DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 31. csütörtök
Rali

Irány a jeges hideg: a Volkswagen várja a Svéd Ralit

Ha Monte Carlo Rally-n az volt a legfontosabb kérdés, hogy milyen gumikat kell használni, Svédországban a feltételek jelentősen megkönnyítik a vezetők és a mérnökök életét. Az egyedüli gumik, ugyanis, amelyek a vezetők rendelkezésére állnak,azok a szöges téli gumik.

A gumiválasztás helyett így tehát inkább a Hagfors és Karlstad körüli kemény hideg játszik majd döntő szerepet: a kezdeti előrejelzések a február 7-10 i hétvégére mínusz 10 C fok körüli hőmérsékletet mondanak. Ez a körülmény szigorú tesztnek veti alá a csapatot a kilenc tervezett kiszolgáló állomáson, és az embert és az anyagot egyaránt próbára teszi a a Polo R WRC- előtt álló 338.91 kilométeres időméréses szakaszon. A csütörtöki karlstad-i "nézelődő" szakasz után pénteken a rally Hagfors felé veszi útját, ahol szombaton a speciális szakaszokra a várostól keletre kerül sor, míg vasárnap a norvég határ melletti speciális szakaszok szerepelnek a tervben. A szakaszok mindegyike hasonló:szinte egész hosszában magas falak hóból, amelyekre a vezetők elég gyakran "ráfekszenek", az útvonal pedig a versenyzőket nagy sebességgel repíti át az erdőkön és a befagyott tavak mellett.

Tudta-e ön?

...hogy a "Svédország Rally"-ra először 1950-ben került sor, és 2013-ban a 60. alkalommal rendezik meg? 1950 óta csak három olyan év volt, amikor "Svédország Rally" nem képezte részét a Rally Világbajnokságnak: 1974-ben az olajválság miatt halasztották el, 1990-ben a rossz időjárás miatt maradt el, és 2009-ben a FIA rotációs rendszereredményeként nem vették be az éves naptárba.

...hogy a "rossz időjárás", amely 1990-ben megakadályozta a"Svédország Rally" megtartását, ténylegesen a túlságosan enyhe idő jelentette: 23 évvel ez előtt túl kevés hó volt ahhoz, hogy megrendezzenek egy valódi "Svédország Rally"-t.

...hogy a "Svédország Rally" valóban hazai rendezvény a skandináv vezetők számára? Csupán egy alkalommal fordult elő, hogy a Rally-t, amely az egyedüli verseny a naptárban,amelyet mindig jégen és havon tartanak, olyan valaki nyerte,aki nem Svédországból, Norvégiából vagy Finnországból
származik. 2004-ben Sébastien Loeb és társa, Daniel Elena(F/MC, Citroën) nyert.

...hogy a Volkswagennél konzulensként dolgozó Carlos Sainz csodálatos sikerekkel büszkélkedhet a "Svédország Rally"során? Mindössze egy dolog hiányzik: a győzelem! A matador1996 és 1999 között négy alkalommal végzett a második helyen Svédországban, 2001-ben és 2002-ben szintén a dobogóra került, amikor a harmadik helyet szerezte meg.

...hogy a "Svédország Rally" szervezői Colin McRae emlékére a "Colin ugratási díjat" adományozzák a leghosszabb ugrásért a Vargasen szakasz során.

 

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: