Steward
Strommer Benjamin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 14. hétfő
Retro

F1-Archív: Barrichello nem lesz másodhegedűs

Massa a csúcson hagyta abba, javult Schumacher állapota, megkezdődtek a munkálatok Austinban, Kubicát csak a vb-cím érdekli – az elmúlt húsz év legérdekesebb december 31-i híreiből szemezgettünk.

2017: Rob Smedley, a Williams teljesítményért felelős igazgatója, aki korábban már a Ferrarinál is együtt dolgozott Felipe Massával a pilóta mérnökeként, úgy véli, hogy a brazil versenyző a csúcson vonult vissza a Formula-1-től – másodjára, de immár véglegesen.

2016: Susie Wolff, a Williams korábbi tesztpilótája és a Mercedes-főnök Toto Wolff felesége is a Brit Birodalom Rendjének tagja lett, miután a hölgyversenyző is szerepelt a királynő újévi listáján.

archiv-1231-1

2015: Valtteri Bottas úgy érzi, csapata, az idényt a konstruktőri értékelés harmadik helyén záró Williams sokkal jobb teljesítményre lehet képes majd a következő szezonban.

2013: Természetesen két nappal a szörnyű síbaleset után is Michael Schumacherről a hírek: a legfrissebb közlemény szerint javult a német legenda állapota, egyúttal az is kiderült, hogy nem azért szenvedett balesetet az ex-pilóta, mert túl nagy sebességgel közlekedett a pályán.

2011: 34 évnyi munka után fordított hátat a Formula-1-nek Patrick Head, a Williams vezető mérnöke, miután azonnali hatállyal lemondott a pozíciójáról.

2010: Végre megkezdődtek az austini pálya munkálatai: a texasi létesítmény vezetői biztosak benne, hogy minden időben elkészül, mire 2012-ben visszatér az USA Nagydíj az F1-be.

archiv-1231-2

2009: Bár Stefano Domenicalli, a Ferrari csapatfőnöke szerint a maranellóiak csalódottak voltak, amikor megtudták, hogy Michael Schumacher a Mercedesnél fog versenyezni, ennek ellenére úgy véli, a hétszeres világbajnok visszatérése a teljes sportág számára nagyszerű hír.

2008: Robert Kubica örül annak, hogy vetélytársai és a szakértők is elismerték a szezonban nyújtott teljesítményét, ám a lengyel úgy fogalmazott, számára csak a világbajnoki cím számít.

2007: A Toyota csapatvezetője, Tadahashi Yamashina azt mondta: alakulatának legkésőbb 2010-ig sikereket elérnie a Formula-1-ben – ezt azok után tűzte ki célul, hogy 2007-ben egyetlen dobogót sem tudott szerezni a Jarno Trulli, Ralf Schumacher duó.

2006: Mario Theissen, a BMW motorsport-igazgatója szerint tönkretenné az F1-et, ha a szabályok lehetővé tennék a karosszéria továbbadását ügyfélcsapatok számára: ezt a változtatást a Super Aguri és a Toro Rosso elleni várható jogi lépések okán lengették be a sportág vezetői.

archiv-1231-3

2005: Jarno Trulli szeretne 2006 után is a Toyotánál maradni, de elmondása szerint más csapatoktól is kapott már ajánlatot, és biztos benne, hogy nem fogja olyan hamar eldönteni a jövőjét, mint tette azt Fernando Alonso, aki már be is jelentette, hogy 2007-től a McLarennél folytatja.

2002: David Coulthard biztos benne, hogy a McLaren annak ellenére is képes lesz felvenni a versenyt a következő évad elején az elmúlt két évben domináló Ferrarival, hogy a wokingiak a 2002-es autójuk továbbfejlesztett változatával vágnak neki az idénynek.

2000: Alexander Wurz úgy véli, közelebb van a Formula-1 élmezőnyéhez, mint valaha – nyilatkozta mindezt azok után, hogy 2001-ben újfent csak tesztpilótai szerepkörben számítanak rá.

1999: A hírek szerint megvalósulhat Rubens Barrichello kívánsága, miszerint ő nem kíván olyan másodhegedűs pozíciót betölteni Schumacher mellett, mint azt Eddie Irvine tette: úgy hírlik, a Ferrari a 2000-es szezontól kezdve egyik pilótáját sem részesíti majd előnyben.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?