DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 29. vasárnap

Versenyt fut az idővel, de bizakodik 2026-os F1-es motorprojektje kapcsán a Red Bull

Komoly új kihívással néz szembe a 2026-ban érkező új motorszabályok kapcsán a Red Bull, hiszen először fejlesztenek teljesen egyedül – a Ford némi támogatásával – egy új Formula-1-es hajtásláncot. A Red Bull Powertrains kapcsán sokszor merülnek fel kérdőjelek a sajtóban, egyes találgatások szerint a 2026-os projekttel kapcsolatos bizonytalanságok is közrejátszhatnak abban a csapaton belüli feszültség mellett, hogy Max Verstappen esetleg a 2028 végéig szóló szerződése ellenére idejekorán elhagyhatja az energiaitalosokat. Maga a regnáló világbajnok néhány hete egy erre irányuló kérdésre úgy válaszolt, hogy ennyi erővel azon is aggódhatna, hogy másnap felkel-e, de persze nem becsülik alá a kihívás mértékét.

A Red Bull F1-es csapatvezetője, Christian Horner a Motorsport.com portálnak arról beszélt, hogy az ütemtervnek megfelelően haladnak a munkálatok – de hogy ez mit jelent a versenytársakhoz képest, azt persze jelenleg nem tudni: „A motort illetően egy agresszív úton haladunk, hiszen új motorgyártó vagyunk. De a csapat igazán felnő ehhez a kihíváshoz. A létesítményeink elkészültek, tesztelési és fejlesztési szempontból egyaránt a próbapaddal, a gyártási kapacitással. De két év rendkívül rövid időszak az erőforrások világában. Meredek tanulási görbén haladunk, de haladunk az úton és azon a pontján tartunk, ahol arra ebben a pillanatban számítottunk is. Teljesítjük azokat a célokat, amelyeket magunk elé kitűztünk. Azt mindig nehéz tudni, hogy ezek a célok hogyan állnak a riválisokhoz képest. De óriási erőfeszítések zajlanak a háttérben, mert ez szó szerint egy versenyfutás az idővel 2026 elejére.”

f1-redbull-powertrains

Marko most már tényleg elnézést Pereztől a keresetlen szavaiért

Mi is beszámoltunk róla tegnap, hogy dr. Helmut Marko elég kellemetlen nyilatkozatot tett Sergio Perezről, akiről azt mondta, hogy azért nem teljesít jól az időmérőkön, mert dél-amerikai, ezért nem olyan koncentrált, mint Max Verstappen vagy annak idején Sebastian Vettel.

Marko azztán az OE24-től lehetőséget kapott a javításra, de egyrészt nem kért elnézést, másrészt azt sikerült kimondania, hogy igazából csak arra gondolt, hogy egy mexikóinak más a mentalitása, mint egy hollandnak vagy egy németnek.

Péntek délután azonban végül csak sikerült összehozni a PR-szempontból elengedhetetlen: Marko nyílt bocsánatkérést címzett Pereznek.

„Szeretnék elnézést kérni a Sergio Perezről tett sértő megjegyzésem miatt, és szeretném teljes mértékben tisztázni, hogy nem hiszem azt, hogy általánosíthatunk az emberekkel kapcsolatban bármilyen ország vagy nemzetiség alapján. Csak arra akartam rámutatni, hogy Checo teljesítménye ingadozott, de hiba volt ezt a kulturális öröksége számlájára írni” – írta a Red Bull tanácsadója.

f1-redbull-marko_2

Az árokban kamerázva nézte a versenyt, törölték a szakaszt a WRC-futamon

Törölni kellett a Rali-világbajnokság hétvégi futama, a görögországi Akropolisz Rali egyik szakaszát a pénteki programból, méghozzá biztonsági okok miatt. A Rally1-es autók még áthaladtak, a többiek nem, az indok az alábbi képen jól látható: az árokban kamerázta az egyik néző a mellette elszáguldó autókat. 

A több sebből vérző (az időjárás miatt törölték a tegnapi shakedownt és a szakaszokat is kicsit áttervezték itt-ott) futamot az első teljes nap után Thierry Neuville vezeti Sebastien Ogier előtt, a címvédő és listavezető Kalle Rovanpera pedig a harmadik helyen áll.

376537224_786053580193800_2787670885460816675_n

Marko lehetőséget kapott a magyarázkodásra, de másodjára sem tudott jót mondani

Mi is beszámoltunk róla tegnap, hogy dr. Helmut Marko elég kellemetlen nyilatkozatot tett Sergio Perezről, akiről azt mondta, hogy azért nem teljesít jól az időmérőkön, mert dél-amerikai, ezért nem olyan koncentrált, mint Max Verstappen vagy annak idején Sebastian Vettel.

Markónak az OE24 most lehetőséget adott arra, hogy megmagyarázza a félresikerült kommentárt, ez lett belőle:

„Nem úgy értettem. Csak úgy értettem, hogy egy mexikóinak más a mentalitása, mint egy hollandnak vagy egy németnek. De ki tudja, talán Checo mentalitása kontrollált” – mondta Marko, aki ezzel egyrészt nem igazán tudta szépíteni az eredetileg elhangzottakat, másrészt nem sikerült kiigazítani azt sem, hogy Mexikó nem Dél-Amerikában található.

SI202305050707_hires_jpeg_24bit_rgb_resize_2

Ricciardo bejelentkezett, megmutatta a kézműtétje nyomát is

Daniel Ricciardo az F1-es Holland Nagydíj második szabadedzésén szenvedett kéztöréssel járó balesetet, amely miatt jelen állás szerint négy versenyt is ki kell hagynia és minden valószínűség szerint majd csak Katarban térhet vissza. Az AlphaTaurinál szereplő ausztrál a műtét óta először posztolt az Instagramon "viszonylag változatlan" szöveg kíséretében, fotón az operáció nyomait is megmutatta, ahogy azt is, hogy a hangulatát azért nem törte meg a kényszerű kihagyás:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

Különleges sisakkal készül 250. F1-es nagydíjára Perez

„A legvadabb álmaimban sem tudtam elképzelni, hogy el fogok jutni idáig!” – kommentálta a közösségi oldalán Sergio Perez azt a tényt, hogy a jövő hétvégi Formula-1-es Szingapúri Nagydíj már a 250. versenye lesz a száguldó cirkuszban. A jeles számot pedig speciális bukósisakkal ünnepli majd a Red Bull-os, amelyen a mexikói zászló színei és a 250-es szám is hangsúlyosan megjelenik:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Checo Pérez (@schecoperez) által megosztott bejegyzés

F1 vs. MotoGP vs. WRC vs. ralikrossz: a Red Bull megszervezte a legnagyobb gyorsulási versenyt – videó

Megszokhattuk a Red Bulltól, hogy – nemcsak a Formula-1-es csapatot illetően – rendre extravagáns videókkal rukkolnak elő. Most sincs ez másként, ugyanis nem akármilyen felhozatallal szerveztek egy gyorsulási versenyt: ott volt a rajtvonalnál Liam Lawson a 2012-es vb-címet nyert F1-es Red Bull-lal, Dani Pedrosa a MotoGP-s KTM nyergében, Adrien Fourmaux az M-Sport Ford WRC-gépével, Timmy Hansen egy 600 lóerős ralikrosszautóval, valamint Romain Dumas egy 2040 lóerőnek megfelelő teljesítményű Ford SuperVan 4,2-essel. Háromszor mérték össze a gyorsulásukat a technikák – mindháromszor egyértelmű volt a győztes:

Renault-vezér: Ez mind baromság

Az elmúlt időszak földcsuszamlás-szerű változtatásai után elindult a pletyka, hogy a Renault csoport igazából szeretne megválni az F1-es csapattól, és nem számol vele komolyabban hosszabb távon, hiszen a tervezett nagy áttörés elmaradt, idén csak a hatodik hely a realitás az istálló számára, és nem látni, hogy hogyan, mitől indulna meg felfelé az enstone-i alakulat.

Ezt most Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója cáfolta meg:

„Csalódott vagyok, mert gyengén teljesítettünk Monzában és egyáltalán nem tartunk ott, ahol kellene. Lépésről lépésre újra kell indítanunk magunkat, de azok a sztorik, amelyek szerint én szeretném eladni a csapatot, az mind baromság. Az F1 az Alpine-projekt része, ahogy a hosszútávú-vb és az egyén versenyeken, szóval előre megyünk, növekednünk kell” – mondta a Motorsportnak.

f1-alpine-renault-demeo

fotó: dppi

„Lando egy remek versenyző” – Horner is reagált Norris esetleges szerződtetésére

Az elmúlt időszakban többször is szóba hozták Lando Norrist a Red Bull-lal annak ellenére, hogy a fiatal britet 2025 végéig köti a szerződése a McLarenhez. Különösképp olajat öntött a tűzre az energiaitalosok F1-es tanácsadójának, Helmut Markónak a nyilatkozata, amelyben arról beszélt, hogy szívesen leigazolnák Norrist, mivel illik a csapatukba. Minderről aztán a Red Bull-csapatfőnök Christian Hornert is megkérdezték:

„Nézzétek, Lando egy remek versenyző, nincs kétség efelől. Látható, ahogy növekszik a benne rejlő potenciál. De ő egy McLaren-pilóta, tiszteletben kell tartani az érvényes megállapodásokat. Nagyszerű munkát végez a sportban, és természetesen nekünk is megvannak a versenyzőink 2024-re. 2025-öt illetően az egyik ülésünk sorsa nyitott, és ahogy el lehet képzelni, nincs hiány az érdeklődőkből, de pillanatnyilag ez még nagyon messze van” – jelentette ki Horner, akit a RacingNews365.com idézett.

f1-norris-redbull

fotó: DPPI

„Azon kívül, hogy eltörjük a lábát, nem tudom, mit tehetnénk ellene” – a Liberty Media Verstappen dominanciájáról

Az utóbbi néhány évben elképesztő népszerűségnövekedésen ment keresztül a Formula-1, amit jól mutat, hogy a nagydíjhétvégék többségében rendre telt házat és rekord nézőszámot regisztrálnak. Azt azonban az F1-et tulajdonló Liberty Media vezérigazgatója, Greg Maffei sem tagadja, hogy a növekedés megtartása szempontjából kihívást jelent a néhány napja már zsinórban tizedik győzelmét arató Max Verstappen egyeduralma, amely sokak szemében unalmassá teszi a 2023-as évadot. Maffei szerint jó megközelítés, hogy Stefano Domenicali is Verstappen teljesítmények történelmi jellegére igyekszik helyezni a hangsúlyt:

„A középmezőny elég érdekes, és statisztikailag ki tudjuk mutatni, hogy több az előzés, mint valaha. A kihívást nyilván az jelenti, hogy Max Verstappen hihetetlen vagy rekorddöntő évet fut” – idézi szavait a Motorsport.com. „Stefano Domenicali jogosan próbálja azt mondani, hogy ’gyertek és nézzétek meg ezt a történelmi eseményt, még soha nem láthattunk ilyen sikert, nem akarsz erről lemaradni’. Meglátjuk, működik-e ez.”

„A valóság az, hogy egy roppant vonzó és versenyképes termékünk van azt leszámítva, hogy Max ennyire gyors. Azt leszámítva, hogy eltörjük a lábát, mint Tonya Hardingnak, nem igazán tudom, mit tehetnénk ezzel!” – utalt természetesen viccelődve a műkorcsolya elhíresült 1994-es botrányára, amikor a téli olimpia előtt lábtöréssel igyekezett szabotálni Tonya Harding esélyeit amerikai riválisa, Nancy Kerrigan. „De ő egy jelenség. Úgy fest, a leggyorsabb autót vezeti, méghozzá elég jól. Nézhetjük, mennyire agresszív íveket választ és mégis milyen jól képes irányítani. Tényleg lenyűgöző.”

f1-verstappen-redbull-monza

Afrikában lenne Európa? Néhány F1-es csúnyán elhasalna földrajzból

Utolsó részéhez érkezett az F1 YouTube-csatornájának idei Grill the Grid-sorozata, amelyben azt a feladatot kapták a versenyzők, hogy a nagydíjaknak otthont adó országok nevezetességeit kellett elhelyezni a térképen. A feladat egyeseknek komoly nehézséget okozott, néhányan a kontinenseket sem találták el – Max Verstappen viszont a pályához hasonlóan itt is messze a leggyorsabbnak bizonyult. A videó a feladattal és az összesített eredményhirdetéssel és egy kis extra Daniel Ricciardo-szerepléssel IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-grill-the-grid-foldrajz

Rossi féltestvére jövőre is marad a Doktor MotoGP-csapatában

Megtörtént a MotoGP-s pilótapiac legkevésbé váratlan bejelentése: Luca Marini 2024-ben is a VR46 Ducati színeit fogja erősíteni. Marini a csapatalapító Valentino Rossi féltestvére, de nemcsak emiatt volt biztos a hosszabbítása, hanem a teljesítménye alapján is rászolgált erre: bár nincsenek futamgyőzelmei, mint a múlt héten szintén plusz egy évre aláíró Marco Bezzecchinek, dobogós helyezést már szerzett, az összetett pontversenyben pedig a hetedik helyen áll.

Marini bejelentésével újabb eleme került a helyére a ducatis kirakósnak. Már csak két ülés kiadó náluk, de a Pramac Racing gyári specifikációjú motorja alighanem Franco Morbidellié lesz, így az igazi kérdés a Gresini Racing fennmaradó helye Alex Marquez oldalán…

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hülkenberget is érdekli az Audi F1-es ülése

Több pilóta számára is érdekes lehet majd az Audi F1-es ülése, hiszen a német gyártó 2026-tól beszáll a sportágba, és már most is nagy erőkkel dolgozik a projekten a Saubernél.

A tervezett versenyzőpárosról egyelőre nincsenek információk, Carlos Sainz neve hangzik el többször is az Audi kapcsán, de az is felmerült már, hogy vajon szeretnének-e német pilótát – mert ha igen, akkor jelenleg csak Nico Hülkenberg jöhet szóba.

A Haasnál visszatérő és jó szezont futó németet meg is kérdezték erről:

„Ez egyértelműen az egyik legvonzóbb projekt jelenleg, hiszen egy új, ráadásul német gyártó jön a Formula–1-be. Dolgoztam már együtt azokkal az emberekkel és jól is működtünk együtt korábban, úgyhogy igen, papíron ez jól mutat. Nyilván dolgoznom kell és meggyőző teljesítményeket kell produkálnom, hogy kaphassak ott egy esélyt” – mondta Hülkenberg a Beyond The Grid podastben.

f1-haas-hülkenberg

Marko szerint Perez azért nem jó az F1-es időmérőkön, mert dél-amerikai

Óvatlan szóhasználata miatt magyarázkodhat dr. Helmut Marko: a Red Bull általában nagyotmondást előszeretettel alkalmazó tanácsadója ezúttal Sergio Perez időmérős problémáinál sütött el egy kissé kellemetlen mondatot.

„Az Olasz Nagydíj egyértelműen Checo Perez egyik jobb hétvégéje volt és ismerjük az időmérős problémáját, amivel kapcsolatban megvannak a kételyei. De ne feledjük, hogy ő dél-amerikai, és a feje nem olyan koncentrált, mint amilyen Max Verstappené vagy amilyen Sebastian Vettelé volt” – mondta Marko a Servus TV-nek, amivel azt fejezte ki, hogy szerinte az európaiak koncentráltabbak, mint a dél-amerikaiak.

Amellett, hogy maga a kijelentés is messze van a szakmailag indokolhatótól, rögzítsük, hogy Mexikó nem Dél-Amerikában található.

f1-redbull-marko-perez

fotó: Red Bull

Fotók: borzalmas körülmények fogadták a WRC-mezőnyt, szakaszokat törölnek az Akropolisz Ralin

Nehéz helyzetbe került a legendás görög verseny, az Akropolisz Rali: a WRC-mezőny most térne vissza az egyhónapos szünet után, de a hatalmas viharok, felhőszakadások olyan körülményeket teremtettek, amelyek nehezen nevezhetők versenyzésre alkalmasnak. A csütörtöki shakedownt már törölték, a vasárnapi power stage-et féltávra csökkentették, és további szakasztörlések is lógnak a levegőben.

A pályák olyan állapotba kerültek, hogy a versenyt megelőző pályafelírások dagonyába torkolltak, a versenyzők alig tudtak áthaladni a szakaszokon, Thierry Neuville szerint az egész helyzet erősen közelíti a katasztrófát a helyiek számára. A borzalmas viharok és esőzések szinte azonnal a korábbi tűzvész után következtek, amik miatt a hatóságok több utat is lezártak, így több csapat sem tudta végrehajtani a betervezett tesztet.

A verseny első éles gyorsasági szakaszát csütörtök este rendezik egy stadionban, egy bemelegítő látványos szuperspeciálként, az igazi futam pedig péntek reggel kezdődik, de hogy hány gyorsaságival és milyen körülmények között, az még kérdéses. 

Az EWRC néhány fotója:

hfr_dsc_6594

375599025_18382354081031655_4394270603488281206_n

vms_dsc_0394

vms_dsc_2855

375310148_685898240233098_5303042957455011392_n

Ricciardo mindig csodálta Verstappent

A jelenleg sérülésből lábadozó Daniel Ricciardót zandvoorti balesete előtt számos pletyka összekötötte Sergio Perez ülésével: ezen felvetések szerint az ausztrál akár már 2024-ben újra Max Verstappen csapattársa lehetett volna, de ennek megvalósulására, legalábbis a jövő évben, azóta jelentősen lecsökkent az esély. Többek között azért is merülhetett fel, hogy Ricciardo üljön Verstappen mellé, mert a két versenyző kimondottan jó viszonyban van, amit maga a sokszoros futamgyőztes is aláhúzott a Red Bull saját podcast-csatornáján:

verstappen-ricciardo

„Mindig nagyon jól éreztük magunkat, amikor csapattársak voltunk, sokat nevettünk már akkor is, de szerintem az elmúlt néhány évben még jobban kijövünk” – mondta Ricciardo. Persze kérdés, hogy ez a kapcsolat akkor is ilyen kiváló lenne-e, ha az „elmúlt néhány évvel” ellentétben újra csapattársak lennének…

„Mindig csodáltam Maxot, fogalmazzunk úgy, hogy a versenyzéshez való hozzáállásáért, de azért is, mert az elmúlt években elért sikerei ellenére a személyisége és a gondolkodása egyáltalán nem változott meg” – tette hozzá az ausztrál, aki valószínűleg legkorábban csak az ázsiai túrát követően ülhet vissza az AlphaTauriba.

„Nyald meg a…!” – Hülkenberg is odamondta Magnussennek!

A 2017-es Magyar Nagydíjon történt az elmúlt időszak egyik legemlékezetesebb versenyzői összeszólalkozása, méghozzá azt követően, hogy Nico Hülkenberget mostani csapattársa, Kevin Magnussen a fűre szorította, amire a német úgy reagált, hogy a médiaketrecben odalépett hozzá, és gratulált neki ahhoz, hogy „ő a legsportszerűtlenebb versenyző a mezőnyben.” Erre jött a klasszikussá nemesedett válasz: „s**ck my balls, honey!”, amit a legóvatosabban is úgy tudnánk fordítani, hogy „nyald meg a golyóimat, édes!”

Amikor Hülkenberget a jelenlegi kapcsolatukról kérdezték, természetesen nem tudta megkerülni ezt a történetet sem: „A kapcsolatunk egészséges, a régi súrlódás már a múlté. Igazából már tavaly elkezdtünk jóban lenni. Amikor Sebet helyettesítettem, és vasárnap délelőtt Bahreinben összejöttünk megcsinálni az év eleji csoportképet, odaléptem hozzá, kezet nyújtottam, és belemondtam az arcába ugyanezeket a szavakat. Nagyon viccesnek és szórakoztatónak találta, tulajdonképpen ezzel indult a kapcsolatunk!”

haas-chipotle_1

Alonso: Nem érdemeltünk vb-címet a McLarennel

Az idei futamok felén dobogóra álló Fernando Alonsót idén már nem először kérdezték meg példátlanul hosszú F1-es karrierje kihagyott lehetőségeiről. A spanyol már korábban is beszélt arról, hogy elsősorban azt bánja, hogy nem sikerült a Ferrarival világbajnoki címet szereznie, és most is hasonlóan fogalmazott: „Ha egyetlen dolgon változtathatnék a karrieremben, az ez lenne” – mondta, csakhogy ezúttal már a McLarenre is kitért:

„A McLarennel is nagyon közel álltunk a címhez. Egyetlen ponton múlott. De valószínűleg nem érdemeltük meg, tudod, amiatt, ahogy kezeltük a dolgokat. A Ferrarinál viszont úgy éreztem, hogy egészen jól intéztünk mindent. Egy gyengébb autóval harcoltunk egészen a végsőkig” – utalt a 2012-es sikertelen bajnoki hadjáratra Alonso, aki azt is elmondta, hogy a télen látottak alapján bízik az Aston Martin újabb előrelépésében.

alonso-hamilton-2007

Erősorrend: Remeklő beugró, Albon közelít Hamiltonra

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Az Olasz Nagydíjat követően így áll a pilótarangsor az eddigi pontszámok átlaga alapján:

pf-rankings14

A monzai hétvégén kiemelkedő pontszámot kapott a futamgyőztes Max Verstappen és a remeklő Carlos Sainz mellett a Williamsszel újabb hőstettet végrehajtó Alexander Albon is – de remekelt Liam Lawson is, aki így két hétvége után meglehetősen jó pozícióban áll beugróként az összesítésben. Az összes monzai pontszám a Formula Podcast monzai futamértékelőjében hallható:

 

Bagnaia megpróbál rajthoz állni a misanói MotoGP-futamon

Félelmetes bukást szenvedett el a vasárnapi Katalán Nagydíj rajtjánál a világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia: a Ducati ledobta magáról az olaszt, akinek a lábán a hatalmas highside esést követően még Brad Binder is áthajtott. Csodával határos módon mindezt megúszta néhány zúzódással és törés nélkül Bagnaia, akiről szerdán kiderült: megkísérli a versenyzést a San Marinó-i Nagydíjon, amely neki és a bolognai gyártónak is a(z egyik) hazai versenye a MotoGP-ben. Ehhez persze csütörtökön még át kell mennie az orvosi vizsgálaton a címvédőnek, de ha ott megkapja a zöld jelzést, akkor pénteken felül a Desmosedicire.

Csapattársa, Enea Bastianini ellenben nem lesz ott Misanóban: az 1-es kanyarban történt tömegbalesetet elindító olasznak a bokáját és a kezét is műteni kellett, így nem is csak a mostani, hanem az Indiai és a Japán Nagydíjakat is ki kell hagynia. A Ducati nem helyettesítő őt a hétvégén, de így is két vörös gép lesz a mezőnyben, hiszen Michele Pirro szabadkártyával indul.

És hogy teljes legyen a sérültek listája: a még Mugellóban megsérülő Alex Rins továbbra sem tud motorozni, ám mivel az eddig őt pótló Iker Lecuonának a Superbike-vb-n lesz jelenése, Stefan Bradl pedig szintén szabadkártyázik, ezúttal Takumi Takahashit láthatjuk majd az LCR Hondán.

motogp-bagnaia-ducati_1

„Lewis már nem éhes, ezért vannak komoly problémái”

Hiába hosszabbított további két évre Lewis Hamilton a Mercedesszel és marad ezáltal az F1-ben egészen 2025-ig, a korábbi háromszoros világbajnok Jackie Stewart úgy véli, a hétszeres vb-győztesben már nincs meg a korábbi éhség, részben a gyengébb technikának is köszönhetően:

„Először is, Lewis az egyik legjobb, aki valaha a Formula-1-ben versenyzett, de az igazság az, hogy az elmúlt évtizednél a Mercedesnél vezetett, amely gyakorlatilag senki mással nem volt versenyben” – nyilatkozta a skót legenda a Bildnek. „Lewisnak egyetlen igazi ellenfele ebben az időben: az aktuális csapattársa. 2016-ot leszámítva rendre győztesen került ki ebből a párharcból. Akkor pedig Nico Rosbergtől kapott ki. A legnagyobb tisztelettel mondom, hogy jó versenyző volt, de azért nem a legnagyobb tehetség. De Rosberg éhes volt, megvolt benne abszolút az akarat, hogy világbajnok legyen. Lewisban már nincs meg ez az éhség. Ezért – és mert az autója már nem annyira erős – vannak súlyos problémái.”

f1-hamilton-mercedes-monza_1

fotó: DPPI