hiba nélkül teljesített, Jenson Button száz kört tett meg problémamentesen, úgyhogy szerintük most már elindulnak a fejlődés útján. A pilóták ugyan még panaszkodnak arra, hogy a motor vezethetősége szörnyű, de annyi baj legyen...

2013: Fő témává vált a csapatok helyezkedése a motorgyártók között. A 2014-es új éra közeledtével megkezdődtek a találgatások, hogy melyik istálló melyik lóra tesz a sportban lévő négy márka közül. A hírek szerint jó esély van rá, hogy a McLarennel való együttműködést nemrég bejelentő Honda 2015 után a Williamsszel és a Lotusszal is partnerségre lép. Érdekes fordulat, hogy azóta mindkét csapat inkább a Mercedes motorjaira váltott a Renault-ról.

2012: Kamui Kobayashi a dobogót vette célba Monacóra. A fordulatosan kezdődő szezon eddigi öt futamán öt különböző csapat és pilóta győzött, így a japán szerint megvan rá az esély, hogy a szűk monacói utcákon majd éppen a Saubernek jön ki jól a lépés. Kobayashi erőt merít abból, hogy az előző évben az 5. helyen végzett ezen a versenyen. A futam végül nem alakult jól a japán számára, hiszen korán kiesett, ám a szezon későbbi részében, Japánban azért ő is felállhatott a dobogóra.

Dppi_00112020_127

2011: A csapatok és az FIA a befújt diffúzorok kapcsán állnak egymással harcban - a szövetség tiltaná és bizonyos csapatok szerint sem igazán szabályos és helyes ez a megoldás. Adrian Newey közben kijelenti, hogy Sebastian Vettel élete formájában van, sosem volt még annyira jó, mint mostanában.

2010: Sorozatban két futamot nyert meg Mark Webber, a Red Bullnál pedig kijelentik, hogy így semmi okuk nincs arra, hogy pilótát cseréljenek, az ausztrál kiérdemelte a helyét a következő időszakra is a csapatban. Webber arról beszél, hogy nagyon tetszik neki az istállón belüli dinamika, jóban van mindenkivel, jól érzi itt magát...

2009: Bernie Ecclestone biztosra veszi, hogy nem fog megvalósulni a két különböző szabályrendszer szerint működő F1. Max Mosley javaslata, hogy azok a csapatok, amelyek beleegyeznek, hogy évenkénti 40 millió font költségkeretből gazdálkodnak, nagyobb szabadságot kapnak a fejlesztések terén, míg a korlátlanul költekezőkre szigorúbb előírások vonatkoznak majd. „Senkinek nem tetszett ez az ötlet, ezért szerintem fontos, hogy csak egyféle szabályrendszerünk legyen” - mondta akkor Ecclestone. Érdekes, hogy Mosley nemrég ismét előterjesztett egy hasonló tervezetet a költségekkel még mindig küszködő csapatok számára.

2007: David Coulthard szerint már csak egy évet kell várni arra, hogy csapata, a Red Bull végre erős formát mutasson. A skót azt követően beszélt ilyen optimistán, hogy ötödik helyen intették le a Spanyol Nagydíjon. „Szerintem az igazi előrelépés a következő évre fog megérkezni. Akkorra már meglesz a kellő folytonosságunk a motor, a tervezőcsapat és az adatok terén is” - bizakodott. Coulthard azonban egy évet tévedett, a Red Bull feltámadása 2009-re datálódik, akkor pedig ő maga már nem volt a mezőnyben.

Dppi_00002784_180

2006: Egyszerre három helyen is zajlik F1-es teszt: Fioranóban Michael Schumacher tett bele egy nap alatt 113 kört a Ferrariba, Vallelungában a Honda és a Williams-Cosworth tesztel (Jenson Button a leggyorsabb a Hondával), a Paul Ricardon pedig gyakorlatilag mindenki más - itt a renault-s Fernando Alonso zár az élen megelőzve Heikki Kovalainent.

2005: Frank Williams kétli, hogy csapatának motorszállítója, a BMW a Sauber megvásárlásán törné a fejét. „Azt olvasom az újságokban, hogy Mario Theissen szerint nem vagyunk nekik elég jók” - nyilatkozta Williams. „Ez az ő véleménye, és joga van kifejteni. Valójában viszont az elsőt leszámítva az együttműködésünk minden évében nyertünk futamot, és folyamatosan a 2-3. legjobb csapat voltunk. Nem hiszem, hogy tényleg meg akarnák venni Peter Sauber csapatát, és azt sem hiszem, hogy Peter szeretné azt eladni.”

2003: A BMW és a Williams különválásának már 2003-ban is voltak jelei. Theissen akkor nyíltan beszélt arról, hogy nem elégedett a partnerség eredményességével. ”Van néhány lehetőségünk, de az elsőbbséget persze a Williams jelenti, így velük próbáljuk meghosszabbítani az együttműködésünket. Ám ha ezt megtesszük, sikeresek akarunk lenni, jelenleg azonban nem vagyunk abban a helyzetben, amiben szeretnénk. Nem vagyunk elégedettek a versenyképességünk szintjével, így beszélnünk kell arról, hogy hogyan hozhatnánk azt helyre a jövőben.”

Dppi_00000893_019

2002: A brit csapatok vennék át az F1 irányítását? A hírek szerint öt szigetországi központú alakulat, a McLaren, a Williams, a Jordan, a BAR és az Arrows megalapították a GPT Ltd. vállalatot, amely célként tűzte ki, hogy felvásárolja a sport kereskedelmi jogainak 75%-át, amit a nemrég csődbe jutott Kirch médiacsoport birtokol. Az érintett csapatok azt remélik, ha sikerrel járnak, nagyobb beleszólásuk lehet a sport jövőjébe és szabályaiba, illetve a bevételekből is nagyobb arányban részesülhetnek.

2001: A McLarennél úgy számolnak, hogy 2002-re is marad a Mika Hakkinen - David Coulthard pilótapáros és a két versenyző is arról beszél, hogy szeretnének jövőre is együtt versenyezni a wokingiaknál. A Ferrarinál közben Michael Schumacher kijelenti, hogy továbbra is Rubens Barrichellót akarja csapattársának.

2000: Ralf Schumacher odaszólt Rubens Barrichellónak: „Rubensnek nem kellene támadnia a testvéremet, hiszen ezzel csak önmagára helyez nyomást. Ehelyett inkább koncentrálhatna arra, hogy segítse Michaelt a bajnoki cím megszerzésében.” A brazil nem maradt adós a válasszal: „Ralf csak azért ideges, mert legyőztem őt a harmadik helyért a legutóbbi futamon.” A vita előzménye a Spanyol Nagydíj volt, amelyen Barrichello mindkét Schumachert megelőzte, úton a dobogó harmadik foka felé.   

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?