Bár nagy élmény volt a pilótáknak a havas tájban és jégbordás utakon versenyezni, mégis nagyon várják a dél-amerikai megmérettetést, ahol feltöltődhetnek meleggel. Arról nem is beszélve, hogy ez az idei első rali, amelyen nem áll rajthoz Sebastien Loeb. A francia pilóta pedig szép sikerekkel büszkélkedhetett Mexikóban, tavaly zsinórban hatodik győzelmét szerezte meg a dél-amerikai országban. Hét hosszú év után ismét új győztest ünnepelhetünk majd a hétvégén Mexikóban.
A váratlanul extrém havas, mégis aszfaltos Monte-Carlo Rali és a hideg-jeges Svéd Rali után nem lesz könnyebb dolga a csapatoknak Mexikóban sem. Ez lesz az idei első murvás futam, amely igencsak megviseli majd az abroncsokat. A pénteki nap gyorsaságijai különösen nehéznek ígérkeznek, míg vasárnap a grandiózus Guanajuatito szakasz teszi próbára a csapatokat.
Miközben a rali útvonala mindig változik egy kicsit, a sziklás-kavicsos terep, a magas hőmérséklet és a magasságbeli különbségek továbbra is megmaradnak, és nagy kihívást jelentenek a ralis csapatoknak, amelyek egy-két alkalommal látogatnak el az amerikai kontinensre egy szezon során.
Miután Sebastien Loeb nem indul el a dél-amerikai versenyen, így a Svéd Ralit megnyerő honfitársára, Sebastien Ogier-ra szegeződik minden szempár. Az ifjú tehetség számára nagy fegyvertény volt a skandináv rali megnyerése, hiszen nem elég, hogy nem északi pilótaként vihette haza a győztes trófeát, hanem ráadásul a Volkswagen első teljes szezonában már a második versenyén győzelemre vitte a német márkát. A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito szerint a győzelemmel lekerült a nagy teher a csapat válláról, s így most már könnyebb lesz a versenyekre, így a hétvégire is, készülni és ott teljesíteni. Arra azonban emlékeztetett, hogy ez lesz a csapat első murvás ralija a maga speciális körülményeivel, így elvárások nélkül érkeztek meg a helyszínre.
A Mexikó rali különleges verseny, ahol lelkes rajongók ezrei tolonganak a gyorsasági szakaszok szélén, hogy lássák a nagy kedvenceket. Várhatóan meleg időjárás fogadja a ralisokat, akik épphogy kiszabadultak a hosszú európai télből, máris autójuk fékjeinek túlmelegedésével kell megküzdeniük a nehéz és próbára tevő murvás mexikói utakon. A dél-amerikai versenyen a gyorsasági szakaszok többsége széles és gyors utakon zajlik majd le, de lesznek keskeny és kanyargós szakaszok is. A versenyre jellemző, hogy nagyon sokféle úton zajlik. Néhány közülük durva, de technikás (főképpen a hegyekben), s csodálatos terepen hajtanak keresztül a versenyzők.
Robert Kubica a WRC2-ben
A lengyel ex-Forma-1-es pilótát Kimi Raikkönenhez hasonlóan nagyon sokat szeretik, így a hír, mely szerint Robert Kubica ralizni fog a Citroennel, nagy várakozások előzik meg. A Citroen DS3 RRC-vel versenyző pilóta a hétvégén Mexikóban még nem áll rajthoz. Első világbajnoki ralija az április közepén megrendezésre kerülő Portugál Rali lesz. Hét WRC2 versenyen szurkolhatunk majd a lengyel kiválóságnak, s emellett az Európa Bajnokság számos futamán is. A pilóta speciális igényeihez igazították raliautóját, miután jobb karját korlátozottan tudja használni, így ha a Forma-1-ben nem is, legalább a ralipályákon drukkolhat érte számtalan rajongója az idei évben.
A rali
Az idei évben ünnepli a Rali Világbajnokságba bekerülésének 10. évfordulóját a Mexikó Rali, így a szervezők két új gyorsasági szakasszal kedveskednek a résztvevőknek. Az első, a 2,16 km hosszúságú sprint szakasz, amely a két éve létrehozott Guanajuato Bicentennial Parkon át vezet. A park Guanajuato, Leon és Silao városok között található, s a szakaszt mindjárt a rali elejére rakták március 7.-re. A második új gyorsasági lesz a pénteki leghosszabb szakasz. A 30,57 km hosszúságú szakasz kedvesen az El Chocolate, vagyis "™A Csokoládé"™ névre hallgat.
A 22 gyorsasági szakasz hossza 397 km lesz, de az össztáv összességében 15 százalékkal kevesebb lett. A rali legbrutálisabb gyorsasági szakasza ezúttal is a Guanajuatito lesz, a maga 54,9 km-ével.
A világbajnokság állása a Svéd Rali után:
Pilóták
1. Sebastien Ogier (Volkswagen Motorsport) 46 pont
2. Sebastien Loeb (Citroën WRT) 43 pont
3. Mads östberg (Qatar M-Sport WRT) 24 pont
4. Dani Sordo (Abu Dhabi Citroen WRT) 15 pont
5. Jari-Matti Latvala (Volkswagen Motorsport) 14 pont
6. Mikko Hirvonen (Citroën WRT) 12 pont
7. Martin Prokop (JIPOCAR Czech National Team) 12 pont
8. Bryan Bouffier (Bryan Bouffier Team) 10 pont
9. Thierry Neuville (Qatar WRT) 10 pont
10. Juho Hanninen (Qatar WRT) 8 pont
Gyártók
1. Citroën WRT 57 pont
2. Volkswagen Motorsport 55 pont
3. Qatar M-Sport WRT 31 pont
4. Abu Dhabi Citroen WRT 15 pont
5. Lotos WRC Team 12 pont
6. Qatar WRT 10 pont
7. Jipocar Czech National Team 8 pont