DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap

Antonelli első győzelme: elhappolta Doohan elől az F1-es rajtszámát

2014 óta állandó rajtszámokkal versenyeznek a Formula-1-ben a pilóták, amely egész ottani karrierjüket végigkíséri, így amit újoncként választanak, az lesz „örökre” a rajtszámuk a száguldó cirkuszban. Nos, most a hírek szerint érdekes helyzet állt elő, ugyanis két jövő évi debütáns, Jack Doohan és Andrea Kimi Antonelli is a #12-est szemelte ki magának. A 12-est korábban Felipe Nasr használta, de mivel eltelt már bőven a szabályokban foglalt három szezon a brazil távozása óta, újra le lehetett csapni rá.

Az FIA szabályzata kimondja, hogy ha két versenyző is azonos számot szeretne, azé az elsőbbség, aki a kérelmet előbb benyújtotta. A Motorsport.com értesülései szerint pedig a Mercedes már jóval Doohanék előtt elindította a folyamatot, így Antonellié lesz a #12-es. Ami kissé kínos, mivel Doohan nemrég egy Instagram-videóban még arról beszélt, hogy a 12-es lesz a száma, miközben a monzai hétvégén a saját szerződésének bejelentése után Antonelli is kijelentette, hogy azt fogja használni: „Igen, a 12-es lesz. Sok számot kedvelek, de a 12 különleges, egy példakép miatt is. Az F4 óta használom, és jól is szerepelek vele, úgyhogy nincs okom változtatni jövőre” – magyarázta a Mercedes 18 éves olasz reménysége.

f1-antonelli-mercedes-monza

Nem befolyásolja a Renault döntése az Audi F1-es projektjét

Múlt héten vált hivatalossá, hogy a Renault 2025 végén bezárja a Formula-1-es motorprogramját, így a 2026-os új szabályrendszernek már nem saját erőforrással, hanem ügyfélcsapatként vág neki az Alpine. Így sem lesz azonban kevesebb motorgyártó az F1-ben az új érában, hiszen a Sauber partnereként beszáll az Audi. A bajorok vezérigazgatója, Gernot Dollner pedig hangsúlyozta: a Renault döntése semmilyen befolyással nincs a projektjükre.

„Nem, ez nem volt a megbeszélés része. Az Audi hosszú távon elköteleződött a Formula-1 iránt” – jelentette ki Dollner, akit a Crash.net idéz. „Az év elején az AG és az Audi felügyelőbizottsága úgy határozott, hogy teljesen átveszik az irányítást a Sauber részvényei felett. Így 2025. január 1-jétől 100 százalékig mi fogjuk irányítani a Saubert. 2025-ben ez meg fog történni, és akkor, ha én leszek a Sauber és a Sauber Motorsport igazgatótanácsának az elnöke, akkor személyesen is intenzívebben fogok részt venni a Formula-1-es projektben.”

Az Audi-vezér hozzátette: biztos benne, hogy Mattia Binotto és Jonathan Wheatley révén erős kettős vezetéssel rendelkeznek, ahol az egyikük felügyeli a gyár munkáját, a másikuk pedig a versenyhétvégék tevékenységeit.

f1-audi

„Egyértelműen jönni fognak!” – Dél-Afrika újra bejelentkezett az F1-es nagydíjrendezésért

Az elmúlt években többször is kifejtette a Formula-1 vezetése, hogy a sikeres észak-amerikai terjeszkedés után az egyik következő meghódítandó terület Afrika, ahol legutóbb 1993-ban rendeztek nagydíjat. Az akkori helyszín, a dél-afrikai Kyalami visszatérése fel is merült, ám az a projekt végül elhasalt, az ország 1979-es F1-es világbajnoka, Jody Scheckter szerint a szükséges módosítások finanszírozásának kérdése miatt.

Most azonban új löketet kaphatnak a dél-afrikai álmok. Azok után ugyanis, hogy a múlt hétvégén a Red Bull David Coultharddal a Johannesburghoz tartozó Sandton városrészben bemutatózott, az eseményen megjelenő sport-, művészeti és kulturális miniszter, Gayton McKenzie a Lallies & Motorsport névre hallgató tartalomgyártó videójában kijelentette, hogy dolgoznak az ügyön, sőt:

„Még elég nagy a csata jelenleg, hogy Fokváros vagy Johannesburg lesz. Ezt még nem döntöttük el. Annyit csináltam, hogy mindenkinek mondtam, hogy lépjen hátrébb, hadd vegyem én kézbe a dolgokat, mert már kétszer hallhattuk, hogy jön hozzánk az F1. Elmondhatom: az F1 egyértelműen jönni fog. A Formula-1 azt mondta nekünk, hogy szívesen jönnek, és azt is elmondták, mire van szükségük ehhez, mi pedig ezt meg fogjuk adni nekik” – jelentette ki a miniszter, aki ezután még megjegyezte: Fokvárosban jelenleg zajlanak egy új, topkategóriás versenypálya előkészületi munkálatai.

f1-redbull-delafrika

Három élcsapat négy versenyzője is pályára gurult a Pirelli mugellói F1-es gumitesztjén

Újabb kétnapos gumitesztet hajtott végre a Pirelli, ezúttal az olaszországi Mugellóban – igaz, érdemben csak a második napon, szerdán tudott dolgozni az abroncsgyártó és a munkáját segítő három csapat. Kedden ugyanis az esőzések miatt alig tudtak körözni a résztvevők, szerdán viszont már jobb időjárás fogadta a szereplőket, még ha délelőtt eleinte nedves aszfalton is köröztek, ami hasznosnak bizonyult az intermediate gumikról való adatgyűjtés szempontjából.

f1-pirelli-teszt-mugello-1

Összesen három alakulat volt jelen Mugellóban: a Red Bull Racing az Austintól már a Visa RB színeiben versenyző tartalékosát, Liam Lawsont küldte csatasorba, a McLarennél Lando Norris teljesített szolgálatot, míg a csak szerdán akcióba lépő Ferrari részéről délelőtt Carlos Sainz, délután Charles Leclerc volt akcióban. A Pirelli kétféle programot teljesített a toszkán pályán: a Red Bull-lal és a Ferrarival a 2025-ös abroncsok véglegesítésén dolgoztak, különösen a legkeményebb keverékeken, míg a McLaren egy öszvérautót bocsátott a cég rendelkezésére, hogy az új 2026-os szabályok szerinti, ugyancsak 18 colos, de némileg szűkebb gumikat tesztelhessék.

f1-pirelli-teszt-mugello-3

Szerdán összesen 390 kört tett meg a négy pilóta: Norris volt a legszorgalmasabb a maga 118 körével (bár ha összeadjuk az egymást váltó két ferraris penzumát, az 156 körre jön ki), míg a legjobb időt – aminek persze semmi jelentősége nincs egy ilyen teszten – Leclerc futotta meg 1:21,053-as eredménnyel. A 2025-re szánt gumikat amúgy néhány hét múlva a teljes mezőny élesben is kipróbálhatja a Mexikóvárosi Nagydíj második, emiatt 90 percesre duzzasztott szabadedzésén.

f1-pirelli-teszt-mugello-2

Mexikóban ülteti be Alonso helyére az F1-es tesztpilótáját az Aston Martin

Felipe Drugovich részt vesz a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be az Aston Martin. A teszt- és tartalékversenyzőnek ez lesz az első bevetése az AMR24-es volánjánál idén, ezzel a csapat részben letudja a szabályokban előírt kötelezettségét, miszerint kétszer fiatal pilótának kell lehetőséget adniuk a nagydíjhétvégén nyitó tréningjén (a közlemény szerint később terveznek egy második bevetéssel, és mivel Brazília és Katar sprinthétvége lesz egyetlen szabadedzéssel, Las Vegas pedig utcai pálya, valószínűsíthető, hogy az évadzárón, Abu Dhabiban kerül majd rá sor).

A korábbi F2-es bajnok Drugovich Fernando Alonso autóját kapja meg október végén a mexikói FP1-re, a második edzésen természetesen már a kétszeres F1-es világbajnok ül vissza a volán mögé. A spanyol amúgy korábban elárulta, hogy az istálló eredetileg Monzára tervezte Drugovich idei első szabadedzését, ám az olasz pálya jelentős újraaszfaltozása és módosításai miatt meggondolták magukat.

Az Aston Martin közleménye hangsúlyozza: a brazil értékes munkát végez idén az alakulat szimulátorában, s ahogy arra az ifjú brazil is rávilágított, érdekes lesz megtapasztalni a virtuális valóság és a pályán tapasztaltak közötti korrelációt a számára egyébként ismeretlen mexikóvárosi helyszínen.

f1-drugovich-aston

Egy év kihagyás után Ausztráliában tér vissza a Bajnokok Tornája

1988 óta rendezik meg évente – néhány alkalom maradt csak ki – a Bajnokok Tornája (Race of Champions) elnevezésű autó-motorsportos gálaversenyt, amelyen a meghívott sztárversenyzők párhuzamosan kialakított pályákon, különböző versenygéptípusokkal mérkőznek meg egymással. Legutóbb tavaly év elején került sor az eseményre egy svédországi jeges helyszínen, az idei kiírás viszont elmaradt.

Jövőre azonban egy év kihagyás után visszatér a RoC, méghozzá kuriózumnak számító új helyszínen, ugyanis először látogat a déli féltekére az esemény: ezúttal Ausztrália, egész pontosan Sydney lesz a házigazda. A parallel pályát az Accor Stadionban fogják kialakítani, a pontos dátum pedig március 7-8. lesz: pénteken rendezik a Nemzetek Kupája névre hallgató csapatversenyt, szombaton pedig az egyéni viadalt. Az időpont érdekessége, hogy egy héttel előzi meg a Formula-1-es évadnyitót, amelyet szintén Ausztráliában, Melbourne-ben fognak rendezni, így akár néhány F1-es pilóta össze is kötheti egy hosszabb ottani tartózkodással a szereplést (bár épp a közeli idénynyitány meg kétségessé teheti mindezt). A szervezők persze reménykednek is F1-es részvételben, ám egyelőre „csak” a hétszeres Supercars-bajnok Jamie Whincup indulását erősítették meg.

roc-sydney

Alonso SMS-ben is győzködte Newey-t

Fernando Alonso elárulta, hogy többek között SMS-ben és a Monaco Historic GP-n is győzködte Adrian Newey-t, hogy a tervezőlegenda az Aston Martin csapatához kötelezze el magát.

„Természetesen írtam neki üzeneteket, ahogy valószínűleg mindenki, aki meg akart szerezni őt” – mondta Alonso.

„Találkoztunk a Monaco Historic GP-n, ahol ő is autóba ült. Körülbelül fél órát beszélgettem vele – mindannyian próbáltuk meggyőzni. Végül pedig Lawrence, az ő víziója, az új gyár és az Aston Martin Hondával való közös tervei voltak a kulcstényezők, ami miatt hozzánk szerződött” – tette hozzá Alonso.

Korrupcióval vádolják az F1-es Szingapúri Nagydíj promóterét

Az ország történetének egyik legjelentősebb korrupcióellenes vizsgálatában vádat emeltek az F1 szingapúri meghonosításában jelentős szerepet játszó férfi ellen.

A Szingapúri Nagydíj promóterét és ingatlanmilliárdost, Ong Beng Senget az igazságszolgáltatás akadályozásával és bűnpártolással vádolják, ez utóbbit S Iswaran volt közlekedési miniszterrel kapcsolatban, akit a múlt héten börtönbe zártak a korrupciós botrányban játszott szerepe miatt.

Ezzel lezárult a Korrupciót Vizsgáló Hivatal tavaly júliusban indított ügyének egy része, és most Ong áll a középpontban.

f1-szingapúrinagydíj

Szingapúrban a köztisztviselők bőséges fizetést kapnak, körülbelül egymillió szingapúri dollárt (közel 600 000 fontot), hogy visszaszorítsák a vesztegetést, a politikai korrupció egy formáját, amelyet úgy határoznak meg, mint „a politikus hatalmának gátlástalan felhasználása személyes haszonszerzésre”.

Iswaran idén januárban lemondott kabineti posztjáról, miután 27 vádpontban vádolták meg, többek között „közalkalmazotti hálapénz elfogadása” miatt. 

Az Iswaran elleni vádiratból kiderült, hogy több mint 160 000 szingapúri dollárt (93 850 font) kapott repülőjegyek, szállodák, futball- és zenei jegyek, valamint az F1-es Szingapúri Nagydíjra szóló jegyek formájában.

Iswaran állítólag azért kapta az ajándékokat, mert cserébe segítette Ong üzleti érdekeit, akinek a Hotel Properties Ltd. nevű cége mintegy 40 szállodából álló portfólióval rendelkezik. Az igazságszolgáltatás akadályozásáért és közalkalmazottként való helytelen ajándékfogadásért 12 hónap börtönbüntetést kapott.

Amikor Ong megjelent a szingapúri bíróságon, hogy válaszoljon a vádakra, nem tett vallomást, és nem is jelezte, hogyan fogja azt megtenni.

„Álkavicsággyal” és extra kamerákkal vennék elejét a pályaelhagyásoknak Austinban

A nemrég teljesen újraaszfaltozott Circuit of the Americas versenypálya azon helyszínek közé tartozik, ahol rendre sok gondot jelentenek a pályakiszélesítések és azok szankcionálása: a tavalyi F1-es USA Nagydíj után a Haas óvást is nyújtott be amiatt, mert szerintük sok pályaelhagyás büntetlenül maradt. A stewardok akkor elutasították a kérelmet, de megjegyezték: a pálya bizonyos pontjain valóban nem elégséges a kamerák lefedettsége ahhoz, hogy megfelelően megállapítsák a kihágásokat.

A Motorsport.com most arról számolt be, hogy a COTA illetékesei több módosítással vennék elejét a hasonló eseteknek. Egyfelől „stratégiai helyekre” extra kamerákat telepítettek, hogy jobban vizsgálni tudják a pályát esetleg elhagyó F1-es autókat. Másfelől a pálya több részén is 1,5 méterrel szűkítették az aszfaltozott részeket, és a helyükre gyeptéglákat telepítettek, amely várhatóan megakadályozza, hogy a versenyzők kifussanak a pályáról az adott szakaszon – ebbe a kategóriába tartozik a 6-os, a 13-as, a 14-es és a 15-ös kanyar is. A 11-es kanyarnál, ami a hátsó egyenesre fordító balos, szintén változtattak: oda az eddigi aszfaltozott bukótér helyett immár gyantával rögzített kavicsok, úgynevezett „álkavicságyat” helyeztek el. Ezt a megoldást néhány éve Zandvoortban alkalmazták először, szintén a pályaelhagyástól való elrettentés céljával, de egyúttal ez azt is garantálja, hogy a versenyzők nem hordanak fel kavicsokat az aszfaltcsíkra, ha mégis kilátogatnak a bukótérbe.

f1-cota-2023

Probléma lehet, ha egy pilótának barátnője lesz?

Toto Wolff a minap az olasz Autosprintnek úgy nyilatkozott az ifjú Andrea Kimi Antonelli Mercedes-szerződése kapcsán, hogy többek között azért döntöttek úgy, hogy nem küldik el egy másik csapathoz pallérozódni a fiatal versenyzőt, mert azt akarták, hogy a Mercedesnél tanuljon bele az F1-es autók, csapatok és maga a sportág működésébe.

antonelli-prema-4

Az osztrák tervéről, melyet úgy fogalmazott meg, hogy „új sikertörténetet akar írni”, ahogy azt annak idején Lewis Hamiltonnal tették, a mindig mindenről szívesen véleményt formáló Helmut Marko is kifejtette nézeteit – a veterán osztrák szakember a Motorsport-Totalnak elárulta, hogy az ő érdeklődését is felkeltette Antonelli, de végül a Mercedesé lett, ellentétben Max Verstappennel, akit tíz évvel ezelőtt el tudott happolni a csillagosok orra elől.

„Lenyűgözött a gyorsasága, de nem kaphatsz meg mindenkit. Max azt természetesen Max, szóval most Antonellin a sor, hogy bizonyítson” – mondta mosolyogva a 81 éves Red Bull-tanácsadó, majd egy érdekes „lehetséges buktatót” említett meg: „Most már eredményeket kell elérnie, és ez nem garantált. Mindannyian láttunk már olyan versenyzőket, akik elveszítik a motivációjukat, lesz egy barátnőjük, és elveszítik az erősségeiket. Minderre volt már példa korábban.”

marko-3

Tragédia történt a Marokkó Ralin

Tragédia árnyékolta be a tereprali-világbajnokság szezonzárója, a Dakar főpróbájának is beillő Marokkó Rali első versenynapját. A sivatagi megmérettetésen másodszor részt vevő francia Frederic Baudry a 97. kilométernél elesett motorjával egy dűnén, s bár az orvosi helikopter nagyon gyorsan helyszínre érkezett, s hamar a Zagorai kórházba szállították, életét már nem lehetett megmenteni.

Nyugodjék békében!

462280547_1129785511963445_5297018895886759509_n

Alonso szeretné, ha Bortoleto a megfelelő időben mutatkozna be

Az F2 bajnoki éllovasa, a tavaly az F3-ban bajnoki címet szerző Gabriel Bortoleto az elmúlt időszakban az egyik fő esélyesnek tűnt a Sauber jövő évi ülésére, azonban mostanra egyre inkább úgy tűnik, hogy az Audivá alakulás küszöbén álló svájci csapat választása Valtteri Bottasra esik majd. A fiatal brazil mentora, Fernando Alonso úgy érzi, nem a világ vége, ha Bortoleto nem kerül be azonnal az F1-be, és semmiképpen nem érdemes siettetni a bemutatkozását:

alonso-monaco-1

„Ő egy hihetetlen tehetség, Brazíliának pedig nagy múltja van az F1-ben, sok nagyszerű versenyzőjük volt, és ezzel talán jár némi nyomás is. Gabriel ideje is el fog jönni a Formula–1-ben. Nem kell semmilyen kiskaput keresnünk, ami veszélyeztethetné a tehetsége kibontakozását. A megfelelő időben kell odajutnia, amikor teljesen felkészült, méghozzá a megfelelő csapatban és környezetben.”

„Ez a legnagyobb kihívás számunkra, hogy az F1-be kerüléssel kapcsolatos nyomást és a motivációt összekapcsoljuk a józan ésszel, hogy megválasszuk a legjobb időt” – mondta Alonso, akit arról megkérdeztek, problémát jelenthet-e a brazil leszerződése szempontjából az, hogy jelenleg a McLaren programjába tartozik: „Az biztos, hogy Gabriel jelenleg mindenki számára nagyon vonzó lehetőség. Az F1-ben pedig soha nincsenek problémák, mindent meg lehet oldani.”

bortoleto

De Meo: Nem fogom eladni az Alpine-t, nem vagyok hülye

A Renault F1-es motorprogramjának 2025-tel véget vető cég első embere, Luca de Meo nemrég adott egy interjút a L’Equipe-nek, melyben azt fejtegette, hogy mennyire nehezére esett meghozni a végső döntést a motorprojekt felszámolásáról. Az olasz üzletember arra is kitért, hogy komoly nehézséget jelentett számukra az is, hogy annak ellenére, hogy elvileg gyári csapatként üzemeltek, valójában két külön országban két külön szervezet gyártotta az autót és az erőforrást, s ezt aligha lehetett volna könnyedén orvosolni.

alpine-monaco_1

„Enstone-ban nagyon önállóak, hozzászoktak ahhoz, hogy különböző csapatok színeiben dolgoznak. Ha mindent át kellett volna csoportosítani, az Angliában történt volna” – mondta De Meo, aki határozottan cáfolta azt a felvetést, hogy Flavio Briatorét azért szerződtették néhány hónapja, hogy előkészítse az Alpine piacra dobását: „Olvastam, hogy azzal bíztuk meg, hogy csomagolja össze a projektet, hogy végül eladhassuk. Ez teljesen hamis.”

„Minden második héten kapok hívásokat pénzemberektől, különcöktől, akik be akarnak szállni az F1-be. Tudják, hogy 2026 után sokkal drágább lesz. Nem fogom eladni, nem vagyok hülye. Az F1-ben való szereplés elengedhetetlen az Alpine mint márka számára. Egy zárt klub tagjai vagyunk, ami hitelessé teszi a márkát az autóversenyzés rajongói körében. Nincs szükségünk pénzre.”

luca-de-meo

Korábbi F1-es pilóta fiát igazolta le pilótanevelő programjába a McLaren

Hivatalosan is a McLaren versenyzői akadémiájának tagja lett Brando Badoer – jelentette be hétfőn a wokingi csapat. A megfogalmazás azért így pontos, mivel a 18 éves pilótával már tavaly opciós szerződést írt alá a wokingi gárda, amely most egy év után úgy döntött, él ezzel az opcióval, és immár a pilótanevelő program teljes értékű tagja lesz az olasz. Badoer idén a Formula Regionalban versenyez, ahol az európai sorozatban hét dobogós helyezésnél jár, jövőre viszont már fellép a Formula-3-ba, ráadásul a Prema Racinget fogja erősíteni egy másik McLaren-növendék, Ugo Ugochukwu mellett.

Badoer keresztneve nem véletlenül cseng ismerősen az F1-es berkekben, hiszen Brando a korábbi versenyző Luca Badoer fia: az apára elsősorban a ferraris tesztelőként eltöltött évei és a Felipe Massa hungaroringi sérülése utáni balul elsült beugrása miatt emlékezhetünk, de annak idején a Minardival is kis híján pontot szerzett az 1999-es nürburgringi futamon.

mclaren-brando-badoer

Csaknem a komplett mezőny belekeveredett a talladegai NASCAR-balesetbe – videó

Bizonyos szempontból minden idők legnagyobb tömegbalesete történt a NASCAR Cup Series vasárnapi versenyén Talladegában: öt kör volt hátra a versenyből, amikor a tömörülésben hátulról megpöckölték Austin Cindric autóját, amely az érintéstől megpörgött, és összegyűjtötte a mögötte érkező majdnem teljes mezőnyt. Összesen 28 autó volt érintett az incidensben, ami a legnagyobb szám a NASCAR csúcskategóriájának történetében.

Alábbiakban mutatjuk videón az esetet – a futamot pedig egyébként hat ezredmásodperces előnnyel Ricky Stenhouse Jr. nyerte.

Az Aston csapatfőnöke szerint emiatt gyengélkedik Stroll

Az Aston Martin pontjainak több, mint 70%-át Fernando Alonso szerezte a 2024-es szezonban, ami jól mutatja, hogy Lance Stroll teljesítménye jelentősen elmarad kétszeres világbajnok csapattársához képest.

Mike Krack, a silverstone-i istálló csapatfőnöke úgy véli, hogy ez a teljesítménybeli deficit teljes mértékben a nem túl ideálisan működő versenyautójuknak köszönhető. 

„A magabiztosság hiányát láthatjuk Strollnál. Ha Lance számára olyan autót tudunk biztosítani, ami képes teljesíteni, akkor ő is nagyon, nagyon jól megy. Emlékezzünk csak vissza a zandvoorti Q2-re – nagyszerű kört rakott össze. Ilyen az, amikor bízik az autóban” – mondta Krack.

„Ha nincs meg a kellő magabiztossága az autóban, akkor sokkal nehezebb a falakhoz közel autózni. A mi feladatunk az, hogy olyan autót adjunk neki, amiben magabiztosan tud teljesíteni” – tette hozzá Krack.

Newey bölcs volt, a Ferrari rövidlátó az egykori világbajnok szerint

Adrian Newey jobban járt az Aston Martinnal, a Ferrari viszont egyértelműen óriási lehetőséget szalasztott el: ezt gondolja Nigel Mansell, aki 1992-ben a Williams FW14B-vel ért fel a Formula-1 trónjára – az első Newey-tervezésű világbajnok autóval.

„Az, hogy az Aston Martinhoz ment, bölcs tőle, mivel így nem gabalyodik bele a Ferrari politikájába és az őket körülvevő felhajtásba” – idézi a Racingnews365 Mansellt.

„A Ferrari viszont nyalogathatja a sebeit, mert meg kellett volna szerezniük őt, ezért minden elismerés jár az Aston Martinnak. Amint hallottam, hogy a Ferrari hezitál Adrian lehetséges bérigénye miatt, úgy gondoltam, hogy rövidlátók. Elbuktak egy lehetőséget, mert bárki szerzi meg Adrian Newey-t, szinte garantált, hogy néhány fantasztikus éve következik.”

Kerékpáros világbajnokságra jutott ki Valtteri Bottas

Az egyre komolyabban kerékpározó finn F1-es tavaly én végén jelölt ki magának egy mellékes célt: hogy kvalifikáljon a kerékpáros UCI gravel (murvás) világbajnokságra saját korosztályában. Sikerült a bravúr, így vasárnap a júliusi spái futamot követően visszatért Belgiumba, ahol a brabanti erdőkben versenyzett, a Halle és Leuven közti 182 kilométeres távon, Finnországot képviselő kerékpárral és trikóban.

Elvárásairól előzetesen így posztolt: „Célok? Kihívást akarok saját magam számára. Egy darabban akarom befejezni a versenyt. És ami a legfontosabb, élvezni akarom, hogy része vagyok ennek, teljes mértékben!”

Bottas végül 133. helyen zárta a 232 fős 35-39 éves kategóriát – sikerült beérnie a célba, egy darabban. Belgiumba nem egyedül utazott, hétvégén profi kerékpáros párja, Tiffany Cromwell is versenyzett: ő 36. helyen végzett a női Elite mezőnyben.

„Nem elégszik meg azzal, hogy elég jó legyen” – Norrisnak bajnoki kvalitásai vannak Damon Hill szerint

Ha sikerülne fordítania 52 pontos hátrányán, Lando Norris a 11. brit világbajnokká válna: egyik elődje a szigetországból Damon Hill volt, aki szerint honfitársában megtalálhatók a bajnokok ismérvei.

„Megvannak benne a kvalitások. A második hellyel már elégedetlen. Láttam a nyári szünet során tett megjegyzéseit arról, hogy nem volt elég jó a szezon első részében. Ez annak a jele, hogy tényleg a végletekig fogja feszíteni a húrt. Nem elégszik meg azzal, hogy elég jó legyen, a legjobb akar lenni” – mondta az 1996-os világbajnok.

Norris csapattársában, Oscar Piastriban hasonló a potenciál Hill szerint – de még sokat kell tanulnia, hogy kiaknázza: „Adjunk Oscarnak még egy pár szezont, annyit, amennyit Lando teljesített, és akkor már rengeteget tanult. Vissza fog tekinteni a mostani teljesítményére, és rádöbben, hogy még nem voltak meg benne az összetevők, melyekre most szüksége lenne. Még mindig tanul, de egyértelműen megvan a tehetsége, akárcsak az elszántsága. Oscar nagy benyomást tett rám.”

Az idősebb Sainz támogatja fia Williamshez szerződését

Az idén hatvan felett is Dakar-győzelmet arató ralilegenda, az idősebb Carlos Sainz a Marcának nyilatkozva arról beszélt, hogy teljes mértékben támogatta fia döntését, amikor az úgy döntött, hogy a Ferraritól való kényszerű távozása után a Williamsnél folytatja karrierjét: „Nos, én mindig is mellette álltam ebben. Az idei év valóban nehéz volt számára, miután a szezonkezdet előtt kiderült, hogy Hamilton a Ferrarihoz kerül, és ez egy bonyolult helyzet.”

sainz-imola

„Édesapjaként az unokaöcsémmel együtt segítettük, amennyire csak tudtuk, minden lehetséges lehetőséget kerestünk. De az én szerepem ebben nem változott. Ez az ő döntése, és ezt tiszteletben kell tartani” – mondta az idősebb Sainz, majd így folytatta: „Nem volt könnyű döntés, és nem is volt egyértelmű. Három vagy négy lehetőség volt, és végül is neki kellett döntenie a jövőjéről, mi pedig maximálisan támogattuk őt.”

„A Williams egy felfelé ívelő projekt, az év végére el is kezdett jobban menni neki, így bízunk benne, hogy jövőre is folytatódik a felfelé ívelő tendencia. Azoknál a csapatoknál, ahol megfordult, Carlos jó emlékeket hagyott maga után a munkájával és a tudásával. Az istállók fejlődtek, amikor megérkezett, és ez a fontos egy profi esetében, ez legyen az elvárás. Úgy gondolom, Carlos komoly versenyző, így világosan tudja, hogy hol kell lennie.”

sainz-2024-7

Verstappen szerződésében is van kilépési záradék

A háromszoros világbajnok Max Verstappen szerződése 2028-ig tart a Red Bull csapatával, ennek ellenére az idei szezonban rengeteg találgatás látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy a holland esetleg átigazolna a Mercedeshez a zűrzavaros helyzetbe került energiaitalosoktól – míg maga Verstappen arra tett utalást többször, hogy nem biztos benne, hogy ki akarja tölteni a szerződését, és bizonyos okok arra késztethetik, hogy hátat fordítson a sportágnak.

marko-verstappen

A Sport.de portálon megjelent nyilatkozatában Helmut Marko rámutatott, hogy valóban megvan az esély Verstappen távozására, már csak azért is, mert van teljesítményalapú kilépési záradék a holland szerződésében: „A veszély fennáll. Max nem az a srác, aki meg akarja dönteni Schumacher vagy Hamilton rekordjait.”

„Amikor az autóban ül, győzni akar, de a környezetnek is megfelelőnek kell lennie. Ha az egész már nem fekszik neki, akkor benne van, hogy egyik napról a másikra azt mondja majd: ennyi volt! A legtöbb élversenyzőnek van teljesítményalapú kilépési záradéka. Maxnak is van egy. Ez azt jelenti, hogy ha nem tudunk neki olyan autót biztosítani, amelyben az élen tud vezetni, biztosan el fog gondolkozni ezen.”

verstappen-marko-horner-2