A NASCAR megint kiosztott egy elképesztő büntetést
https://formula.hu/parc-ferme/35354
A széria részéről nagyon komolyan veszik a szabályzatban foglaltakat, főleg akkor, ha illegálisan módosítanak az autók egyes elemein valamelyik csapatnál. Idén ebből lassan már tendencia lesz, mivel a Hendrick Motorsports csapatát kétszer is elkapták emiatt, de Kaulig Racing is lebukott egyszer az ellenőrzések során. Ezúttal a Richard Childress Racingnél találtak rendellenességet a NASCAR kutatási és fejlesztési részlegének munkatársai, így az alakulat finoman szólva is jelentős büntetést kapott. Mivel a Cup Seriesben szereplő Austin Dillon autójánál észlelték a szabálytalanságot, így a 3-as számú versenygéphez tartozó crew chiefet eltiltották kettő versenyre, továbbá elvettek tőlük 60 pontot a tabellán, de még a bónuszként begyűjthető playoff-pontokból is levontak ötöt. Ha minden nem lenne elég, a pénzbüntetés sem maradt el, összesen 75 000 dollárt kell befizetniük majd a NASCAR felé. A Richard Childress Racing egyébként jelezte, hogy élni szeretnének afellebbezés jogával, így a sztori nem mondható lezártnak.
Így csatázott Martin, Binder és Bagnaia az év MotoGP-futamán – videók
https://formula.hu/parc-ferme/36841
Elképesztő izgalmat és küzdelmet hozott a Thaiföldi GP, különösen annak utolsó negyede az éllovas trió között. A beszámoló és a végeredmény itt olvasható, de videón is hozzuk a legfontosabb momentumokat – így például Brad Binder első próbálkozását és Jorge Martin azonnali visszatámadását:
@BradBinder_33 is applying an INSANE amount of pressure! @88jorgemartin breaks but only for a moment! #ThaiGP pic.twitter.com/J6PGp8pwaQ
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Öt körrel a vége előtt a KTM-es már sikerrel járt, átvette a vezetést:
HE'S GOT HIM!@BradBinder_33 LEADS! #ThaiGP pic.twitter.com/imyYbiXqum
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Martin azonban nem hagyta magát, az utolsó előtti körben visszaelőzte a dél-afrikait:
TWO TO GO!@88jorgemartin IS THROUGH ON @BradBinder_33! #ThaiGP pic.twitter.com/Uznluh6tHJ
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Mindeközben Francesco Bagnaia az utolsó körre fordulva kis híján a külső íven előzte meg mindkettejüket egy őrült manőverrel:
PECCO BAGNAIA ALMOST PULLED OFF THE IMPOSSIBLE!
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
LAST LAP! #ThaiGP pic.twitter.com/WDHD4kYkNO
A befutónál pedig Binder már nem tudott mit kezdeni Martinnal, a Pramac spanyolja karrierje egyik legkeményebb és legfontosabb győzelmét aratta:
AN INSTANT CLASSIC! @88jorgemartin WITH THE BIGGEST WIN OF HIS CAREER! #ThaiGP pic.twitter.com/D4cR2U7ER4
— MotoGP (@MotoGP) October 29, 2023
Dráma pedig a leintés utánra is maradt, ugyanis Bindertől elvettek egy pozíciót utolsó körös pályaelhagyás miatt, így Bagnaia örökölte meg tőle az ezüstérmet, s így csak 13 pontra olvadt az olasz előnye Martin előtt – képen a pályaelhagyás:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem lett bajnok Lawson Japánban: ezüstérem a Super Formulában
https://formula.hu/parc-ferme/36839
Míg Mexikóvárosban Daniel Ricciardo negyedik rajtkockát szerzett az AlphaTaurival, a nemrég ugyanebben az autóban ülő Liam Lawson Suzukában, a Super Formula szezonzáróján indult – a bajnokság második helyén állt, nyolc pontra az éllovas Ritomo Miyatához képest, a dupla fordulón azonban még 46 pontot osztottak ki.
Bajnoki kilátásai azonban érvágást szenvedtek az első futamon, ahol a 130R-ben történt félelmetes baleset miatt megszakították a futamot: Lawson így csak hatodik lett, ezzel 12 pontra visszacsúszott Miyata mögé, a bajnokságban pedig a futamgyőztes Tomoki Nojirival – a bajnoki címvédővel, csapattársával a Mugennél – szemben is pozíciót veszített.
Lawson a vasárnapi pole-pozícióval és az érte járó három ponttal vágott vissza, igaz, a rajtnál helyezést veszített Kakunoshin Ohtához képest, akit nem tudott visszaelőzni a végéig – Ohta a bajnokságért harcoló hármason kívül egyedüliként nyert a szezonban futamot. Miyatát azonban maga mögött tartotta Lawson, de ez már nem változtatott a bajnokság kimenetelén: Ritomo Miyata lett a Super Formula 2023-as bajnoka, három győzelmével Lawson végül a hétvége kezdetével megegyező nyolcpontos hátrányban másodikként zárta az értékelést: legalább az ezüstérem meglett számára, fél ponttal megelőzte a kétszeres bajnok csapattársat, Noijirit.
A 2023-as szezon forgatókönyve nagyon hasonló ahhoz, ami 2017-ben történt: abban az évben Formula-1-es ülés híján szintén a Super Formulában versenyzett a Red Bull juniorprogram első számú növendéke, Pierre Gasly, aki a szezon vége felé több beugrási lehetőséget kapott a királykategóriában. Japánban azonban ő sem lett bajnok, másodikként zárta az értékelést.
Fotó: Red Bull Content Pool
Csodák a magaslaton, Ferrari első sor Mexikóban – Mexikóvárosi Nagydíj, szombat
https://formula.hu/parc-ferme/36842
A magaslaton bármi megtörténhet, tartja a mondás: a Ferrari a semmiből szerzett első sort. Kínos Perez-eredmény a szurkolók előtt, elcsíptük Ricciardót, aki elmondta nekünk, titka a bajusz. Mészáros Sándor helyszíni bejelentkezése a Mexikóvárosi Nagydíj szombati napján - itt tekinthető meg.
Albonnak nem a paddockkal, a távozással volt gondja
https://formula.hu/parc-ferme/36836
Az elmúlt évben tapasztalt problémák nyomán idénre korlátozták a paddockba bocsátható emberek számát Mexikóban: a tömeg nem csupán nehezítette a versenyzők mozgását a garázsok és a hospitality egységek között, de egy-két komolyabb probléma is adódott, Pierre Gasly táskájába például belenyúltak. Amikor a sajtó képviselői arról kérdezték Alexander Albont, szerinte megfelelő intézkedések születtek-e, a brit-thai versenyző úgy válaszolt, hogy szerinte a paddockban eddig sem volt probléma:
„Úgy hiszem, hogy a sportágunkat a lehető leghozzáférhetőbbé kell tennünk, szóval nem látok gondot azzal, ha emberek vannak a paddockban, persze tudom, hogy vannak határok. De őszintén szólva, ezzel eddig sem volt baj szerintem” – mondta Albon, aki máshol érzett gondot:
„Számomra inkább a kijutás volt problémás, amikor kihajtasz a paddockból, és majdnem áthajtasz az emberek lábain, mert mindannyian az autód ablakához nyomulnak. Ez egy kicsit bajosabb.”
Wolff szerint a kivezető körökön múlott minden
https://formula.hu/parc-ferme/36838
A két Mercedes a hétvége bizonyos pillanataiban biztató formát mutatott, mégis csak a 3., illetve a 4. sorból rajtolhat majd Hamilton és Russell az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon. Toto Wolff csapatfőnök így értékelt az időmérő után: „Láthatjuk, hogy nagyon kicsik a különbségek, a Ferrarik a semmiből jöttek. Leginkább azon múlik, hogy jók legyenek a kivezető körök. Két-három tized ide vagy oda, és máris lesz egy jó köridőd.”
„Szinte kiszámíthatatlan” – folytatta Wolff. „A gumik nagyon sérülékenyek, és akik beletalálnak, egyszerűen gyorsak lesznek. A Ferrarik hatalmasat ugrottak előre a Q2 és a Q3 között, mindkettejüknek fantasztikus volt az első szektora, mert jól összerakták a kivezető köröket. Talán egy egészen kicsit lassúak voltunk, kicsit hidegek maradtak a gumik, ezért nem lettek jók a köridők. De kicsi különbségekről beszélünk, csak két tizedről.”
Verstappen, Hamilton és a többiek: vizsgálatok tömkelege az F1-es időmérő után
https://formula.hu/parc-ferme/36837
Meglepetést hozott a ferraris első sorral a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj kvalifikációja, a rajtrácsot azonban még átrajzolhatja néhány büntetés, a felügyelőknek ugyanis több ügyben is vizsgálódnia kell majd. Az esetek egytől egyig még a Q1-ben történtek: Max Verstappent, George Russellt és Fernando Alonsót a bokszutca kijáratánál történt feltartásért vizsgálják – a világbajnok holland a sajtótájékoztatón erről azt mondta, hogy meglepi ennek a ténye, mert nem hiszi, hogy bármi furcsát tett volna –; Lewis Hamiltont amiatt, mert nem lassított eléggé Alonso megforgásakor a sárga zászlós jelzés hatálya alatt; Logan Sargeantet amiatt idézik be, mert ő előzött is sárga zászló hatálya alatt; de vizsgálat indult amiatt is, hogy Yuki Tsunoda elsodorta a Williams egyik emelőjét a bokszutcában. Szóval hosszú estére készülhetnek a stewardok és a csapatok...
Az időmérő során azt is kiírták, hogy vizsgálják Lando Norrist, Guanyu Zhout és Russellt a maximum köridő túllépése miatt, őket azonban nem rendelték be magukhoz a felügyelők.
Fent ragadt Stroll abroncsa az Aston Martinon
https://formula.hu/parc-ferme/36835
Valtteri Bottas utolsó mercedeses Monacói Nagydíja emlékezetesen kínos véget ért 2021-ben: a csillagosok szerelői a kiállásnál nem tudták levenni az egyik abroncsot a W12-ről, s végül csak a gyárban sikerült eltávolítani a makacs kereket. Lance Stroll hasonlót élt át a Mexikói Nagydíj pénteki edzésnapján, de szerencséjére gyorsabban sikerült megoldani a helyzetet, mint finn kollégája esetében.
„Jó köröket mentünk az első edzésen, teljesíteni tudtuk a tervezett programot, többek között magas és alacsony üzemanyagszintes körökkel is. Sajnos a második edzést megszakította számunkra egy probléma, amikor nem tudtuk eltávolítani a bal elsőt az autóról, és veszítettünk egy kis időt ennek megoldásával” – nyilatkozta a kanadai versenyző, aki a múlt héten első pontjait szerezte a nyári szünet óta.
Mikor kezdődik az F1-es időmérő és a futam Mexikóban?
https://formula.hu/parc-ferme/36834
Magyar idő szerint szombat este 19:30-kor veszi kezdetét az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj harmadik szabadedzése, amely szokás szerint hatvan percen keresztül tart majd. Az időeltolódás miatt ezúttal is éjszakáznunk kell: az időmérőt magyar idő szerint este tizenegy órakor rendezik meg.
A vasárnapi program valamivel korábbra csúszik nálunk, köszönhetően annak, hogy hajnalban órát állítunk, onnantól a téli időszámítás lesz ránk érvényes. Reggel a MotoGP-vel kezdhetünk, aztán nézhetjük a WRC versenynapját, amelynek végén minden bizonnyal ismét világbajnokká avatjuk Kalle Rovanperát, közben lesz Superbike és NASCAR is, majd végül este 21:00-kor kezdetét veszi a Mexikóvárosi Nagydíj.
Tehát a menetrend:
Szombat
19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
Vasárnap
06:00 Moto3, futam (Aréna4)
07:15 Moto2, futam (Aréna4)
09:00 MotoGP, futam (Aréna4)
09:15 WRC, 4. nap (RallyTV)
11:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)
14:00 Superbike, második futam (Aréna4)
19:00 NASCAR Cup Series, futam (Match4)
21:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
„De még így is jobb, mint Piastri” – Marko nem vár csodát Norristól
https://formula.hu/parc-ferme/36833
A várható erőviszonyokról kérdezte dr. Helmut Markót, a Red Bull tanácsadóját a Motorsport Magazine – különös tekintettel arra, hogy vajon az adatok alapján jónak tűnő McLaren mennyire lehet majd veszélyes az energiaitalosokra.
„Egy teljes versenytávon, 71 körön keresztül nem hiszem, hogy képes lesz tartani Verstappen tempóját (Lando Norris). De még így is jobb, mint Oscar Piastri, akinél a gumikopás tetőzik” – mondta Marko, aki Sergio Perez pénteki teljesítményét is pozitívan értékelte.
„Három tizedmásodpercet kapni Maxtól, ez már egy jó jel pénteken. A hazai futam mindig motiváló, és emiatt rögtön jobb a hangulat is. Az első szabadedzésen az első gumik teljességgel elfogytak, de a második gyakorlásra ezt a gumikezelési problémát megoldottuk és kontroll alatt tartottuk, szóval most a rövid és a hosszú etap is jól néz ki.”
F1 helyett Amerikába vagy Japánba mehet az F2 favoritja
https://formula.hu/parc-ferme/36832
Theo Pourchaire jó eséllyel megnyeri a 2023-as Formula-2-es bajnoki címet, de a jövő évi Formula-1-es rajtrácson biztosan nem lesz helye: csak tartalékpilóta pozíciót kapott az Alfa Romeótól, melynek akadémiája ötödik éve egyengeti pályafutását. A 20 éves pilóta versenyezni akar, így kénytelen lesz más rangos nemzetközi formulautós szériák felé venni az irányt.
„Vannak lehetőségeim, az Alfa Romeóval tárgyalunk róla, mibe vághatunk bele együtt. Én leszek a csapat tartalékpilótája, ami kiváló dolog, jó első lehetőség. De mással is akarok foglalkozni, prioritás számomra, hogy vezessek, aktív és fitt akarok maradni. Meglátjuk, de vannak nagyszerű bajnokságok” – idézi a RaceFans.net Pourchaire-t. A fiatal tehetség két szériát nevesített: „Nézzük: van az IndyCar, van a Super Formula. Talán más opciók is, majd meglátjuk.”
Pourchaire egyedüli esélye a Formula-1-es részvételre jelen állás szerint az újoncoknak járó edzéslehetőség – Mexikóvárosban az első tréningen, ahol öt F2-es pilóta is vezethetett, ő kapta meg az Alfa Romeo ülését, de még ezt a 60 percet sem használhatta ki: azonnal egy hibaüzenet fogadta, csupán négy kört tudott megtenni (mért idő nélkül) a szabadedzésen. Talán – ez még nem eldöntött – Abu Dhabiban lesz még lehetősége tréningen vezetni.
Videó: félelmetes baleset, lefújták a Super Formula futamát
https://formula.hu/parc-ferme/36831
Suzukában, a híres 130R-ben, egy nagyon tempós kanyarban ért össze Ukyo Sasahara és Hiroki Otsu, majd mindketten óriási sebességgel csapódtak a pálya széli gumifalba. Szerencsére egyik pilóta sem sérült meg súlyosan, bár Sasaharát bevitték a pályakórházba ellenőrzésre.
A hatalmas baleset miatt megállították a versenyt.
Drivers OK Absolutely insane crash at 130R
— Motorsport.tv (@MotorsportTV_UK) October 28, 2023
The crash that brought out the red flag in Super Formula at Suzuka.
Drivers: Ukyo Sasahara and Hiroki Otsu
Join us again tomorrow for the final round.#sformula #sf #superformula #motorsport #racing #suzuka #crash pic.twitter.com/QB3YUBASN8
„Nyers tempóban Lando felveszi a versenyt Schumacherrel és Alonsóval”
https://formula.hu/parc-ferme/36830
Az elmúlt hetekben Max Verstappen mellett Lando Norris mutatta a legjobb formát az F1-ben, amit jól jelez, hogy zsinórban négy dobogós helyezésnél jár a brit. A McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella nem is győzte dicsérni fiatal versenyzőjét a Beyond the Grid podcast műsorában:
„Úgy vélem, a hozzávalók ahhoz, hogy sikeres legyen, kezdenek összeállni Landónál. Ha a nyers tempóról beszélünk, szerintem Lando fel tudja venni a versenyt néhány olyan nagy névvel, mint Schumacher vagy Alonso. A sikerességhez szükséges igazi tényező az egyre javuló versenyteljesítmény, hogy a lehető legalkalmazkodóképesebb legyen, hiszen sosem lesz tökéletes az autód. Lando egyértelműen jó úton jár ebben, s ennek bizonyítéka, hogy amint dobogóra esélyes autót adtunk alá, képes is volt azt elérni. Nyilvánvalóan ott van. Szerintem inkább rajtunk múlik, hogy a megfelelő technikával lássuk el.”
Rajtrács végi start vár Tsunodára az F1-es Mexikóvárosi Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36829
Motorkomponensek cseréje miatt csak a mezőny végéről startolhat vasárnap Mexikóban Yuki Tsunoda. Az első edzésen az autóját Isack Hadjarnak átadó japán AlphaTaurijába ugyanis bekerült egy ötödik belsőégésű erőforrás, turbófeltöltő, MGU-H és MGU-K, valamint az idei harmadik akkumulátor és vezérlőelektronika, és mivel ezekkel mind átlépte a szezonra meghatározott maximumot, összességében egy rajtrács végi starttal szankcionálják – azaz akárhol is végez a szombati időmérőn, az utolsó pozícióból fog indulni (hacsak nem büntetnek másokat is addig).
F1 Mexikóban és még sok más – szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/36826
A Formula-1 a Mexikóvárosi Nagydíjjal folytatódik, de emellett is lesz mit néznetek ma, hiszen lesz Superbike, MotoGP, WRC és NASCAR is.
Fotó: Red Bull Content Pool
Szombat
00:00-01:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
05:10-05:40 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
05:50-06:30 MotoGP, időmérő (Aréna4)
09:00-10:15 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)
08:15 WRC, 3. nap (RallyTV)
10:00 MotoGP, sprintfutam (arena4plus.network4.hu/, online)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)
14:00 Superbike, első futam (Aréna4)
19:20-20:30 NASCAR Cup Series, időmérő
19:30-20:30 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
23:00-00:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
Helyszíni: Borongós a reggel Mexikóvárosban
https://formula.hu/parc-ferme/36828
Esős éjjel után borongós a reggel Mexikóvárosban! A paddockban a sötét felhők láttán mindenki azt találgatja: vajon lesz eső? Az előrejelzés szerint erre 45 százalék az esély. A hacienda már nyitva, a vendégek kedvence a chilaquiles, amely egy klasszikus mexikói reggeli étel. A Foro Solban, azaz a stadionban egyelőre kevesen vannak, de a kapuknál már javában gyűlik a tömeg. A pályán Bernd Maylander tart bejárást a Mercedesszel - jelenti az F1-es hétvége helyszínéről a Formula.hu tudósítója, Mészáros Sándor.
Éjszakába nyúlóan szerelte Magnussen autóját a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/36827
Egy csapat összesen négy alkalommal szegheti meg az úgynevezett "kijárási tilalmat" a paddockban. A korábbi években nagyon rákaptak az istállók, hogy éjszakába nyúlóan szerelnek az autókon, azonban ennek elébe ment pár éve az FIA, s előbb nyolcra, majd az idei és a következő szezonra már csak négyre csökkentette azon alkalmak számát, mikor egy csapat "éjszakázhat".
Ezen alkalmat használta ki most a Haas, ahol Kevin Magnussen Ferrari-erőforrásán javították ki a motorolajrendszer hibáját. A csapat közleményben erősítette meg, hogy a meghibásodást elhárították, és sikerült beindítaniuk a motort az este folyamán. A hétvége további részében minden a tervek szerint megy tovább a Haasnál, ahol megejti F1-es bemutatkozását Oliver Bearman az első szabadedzésen, aki az 50-es rajtszámot választotta debütálása alkalmából.
Fotó: Haas Media
Sainz mellett Leclerc sincs 100%-os állapotban
https://formula.hu/parc-ferme/36825
Carlos Sainz kihagyta a csütörtöki sajtónapot a Formula-1-es Mexikói Nagydíjon, de a Ferrarinál abban bíznak, hogy pénteken már mindkét szabadedzést teljesíteni tudja a spanyol pilóta, akinek az előzetes tájékoztatás szerint nincs komoly baja. Nincs azonban 100%-os állapotban Charles Leclerc, a Scuderia másik versenyzője sem, aki már Austinban is fájdalomcsillapítókat szedett, így versenyzett. Azóta sem múlt el a fogfájása a monacóinak.
"Azt gondoltam, hogy a bölcsességfogam az, de nem. Van némi fájdalmam, de semmi komoly. Amikor beszállok az autóba, beveszek néhány fájdalomcsillapítót, és máris minden rendben van. Nincs hatással a teljesítményemre, noha elég kemény tabletták" - viccelte el a dolgot Leclerc.
Martin bukással együtt is az élen kezdett Buriramban
https://formula.hu/parc-ferme/36824
A hétvégén a Thaiföldi Nagydíjjal folytatódik a MotoGP októberi távol-keleti triplája, és szokás szerint pénteken a második egyórás edzésnek volt igazán tétje. A leggyorsabbnak – akárcsak a délelőtti FP1-en – Jorge Martin bizonyult 1:29,826-os körrel, mégsem volt tökéletes napja a vb-összetettben 27 pontos hátránnyal második spanyolnak, mivel az utolsó percekben egy bukást is begyűjtött a hátsó hosszú egyenes végén. Martin mögött az edzéseken rendre erős gyári Apriliák következtek Maverick Vinales, Aleix Espargaro sorrendben, majd jött a másik Pramac Ducatin ülő Johann Zarco, megelőzve a VR46 duóját.
Francesco Bagnaia ezúttal hetedik lett: a vb-éllovas címvédő két Q1-es szereplés után ezúttal automatikusan bejutott a Q2-be. Ezt az említetteken kívül Fabio Quartararo, Brad Binder és Augusto Fernandez mondhatta még el magáról, míg Marc Marquez épp csak kiszorult a top 10-ből. Neki egyébként volt egy necces pillanata, amikor Martin eltalálta az egyik bokszbejárati jelzőelemet, amitől letört a pramacos első kerekénél lévő szárnyelem, ami vállon ütötte a mögötte haladó repsolost. A mezőny egyébként annyira szoros volt, hogy még a 18. helyezett Alex Marquez hátránya is alig bő fél másodperc volt.
A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen a testőreiről: Így könnyebb
https://formula.hu/parc-ferme/36823
Ahogy arról már beszámoltunk, testőrök vigyáznak Max Verstappenre ezen a hétvégén: egyrészt tavaly rendkívül zsúfolt volt a mexikói paddock, és például Pierre Gasly táskájába bele is nyúlt egy vendég, ami általános felháborodást váltott ki, másrészt Verstappen kevéssé népszerű jelenleg Mexikóban a Sergio Perezhez fűződő viszonya miatt.
Erről kérdezték a hollandot a sajtótájékoztatón:
„Igen, itt most egy kicsit nagyobb biztonságban vagyok, de vannak országok a világon, ahol elég sűrű a helyzet. Itt is ez volt tavaly, a paddock nagyon sűrűnek bizonyult, nehéz volt eljutni a bokszig, és ez a helyzet segít simábbá tenni a hétvégi munkát, a hotelből a pályára jutni, stb” – válaszolta a testőreit firtató kérdésre Verstappen.
Mexikóban és Brazíliában még nyerhet a Mercedes, máshol nem
https://formula.hu/parc-ferme/36822
Lewis Hamilton beszélt erről a Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki sajtónapján: a brit pilóta szerint ez a két pálya még feküdhet az autónak, Las Vegas és Abu Dhabi már kevésbé, ha most nem nyernek, akkor ez a szezonjuk futamgyőzelem nélkül zajlik majd le.
„Ha jól oldjuk meg a stratégiát ezen a hétvégén, Mexikóban, akkor talán tényleg harcolhatunk a Red Bull-lal. Majd jön Brazília, ami nagyszerű pálya volt nekünk tavaly. Ha megint közelebb leszünk hozzájuk ott, akkor most következik két nagyon erős futamunk. Azonban Abu Dhabiban szerintem már megint nagyobb lesz a különbség. Szóval ez a következő két helyszín jelenti a legjobb esélyünket” – mondta Hamilton a Formula.hu részvételével zajló eseményen.