Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. május 24. péntek
Retro

F1-Archív: A sérült Kubica vissza akar térni

A repülőszerencsétlenséget túlélő Coulthard versenyezni fog, a fellebbviteli tárgyalást várja a BAR, Lauda az újonc Hamiltont tippeli világbajnoknak: ezek voltak a nap F1-es hírei május 3-án.

2018: Bezárt egy kiskaput a szabályrendszerben a Nemzetközi Automobil Szövetség: ellehetetlenítették az időmérős trükközést a motorolajjal egy egyszerű kikötéssel, amely kimondja, az olajrendszert nem lehet utántölteni a kvalifikáció során. Az viszont az Autosport szaklap számára sem nyilvánvaló, hogy a sokat emlegetett olajelégetéssel valóban éltek-e a csapatok, vagy ennek megelőzésére szánták az új szabályt.

2017: A Renault-főnök Cyril Abiteboul külön köszönetet mondott Jolyon Palmer szerelőstábjának. Az Orosz Nagydíjon a péntekről szombatra virradó éjszaka a sérült karosszériát kellett kicserélni, szombaton az időmérő előtt új motort behelyezni, majd a Q1-ben az összetört autót megjavítani. A futam első körében újra balesetet szenvedett Palmer.

2016: A Sauber kihagyja a barcelonai hivatalos kétnapos tesztet. Az indoklás: Spanyolországba nem készül fejlesztés, és nincs elérhető fiatal tesztpilótájuk. A szabályok előírják, hogy a négy év közbeni tesztnapból kettőt fiatal versenyzőnek kell biztosítani tapasztalatszerzés céljából.

2015: Jenson Button és Fernando Alonso szerint is a Monacói Nagydíj lehet a négy hétvége után pont nélkül álló McLaren-Honda nagy esélye.

2013: A nemrég a Mercedes F1-es szimulátorát használó Robert Kubica szinte teljesen kizárta, hogy visszatérjen a versenyzéshez, ha nem Forma-1-ről van szó. A lengyel úgy véli, talán egyszer, ha idősebb lesz, megváltozik a véleménye, de egyelőre azzal van elfoglalva, hogy elég fitt legyen egy F1-es autó vezetéséhez.

2012: A héten Mugellóban tesztelő F1-es mezőny egyik tagja, a caterhames Vitalij Petrov szerint nem túl biztonságos ezen az aszfaltcsíkon gyakorolni. Az orosz pilóta azzal érvelt, hogy a gyors, de egyben szűk pályán közel vannak a falak, így egy hiba esetén nagy balesetet lehet rajta szenvedni. Daniel Ricciardo viszont remekül érezte magát, és úgy nyilatkozott autójával szerzett élményeiről, hogy „nagyszerű érzés volt körbehajtani ezt a vadállatot”.

2011: A problémás szezonkezdet után Sam Michael és Jon Tomlinson is úgy döntött, hogy otthagyja a Williams-istállót, de Grove-ban már meg is találták a helyettesüket. A gárda főmérnöki pozícióba szerződtette a McLaren korábbi munkatársát, Mike Coughlant, aki az emlékezetes kémbotrányt követően távozott Wokingból 2007-ben.

2010: A Ferrari az F-csatorna legújabb változatával érkezik meg Spanyolországba, ahol a pénteki edzések során döntik majd el, hogy megtartják-e a szezon hátralévő részére. Az újítást Giancarlo Fisichella próbálta ki először a vairanoi egyenes vonalú teszt során, de más, aerodinamikai módosításokkal is készülnek Maranellóban a barcelonai megmérettetésre.

2008: „Nincs messze Ausztrália újabb futamgyőztese” – Alan Jones, 1980 F1-es világbajnoka látta így, noha Mark Webber egyelőre nem teljesít a topon a Red Bullal. „Mark futamot fog nyerni, csak egy kis szerencsére van szüksége” – mondta a szigetország utolsó F1-es győztese.

2007: Niki Lauda meglepő kijelentést tett, és úgy véli, hogy a karrierje első három versenyén zseniálisan versenyző Lewis Hamilton fogja megnyerni a 2007-es világbajnokságot. „Nem vártam, hogy egy újonc ilyen remek teljesítményt nyújt – fiatalságának és tapasztalatának köszönhetően olyan gyors, mint Alonso” – mondta a háromszoros világbajnok.

2006: A BMW Motorsport vezetője, Mario Theissen nem szeretné, hogy ehhez a szezonhoz hasonlóan a Toro Rossók 2007-ben is lefojtott V10-eseket használjanak, melyek sokak szerint előnybe juttatták őket a V8-asokat használó csapatokkal szemben.

2005: Nick Fry szerint az FIA Fellebviteli Bírósága fel fogja menteni a BAR-Hondát csalás vádja alól. Mint ismert, a brackley-i gárdát kizárták a San Marinói Nagydíjról, mert rejtett üzemanyagtankot használtak a hétvége során. A csapatfőnök nem tagadta, hogy így történt, azt viszont igen, hogy szándékosan akarták áthágni szabályokat.

2004: A Spanyol Nagydíj előtti hétfő reggelén Luca Badoer, a Ferrari tesztpilótája Fioranóban elvégezte az ilyenkor szokásos procedúrát: pár kör erejéig megjáratta a három F2004 karosszériát, melyeket a csapat használni fog Barcelonában.

2003: Michael Schumacher vezetésével a Ferrari kisajátította a Spanyol Nagydíj első rajtsorát Barcelonában. Az új F-2003GA-val versenyző ötszörös világbajnok két és fél tizedet adott csapattársának, Rubens Barrichellónak, a Renault-k pedig komoly meglepetést okoztak azzal, hogy a 3-4. helyre kvalifikáltak, Alonso-Trulli sorrendben.

2001: A DTM-ben Opellel versenyző Timo Scheider szezon végén lehetőséget kap arra, hogy kipróbálhassa a Jordan-Honda autóját. A 22 éves versenyző nagyon várja már a tesztet, és elmondta, hogy mindig is a Forma-1 lebegett célként a szemei előtt.

2000: David Coulthard biztosan versenyezni fog a hétvégi Spanyol Nagydíjon – adta hírül a McLaren-istálló egyik szóvivője. A skót pilóta kedden zuhant le magángépével Lyon közelében: a baleset következtében az első és másodpilóta is életét veszítette, míg a mclarenes harmadmagával együtt épségben szállt ki a roncsok közül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?