NASCAR: Az időjárás miatt meglepő eredmény született Atlantában
https://formula.hu/parc-ferme/36050
A Chicagóban tett utcai pályás kitérő után az atlantai oválon folytatódott a száguldás a NASCAR Cup Series mezőnye számára. Ezen a pályán a hétvége korábbi alakulása miatt nagyon jó esély mutatkozott arra, hogy valamelyik Fordban ülő pilóta ünnepelhet a végén, mivel az időmérő edzésen az első hat helyet a kék oválos márka versenyautói foglalták el. A pole-pozíciót Aric Almirola szerezte meg, mellőle pedig Ryan Blaney indulhatott, aki az első szakaszt meg is nyerte, de a középső etapban is egy Ford zárt az első helyen, miután Brad Keselowskit intették le elsőként.
Ekkor még úgy látszott, semmi sem állítja meg a Fordot használó csapatokat, ám egy komoly vihar közeledett a pálya felé. A csapadék végül 75 körrel az eredeti táv befejezte előtt érkezett meg, ám ekkorra már túl voltak a futam felén, ami elég volt ahhoz, hogy kihirdessék a végeredményt. Ezzel William Byron kaparintotta meg a győzelmet, begyűjtve idei negyedik sikerét, ami viszont elképesztő ebben, hogy kétszer is a mezőny végén járt, egy alkalommal pedig körhátrányban is volt. A Hendrick Motorsports pilótája egyszer büntetés miatt került hátra, miután elgurult egy kereke a pitben, majd később Corey LaJoie autójával ütközött. A kiállások miatti kavarodás, valamint a nagy sietség azonban a segítségére volt, a versenyt pedig az ő szempontjából nézve a legjobbkor szakították félbe. Ehhez persze sokat tett hozzá Ryan Preece és Bubba Wallace ütközése is, ami miatt jöhetett a sárga zászló, kicsivel később pedig a piros is, ami már a viadal végét jelentette.
Szintén örülhetett még a második és a harmadik helyen záró Daniel Suarez és AJ Allmendinger, mögöttük pedig Michael McDowell és Kyle Busch zárt még a legjobb ötben, noha korábban egyikük sem rendelkezett túl jó esélyekkel. A folytatás július 16-án következik a New Hampshire Motor Speedwayen.
Ferrari-motorral tesztelhet az Audi, Mercedesszel az Aston–Honda az FIA előírása alapján
https://formula.hu/parc-ferme/39618
Két évig kötelesek lesznek ellátni jelenlegi partnereiket a mostani erőforrásokkal az F1-es motorgyártók, hogy a csapatok korábbi autós teszteket hajthassanak végre – számolt be az FIA döntéséről a Motorsport. Az angol kifejezés rövidítése miatt TPC-teszteknek hívott események, amelyeken legalább kétéves technikát használhatnak az alakulatok, fontos részei lettek a Formula-1-es istállók programjának: egyfelől a juniorjaik felkészítésére használják, másfelől viszont olykor az aktuális versenyzőik is próbálgatnak beállításokat – Max Verstappen és a Red Bull tavalyi hasonló imolai alkalma után érkezett is a szigorítás, hogy a szerződtetett pilóták legfeljebb 1000 km-t teljesíthetnek egy szezon alatt.
2026-ban viszont speciális helyzet áll elő, ugyanis a csapatok fele motorbeszállítót vált az új szabályrendszerre: az Audi váló Sauber saját erőforrásokkal megy majd a Ferrarié helyett, az Aston a Honda gyári partnere lesz és így lecseréli a Mercedest, amelyet viszont az Alpine fog használni a saját hajtáslánca helyett, míg a Red Bull és a Racing Bulls saját motort készít, de már nem a Honda, hanem a Ford technikai támogatásával.
Így joggal merülhet fel a kérdés, hogy mi lesz a sorsa a korábbi autós teszteknek: nos, a Motorsport arról ír, hogy az FIA számos egyeztetés után arra a megállapodásra jutott az érintettek számára, hogy a következő két idényben még kötelesek lesznek ellátni motorokkal a jelenlegi partnereiket a TPC-tesztek okán. Magyarán előállhat olyan helyzet, hogy az akkor már Audi névre hallgató istálló például jelenlegi Ferrari-hajtáslánccal fog körözni valahol…
Egy érdekes szempont még mindezeknek az anyagi vonzata, hiszen a korábbi autós tesztek nem esnek a költséglimit hatálya alá, így a motorbeszállítók maguk határozhatják meg az árakat. A Motorsport arról ír, hogy információik az egyik gyártó már értesítette is az ügyfeleit, hogy a jelenlegi költségek duplájába fognak kerülni a TPC-tesztek – igaz, ez alighanem a csapatok többségének nem jelent majd nagy problémát.

Így áll(na) a 2025-ös F1-es sprintbajnokság féltávnál
https://formula.hu/parc-ferme/39615
A sprinttel kapcsolatos elégedetlenkedés miatt még 2023-ban felmerült a gondolat, hogy esetleg külön bajnokságban értékeljék a sprintek eredményeit. Bár ezt a megoldást azóta sem vezették be, játsszunk el a gondolattal, hogy állna az idei sprintbajnokság féltávnál.

Az egyéni pontversenyt fölényesen vezeti Oscar Piastri, aki ugyan egyetlen sprintet sem zárt még az élen, mindhárom „kisversenyen” második lett, ami bőven elég volt ahhoz, hogy közel másfélszer annyi pontja legyen, mint csapattársának. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy a sprintdobogókon vele osztozó Norris, Verstappen és Hamilton is betlizett egyszer – egyébként Piastrin és Norrison kívül nincs is versenyző, aki mindhárom szombati futamon pontot szerzett volna.
Ami a csapatokat illeti, a McLaren természetesen fölényesen vezet, rajtuk kívül a Ferrari és a Red Bull szerzett még pontot minden sprinten, s akárcsak a „rendes” bajnokságban, itt is nagyságrendi különbség van a nagy négyes és a legközelebbi üldöző között, amely csapat itt a Haas. Csak kilenc csapat szerzett idén sprinten pontot, a Saubernek még nem sikerült ez, míg a versenyzők között is vannak nagy hiányzók, különösen feltűnő az egyéni világbajnokság 8-9. helyezettje, Albon és Hülkenberg.
| CHI | MIA | BEL | |||
| 1. | Oscar Piastri | 7 | 7 | 7 | 21 |
| 2. | Lando Norris | 1 | 8 | 6 | 15 |
| 3. | Lewis Hamilton | 8 | 6 | 14 | |
| = | Max Verstappen | 6 | 8 | 14 | |
| 5. | George Russell | 5 | 5 | 10 | |
| 6. | Charles Leclerc | 4 | 5 | 9 | |
| 7. | Yuki Tsunoda | 3 | 3 | 6 | |
| 8. | Lance Stroll | 4 | 4 | ||
| = | Esteban Ocon | 4 | 4 | ||
| 10. | Andrea Kimi Antonelli | 2 | 2 | 4 | |
| 11. | Carlos Sainz | 3 | 3 | ||
| 12. | Oliver Bearman | 2 | 2 | ||
| 13. | Pierre Gasly | 1 | 1 | ||
| = | Isack Hadjar | 1 | 1 |
| CHI | MIA | BEL | |||
| 1. | McLaren | 8 | 15 | 13 | 36 |
| 2. | Ferrari | 12 | 6 | 5 | 23 |
| 3. | Red Bull | 6 | 3 | 8 | 17 |
| 4. | Mercedes | 7 | 7 | 14 | |
| 5. | Haas | 6 | 6 | ||
| 6. | Aston Martin | 4 | 4 | ||
| 7. | Racing Bulls | 3 | 1 | 4 | |
| 8. | Williams | 3 | 3 | ||
| 9. | Alpine | 1 | 1 | ||
| 10. | Sauber | 0 |
Wolff: Russell nyugodtan alhat a nyári szünetben
https://formula.hu/parc-ferme/39617
Bár George Russell 2025 végéig szóló szerződésének meghosszabbításáról egyelőre nem született megállapodás, Toto Wolff szerint a brit pilóta „nyugodtan alhat” a Formula–1 nyári szünetében. A Mercedes csapatfőnöke elmondta: Russell elég érett és kiegyensúlyozott ahhoz, hogy a bizonytalan helyzet ne befolyásolja teljesítményét.
„Szerintem ő annyira érett és stabil, hogy ez semmilyen hatással nincs a versenyzésére. Őszintén szólva, jobb lett volna, ha már korábban biztosítani tudjuk a helyét, de ez eddig nem jött össze. Ennek ellenére úgy gondolom, jól fog aludni a nyári szünet alatt” – nyilatkozta Wolff a Sky Sports F1-nek.
Russell helyzete különösen érdekes annak fényében, hogy a Mercedes hónapokon át próbálta elcsábítani Max Verstappent a Red Bulltól 2026-ra. A pletykákat maga Russell is felerősítette egy korábbi interjúban, amelyben megerősítette, hogy a csapat valóban tárgyalásokat folytatott a négyszeres világbajnokkal.
Wolff erre így reflektált: „Ő indította el az egész médialavinát. Talán naiv vagyok, de próbálok átlátható lenni a versenyzőkkel. Mondtam neki, hogy kötelességem feltérképezni Max jövőjét, és szerintem ő csak azt akarta jelezni, tudom, mi folyik itt, és nem történik semmi a hátam mögött. És ezzel semmi baj nincs.”

„Befejezetlen ügy” a bajnoki cím a Williamsszel
https://formula.hu/parc-ferme/39616
A Williams rutinos szakember érkezését jelentette be: szeptember 1-től Axel Kruse veszi át az operatív igazgatói posztot Fred Brousseau-tól, aki két év után visszatér Kanadába. A 54 éves szakember korábban 15 éven át dolgozott a Saubernél, és még fiatal mérnökként volt részese a Williams és a BMW közös projektjének is.
Kruse különösen motiváltan tér vissza Grove-ba, hiszen korábbi munkája során úgy érezte, maradtak adósságok a csapat és az F1 között: „Izgatottan csatlakozom az Atlassian Williams Racinghez, és alig várom, hogy munkához lássak. A Williams ikonikus csapat, hatalmas ambícióval és lendülettel. Amikor fiatal mérnökként a csapattal dolgoztam, kétszer is másodikak lettünk a konstruktőri bajnokságban, ez befejezetlen ügy, a cél most az első hely!”
A csapatfőnök, James Vowles szerint Kruse kinevezése újabb fontos lépés a Williams újjáépítésében: „Örömmel üdvözlöm Axelt, aki kulcsszereplője lesz annak, hogy működésünk valóban bajnoki szintre emelkedjen. Köszönöm Frednek az eddigi munkáját, és minden jót kívánok neki otthon, Kanadában.”

Eső zavarhatja meg az F1-es Magyar Nagydíjat is?
https://formula.hu/parc-ferme/39613
Az előrejelzések szerint eső zavarhatja meg a 40. Magyar Nagydíj versenynapját. A korábbi évek hősége után most egy kicsit hűvösebbnek ígérkezik a hétvége, de így is 28–30 Celsius-fok lehet a hőmérséklet pénteken, szombaton, illetve vasárnap – azonban a versenynapon van esély az égi áldásra is.
Pénteken és szombaton jelen állás szerint nem okoz zavart az eső, szárazak lehetnek a körülmények a Hungaroringen, vasárnap délutánra viszont megérkezhet az eső – egyelőre egyáltalán nem biztos, de közel 50% esély van rá. Az Időkép arról ír, hogy egy vihar érheti el a pálya térségét, amely erős széllökéseket is hozhat magával.
Az esős futamok problémája a Belga Nagydíjon megint kidomborodott, a témáról mi is részletesen beszéltünk a hétfő esti Pitwallban:
Nyitókép: Szabó Attila / Formula.hu
Hamilton biztatta Antonellit a Belga Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/39612
Az utóbbi hét versenyhétvégéből hatodszor maradt pont nélkül Spában Andrea Kimi Antonelli, aki elárulta: Belgiumban Lewis Hamilton is odament hozzá a Mercedesnél, hogy egy kicsit tartsa benne a lelket.
A hétszeres világbajnok tett egy látogatást korábbi csapatánál, ennek keretein belül váltott pár szót az utódjával.
„Odajött, hogy üdvözölje a csapatot, és természetesen váltottunk pár szót” – mesélte Antonelli.
„Azt mondta, hogy ne csüggedjek, és hogy normális, ha vannak rossz hétvégék. És hogy csak higgyek magamban. Nagyon kedves volt tőle.”
Kollégánk, Mészáros Sándor is beszélt erről a vasárnapi helyszíni videójában, itt találjátok!

fotó: Mercedes
Formula1.5 – Albon ellépett, Lawson és Bortoleto remekelt
https://formula.hu/parc-ferme/39611
Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2025-ös szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből a négy nagycsapatot.
Persze ez alapvetően nem más, mint játék a számokkal, de annyiban mégis tanulságos, hogy a középmezőny és az alsóház küzdelmeiről valamelyest árnyaltabb képet nyújt, ha kisebb a nagycsapatok esetenként botladozásának köszönhető kiugró eredmények torzító ereje.
Az év elejét még a B-ligában teljesítő Yuki Tsunoda, valamint Lance Stroll után Esteban Ocon lett az év harmadik sprintgyőztese, míg a mögötte befutó Sainz és Bearman Imola, illetve Bahrein óta nem végzett ilyen jó helyen se nagydíjon, se sprinten.
Vasárnap az idei első pole-ját szerző Alexander Albon Imola óta első győzelmét aratta, s ezzel alaposan maga mögött hagyta legközelebbi üldözőjét, Isack Hadjart, aki egymás után második nagydíján marad pont nélkül.

A thai mögött Liam Lawson és Gabriel Bortoleto futott be, mindketten három futam alatt a második dobogójukat szerezték, s ezzel Lawsin átlépte Lance Strollt az összetettben, akire Bortoleto is rohamosan közelít, hiszen Imola óta csak egyszer, Silverstone-ban szerzett nála több pontot a kanadai. A mezőny tizenkét tagjából csak egyetlen versenyző, Franco Colapinto nem szerzett pontot se szombaton, se vasárnap.

Russell: Vakon száguldani nem versenyzés, hanem hülyeség!
https://formula.hu/parc-ferme/39610
George Russell kiállt az F1-es Belga Nagydíj rajtjának elhalasztásáról szóló döntés mellett. A Mercedes pilótája szerint teljesen helyes döntést hozott az FIA, amikor a rendkívül rossz látási viszonyok miatt 80 perccel eltolta a futam kezdetét.
„Versenyzőként természetesen mindig menni akarunk, szeretünk esőben vezetni” – mondta Russell a Formula.hu jelenlétében. „De amikor több mint 300 km/órás sebességgel jövünk ki az Eau Rouge-ból, és semmit sem látunk, az olyan, mintha bekötött szemmel vezetnénk. Ez nem versenyzés, ez egyszerűen hülyeség.”
„Mivel egyértelmű volt, hogy négy óra után száradni fog a pálya, teljesen logikus lépés volt a halasztás” – tette hozzá a négyszeres futamgyőztes.
Bár Max Verstappen és Lewis Hamilton is kritizálta a döntést, Russell úgy véli, a biztonság mindennél fontosabb, és ilyen körülmények között nem szabad kompromisszumot kötni, már csak azért sem, mert a pályának e szakaszán az elmúlt hat évben két halálos baleset is történt, az egyik ráadásul hasonlóan borzalmas látási viszonyok közepette.

Verstappen már nem csúszhat ki a top háromból a Magyar Nagydíj után
https://formula.hu/parc-ferme/39609
A spái hétvégén biztossá vált, hogy a nyári szünetben nem állhat a harmadik helynél rosszabb pozícióban Max Verstappen az egyéni tabellán.
A Red Bull holland klasszisa 28 ponttal előzi George Russellt, vagyis ha a Hungaroringen Russell nyer, Verstappen pedig nullázik, akkor is a négyszeres világbajnok fogja követni a két McLarent a pontversenyben.
Ez pedig azért lehet fontos, mert a The Race forrásai szerint ez volt a 2026-ra való távozásának egyik feltétele, amely így nem teljesülhet.

fotó: Red Bull Content Pool
Sainz a negyedik pilóta, aki a bokszból rajtol Spában
https://formula.hu/parc-ferme/39608
Carlos Sainz lett a negyedik F1-es pilóta, akinek a Belga Nagydíjon a boxutcából kell rajtolnia.
A 15. helyre kvalifikáló Sainz a boxutcából rajtol, miután a Williams úgy döntött, hogy megváltoztatja az autójának mechanikai és aerodinamikai beállításait.
Ez a Spában megérkező esős időjárás miatt történt, miután a heves eső okánaz F3-as versenyt törölték, az F2-es pedig szakadó esőben zajlott.
Sainz Lewis Hamilton, Fernando Alonso és Kimi Antonelli mellé csatlakozik a boxutcában.
A teljes rajtrács itt található!

fotó: Atlassian Williams Racing
Frissítve: Hamilton, Antonelli és Alonso a bokszutcából rajtolhat Spában
https://formula.hu/parc-ferme/39607
Kimi Antonelli a bokszutcából rajtolhat majd a Belga Nagydíjon, miután a Mercedes úgy döntött, új erőforrás-komponenseket szerel be az autójába – ezzel megszegve a parc fermé szabályait.
Az olasz újonc számára nem a tervek szerint alakult az időmérő edzés, ahol csupán a 18. pozíciót tudta megszerezni, ráadásul az elmúlt hat versenyéből öt pontszerzés nélküli futam áll a neve mellett, ezek közül négy alkalommal célba sem ért.
Frissítés: Antonelli mellett Lewis Hamilton és Fernando Alonso is a bokszutcából indulhat a Belga Nagydíjon. Az összes változtatásra a parc fermé után került sor, ami az F1 sportszabályzat 40.9b cikkelyének megsértését eredményezte.
Hamilton új belsőégésű motort (ICE), turbófeltöltőt (TC), energiatárolót (ES), vezérlőelektronikát (CS), hőenergia-visszanyerő rendszert (MGU-H) és mozgási energia-visszanyerő rendszert (MGU-K) is kapott, amivel túllépte az egy évben legálisan felhasználható elemek számát, és megszegte a sportszabályzat 28.2-es cikkelyét.
Ami Antonellit és Alonsót illeti, mindkét pilóta új ICE-t, TC-t, MGU-H-t és MGU-K-t kapott.
A Belga Nagydíj frissített rajtrácsa ide kattintva érhető el.

Törölték az F3-as főfutamot – veszélyben az F1-es rajt?
https://formula.hu/parc-ferme/39606
A rendkívül erős esőzés miatt törölték a Formula–3 vasárnapi főversenyét a Belga Nagydíj helyszínén, Spa-Francorchamps-ban. Az F3-as mezőny még formációs kört sem tudott teljesíteni baleset nélkül, Tim Tramnitz és Brando Badoer is ütközött a Kemmel-egyenesben a rendkívül rossz látási viszonyok miatt.
A futamot végül piros zászlóval leintették, és sem pontokat, sem győztest nem hirdettek. A folyamatos esőzések miatt az F1-es futam lebonyolítása is veszélybe kerülhet – a jelenlegi előrejelzések szerint egész nap hasonló időjárás várható.

Fotó: FIA, Meteo-France
Verstappen: Nem Marko vezeti az autót...
https://formula.hu/parc-ferme/39605
A világbajnoki címvédő viccesen reagált Helmut Marko azon megszólására, miszerint a Red Bullnak még van esélye bajnoki címet szerezni az idei szezonban – Verstappen ugyan megérti Marko pozitivitását, ám kiemelte, más állásponton van a bajnoki esélyeket illetően.
Max Verstappen negyedikként végzett a Belga Nagydíj időmérő edzésén, ahol a McLarenek domináltak, Charles Leclerc pedig a harmadik helyet kaparintotta meg.
„A harmadik hely lett volna a legjobb elérhető eredmény” – értékelt Verstappen.
A négyszeres világbajnok reagált a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko optimizmusára is, aki továbbra is lát reményt a bajnoki címért folytatott harcban. Verstappen tréfásan így felelt: „Nem Marko vezeti az autót.”
„Megértem, hogy pozitívnak kell lenni, de én mindig reális vagyok azzal kapcsolatban, amit az autóban érzek. Amikor belenézek bizonyos más autók fedélzeti kameráinak a felvételeibe... Nos, nem tudom.”

Videó: Óriási rajtbalesettel indult a Superbike-vb első magyar futama
https://formula.hu/parc-ferme/39604
Komoly tömegbukással vette kezdetét a hazánkba visszatérő Superbike-világbajnokság első versenye a Balaton Park Circuiten: Andrea Iannone, Danilo Petrucci, Iker Lecuona – aki még pénteken is komolyan kritizálta a balatonfőkajári pályát biztonsági szempontból –, Yari Montella, Remy Gardner, Ryan Vickers és Garrett Gerloff keveredett bele a rajt utáni 2-es kanyarban a balesetbe. Közülük Lecuona eltörte a bal csuklóját, de Gardner sem állhatott oda az újraindításnál a rajthoz, mert elvitték az orvosi központba, majd később közölték, hogy a kórházba is hátsérülés és agyrázkódás gyanújával. A jelenet videón:
WSBK BALATON PARK İLK YARIŞINDA YÜREKLERİ AĞZIMIZA GETİREN KAZA!
— Diabolica (@Dia8olicaR) July 26, 2025
7 pilot kazaya kar Toprak 2. sırada.pic.twitter.com/tA21yqTlan
Le carnage au 2e tournant de la course @WorldSBK au Balaton Park#WSBK #BALATON pic.twitter.com/nNdzbY5Ty2
— Chriscajou (@PlumedeCajou) July 26, 2025
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Colapinto a bokszutcából rajtol a sprinten
https://formula.hu/parc-ferme/39603
Franco Colapinto eredetileg a 19. helyet szerezte meg a Belga Nagydíj sprintkvalifikációján, ám az Alpine csapata úgy döntött, hogy kiveszi az argentin autóját a Parc Fermé szabályai alól. A döntés hátterében technikai megfontolások állnak: a 43-as rajtszámú autón hátsó szárnyat cseréltek a csapat szerelői.
Ennek következtében Colapinto a mai sprintversenyt a bokszutcából lesz kénytelen megkezdeni – a sprintfutam frissített rajtrácsa ide kattintva érhető el.

Marko: Tsunoda egyre jobb!
https://formula.hu/parc-ferme/39602
Yuki Tsunoda a 12. helyről rajtolhat a Belga Nagydíj sprintjén – bár a japán ezúttal is elmaradt a top 10-től, Helmut Marko szerint javulást mutatott.
„Úgy gondolom, hogy Yuki egyre jobb lesz. Néha nagyon jó, de még nem tudja ezt tartósan fenntartani” – nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Motorsport Magazinnak.
Tsunoda autójára eddig nem került fel az a fejlesztési csomag, ami Verstappen megkapott, de Marko megerősítette, hogy a sprintet követően már a csapattárs is kaphat új elemeket.
„Yuki most nem kapta meg a fejlesztéseket, de ha semmi nem történik vele a sprinten, ő is kap néhány új alkatrészt" – mondta az osztrák szakember.

Toto Wolff támogatja Bottas Cadillac-szerződését
https://formula.hu/parc-ferme/39601
Toto Wolff határozottan kiállt korábbi versenyzője, illetve jelenlegi tartalékja, Valtteri Bottas mellett, akit egyre többször emlegetnek a 2026-ban bemutatkozó Cadillac csapat egyik fő pilótajelöltjeként. A Mercedes csapatfőnöke a Belga Nagydíj pénteki edzésnapján nyilatkozott a Sky Sportsnak, és elmondta: teljes mértékben támogatná a finn pilóta visszatérését az állandó mezőnybe.
„Megérdemel egy ülést. A miénk a legjobb harmadik számú, illetve tartalékpilóta, akit csak el lehet képzelni” – mondta Wolff. – „Tudom, hogy Valtteri képes hozni a tempót, amit pedig Kimi mentorálásában csinál, az lenyűgöző.”
Wolff szerint Bottas nemcsak a szimulátorban, hanem személyesen is aktív szerepet vállal a Mercedes fiatal versenyzőjének fejlődésében: „Ott ül fent, nézi az összevetéseket, és tanácsokat ad Kiminek más pilóták on-boardjai alapján.”
A General Motors támogatását élvező Cadillac több névvel is kapcsolatban áll, a sajtóban Bottas mellett Sergio Perez és Mick Schumacher is felmerült. Wolff szerint azonban Bottas minden szempontból készen áll: „Megérdemel egy teljes szezonos lehetőséget, és boldog lennék, ha ezt elérné.”

Red Bull: Túl sokat veszítünk a második szektorban
https://formula.hu/parc-ferme/39600
Helmut Marko szerint Max Verstappen sprintidőmérős lemaradásának kulcsa a spái pálya középső szektorában keresendő. A Red Bull tanácsadója a sprintidőmérő után elmondta, hogy a második szektorban közel négy tizedet veszítettek a Fagnes és a Stavelot kanyarokban – ráadásul nemcsak ők: „Nem csak mi veszítünk ennyit, hanem mindenki más is. Javultunk, de ez most nem volt elég Piastri ellen.”
„Egyszerűen leszorítóerő kérdése az egész. Ha többet teszünk rá, túl sokat veszítünk az egyenesekben, főleg az első és harmadik szektorban” – magyarázta az osztrák szakember. – „Meg kell találni az egyensúlyt.”
Marko külön kiemelte Piastri teljesítményét is: „Hihetetlen, amit Piastri csinál. Nem csak velünk szemben, hiszen mindenki más is ennyit kap tőle. Egyetlen szektorban ez nagyon sok…”

Gianpiero Lambiase kihagyja az F1-es Belga Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/39599
Ezen a hétvégén sem lesz ott Max Verstappen mellett versenymérnöke, Gianpiero Lambiase.
A szakember korábban sosem hagyott ki futamot Verstappen 2016-os csatlakozása óta, de idén Ausztriában nem tudott ott lenni személyes okok miatt, akkor Daniel Ricciardo korábbi mérnöke, Simon Rennie vette át a helyét.
Lambiase Silverstone-ban visszatért, de ezen a hétvégén megint nem tud ott lenni a csapattal Spában, a hírek szerint ezúttal is Rennie az, aki beugrik helyette.

fotó: Red Bull Content Pool
Verstappen elárulta: így reagált a Red Bull Horner kirúgására
https://formula.hu/parc-ferme/39598
A Belga Nagydíj médianapján Max Verstappen ismét reflektorfénybe került, a holland címvédőt nemcsak saját jövőjéről, hanem a Red Bullnál bekövetkezett vezetői változásokról is kérdezték. A négyszeres világbajnok a Christian Horner távozása utáni csapathangulatról és a fókusz megőrzésének fontosságáról beszélt.
„Amikor egy ilyen változás történik, az első nap természetesen mindenki kicsit bizonytalanul néz körbe, hogy ‘mi is zajlik pontosan?’. Én másnap már a gyárban voltam, és elvégeztem a szimulátoros munkámat” – mondta Verstappen.
A címvédő hangsúlyozta, hogy a csapat fókusza továbbra is a versenyképesség javításán van: „Dolgoznunk kell tovább, a teljesítmény optimalizálása a feladatunk, és azon vagyunk, hogy az autó a lehető legjobban működjön. Csakis erre kell koncentrálnunk, mert ez az én munkám, ez a mérnökök munkája is. A cél, hogy a lehető legtöbb teljesítményt hozzuk ki magunkból – ezért vagyunk itt.”
