DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 9. szombat

„Reménykedjünk, de nem ez a prioritás” – Acosta a vb-esélyről

Valósággal berobbant a szezon első három nagydíján a MotoGP 2024-es újonca, Pedro Acosta aki már karrierje második királykategóriás futamán dobogóra állhatott, ezt pedig múlt vasárnap még egy helyezéssel megfejelte, amikor második lett az Amerikai Nagydíjon. A Gas Gas Tech3 19 éves spanyolja így jelenleg az összetett tabellán is a negyedik helyet foglalja el, 26 pontra a vb-éllovas Jorge Martintól, de csak ötre a második Enea Bastianinitől, így látva Acosta fejlődési ütemét, egyesek már a világbajnoki címre is esélyesnek tartják. A fiatal motoros azonban igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Kezdjünk el a következő, jerezi fordulón gondolkodni, ne pedig a bajnokságon. Csak nyomást jelent, amiről az emberek beszélnek. Jó időszakot élünk meg a motorral, a csapattal, a Pierer Mobility csoporttal. Élvezzük ki ezt a pillanatot, és persze nyilván reménykedjünk abban, hogy harcolni tudunk a bajnokságért. Hosszú szezon vár ránk, de most nem ez a prioritás” – idézi a Motorsport.com Acostát. Aki az austini futam kapcsán hozzátette: a COTA-n képtelenség volt tartani a lépést a hétvégén a pole-t, a sprintet és a nagydíjat is behúzó Maverick Vinalesszel, egy másik ligát képviselt az apriliás spanyol.

motogp-acosta-cota

A sportág egyik óriása lehet Andrea Kimi Antonelli

A Mercedes juniorversenyzője, az eddig négy együléses bajnokságban négy bajnoki címet szerző Andrea Kimi Antonelli az FIA F3-at átugorva a Formula Regionalból azonnal az F2-be ugrik idén, ahol a Prema kötelékében csaphat össze Oliver Bearmennel, a Ferrari első számú reménységével. A fiatal versenyző még nincs 18 éves, de már most a közeljövő F1-es sztárjaként tekintenek rá sokan, és természetesen a Mercedes első embere, Toto Wolff sem fukarkodik az elismerő szavakkal, amikor szóba kerül a neve:

„Kimi 2012-ben került a szárnyaink alá, és már akkor is nagyszerű srác volt” – mondta Wolff a mindössze hatévesen felkarolt fiatal tehetségről. „Már akkor meglátszott a karaktere, hogy mennyire erős. Ott volt nálunk a garázsban, és nagyon magabiztos volt. Gokartban szenzációs az eredménylistája, aztán beült a junior formulaautókba, és minden egyes bajnokságát újoncként nyerte meg.”

antonelli

Wolff azonban óvakodik attól, hogy túl nagy nyomást helyezzen Antonellire, így semmiképp sem elvárás vele szemben, hogy a mezőny legfiatalabbjaként azonnal F2-es bajnok legyen: „Óvatosnak kell lennünk, mert nagy a felhajtás körülötte. Az F2-be ültetni őt nagy lépés, mert azok az autók nehezebbek és sokkal erősebbek. Ha megadjuk neki az időt, és nem várjuk el tőle, hogy már az első szezonjában taroljon, akkor szerintem a sportág egyik igazi óriása lehet belőle. Még csak 17 éves, annyira nagyon fiatal…”

Antonelli esetleges 2025-ös F1-es bemutatkozásáról is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi, a várható pilótapiaci mozgásokat taglaló epizódjában:

Visszautasítás: Az első reakció az Andretti-családtól

Miután az F1 elutasította az Andretti pályázatát, a csapat részéről még nem érkezett hivatalos kommunikáció. A jeget a család részéről az 1978-as F1-es világbajnok, Mario Andretti törte meg – akinek a nevét az F1 közleménye szerint a szurkolók azért valamennyire ismerik… Andretti az X-en egy nagyon rövid reakciót fogalmazott meg:

Le vagyok sújtva. Nem mondok mást, mert nem találok más szót, csak azt, hogy le vagyok sújtva.

pf-andretti

Másodjára már az Alpine is átment a törésteszten

Az olasz Formu1a.uno értesülései szerint az Alpine csapata - azt követően, hogy egyszer már megbukott - másodjára már átment az FIA töréstesztjén. Korábban a Red Bull sem felelt meg elsőre az FIA kötelező tesztjén, ám gyakran megesik a csapatokkal, hogy elsőre nem mennek át a próbán, hiszen a mérnökök az utolsó ezredmásodpercet is megpróbálják kicsikarni az autókból, emiatt pedig olykor elbotlanak a törésteszteken, azonban az Alpine szakemberei a hírek szerint mostanra orvosolták ezeket a problémákat.

A francia csapat február 7-én mutatja be az A524-et, a csapat WEC-autójával egyetemben.


Fotó: Alpine

A rali és az F1 után új szakágban a korábbi Williams-vezér

Jost Capito a Nitrocross vezetőségéhez csatlakozott tanácsadóként – számol be a Racer.com. A német sportmenedzser hírnevét a WRC-ben négy világbajnoki sikert szerző Volkswagen motorsportfőnökeként, majd a Williams vezérigazgatójaként és csapatfőnökeként szerezte – a 2022-es szezon végén mondott le pozícióiról a grove-i csapatban. Capito a bejelentést úgy kommentálta: „erősen hiszek a ralikrosszban és jövőjében.”

A Nitrocross (korábban Nitro Rallycross) néven futó széria a Ralikrossz-világbajnokság amerikai központú konkurense: a versenyeket az USA-ban és Kanadában tartják, a mezőnyben azonban számos európai kiválóság szerepel, mint a címvédő Robin Larsson vagy Andreas Bakkerud, de a mezőny tagja az alapító Travis Pastrana is – korábban például Jenson Button tűnt fel a sorozatban.

A Nitrocross ismérve a hagyományos ralikrosszhoz képest extrém vonalvezetés, többek közt nagy ugratókkal, a különleges körülmények, mint a havas versenyek. A technológia a vb-hez hasonlóan elektromos, de az FC1-X teljesítményben az RX1e-t is felülmúlja: a minden idők legerősebb ralikrosszautójaként promótált modell 800 kW teljesítményre képes a WRX 500 kW-os hajtásláncával szemben.

Betört egy sörgyárba Leclerc és Sainz – Vasseur segített nekik

Már egy ideje ismert, hogy a Ferrari szponzori együttműködést kötött az Asahi cégcsoporttal, azon belül a Peroni márkával, amely a Scuderia partnere lesz 2024-től. A Formula-1-ben érdekelt alkoholmentes sörmárkák között átvándorlás történt az új szezon előtt: a Ferrari eddigi partnere, a Carlos Sainzhoz kötődő Estrella Galicia a McLarenhez csatlakozott, a Peroni pedig az Aston Martintól váltott három év után, amely egyelőre sörpartner nélkül maradt.

Az együttműködés hivatalos bejelentése azonban csak most történt meg: a Peroni Nastro Azzurro 0.0 % brand nem csupán a Scuderia Ferrarit, de a gyártó márkakupáját, a Ferrari Challenge Trofeo Pirellit is támogatja. Az olasz szurkolók előtt tisztelegve egy különleges, 2024 darabos limitált széria készül a sörből, amely a Tifosi nevet viseli.

A bejelentés apropóján egy reklámvideó is kijött Carlos Sainz és Charles Leclerc szereplésével. A páros betört a Peroni római gyárába, ahol az éj leple alatt ők címkézték át a Tifosi-söröket – kintről maga Fred Vasseur segítette őket, és mivel a Ferrariról van szó, a B tervre is át kellett állni, legalábbis a sztori szerint:

Palou vezetheti Le Mans-ban a Cadillacet?

A Ganassi megerősítette, hogy a WEC szezon idei öt hatórás futamán valóban csak két pilóta, Earl Bamber és Alex Lynn vezeti majd a szériában megszokott három helyett a #2-es rajtszámú Cadillacet. Chip Ganassi csapatvezető elmondta, hogy csak a szezonnyitó katari 1812 kilométeres, a szezonzáró bahreini nyolcórás, valamint a Le Mans-i egynapos versenyre keresnek harmadik pilótát az egységbe.

cadillac-wec-2023

„Megpróbáljuk egyszerűen csinálni a dolgokat” – mondta a csapatvezető, aki arra a kérdésre, hogy versenyelőnyre számít-e a rendhagyó felállásból, így felelt: „Mindent úgy csinálunk, ahogy az gyorsabb, vagy legalábbis megpróbáljuk. Erről szól a versenyzés” – mondta, majd hozzátette: „Ismerős versenyzők ugranak majd be abba az ülésbe.”

A szezonnyitóra és a szezonzáróra adná magát, az IMSA-bajnokságban versenyző autó két állandó tagja, Sebastien Bourdais és Renger van der Zande, azonban mivel Le Mans-ban egy másik Cadillac is indul, az említetteken kívül még két versenyzőre szükség lesz. Kézenfekvő megoldás lehet a Daytonában Bourdais-val és Van der Zandéval egy autón osztozó Scott Dixon és Alex Palou – utóbbi kapcsán Ganassi szűkszavúan annyit mondott, hogy „lehetséges” az autóba ültetése.

palou-champ

Elhunyt a sivatagi versenyzés legendája, Jan de Rooy

Nyolcvanesztendős korában elhunyt a kamionversenyzés legendája, a holland Jan de Rooy. Karrierjét ralikrossz-versenyzőként kezdte, ahol számos országos bajnoki címet szerzett, s az Európa-bajnokságban is eredményesen szerepelt, majd 1982-ben állt rajthoz először a Dakaron.

daf-twin

Négy évvel később érkeztek először a félelmetes TurboTwinnel a sivatagba, mellyel 1987-ben megnyerték a kamionos értékelést (összetettben a 11. helyen zártak), majd 1988-ban még magasabbra emelték a tétet, ám az egyik 1200 lóerős szörnyeteg balesetet szenvedett, mely Kees van Loevezijn navigátor életét követelte.

A tragédia után a DAF elhagyta a Dakart, és De Rooy is befejezte karrierjét, majd 13 év elteltével fia, a később két Dakart nyerő Gerard unszolására visszatért, s részt vett az első Africa Race-en is, ahol szintén győzni tudott. Jan de Rooy februárban lett volna 81 esztendős. Legyen neki könnyű a föld.

derooy

Csak Marko fel ne hívjon egy rossz verseny után…!

Nem egy és nem két fiatal versenyző nyílt már meg a sajtó előtt a Red Bull juniorprogramjában kis túlzással élet és halál uraként tevékenykedő Helmut Marko viselkedésével és kommunikációjával kapcsolatban – legutóbb a programból tavaly elbocsátott, idén a DAMS F2-es csapatánál versenyző amerikai Jak Crawford tett így.

marko-face

„A legnehezebb dolog egyértelműen a nyomás és az elvárások kezelése” – idézi Crawfordot a Racer, aki a következőket mondta Markóról: „Nagyon bízik a versenyzőiben, de sokat is vár el. És néha, ha nem vagy ott az F2-es paddockban, és nem tudod pontosan, mi történik, nehéz lehet szétválasztani a csapat teljesítményét a versenyzőétől. Szóval néha ez is szerepet játszhat abban, ahogyan ő látja a dolgokat.”

„De a legfontosabb mindenképpen az, hogy az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy rossz hétvégéd legyen, és utána kapj egy telefonhívást Helmuttól, hogy találkozz vele. Ő nagyon elfoglalt ember, így a végén még várnod is kell rá. Aztán ott ülsz, ő meg csak úgy odajön, és azt mondja, hogy Szóval... Nagyon mély hangon! Aztán megkérdezi, hogy mi történt?” – folytatta Crawford, majd hozzátette:

crawford

„Ezek a beszélgetések nagyon rövidek, nagyon lényegre törőek. Néha brutálisan őszinte. Így tudnám megfogalmazni Néha túlságosan is brutálisan őszinte, és néha igazságtalan is tud lenni, ha úgy tetszik, de nem olyan rossz a helyzet.”

Változás a Vasdámáknál: Mercedes-junior érkezik

Az elmúlt években üde színfoltot jelentett az endurance-világbajnokság az Iron Dames kizárólag hölgyversenyzőkből álló GT-egysége, akik komoly sikereket értek el a 2023-as szezonban: három pole-t szereztek, megnyerték a szezonzárót, összesítésben pedig a második helyen zárták az utolsó LMGTE-évadot.

dames-1

A csapat a GT3-asra váltást követően is folytatja, immáron az Iron Lynx egyik Lamborghinijével – továbbra is Iron Dames néven. A felállásban viszont változás történik: a projektmenedzserként is tevékenykedő Rahel Frey helyére a csapattal négy IMSA-futamon, köztük a hétvégi Daytona 24-en is induló Doriane Pin ül – aki nem mellesleg a Mercedes juniorprogramjának tagjaként indul az idei F1 Academy szezonban is.

Pin csapattársai Sarah Bovy és Michelle Gatting lesznek, míg a testvérautót a #60-as Iron Lynxet a Lamborghini gyári versenyzője, Franck Perera mellett Matteo Cressoni és Claudio Schiavoni vezetik majd.

dames-2

Először vezetett F1-es autót Arthur Leclerc: „Semmihez sem hasonlítható”

A Ferrari háromnapos Pirelli-tesztjének első, hétfői felvonásán Charles és Arthur Leclerc kaptak szerepet – a fiatalabb monacói, akit idén a csapat fejlesztőversenyző pozíciójába neveztek ki, először vezetett Formula-1-es autót, a 2023-a Ferrari SF-23-at Barcelonában. A nap végén az élménytől lenyűgözve adott egy rövid nyilatkozatot:

„Véget ért az első Formula-1-es napom. Egyszerűen csodálatos, hihetetlen volt, az autó rettentő gyorsnak érződik, semmihez sem hasonlítható, amit korábban tapasztaltam. Egyszerűen őrületes volt. Ha hat évvel ezelőtt, mielőtt elkezdtem a motorsportot, azt mondta volna valaki, hogy egy tesztnapot tölthetek a Formula-1-ben, egy pályán a bátyámmal, valószínűleg azt gondoltam volna, hogy meghibbant! Nagyon boldog vagyok, hogy megtörtént, köszönöm a Scuderia Ferrarinak, hogy bízott bennem és megadta ezt a lehetőséget.”

Nem tett le a közös versenyhétvége gondolatáról az F1 és a MotoGP

Már korábban is felmerült, hogy az autós és a motoros királykategória megpróbálna egy közös versenyhétvégét szervezni, amelynek keretein belül egyszerre rendeznének Formula-1-es és MotoGP-futamot. Jelenleg négy olyan pálya van – Barcelona, Silverstone, Red Bull Ring és Austin –, ahova mindkét széria ellátogat, így elvileg ezek a helyszínek jöhetnének szóba, sőt a texasi létesítmény állítólag nyitott is lenne ilyesmire. Mindennek a megvalósítása ugyanakkor nem egyszerű feladat, hiszen az F1-esek és a motorosok számára teljesen más biztonsági intézkedéseket – például más típusú falat a pályák szélén – igényelnek, s akkor a két széria eltérő szponzorairól és amúgy is sűrű hétvégén belüli időbeosztásáról nem is beszéltünk.

Mindezek ellenére Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke nemrég a Total-Motorsport szaklapnak arról beszélt, hogy az elképzelésen továbbra is gondolkodnak: „Stefano Domenicalival, akivel hosszú évek óta rendkívüli a kapcsolatom, már jó ideje gondolkodunk ezen. Egyértelműen nem egyszerű a dolog, de azt elmondhatom, hogy az ötlet nem hagy nyugodni minket. Ha meg lehet csinálni, akkor meg is fogjuk csinálni” – jelentette ki Ezpeleta.

(A lenti fotón egyébként Lewis Hamilton és Valentino Rossi látható, ahogy kipróbálták egymás versenygépeit néhány éve.)

f1-motogp

Fontos kulcsfigura tér vissza Hamilton csapatába

A The Telegraph információi szerint 2024-re újra Lewis Hamilton csapatához fog tartozni Marc Hynes, aki 2016 és 2020 között öt éven át dolgozott a brit pilótával (ez idő alatt négy világbajnoki címet szereztek). Hynes a Mercedes-versenyző jobbkezének számított az említett időszakban és ő vezette a Project 44 menedzsmentcéget is. 2021 elején aztán elváltak az útjaik, hogy Hynes a „saját projektjeire” koncentrálhasson. Hamilton azóta Penny Thow-val és cégével, a Copperrel dolgozott együtt, többek között az együttműködésük gyümölcse lehet a Brad Pitt nevével fémjelzett, forgatás alatt álló F1-es mozifilm is.

Thow-val és a Copperrel azonban a 2023-as esztendő végén lejárt a menedzsmenti szerződésük – igaz, a The Telegraph szerint néhány projekten így is együtt fognak majd dolgozni. Hynes pedig nem teljesen a korábbi szerepkörébe tér vissza, a lap ugyanis úgy tudja, hogy „kizárólag a versenyzéssel kapcsolatos tevékenységekkel” foglalkozik majd a 39 éves pilóta oldalán.

f1-hamilton-2023

Háromnapos teszten vesz részt a héten a Ferrari

Múlt héten az immár Visa Cash App RB névre hallgató faenzai istálló lendült először akcióba 2024-ben egy korábbi AlphaTaurival, a napokban viszont a Ferrari is újra pályára gurul. A maranellóiak azonban nem egy sima privát gyakorláson, hanem egy háromnapos Pirelli-teszten vesznek majd részt a barcelonai pályán, ahol az F1 hivatalos gumiszállítójának a munkáját igyekeznek segíteni.

Emiatt a két állandó pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt körözni fog: január 29-én, hétfőn a tavalyi, SF-23 névre hallgató autóval, míg kedden a 2023-as modell mellett az egy évvel korábbi F1-75-ös is előkerül. Emellett pedig lehetőséget kap Oliver Bearman és Arthur Leclerc is, akiket a hétvégén jelentettek be a Ferrari hivatalos F1-es tartalék-, illetve fejlesztőversenyzőjének: utóbbi ma, előbbi szerdán ülhet be a 2022-es versenygép volánja mögé.

f1-ferrari-barcelona-2023

2000 felett és 0 alatt csobbant egyet Carlos Sainz

Így téli szünetelnek ők: a Ferrari pilótája 2000 méter felett, festői környezetben síel, kikapcsolódásként pedig a szabad ég alatt, fagypont alatti hőmérsékletben merült egyet a medencében…

Ezt a „hasznos” tanácsot adta Wolff a Williamshez kinevezett Vowles-nak

James Vowles a Formula-1-ben megfigyelhető új trend képviselője, azon csapatvezetők közé tartozik, akik műszaki háttérrel kerültek a főnöki székbe: ő volt az egyik első, mikor 2023 januárjában a Williams csapatfőnökévé nevezték ki. Addig a Mercedes motorsport-stratégiai igazgatójának titulusát viselte, Toto Wolffnak jelentett, aki a következő tanáccsal bocsátotta útjára:

„Úgy emlékszem, azt mondta, ’ne légy sz*r’. Ez volt a tanácsa! És ezen is vagyok…” – mondta a High Performance podcastműsorban Vowles. „De egyébként tudta, hogy egy ideje már erre a szerepre készülök, amin felül keveset tudott hozzátenni. A mai napig igaz, hogy Fred (Vasseur), valamint még páran utat mutatnak nekem, például a távozásáig Otmar (Szafnauer). Habár ellenfelek, örömmel felhívom őket, nem tanácsért, hanem útmutatásért.”

Az interjúban Vowles elmagyarázta, hogyan készítette fel őt a Mercedes és Wolff a későbbi csapatfőnöki posztra: a sokáig csak vezető versenystratégaként ténykedő mérnök néhány évvel ezelőtt megkapta a szimulátor, majd a fiatal versenyzők felügyeletét, aztán a nem F1-es részlegeken átívelő stratégiával és a költséglimittel is ő foglalkozott – bár kiemeli, a Mercedesnél nem volt tervben, hogy ő legyen Wolff utódja, megalapozta azt a tudást, melyet jelenleg a Williamsnél tud kamatoztatni.

Elkezdte levédetni az F1 a Chicagói Nagydíj nevet

Nincs megállás, még szombat éjjel sem: kiszivárgott néhány screenshot az Egyesült Államok szabadalmakkal és védjegyekkel foglalkozó hivatalának rendszeréből, amely szerint az F1 január 19-én elkezdte beregisztrálni a „Formula 1 Grand Prix of Chicago”, továbbá a „Grand Prix of Chicago”, „Chicago Grand Prix” és „Formula 1 Chicago Grand Prix” nevet. Egy ideje hallani arról, hogy tervben van negyedik amerikai futam is, több helyszín is felmerült már, de ilyen markáns (vagy legalábbis annak tűnő) jelet még nem láttunk.

Érdekesség: 2019-ben az F1 egyszer már bonyolított egy demonstrációs eseményt a szeles városban.

 

2023 szeptemberében a Red Bull bemutatózott Chicagóban, az F1-es bemutatómodellt Patrick Friesacher vitte pályára:

Kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből a költségsapka miatt Adrian Newey?

A néhány éve bevezetett Formula-1-es költségvetési limit alól alakulatonként a három legjobban kereső csapattag fizetése kivételt képez: rendszerint ez a csapatfőnököt, a technikai igazgatót és még egy vezető beosztású személyt jelent. A Red Bullnál ebbe a kategóriába tartozhat a tervezőzseni Adrian Newey, amely így fejtörést okozhat az energiaitalosok számára, hiszen más szakemberek fizetésének ellenben bele kell férnie az idei szezonra még alacsonyabban meghúzott költségsapka alá. Emiatt az Auto Motor und Sport értesülései szerint felmerült, hogy Newey kikerüljön az F1-es projektből: jelenleg a sztártervező kvázi részmunkaidősként dolgozik a Formula-1-es csapatnál és az autón, de ez rövidesen megváltozhat, s teljes idejét és energiáját az RB17 kódjelű utcai hiperautóra fordíthatja.

Az FIA viszont tavaly óta szigorította annak vizsgálatát, hogy az F1-hez nem szorosan kötődő részlegeken és projekteken – ilyen például az említett hiperautóval is foglalkozó Red Bull Advanced Technologies, de több más istállónál találunk hasonlót – dolgozó szakemberek semmilyen tudást nem vihetnek át az F1-es csapat irányába, ha azt akarják, hogy az ő juttatásuk ne essen a költségplafon hatálya alá. Magyarán ha Newey esetében ezt akarják, a tervező egyáltalán nem dolgozhat meg a bikák F1-es projektjén és autóján. Bár Helmut Marko szerint még ez a forgatókönyv sem tetszik mindenkinek állítólag: „Az ellenfeleink azt mondják, hogy az RB17-es alja információkkal szolgálhat a Formula-1-es autó számára, de ez teljességgel nonszensz” – idézi a tanácsadót az AMuS.

f1-newey-redbull

Itt nézheted élőben a Daytonai 24 órás versenyt!

Január utolsó hétvégéjének egyik kiemelt autósport-eseménye az IMSA-szezonnyitó Daytonai 24 órás, amely a hosszútávú sportautózás talán Le Mans utáni legpatinásabb versenyének számít – nem véletlen, hogy számos korábbi F1-es pilóta is ott van a mezőnyben. A verseny magyar idő szerint szombaton este 19 óra 40 perckor startol, élőben nézni pedig az IMSA hivatalos honlapján lehet – IDE vagy a képre kattintva érhető el a stream:

daytona-24h-grid

Tizenegy korábbi F1-es pilóta indul idén Daytonában

Hétvégén rendezik a tengerentúli sportautó-bajnokság (IMSA) idénynyitóját, a Daytonai 24 órást, amely nemcsak azért lesz érdekes, mert több az Endurance-vb csúcskategóriájában is szereplő versenygépet is láthatunk a GTP géposztályban – a Cadillac és a BMW két-két, a Porsche négy autóval áll rajthoz, de indít két egységet a WEC-ből hiányzó Acura is –, hanem azért is, mert számos nagyágyú, így több korábbi F1-es pilóta is ott lesz a rajtrácson. A legnagyobb név kétségkívül Jenson Button: a 2009-es világbajnok a Wayne Taylor Racing #40-es Acuráját fogja vezetni Colton Herta, Jordan Taylor és Louis Deletraz oldalán. A GTP-ben még hat korábbi Formula-1-est találunk: Marcus Ericsson és Brendon Hartley egyaránt a másik, #10-es Acurában próbál szerencsét, Sebastien Bourdais a #01-es Cadillac legénységét erősíti, Gianmaria Bruni az #5-ös Proton, Felipe Nasr pedig a #7-es Porsche volánjánál tűnik majd, míg a beugróként egy F1-es nagydíjon rajthoz álló Jack Aitken a pole-pozíciót bezsebelő #31-es Whelen Cadillac gárdájának a tagja.

Az LMP2-es kategóriában a többszörös futamgyőztes Felipe Massa a húzónév F1-es téren a Riley #74-es autójában, de itt indul a United Autosports #22-es egységében Paul di Resta is. A GTD-Próban pedig Romain Grosjean (#60-as Iron Lynx Lamborghini) és Alexander Rossi (#9-es Pfaff Motorsports McLaren) indul. Persze az ex-F1-eseken kívül is számos sztárpilóta méreti meg magát a legendás 24 óráson, így például ott lesz a mezőnyben az egyaránt IndyCar-bajnok Scott Dixon, Alex Palou és Josef Newgarden is.

daytona-button

Veszélyben az argentin MotoGP-futam a kormány megszorításai miatt?

A Motorsport.com számolt be róla, hogy értesüléseik szerint elképzelhető, hogy törölni kell a 2024-es MotoGP-szezon április elejére tervezett harmadik állomását, az Argentin Nagydíjat. Az ország új elnöke, Javier Milei ugyanis komoly költségvetési megszorításokat léptetett életbe (például a minisztériumok számát is megfelezte), így értelemszerűen nehezen lenne magyarázható a termasi versenyre fordított jelentős összeg. Csakhogy a nagydíjrendezés költségeiből komoly részt vállal a kormányzat: Santiago del Estero tartomány önkormányzata és a privát promóter játszik kulcsszerepet az Argentin GP megvalósításában. Az idézett lap úgy tudja, hogy bár a csapatokat képviselő IRTA még nem értesítette őket erről, de számos istálló arra számít, hogy az eseményt le fogják fújni.

Felmerülhet, hogy mivel a Balaton Park Circuit szerepel hivatalos tartalékhelyszínként a MotoGP 2024-es versenynaptárában, esetleg az új magyar pálya ugorhatna be Termas de Rio Hondo helyére, ám a szűk határidő – bő két hónap múlva rendeznék az argentin fordulót – és a tavasz eleji időjárás ezt aligha teszi lehetővé. Ellenben a Motorsport.com azt is hozzátette, hogy több csapat is úgy fogalmazott, hogy nem lepődnének meg, ha a már tavaly is törölt Kazah GP-t is újfent lefújnák, márpedig annak június közepi időpontja már akár elképzelhető is lenne a balatonfőkajári pálya beugrására. Mindenesetre a jelek szerint elképzelhető, hogy a jelenleg 22 fordulós rekordhosszú naptárt mégis kurtítani kell majd…

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!