Steward
Vaszilykó Péter
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. szeptember 19. csütörtök
Retro

F1-Archív: Vettel második ferraris futamát megnyeri

Button a Brawnnal első, Vettel a Ferrarival második nekifutásra győz, kizárják mindkét Saubert, Vergne nevet Hartley leigazolásán: ezek voltak az F1 hírei március 29-én.

2018: A Toro Rosso egykori pilótája, Jean-Eric Vergne úgy fogalmazott, „nevetnie kell” azon, hogy a csapat Brendon Hartley-t választotta egyik versenyzőjeként, akit korábban kirúgtak a juniorprogramból – éppen Vergne miatt.

2017: Valtteri Bottas szerint egyetlen nagydíj után elhamarkodott kijelenteni, hogy a 2017-es autókkal nehezebb előzni, mint a korábbiakkal.

2016: A Honda Fernando Alonso erőforrásának egyetlen komponensét sem tudta megmenteni a McLaren-pilóta hatalmas melbourne-i balesete után, aki így mind a hat egységből a másodikat kezdi meg a felhasználható ötből Bahreinben.

2015: Sebastian Vettel már második nagydíján versenyt nyert a Ferrarival. Malajziában kétkiállásos stratégiája bizonyult győztesnek a háromszor bokszban járó Mercedes-pilótákéhoz képest.

2014: 50 perces esőszünet után indulhatott újra a Malajziai Nagydíj időmerő edzése, de Lewis Hamilton ismét ellenállhatatlannak bizonyult, és 55 ezredmásodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót Sebastian Vettel előtt.

2013: Jules Bianchi nem hibázik és sokan ámulnak szereplésén, mondta a Marussia sportigazgatója, Graeme Lowdon a csapat új igazolásáról. A francia újonc az első két versenyen a mezőny hátsó traktusának legjobbja volt.

2012: A média képviselői meghívót kaptak a két nappal később tartandó sajtótájékoztatóra a Paul Ricard-ra. Franciaország miniszterelnöke, Francois Fillion ugyanis nagy bejelentésre készül, amit legtöbben úgy fordítottak le, hogy a Francia Nagydíj a helyszínen térhet vissza a közeljövőben.

2011: Remek versenyt teljesített a Sauber Ausztráliában – az újonc Sergio Perez a 7., Kamui Kobayashi pedig a 8. helyen végzett –, mégsem élvezhették sokáig az eredményt, ugyanis az FIA mindkét autót kizárta a hátsó szárnyak szabálytalansága miatt. A csapat közleménye szerint azonban nem fognak fellebbezni a döntés ellen, noha továbbra is kiállnak amellett, hogy nem származott előnyük a szabálytalan aerodinamikai elemből.

2010: Hiába bizonyult a legerősebb konstrukciónak, az év első két futamán nem tudott dobogóra állni a Red Bull, ráadásul Sebastian Vettel kétszer is az autó hibája miatt veszítette el a vezetést. Christian Horner azonban sietett megjegyezni, hogy nem kell pánikba esni a megbízhatósági problémák miatt.

2009: Kettős győzelemmel nyitotta a szezont a Brawn GP. Jenson Button nyert, a második helyért küzdő Robert Kubica és Sebastian Vettel az utolsó előtti körben ütköztek, így a dobogóra Rubens Barrichello és Jarno Trulli állt. 

2008: Kigyulladtak a fények Szingapúrban - az F1 történetének első éjszakai versenyére készülő városállam kipróbálta a versenyen használt extra erős fényű reflektorokat. A 3000 luxos fényerő harmincszor akkora fénybe borítja majd az utcai pályát, mint amit átlagosan használnak Szingapúrban.

2007: Felröppent a hír, hogy a Francia Nagydíj 1955 után először kikerülhet a Forma-1-es versenynaptárból. A Francia Autósport Szövetség ugyanis nem garantálja a verseny megrendezését, végső döntést ez év nyarán fognak hozni.

2006: A McLaren kolumbiai pilótája, Juan Pablo Montoya úgy véli, nem kell elsietnie a jövőjéről szóló döntést – mint ismeretes, a wokingi csapat 2005 decemberében szerződést kötött Fernando Alonsóval a 2007-es évaddal kezdődően. Montoya szerződése év végén lejár, egy pilóta pedig mindenképp távozni fog a gárdától.

2005: Egy videójáték segítségével tervezi megtanulni a bahreini pálya vonalvezetését a Sauber-pilóta Jacques Villeneuve, aki a tavalyi első versenyen nem szerepelt.

2004: Bernie Ecclestone szerint nem unalmas a Forma-1, annak ellenére, hogy a szezon első két versenyét Michael Schumacher hatalmas fölénnyel húzta be. A 73 éves üzletember szerint minden sportágnak van szüksége olyan szupersztárokra, akik megosztják a rajongókat.

2002: Max Mosley előirányozta, hogy a 2004-ben rendezendő első Orosz Nagydíj az egyik jelenlegi európai verseny helyére léphet majd. A szakma a gondokkal küzdő Brit Nagydíjat tippelte kiesőnek korábban, de az FIA elnöke kihangsúlyozta: nem a nagy multú silverstone-i pálya lesz a búcsúzó.

2003: Rubens Barrichello helyes döntésnek tartja, hogy a Ferrari a szezon harmadik hétvégéjére, Brazíliába is a tavalyi F2002-vel megy a gyorsabb, de még kiforratlan új F2003-GA helyett.

2001: Michael Schumacher kijelentette, hogy még nem áll készen a szerződéshosszabbításra. A Ferrarinak 1979 után újra bajnoki címet szerző német klasszis jelenlegi kontraktusa 2002 végén jár le, de úgy nyilatkozott, hogy a 2001-es szezon végéig nem fognak tárgyalni a meghosszabbításáról. Mindeközben olyan pletykák is felmerültek, hogy a 2002-ben a sportág színpadára lépő Toyota 2003-ra sztárversenyzőt szeretne igazolni, és mindent hajlandóak megadni a világbajnok szolgálataiért.

2000: Peter Sauber kénytelen volt visszavonni autóit a három nappal ezelőtt rendezett Brazil Nagydíjtól biztonsági okok miatt – a kék-sárga autók hátsó szárnya nem bírta a bukkanókal tarkított pálya okozta terhelést, ás a svájci csapatfőnök is az interlagosi aszfaltcsíkot jelölte meg a balesetek okaként. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?