DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 28. szombat

Még 7-8 évig nem lesz női pilóta az F1-ben?

A hétből hat forduló után a hölgyversenyzőknek kiírt nevelőszériát, az F1 Academyt toronymagasan vezető Marta Garciát a Marca többek között arról kérdezte, hogy a közeljövőben lehet-e reális esély arra, hogy egy nő eljusson a királykategóriáig. Garcia csak nagyon óvatosan optimista: „Még jó pár évnek el kell telnie hozzá. Az F1 Academyvel megtettünk egy lépést, de az FIA-nak is van dolga. Az autók üléseit férfiakra tervezték, így mi nehezebben érjük el a pedálokat. Szerintem egyre nagyobb a szándék arra, hogy jelen legyünk, de így sem hiszem, hogy hét-nyolc éven belül látunk majd egy női versenyzőt az F1-ben. Persze remélem, hogy kevesebb időbe telik majd…”

marta-garcia

Garcia egyébként azt is elárulta, hogy annak ellenére, hogy spanyol, Lewis Hamilton közelebb áll hozzá, mint honfitársa, Fernando Alonso: „Gyerekként Alonsónak szurkoltam, hiszen végül is egy spanyol versenyző volt nyerésben. Ahogy idősebb lettem, és jobban magába szippantott a motorsport világa, nagyon megszerettem Hamiltont, és ez nem is változott. Úgy érzem, hogy a pályán és azon kívül is hatott rám, hogy küzdjek a céljaimért. Jobban tudok vele azonosulni, az elmúlt években hozzá mértem magam.”

Perez szerint azért nagyítják fel a hibáit, mert mexikói

Sergio Perez ugyan szerzett két futamgyőzelmet, de összességében gyenge szezont fut 2023-ban, és többször is volt olyan hétvégéje, amikor nemcsak a tempója hiányzott Max Verstappenhez képest, de rengeteg hibát is elkövetett – mint például legutóbb Suzukában. A Red Bull-os versenyző szerint ugyanakkor a hibáit az is felnagyítja a médiában, hogy ő mexikói, nem pedig brit, mint például a Szingapúrban a hajrában balesetező George Russell:

„Láthattuk Russell esetén. A harmadik helyről esett ki az utolsó körben, de senkit nem hallottunk erről beszélni. Ha valami ilyesmi történik a Red Bullnál, egyből háromszáz médiacsatorna mondja, hogy távoznod kell. Az ilyesmi gyakran előfordul a Formula-1-ben, ez így működik egy csapatkörnyezetben. Emellett úgy érzem, hogy az a tény, hogy mexikói vagyok, szintén komoly hatással van erre” – vélekedett Perez a Marca hasábjain.

Érdekes, hogy nemrég a Red Bull-tanácsadó pedig Perez nemzetiségével magyarázta a hullámzó formáját, komoly kritikákat kiváltva ezzel (nem beszélve arról, hogy Mexikót Dél-Amerikához sorolta). Marko utólag bocsánatot kért, a versenyző szerint pedig számára „ez volt a fontos”.

f1-perez-redbull-2023

Egy év után visszatér a Hyundaihoz Ott Tanak

A megbízható forrásnak számító DirtFish értesülései 2024-ben ismét csapatot vált a hétvégi Chile Ralit megnyerő Ott Tanak: az M-Sportnak egyetlen év után hátat fordítva visszatér korábbi alakulatához, a Hyundaihoz. A szaklap úgy tudja, elsősorban a dél-korai gyártónál bekövetkezett vezetőségbeli változások – a korábban az F1-es Renault-t is irányító Cyril Abiteboul érkezett a Hyundai Motorsports élére – okán tér vissza az észt pilóta.

A 2019-ben még a Toyotával világbajnok Tanak 2020-től 2022-ig versenyzett a Hyundainál, ahol győzelmeket és egy-egy év végi második és harmadik helyet gyűjtött. Idén az M-Sportnál elképesztő pechszéria sújtja, tulajdonképpen csak a Svéd és a legutóbbi Chile Ralit úszta meg komolyabb probléma nélkül, ezeket meg is nyerte, s jelenleg az összetett negyedik helyét foglalja el.

wrc-tanak

fotó: DPPI

Alonso: Az egykörös időmérő az egyetlen megoldás

Régi közhely, hogy ha valami rendben van az F1 jelenlegi szabályrendszerében és lebonyolításában, az a kvalifikációs szisztéma, de Fernando Alonsónak különvéleménye van erről. Tény és való, rengeteg a feltartás az időmérőkön, ami a spanyol szerint a rendszer elavult mivoltából fakad: „Nehéz kérdés ez, hiszen bármilyen szabályt is hoznak, például limitidő formájában, mindig lehet kifogásokat találni. A forgalom kezelése roppant összetett.”

monza-qualifying

„Csak egyetlen megoldás lehet: visszaállni arra hogy egyszerre egy autó van a pályán” – folytatta Alonso. „Semmi más nem fog működni. Az időmérős rendszerünk elavult, megvan vagy 20-25 éve, de az autók már nem olyanok, mint 20-25 éve” – mondta a spanyol, némi tárgyi tévedéssel szavaiban. Indoklása viszont azt illetően, hogy miért okoznak a jelenlegi autók ennyi feltartást, kétségkívül elgondolkodtató:

„Roppant bonyolult hibrid versenyautóink vannak, melyek akkumulátorait a versenyzőknek vissza kell töltenie. Olyan abroncsaink vannak, melyeket melegíteni és hűteni kell. Ilyen körülmények között pedig az egyautós időmérő az egyetlen megoldás” – érvelt a kétszeres világbajnok.

alonso-suzuka

Őrületes VIP-csomag: 1,8 milliárd forintért a Las Vegas GP-re

Meglehetősen régen beszámolhattunk már róla, hogy a Las Vegas-i Nagydíjra (mely hivatalosan első lesz ezen a néven, hiszen az 1980-as évek elején futott két versenyt Caesar’s Palace Nagydíj néven rendezték meg) a legdrágább nézői csomagot ötmillió dollárért (azaz durván 1,8 milliárd forintért) lehet megvásárolni, mostanra pedig néhány részlet is kiderült erről.

strip

A csomag ötéjszakás szállást foglal magában a közel ezer négyzetméteres Nobu Sky Villában, amihez egy feleakkora terasz is tartozik, mely egyenesen a Stripre néz – ezen akár 75 vendéget is fogadhatnak a szerencsések. A névadó, Nobo Matsuhisa (semmiképp sem keverendő össze Nobuharu Matsushitával!) sztárséf 12 főre különleges vacsorát készít, melyhez a saját maga által erre az alkalomra kiválasztott szakét és japán whiskyt szolgálnak fel.

A tizenkét vendég természetesen nem kizárólag a teraszról élheti át az F1 varázsát, hiszen mind a tizenketten belépőt kapnak az F1 paddock clubba. És ha leosztjuk, ez fejenként alig 150 millió forintba kerül…

Az első fotók a McLaren új F1-es szélcsatornájáról

Megosztotta az első képeket a McLaren a működésbe álló felújított Formula-1-es szélcsatornájáról. Az alakulat 2010 óta a Toyota volt kölni szélcsatornáját használta, mivel a saját wokingi bázison lévő létesítményüket nem találták alkalmasnak arra, hogy a megnövekedett F1-es autóméretek mellett is ott folytassák a fejlesztőmunkát. 2019-ben azonban a létesítmény felújítása mellett döntöttek: Zak Brownék elmondása szerint költséghatékonysági okai voltak annak, hogy nem egy teljesen új szélcsatornát építettek, hanem modernizált a bezárt régit.

f1-mclaren-szelcsatorna-3

A nyári szünet előtt már végeztek korrelációs munkákat a felújított szélcsatornában, amelynek előnyeit már a 2024-es versenygépen is láthatjuk majd a McLarennél, de igazából a 2025-ös autó lesz az első, amelyet teljes egészében ebben a létesítményben terveznek és fejlesztenek. Mindenesetre most Brown, Andrea Stella csapatfőnök, Lando Norris és Oscar Piastri is szemügyre vette az újítást.

f1-mclaren-szelcsatorna-1

f1-mclaren-szelcsatorna-5

f1-mclaren-szelcsatorna-4

A sprinthétvége extra nehézséget jelent a Mercedesnek

A hétvégén Katarban kerül sor a szezon negyedik sprintes hétvégéjére, melyet két újabb követ még az idény hajrájában: ezeknek a fordulóknak nem csupán az a sajátossága, hogy több pontot lehet gyűjteni rajtuk, hanem az is, hogy a csapatoknak egyetlen szabadedzés áll rendelkezésére ahhoz, hogy megtalálják a tökéletes beállításokat. Ez pedig kimondottan fájdalmas a Mercedes számára, amit Toto Wolff csapatfőnök hangsúlyozott is annak kapcsán, hogy az autójuk kényes, mint egy díva:

hamilton-suzuka-2

„Az autónk annyira érzékeny és nehezen beállítható, hogy több edzésre van szükség, hogy megbirkózzunk vele” – mondta Wolff, hangsúlyozva a versenyzők nehéz helyzetét: „Azt sem tudják, mit csinál majd az autó, amikor elfordulnak vele. Az lenne a lényeg, hogy az edzéseken önbizalmat gyűtsenek, s minél többet megyünk az autóval, annál jobbak leszünk, annál több finomhangolásra van lehetőségünk, ami nagy segítség.”

Wolff hozzátette: „A sprintversenyes hétvégék éppen ezért nem kedveznek nekünk, mert az autó túlságosan is olyan, mint egy díva…”

NASCAR: Blaney 12 ezreddel nyert Harvick előtt, akit utólag kizártak a versenyből

A Talladega Superspeedway már sok emlékezetes futamot produkált és alighanem a legutóbbit sem fogjuk elfeledni egyhamar, pedig a valódi izgalmak az utolsó szakaszban jöttek. Az első két etapban mindössze egyszer került elő baleset miatt a sárga zászló, akkor is az első szakasz legvégén, miután Ricky Stenhouse Jr. autójából kifogyott az üzemanyag, Kyle Busch pedig megpróbálta kikerülni, de így összeért Ross Chastain autójával, aki ezáltal a falban kötött ki.

Ezt a szakaszt egyébként Ryan Blaney nyerte, aki később is főszereplővé vált, míg a másodiknál Brad Keselowskit intették le elsőként. A folytatásban aztán sokáig egészen rendezetten haladt a mezőny, de 27 körrel a vége előtt jött egy komolyabb baleset. Ekkor Keselowski ütközött Carson Hocevar versenygépével, ami elindította a lavinát, emiatt pedig Ty Gibbs, Austin Dillon és Harrison Burton versenye is véget ért. Az esetet követően piros zászlóra volt szükség, mivel megsérült és javításra szorult a SAFER-fal.

Az újraindítást követően összesen 20 kör volt még vissza, de kicsivel később törmelék miatt egy újabb sárgára volt szükség, végül a pilótáknak 13 körük maradt eldönteni a dolgokat. Az élmezőnyben komoly erőt képviselt a Hendrick Motorsports négyese, Alex Bowman, Chase Elliott, Kyle Larson és William Byron kifejezetten jó esélyekkel rendelkeztek a futamgyőzelemre, akárcsak Blaney, aki szintén ott tudott maradni az elejében, de jó tempóra volt képes Kevin Harvick, és a Front Row Motorsports 36-os autóját részidősként vezető Riley Herbst is.

Az utolsó két körre végül Blaney és Harvick kerültek az élre, akik óriási harcot vívtak az elsőségért, ebből a párharcból pedig mindössze 12 ezredes különbséggel Blaney jött ki győztesként, mögöttük azonban óriási káosz alakult ki. Kicsivel hátrébb Corey LaJoie ütközött neki Herbst autójának, aki így magával rántotta Eliottot, majd ebből egy tömegbaleset alakult ki a célvonalnál. Volt még azonban további csavar ebben a történetben, mivel a leintés után Harvickot kizárták a versenyből. Ennek oka, hogy a technikai ellenőrzés során megállapították, a 4-es autó szélvédője nem volt megfelelően rögzítve, ami súlyos vétségnek minősül, így a második helyet Byron örökölte meg, harmadikként pedig Denny Hamlint jegyezték.

A folytatás október 8-án következik, a Charlotte Motor Speedway roval kialakításán.

Szenvedélyes beszédet intézhetett az Alpine F1-es dolgozóihoz a Renault-vezér

Komoly átalakítások zajlanak az utóbbi hetekben-hónapokban az Alpine háza táján: a nyáron elküldték az elnök-vezérigazgató Laurent Rossit, a Belga Nagydíjon pedig bejelentették Otmar Szafnauer csapatfőnök, Alan Permane sportigazgató és a Williamshez szerződő Pat Fry műszaki vezető távozását. Vélhetően ezeknek is volt a folyománya, hogy a L’Equipe értesülései szerint múlt szerdán Luca de Meo, a Renault-csoport vezérigazgatója az enstone-i gyárba látogatott, ahol nagyjából 40 perces szenvedélyes beszédet intézett a csapat munkatársaihoz, köztük a két pilótához, Esteban Oconhoz és Pierre Gaslyhoz (az Alpine motorrészlegének dolgozói videós formában csatlakoztak).

De Meo a beszédben állítólag megerősítette az Alpine F1-es projektjének támogatását, ahogy arra is utalást tett, hogy Bruno Famin ideiglenes csapatvezető hosszabb távon is betöltheti ezt a pozíciót. A Motorsport-Total.com beszámolója szerint „elszánt”, „éles” és „érzelmes” volt a Renault-vezér beszéde, amelyben arról is szót ejtett, hogy azoknak, akik követik a csapat irányvonalát és előremozdítják az alakulatot, biztonságban van a helyük, akik azonban a „régi sémákban” ragadtak, azoknak nincs helyük az Alpine-nál. De Meo azt is kiemelte, hogy a nagyobb hatékonyság érdekében javítani kell a kommunikáción Enstone-n és Viry-Chatillon között.

f1-alpine

fotó: DPPI

WRC: Tanak nyerte a Chile Ralit, világbajnok a Toyota

Chilében vendégeskedett a hétvégén a Rali-világbajnokság mezőnye: 2019 óta először, összességében pedig másodszor szerepelt a naptárban a helyszín, és ez okozott is némi problémát a csapatok számára, mivel a kevés információ okán többen elszúrták a gumiválasztást. A szombati nap során például teljesen váratlanul érte a versenyzőket, hogy bár alapvetően hűvös van, hiszen Chilében most kezdődik a tavasz, de a kavicsos pályák borzasztóan eszik a gumikat, ezért egészen szürreális jeleneteket láthattunk: szombaton például az első kör utolsó szakaszán négy autó jött be úgy, hogy mindkét hátsó kereke defektes volt, mert elfogyott a futófelület a gumikról.

wrc-tanak-chile

Egy ember nyújtott tökéletes teljesítményt: Ott Tanak, aki egy hónapok óta tartó pechszéria után ezúttal megúszta kisebb technikai hibákkal és megszerezte idei második győzelmét az M-Sport Forddal, elképesztő teljesítményt nyújtva és közel egy percet adva a többieknek. A második Thierry Neuville lett a Hyundaijal, miután csapattársa, Teemu Suninen az utolsó előtti szakaszon a második helyen haladva nekiment egy fatuskónak az út szélén, és kifordította a futóművét. A dobogó harmadik fokára pedig Elfyn Evans állhatott fel a Toyotával, megelőzve a listavezető Kalle Rovanperát, de Evans ezzel is csak alig tudta csökkenteni a hátrányát az összetettben, úgyhogy jó esély van rá, hogy a finn a soron következő Közép-Európa Ralin megvédi a vb-elsőségét.

A konstruktőri cím viszont már most eldőlt, Suninen hibája után a Toyota matematikailag is biztossá tette 2023-as győzelmét, így ezzel sorozatban harmadszor lettek bajnokok a gyártók között. Még két futam van hátra, a Közép-Európa Rali után Japán vár a mezőnyre, mindkét futamot aszfalton rendezik majd.

Három győzelemmel zárta a szezont Kiss Norbert

Mivel Kiss Norbert már egy hete Le Mans-ban bebiztosította ötödik bajnoki címét a Kamion-Eb-n, a jaramai szezonzárón már tét nélkül versenyezhetett. Ennek ellenére nem engedett ki: mindkét időmérőt megnyerte – így az egész idényben mindig a leggyorsabb volt a kvalifikációkon! –, szombaton pedig mindkét futamot is behúzta. A másodikat a nyolcadik rajthelyről indulva, ez jelentette karrierje 100. futamgyőzelmét. A Révész Racing pilótája aztán vasárnap is nyert egyet, míg az utolsó versenyen harmadikként ért célba, azaz az összes viadalt dobogón zárta Spanyolországban. Kiss Norbert így új rekordot jelentő 22 győzelemmel és 417 ponttal zárta a 2023-as évadot.

kiss-norbert-jarama

Véres bunyóba és halálos fenyegetésbe torkollott a vita a NASCAR betétversenye után – videó

Talladegán versenyez a hétvégén a NASCAR, ahol a Truck Series futama után óriási balhé tört ki. Nick Sanchez egy többautós balesetet kiváltva ütközött össze Matt Craftonnal, aki a leintést követően ököllel verte képen az eset miatt a 22 éves pilótát. Az egész egy tömegverekedésig fajult, Sancheznek csuromvér lett az arca, de így is azt üvöltötte 47 éves riválisának, hogy „kib*szottul meg fogja ölni” a következő versenyhétvégén.

Három pont maradt – így áll a MotoGP világbajnoki pontversenye a Japán Nagydíj után

Jorge Martin tarolt Motegiben, így pedig hiába szerzett a sprinten és a vasárnapi futamon is dobogós helyezést Francesco Bagnaia, a regnáló világbajnok előnye három pontra olvadt pramacos márkatársával szemben – és még hat forduló hátra van a 2023-as szezonból. A harmadik ducatis esélyes, a VR46-ot erősítő Marco Bezzecchi hátránya ugyanakkor nőtt, méghozzá 53 pontra. Így állnak a vb-tabellák a MotoGP-ben a Japán GP után:

VERSENYZŐK   GYÁRTÓK
1. Francesco Bagnaia Ducati 319   1. Ducati 490
2. Jorge Martin Pramac Ducati 316   2. KTM 272
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 265   3. Aprilia 240
4. Brad Binder KTM 201   4. Honda 142
5. Aleix Espargaro Aprilia 171   5. Yamaha 131
6. Johann Zarco Pramac Ducati 162        
7. Maverick Vinales Aprilia 139        
8. Luca Marini VR46 Ducati 135   CSAPATOK   
9. Jack Miller KTM 125   1. Pramac Ducati 478
10. Fabio Quartararo Yamaha 111   2. VR46 Ducati 400
11. Alex Marquez Gresini Ducati 108   3. Ducati 354
12. Franco Morbidelli Yamaha 77   4. KTM 326
13. Miguel Oliveira RNF Aprilia 69   5. Aprilia 310
14. Augusto Fernandez Gas Gas Tech3 67   6. Yamaha 188
15. Marc Marquez Repsol Honda 64   7. Gresini Ducati 161

motogp-motegi-podium

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ecclestone elmondta, szerinte mi Russell fő F1-es gyengesége

George Russell a második Formula-1-es szezonját tölti a Mercedesnél, ám míg tavaly legyőzte az összetettben Lewis Hamiltont és a csapat egyetlen győzelmét is ő jegyezte, addig idén alulmarad egyelőre a hétszeres világbajnokkal szemben – pedig a fiatalabb brit úgy érzi, az idei a legerősebb idénye. Bernie Ecclestone, az F1 egykori vezére szerint Russell gyenge pontja az lehet, hogy nem tudja jól átlátni a futamokat:

„Nem tudok dűlőre jutni vele kapcsolatban. Kedvelem őt, szupertehetséges. Az a kérdés, hogy mit kész megtenni a győzelemért. Szingapúrban abban bízott, hogy Carlos Sainz el fog fogyni. Nagyon-nagyon keményen nyomta. Nem hiszem, hogy végiggondolja a versenyét – amit pedig Lewis megtesz” – nyilatkozta Ecclestone a Daily Mailnek.

f1-russell-mercedes_3

fotó: DPPI

Szakadó eső miatt félbeszakították a MotoGP Japán Nagydíját

Épp a rajtra érkezett meg az eső Motegiben, a versenyzők többsége az első kör végén egyből kiállt motorcserére, hogy slickről esős gumikra váltson. Az eső intenzitása azonban olyannyira fokozódott, hogy a táv felénél a motorosok jelzésére is reagálva előkerültek a piros zászlók. A futamot Jorge Martin vezette Francesco Bagnaia és Marc Marquez előtt, a megszakítás előtti pillanatokban Johann Zarco gyűjtött be egy bukást.

motogp-motegi-eso

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Alpine: Próbáljuk megoldani a kommunikációs problémát Gaslyval

A Japán Nagydíj végén alaposan kiborult Pierre Gasly, aki a középső ujját mutogatva vette tudomásul az Alpine döntését – az eset után Bruno Famin, az Otmar Szafnauer elbocsátása óta megbízott csapatfőnökként dolgozó szakembert kérdezték arról, hogy Gasly egyébként mennyire tudott beilleszkedni Enstone-ban.

„Szerintem most már hozzászokott a csapathoz. Próbáltuk is neki megadni a lehető legjobb környezetet, és igyekszünk megoldani némi kommunikációs problémát közte és a technikai csapat között” – mondta Famin.

„Próbáljuk kényelmesebbé tenni a helyzetet, hogy a srácok többet figyeljenek és cseréljenek eszmét, ő pedig szintén figyeljen jobban arra, amit a mérnök mond neki. Ez oda-vissza működik. Szerintem megszokja a csapatot, és a csapat is tesz erőfeszítéseket az irányába.”

f1-gasly-alpine

MotoGP reggel, aztán jön a WRC, a Superbike, a NASCAR és a Kamion-Eb: a vasárnapi program

F1 nélkül is lesz mit nézni vasárnap: a MotoGP programja már reggeli időtöltésnek ígérkezik, de nap közben sem maradunk motorsport nélkül. Íme a menetrend.

Vasárnap (október 1.)  
03:45-03:55 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
05:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
06:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
08:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:00 Superbike, Superpole-futam (tv: Match4, élő)
13:07-18:15 WRC, 3. nap, 13-16. szakasz (WRC+, előfizetés után élő)
14:10 Kamion-Eb, 3. futam  
15:00 Superbike, 2. futam (tv: Eurosport 2, élő)
16:25 Kamion-Eb, 4. futam  
20:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)

motogp

Hamilton látogatást tett a Mercedes gyárában

A Japán Nagydíjat követően úgy fogalmazott Hamilton, hogy minden eddiginél komolyabb munka vár a csapatra, ha el akarják kapni a Red Bullt, és mindenkinek emberfelettit teljesítményt kell ehhez hozzátennie. Ugyanakkor a brit már többször is hangsúlyozta, hogy nem elégedett a csapat által kijelölt tervezési és fejlesztési útvonallal, így most látogatást tett a Mercedes brackley-i gyárában.

"Már második éve vagyunk másodikok a Red Bull mögött, így biztosra kell mennünk azt illetően, hogy az előttünk álló télen hibátlan munkát végzünk és legalább megfelezzük az idei hátrányunkat a következő szezon kezdete előtt."

Őrületes pilótamozgás lehet 2024-ben az F1-ben?

Komoly átigazolási időszak, vagy ahogy a közzsargon hívja, silly season elé nézhetünk jövőre, ugyanis a mezőny több mint kétharmadának lejár a szerződése a 2024-es szezon végén, s miután a Red Bullnál Sergio Perez helye nem tűnik betonbiztosnak, 2026-ban érkezik az Audi, Alonso pedig még egy évvel idősebb lesz, emellett pedig nyilván újoncok is bemutatkoznának az F1-ben, nem kizárt, hogy minden idők egyik legőrültebb pilótapiaca vár ránk 2024-ben.

Jelenleg már csak egyetlen hely kiadó a következő F1-es szezonra: egyedül Logan Sargeant ülése kérdéses a Williamsnél.

Új fejlesztést tervez F1-es motorjával a Honda

Ugyan a jelenlegi szabályok értelmében nem kaphatnak teljesítményfejlesztést az F1-es motorok, de megbízhatósági javításokat igen, ezekből pedig minden esetben teljesítmény is születik, így teljesen azért nem tudták befagyasztani a fejlesztéseket.

A Honda főnöke, Koji Watanabe pedig ki is mondta a De Telegraafnak, hogy további fejlesztések érkeznek a japánok erőforrásához 2024-re – ugyan hivatalosan a Red Bullé a projekt, de a valóságban természetesen ugyanúgy a Honda végzi a munkát.

„Ugyan talán nem fejlesztünk semmit az erő és a teljesítmény terén, de más területeken érhetünk el fejlődést a motorral. A Ferrari is jelentősen fejlesztette a magáét, a Mercedes ERS-rendszere is nagyon erős, és mi is fejleszteni fogunk 2024-re a megbízhatóság terén. Egyértelműen készülünk valamivel” – mondta Watanabe.

f1-redbull-honda

Óriási veszteséget könyvelhetett el a 2022-es F1-es szezonban az Aston Martin

Közel 53 millió angol fontos veszteséget jegyzett az Aston Martin Formula-1-es alakulata a 2022-es évad során – derült ki az istálló friss beszámolójából. Ez csaknem 10 milliós növekedést jelent az azt megelőző szezonhoz képest. Mindezt annak ellenére, hogy a pénzdíjak és a szponzoriációk révén 32 millió fonttal nőtt a forgalma az Astonnak, csakhogy hasonló mértékben emelkedtek a versenyzés költségei: 107 millió fontról 152 millióra – nem kis részben az idén nyáron átadott új kampuszra költött anyagiak okán.

Érdekes részlet még, hogy az AMR GP  1 835 000 fontot fizetett a Falcon Racing Servicesnek Lance Stroll versenyzési szolgáltatásaiért, cserébe ők 1 125 000 fontos szponzori bevételt produkáltak. A jelentésből többek között az is kiderült, hogy az F1-es istálló összesen 504 embert foglalkoztat: 81-en adminisztrációs feladatot látnak el, 423-an pedig a gyártási, tervezési és műszaki részlegen dolgoznak.

f1-aston_1