DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek

A Nordschleifére viszi a Red Bullt Ricciardo

A harmadik versenyző státuszában korábbi csapatához visszatérő Daniel Ricciardo nem köteles elutazni minden nagydíjhétvégére, viszont a Red Bull több bemutatón számít szolgálataira, így kamatoztatva az ausztrál marketingértékét. Ezek közül az első ismert esemény az NLS szériába tartozó nürburgingi 12 órás versenyen tartott demó lesz.

Ricciardo szeptember 9-én viszi pályára a Red Bull autóját – egyelőre nincs megnevezve, melyik korábbi modellt, de minden bizonnyal a 2011-es RB7-est, amellyel Liam Lawson Bathurstben körözött februárban. Red Bull Formula Nürburgring néven egy egész bemutatósorozat várható különböző versenygépekkel, a rendezvény plakátján egy 70-es évekbeli Ferrari is feltűnik.

A Nordschleifén utoljára 1976-ban tartottak Német Nagydíjat, Formula-1-es autó pedig tíz éve járt a pályán: 2013-ban Michael Schumacher bemutatózott a Mercedesszel, 2007-ben Nick Heidfeld a BMW-Sauberrel.

Már megint a Racing Bulls hozta a legdögösebb speciális festést!

Az Alpine, a Stake és a Williams is különleges festéssel készül Las Vegasra, de ahogy az mostanában lenni szokott, a Racing Bulls ismét az etalon – szerintünk legalábbis mindenképpen…

rb-vegas-2

 

rb-vegas-4

rb-vegas-1

rb-vegas-3

MotoGP: Kettős Aprilia-vezetés a teszten, Razgatliogluék debütáltak

A hagyományoknak megfelelően az idényzáró utáni keddig Valenciában maradt a MotoGP mezőnye a szokásos szezon utáni tesztnapra, ahol már a 2026-os technikák voltak főszerepben. Már amikor éppen motorokat láthattunk a pályán, az éjszakai esőzések miatt az első két-három órában még nedves foltok tarkították az aszfaltot, így szinte senki nem gurult ki a garázsból – emiatt félórával meg is toldották a gyakorlást.

Bár a köridőknek nyilván nincs túl nagy jelentősége, de azért említést érdemel, hogy a két nappal ezelőtti futamhoz hasonlóan ismét kettős Aprilia-vezetést láthattunk, csak most épp Raul Fernandez bizonyult a leggyorsabbnak Marco Bezzecchi előtt – aki pedig egy radikálisan új aerodinamikai csomagot próbálgatott az RS-GP-n. A gresinisek követték őket, ám míg Alex Marquez szintet lépve a 2026-os Ducatit vezethette, addig Fermin Aldeguer „csak” a GP25-esre váltott. Pedro Acosta lett az ötödik legjobb KTM-esként, de Maverick Vinales és Brad Binder is a top 10-ben zárt közülük. Ott egyébként az egyedi festésekkel köröző gyári Ducatik tűntek még fel: ezúttal a WSBK-menő Nicolo Bulega előzte Francesco Bagnaiát, aki egy esést is begyűjtött.

raulfernandez-motogp-teszt-1

De ha már szóba került a Superbike-vb: az újoncok is most debütáltak, közülük Toprak Razgatlioglu a 18., a Moto2-ből hozzá hasonlóan világbajnokként érkező Diogo Moreira a 21. időt motorozta a Pramac, illetve az LCR Honda színeiben. Előbbi egyből a V4-es Yamahára ült fel, amely azonban nem muzsikált túl jól: Fabio Quartararo is csupán 15. lett, ráadásul végsebességben látványosan elmaradtak a riválisoktól. Volt egy harmadik beugró is amúgy a sor végén szereplő Celestino Vietti személyében, aki a megsérülő Franco Morbidellit pótolta a VR46-nál.

A teszt végeredménye:

motogp-teszt-eredmeny

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kockás zászlós festéssel ünnepli a Stake-korszak végét a Sauber

A Williams és az Alpine után egy harmadik csapat is egyedi festéssel áll rajthoz a hétvégi F1-es Las Vegas-i Nagydíjon: a Stake az „Utolsó kör” névre hallgató dizájnt mutatja be a szezont záró tripla forduló első állomásán. Az elnevezés nem véletlen, a Sauber ezzel szeretné ünnepelni a Stake-kel való hároméves együttműködésük lezárását a jövőre induló Audi-érát megelőzően. Mindezt pedig eléggé egyértelmű jelképpel, a kockás zászlóval szimbolizálják, annak mintája került be a fényezésbe a szokásos zöld mellé:

stake-vegas-1

stake-vegas-2

stake-vegas-3

Több pinkkel zárja az F1-es szezont az Alpine

Minimálisan változtat az autófestésén a 2025-ös idény utolsó három állomására az Alpine: a hátralévő Las Vegas-i, Katari és Abu Dhabi Nagydíjakon valamelyest több pink kerül a dizájnba. A névadó szponzor, a BWT alapszíne az előző években is megjelent néhány futamon dominánsabb mértékben az enstone-i alakulat versenygépeinek fényezésében: 2022-ben és 2023-ban az első versenyeken, míg tavaly a mostanihoz hasonlóan az évad hajrájában került több rózsaszín az autóra. Igaz, mint az az alábbi fotókon is látszik, a pink mennyisége azért ezeken az egyedi színezéseken is tendenciózusan egyre kevesebb:

pink-alpine-f1-1

Az Alpine mellett eddig a Williams mutatott még be speciális festést, ők a most hétvégi Las Vegas-i fordulóra borulnak szinte teljesen feketébe.

pink-alpine-f1-2

pink-alpine-f1-3

„Hornert megváltoztatta a Drive to Survive-val járó hírnév” – Brown

A McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown szerint Christian Horner csak egy bizonyos idő után vált olyan riválissá, akivel nem jöttek ki jól a pályán kívül. A Red Bull nyáron távozott főnöke többször került összetűzésbe a wokingiak első emberével az előző években – de Brown most arról beszélt, hogy Horner nem mindig volt ilyen: „Több mint 30 éve ismerem Christiant. Korábban jól kijöttünk. Az eredményei lenyűgözők, szóval le a kalappal. De megváltozott. Úgy gondolom, a Drive to Survive-nak köszönhető hírnév, a pénz, a dicsőség mind hozzájárult kicsit ehhez” – nyilatkozta a The Telegraphnak.

Amikor arról kérdezték, Horner fair módon küzdött-e, így felelt Brown: „Időnként nem. Anno, amikor versenyeztem, voltak pilóták, akik keményen versenyeztek és két kerékkel leszorították a pályáról az ellenfeleiket. Ez rendben van. Mások viszont mind a négy kerékkel leszorítanak. Az már nincs rendben. Én kétkerekes srác vagyok, Christian viszont négykerekes” – mutatott rá a kettejük közötti különbségekre egy párhuzammal. „Megvádolta a csapatunkat. Nem hiszem, hogy ő maga hitt bennük, csak szimplán meg akart zavarni minket. Függetlenül a szabályosságtól, mindenki tudja ebben a sportban, hogy technikai okokból nem tennél ilyesmit.”

horner-brown-f1

Vegasi fényezést villantott a Williams

Ahogyan arra számítani lehetett, több csapat is egyedi festéssel rukkol elő az előttünk álló Las Vegas-i Nagydíj alkalmából. A Williams különkiadású, szinte teljesen fekete fényezéssel áll rajthoz a Las Vegas-i Nagydíjon, amelyet névadó partnerük, az Atlassian és úttörő AI-megoldásuk, a Rovo inspirált. Az autó fekete alapját szivárványszínű díszítések törik meg, utalva a Strip vibráló fényeire és a Rovo által kínált gyorsaságra és teljesítményre.

A Porsche két gyári csapattal indul jövőre a Formula-E-ben

A Porsche bejelentette, hogy a Formula-E új, Gen4-es autóival két gyári csapattal áll majd rajthoz. A versenyautókat Weissachban, a Porsche fejlesztőközpontjában készítik, és a Gen4 a sorozat 13. szezonjában, 2026 végén debütál.

A második gyári csapat célja, hogy fiatal tehetségeket támogasson, miközben a Porsche továbbra is működtet egy ügyfélcsapatot. A cég szerint a Formula-E nemcsak a versenyzésről szól, hanem a technológiai fejlesztések és a fiatal pilóták felkutatásának lehetőségét is kínálja.

A Porsche ezzel a Formula-E történetében elsőként két teljesen független gyári csapatot indít, miközben 2025-ben ünnepli a Porsche Motorsport fennállásának 75. évfordulóját. A márka célja, hogy az elektromos versenyzésben is hasonló sikereket érjen el, mint a hagyományos motorsportban.


Fotó: Porsche Motorpsort

Leigazolta pilótanevelő programjába Hakkinen lányát a McLaren

Két új taggal a McLaren által nevelt fiatal hölgyversenyzők csoportja: a hétfői bejelentés értelmében Ella Stevens és Ella Hakkinen csatlakozik az F1 Academyben már idén is a papaja színeket képviselő és összetettben harmadik helyen álló Ella Lloydhoz (nem elírás, tényleg mindhármójuk keresztneve Ella!). A wokingiak közleménye szerint Stevens fogja a másik autójukat vezetni a női széria 2026-os kiírásában, személyében viszont Ella Hakkinen szerződtetése az érdekesebb, hiszen nem véletlen a névegyezés: az 1998-ban és 1999-ben épp a McLaren színeiben Formula-1-es világbajnokságot nyerő Mika Hakkinen 14 éves lányáról van szó. A McLaren hangsúlyozta: ezzel a megerősített felállással igyekeznek segíteni és támogatni a jövő női autósportos tehetségeit.

ella-hakkinen-mclaren

A képen balról jobbra: Ella Hakkinen, Ella Stevens és Ella Lloyd

MotoGP: Így pontoztuk a versenyzők valenciai teljesítményét

Bár a Formula Motocast idén már csak egy szezonértékelő adással fog jelentkezni néhány hét múlva, az idén bevezetett versenyzői pontozás az évadzáró Valenciai GP kapcsán sem maradhat el. A műsor két állandó stábtagja, Balogh Tamás és Papdi Tamás ezúttal is 1-től 10-ig terjedő skálán értékelte a motorosok teljesítményét, a két pont átlagából pedig kijött a végső pontérték.

Tökéletes hétvégét senki sem produkált, de többen is közel jártak hozzá: mindenekelőtt a csak a sprinten kissé haloványabb Marco Bezzecchi, a minden tétre menő eseményt harmadikként záró Fabio di Giannantonio, a Trackhouse Apriliát vasárnap második helyig vezető Raul Fernandez és a KTM-ből újfent mindent kifacsaró Pedro Acosta. A lista másik végén pedig az állandó szereplő Somkiat Chantra mellett a szezonját „méltóképp” egy katasztrofális fordulóval lezáró Francesco Bagnaia, valamint a már a rajtrácson bizarr balesetet előidéző Franco Morbidelli található. Íme, tehát a Valenciai Nagydíj versenyzői pontszámai:

Ducati Team   Tech3 KTM  
Francesco Bagnaia 3,5 Maverick Vinales 4
Nicolo Bulega 5 Enea Bastianini 5
       
Gresini Ducati   Monster Yamaha  
Alex Marquez 8 Fabio Quartararo 6
Fermin Aldeguer 7 Alex Rins 3,5
    Augusto Fernandez 4
VR46 Ducati      
Fabio di Giannantonio 8,5 Pramac Yamaha  
Franco Morbidelli 3,5 Jack Miller 6,5
    Miguel Oliveira 4
Aprilia Racing      
Jorge Martin 5 Honda HRC  
Marco Bezzecchi 9 Joan Mir 5
    Luca Marini 7
Trackhouse Aprilia   Aleix Espargaro  
Raul Fernandez 9    
Ai Ogura 6,5 LCR Honda  
    Johann Zarco 5,5
KTM Factory   Somkiat Chantra 2
Pedro Acosta 8,5    
Brad Binder 6    

gp-valencia-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Button elmondta, melyek voltak a kedvenc F1-es autói

Bő egy hete a WEC bahreini fináléjával végleg lezárta profi autóversenyzői pályafutását Jenson Button, aki a sportautós és egyéb kalandok előtt bő másfél évtizedet töltött el a Formula-1-ben. Karrierje csúcspontja természetesen a 2009-es világbajnoki cím a Brawnnal, ám mégsem feltétlenül a Brawn akkori autóját nevezné a kedvencének az F1-ből:

„A legjobb autó szerintem a 2011-es McLaren volt: azt mondanám, az volt a legjobb autó, amelyet valaha az F1-ben vezettem” – idézi a Motorsport Buttont, aki az említett szezonban vb-ezüstérmesként zárt. „Aztán ami az érzetet illeti, alighanem a 2004-es BAR-Hondát mondanám. Hajlékony hátsó szárnyunk volt, és jó érzés volt vezetni a V10-es motorral. Nem volt annyira gyors, mint a Ferrari, de egyszerűen csak kellemes volt vezetni. Szereztem vele tíz dobogót, bár versenyt nyertem.”

„És aztán ott volt a Brawn. Ami vicces, hogy mindenki azt gondolja, az volt a legjobb autóm, amit vezethettem. De valójában ott történt egy szabályváltozás, amely révén kisebb lett a leszorítóerő 2009-re. Szóval bár jobb autó volt a többinél, de nem volt annyira gyors, és voltak gyengeségei is. De persze az emlékeim arról az autóról fantasztikusak. És persze a legelső F1-es autóm, az FW22-es is különleges. Semmi rossz nem volt vele, csak remek volt vezetni, mint egy nagy gokartot. Tavaly vezethettem is Silverstone-ban, ami nagyszerű volt” – utalt a 2000-es debütálásakor vezetett Williamsre a brit.

button-f1

„Két agysejtre van szükséged ahhoz, hogy megértsd, mennyire rosszak” – Montoya a Ferrariról

Gyenge hétvégét zárt Brazíliában a Ferrari, ezzel jelenleg csupán a konstruktőri bajnokság negyedik helyén állnak az olaszok. John Elkann, a Ferrari elnöke kifejezetten erős kritikát fogalmazott meg a pilótákkal szemben a csalódást keltő hétvégét követően, mondván, a versenyzőknek a beszéd helyett a vezetésre kéne koncentrálniuk.

Elkann ezen kijelentésére reflektált Juan Pablo Montoya korábbi Formula-1-es versenyző. A kolumbiai szerint nyomás nehezedik az istállón belül az elnökre, ezért tette kritikus kijelentését.

„Azért mondta ezt, mert van egy belső nyomás ellene a csapaton belül. Ezt úgy tudja a legjobban kezelni, ha kifelé tükrözi, de egy ponton muszáj lesz rájönnöd, hogy a dolgok jelenlegi állása nem működik.”

„A Ferrari legnagyobb problémája a politika, rengeteg politika” – fogalmazott Montoya az AS Colombiának.

Montoyát a Ferrari autójának viselkedése sem nyűgözte le Brazíliában: „Ha megnézzük Max fedélzeti kamerájának felvételét, amikor Lewis mögött ment. Lewis autója… húha. A Ferrari igazán nem jó a hepehupás részeken, egyszerűen nem értem.”

„Nagyjából két agysejtre van szükséged ahhoz, hogy megértsd, mennyire rosszak. Egy ponton el kell engedned a dolgot és azt mondani, hogy igen, tévedtem, amit csinálunk, az nem működik, inkább próbáljunk ki valami mást” – mondta az ex F1-es.

„Teljesen kiakadtam” – Verstappen nem büszke erre a manőverére

Immár 49 pont a hátránya Max Verstappennek Lando Norrishoz képest az F1-es világbajnoki küzdelemben. Amikor a Red Bull pilótája a Viaplaynek mesélt idei szezonjáról, kitért azon frusztrációjából eredő döntésére is, ami kilenc ponttal hátravetette őt a bajnoki pontversenyben. A Spanyol Nagydíj végjátékában Verstappent arra utasították George Russell-lel való összecsapása után, hogy adja vissza a pozíciót a britnek, a holland azonban nem értett egyet a döntéssel, s látszólag direkt belevezette autóját a Mercedesbe – ennek az esetnek pedig egy tízmásodperces büntetés lett a vége.

„Az egyetlen pillanat, amit kritizálni lehet, az értelemszerűen a barcelonai volt. A manőver, valamint a teljes incidens, nem volt helyes, de ez azért is történt, mert nagyon fontos ez nekem. Azt is gondolhattam volna, hogy úgysem működik ez az autó, inkább hagyjuk az egészet” – mondta Verstappen a Viaplaynek.

„Nem tudom elfogadni saját magammal szemben, hogy úgy szállok ki az autóból, hogy tudom, nem tettem meg mindent. Aztán pedig mérges leszek magamra, úgyhogy emiatt nem vezethetek 80 százalékon. Amikor kiszállok az autóból, azt kell tudnom mondani magamnak, hogy minden tőlem telhetőt megtettem.”

„Ezért voltam ilyen mérges Barcelonában – először azért, ami az újraindításnál történt az egyenesben, majd az első kanyarban, utána pedig azt mondták nekem, hogy adjam vissza a pozíciót. Ekkor teljesen kiakadtam.”

„Hibáztam, de tudok tanulni belőle. Jövőre már nem lesznek ilyen pillanataim, még akkor sem, ha hasonló helyzetben leszünk az autóval. Ezekből az apró jelekből tanulunk, de összességében, a teljesítmény szempontjából teljesen jó volt a szezonunk” – értékelt a holland.

Moto2: Moreira a történelem első brazil világbajnoka

Csak a középső kategóriában maradt nyitott a világbajnoki cím sorsa a gyorsaságimotoros-világbajnokság évadzáró Valenciai Nagydíjára, de a Moto2-eseknél is igazából matematikai volt csak a kérdés. A szezont remek formában és az első félidőben négy győzelemmel kezdő Manuel Gonzalez konstans produkciója ugyanis szétesett az őszre, így Diogo Moreira az elmúlt hetekben már át is lépte őt a vb-tabellán, így 24 pontos előnyre tett szert a finálé előtt.

A valenciai futamon Moreira végül meg is előzte Gonzalezt, aki végül gyaníthatóan technikai problémák miatt ki is állt a bokszba, míg az Italtrans motorosa tizedik helyen futott be. Ezzel Brazília történetének első motoros világbajnoka lett – jövőre pedig már a MotoGP-ben húzza majd a gázt az LCR Hondánál. A szezonzáró nagydíjat amúgy Izan Guevara nyerte: a korábbi Moto3-as világbajnok először győzött a Moto2-ben.

moto2-moreira

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Dupla előzés döntött a Makaói Nagydíjon, először nyert a Ferrari GT Világkupát

A hétvégén rendezték a több kategóriát is felvonultató legendás Makaói Nagydíjat, ahol ezúttal a Formula Regional-autókat felvonultató Világkupa jelentette a csúcseseményt. A szombati kvalifikációs versenyt megnyerése után Freddie Slater indulhatott vasárnap a pole-ból, ám a start után Mari Boya ragadta magához a vezetést. Kettejük között további két alkalommal történt még helycsere egy-egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál, aztán viszont jött a dráma: Slater az utolsó kanyarban nekicsúszott a falnak és kiesett.

A döntő fordulatot pedig az utolsó SC-fázis és újraindítást hozta el, ugyanis két körrel a vége előtt az idén a Formula-3-ban szereplő és ott futamot is nyerő Theo Nael egy dupla előzést bemutatva a harmadik helyről az élre állt a Lisszabon-kanyarban, és onnan már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet Boya és Enzo Deligny előtt.

makao-1-nael

(fotó: Macau GP)

A GT Világkupában a Ferrari Le Mans-győztes WEC-pilótája, Antonio Fuoco dominálta a hétvégét: az olasz a vörösök első győzelmét jegyezte a makaói versenyek történetében. Az első alkalommal kiírt F4-es Világkupát a francia Jules Roussel nyerte, míg az utcai motorversenyen Davey Todd aratott zsinórban másodszor győzelmet. A TCR World Tour makaói idényzárójáról itt írtunk külön.

makao-2-ferrari-gt-fuoco

TCR: Ehrlacher a bajnok, Michelisz 8. helyen zárt

Hagyományosan a legendás Makaó utcáin zárult a TCR World Tour idénye. A legfontosabb kérdés már a szombati futamon eldőlt, Yann Ehrlacher ugyanis harmadik helyével behozhatatlan előnyre tett szert márkatársával, Thed Björkkel szemben, így a Világsorozatban első, összességében viszont már harmadik bajnoki címét ünnepelhette a Lynk & Co Cyan Racing franciája a túraautózás aktuális nemzetközi csúcssorozatában – ezzel Michelisz Norbertet, Andy Priaulx-t és José Maria Lópezt érte utol, és már csak nagybátyja, a négyszeres világbajnok Yvan Muller előzi meg.

tcr-makao-1-ehrlacher

Ami pedig Micheliszt illeti: az időmérőn elért negyedik helye után esélye lehetett volna a dobogóra az első futamon, ám rögtön a startnál nekimentek, megsérült az autója, így kiállni kényszerült. Az előző két év bajnoka vasárnap pedig a nyolcadik helyen futott, s végül a bajnoki összetettben is ebbe a pozícióba csúszott hátra. A makaói versenyeket egyébként hyundaios márkatársai, Nestor Girolami és a TCR Australia bajnokaként második beugró hétvégéjén is győzni tudó Josh Buchan nyerték.

A TCR World Tour bajnoki végeredménye:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 484
2. Thed Björk Lynk & Co 460
3. Esteban Guerrieri Honda 385
4. Santiago Urrutia Lynk & Co 334
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 304
6. Nestor Girolami Hyundai 299
7. Aurélien Comte Cupra 294
8. Michelisz Norbert Hyundai 290
9. Mikel Azcona Hyundai 273
10. Ignacio Montenegro Honda 253

tcr-makao-2-michelisz

Steiner: „Ha Piastri nem nyer, akár távozhat is a McLarentől”

Guenther Steiner, a korábbi F1-es csapatfőnök szerint Oscar Piastri előtt nyitva áll az ajtó más topcsapatoknál, ha nem sikerül megnyernie az idei világbajnokságot.

 

Piastri három futammal a szezon vége előtt 24 ponttal van lemaradva a bajnoki pontversenyben Lando Norris mögött, az elmúlt hetekben ráadásul látványosan megtorpant, és saját bevallása szerint is más vezetési stílusra kényszerült, mint a szezon nagy részében.

Steiner szerint, ha az ausztrál nem fordítja meg a küzdelmet, komolyan el kell gondolkodnia a váltáson: „Ha nem nyeri meg a bajnokságot, szerintem komoly esély mutatkozik arra, hogy bármely másik jó csapat autójába beüljön. Néha jót tesz a változás: fiatal, és tud alkalmazkodni. Ha nem tudja megfordítani a bajnoki állást, akkor a váltás lehet a legjobb út számára. Mindezek ellenére szerintem képes lehet megcsinálni, sokra tartom őt.”

MotoGP: Acostáé a szezon utolsó pénteki edzésnapja Valenciában

Pedro Acosta zárta az élen a pénteket a MotoGP idényzáró Valenciai Nagydíján: a KTM spanyolja 1:29,240-es időt produkált a délutáni egyórás gyakorlás hajrájában. Őt az apriliás Marco Bezzecchi követte a sorban, megelőzve a VR46-os Franco Morbidellit és a vb-ezüstérmes Alex Marquezt. Kiemelendő Ai Ogura ötödik és Jack Miller hatodik helyezése is, míg a top 10-be és ezáltal a Q2-be Fabio di Giannantonio, Fermin Aldeguer, Joan Mir és a menet közben műszaki gondokkal is küzdő Fabio Quartararo fért még be.

Kiszorult viszont a tízből a két gyári Ducati: Francesco Bagnaia a 14. lett, míg az ismét a sérült Marc Marquezt helyettesítő Nicolo Bulega a sor végén zárt. A visszatérő Jorge Martin sem sokkal előzte utóbbit a 22. pozícióban, miközben a két szabadkártyás közül a hondás Aleix Espargaro 13. helye egészen biztató, míg az újfent a V4-es Yamahát próbálgató és azt egyszer el is dobó Augusto Fernandez 20. lett, igaz az ő lemaradása is alig egy másodperc volt az éllovassal szemben.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Pedro Acosta KTM 1'29.240  
2. Marco Bezzecchi Aprilia 1'29.293 0.053
3. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'29.425 0.185
4. Álex Márquez Gresini Ducati 1'29.473 0.233
5. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'29.555 0.315
6. Jack Miller Pramac Yamaha 1'29.556 0.316
7. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'29.593 0.353
8. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'29.597 0.357
9. Joan Mir Honda 1'29.634 0.394
10. Fabio Quartararo Yamaha 1'29.673 0.433
11. Brad Binder KTM 1'29.729 0.489
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'29.806 0.566
13. Aleix Espargaró Honda 1'29.832 0.592
14. Francesco Bagnaia Ducati 1'29.833 0.593
15. Johann Zarco LCR Honda 1'29.891 0.651
16. Luca Marini Honda 1'29.896 0.656
17. Alex Rins Yamaha 1'29.999 0.759
18. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'30.147 0.907
19. Enea Bastianini Tech3 KTM 1'30.237 0.997
20. Augusto Fernández Yamaha 1'30.267 1.027
21. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'30.304 1.064
22. Jorge Martín Aprilia 1'30.404 1.164
23. Somkiat Chantra LCR Honda 1'30.529 1.289
24. Nicolò Bulega Ducati 1'30.552 1.312

acosta-motogp-valencia-day1

Wheatley Verstappent akarja az F1-es Audiba

Nem köntörfalazott Jonathan Wheatley: a leendő Audi F1-es csapatvezetője szeretné Max Verstappent leigazolni magukhoz. Wheatley közeli kapcsolatot ápol a Red Bull négyszeres világbajnokával abból az időből, amikor sportigazgatóként dolgozott az energiaitalosoknál. Ám a jelenleg még Stake néven futó Sauber főnöke tudja: ez még önmagában kevés ahhoz, hogy át tudja csábítani a jövőre átalakuló istállóhoz a hollandot.

„Igen, azt akarom, hogy Max Verstappen vezesse az autónkat. Milyen csapatfőnök lennék, ha nem akarnám ezt?” – nyilatkozta Wheatley a De Telegraafnak az Audi festéskoncepció-bemutatója után. „Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy Maxszal régóta barátok vagyunk, ahogy az apjával, Josszal és a menedszerével, Raymonddal is. És egy ilyen barátság akkor alakul ki, ha mindig őszinték vagytok egymással és sosem áruljátok el a kiépített bizalmat. De nem hiszem, hogy ez jelenleg elegendő ahhoz, hogy közvetlenül kapcsolatba hozzuk Verstappent az Audi Formula-1-es ülésével.”

verstappen-1-f1

Már a hivatalos teszt előtt pályára viszi F1-es autóját a Cadillac

Graeme Lowdon, a jövőre tizenegyedik csapatként beszálló Cadillac Formula-1-es csapatfőnöke elárulta: még a január végi barcelonai közös gyakorlás előtt pályára viszik a 2026-os autójukat. A háttérben már hosszú hónapok óta zajlanak az előkészületek az amerikai formációnál, több versenyhétvégén párhuzamosan leszimuláltak a valós eseményekkel, a minap pedig egy feketére festett Ferrari segítségével a pályán is megkezdték a munkát. Egy újabb fontos mérföldkő azonban az autójukba beszerelt motor beindítása, majd pedig a 2026-os F1-es versenygép pályára vitele lesz – ennek időtervéről nyilatkozott Lowdon még a Sao Pauló-i Nagydíjon:

„Minden az ütemterv szerint halad. Ami azt illeti, kevesebb mint 50 napon belül beindítjuk a motort, az autót pedig jövő januárban fogjuk először pályára vinni. Utána megyünk tesztelni január végén Barcelonába” – fogalmazott a csapatvezető. Azaz még karácsony előtt várható, hogy felbőg a Ferrari-motorjuk, és az első teszt előtt pályára fognak hajtani jövő januárban. Ezt alighanem egy filmforgatási nap keretében fogják megtenni, ahol maximum 200 kilométert tehetnek meg, de arra mindenképp jó egy ilyen alkalom, hogy a legelső és legkomolyabb gyerekbetegségeket kiszűrjék.

Lowdon amúgy elmondta: az idő a projekt fő ellensége, hiszen tudják, hogy március elején szezonnyitó Ausztrál Nagydíj, az a határidő nem fog változni, emellett plusz nehézségként említette, hogy mivel új szabályrendszerről van szó, nincs referencia sem arról, ki vagy kik lesznek majd a leggyorsabbak, akikhez viszonyítaniuk kell magukat.

cadillac-f1-1

Tsunoda észre sem vette, hogy meglökte Strollt

Yuki Tsunoda saját bevallása szerint nem is észlelte, hogy hozzáért Lance Stroll autójához a vasárnapi F1-es Sao Pauló-i Nagydíj elején. A biztonsági autós fázist követő újraindítás utáni kanyarokban a japán jóval nagyobb tempóval érkezett meg a kanyarba, mint az előtte haladó Franco Colapinto, az Alpine-t el is kellett kerülnie, így viszont hátulról épp megkoccolta az Aston Martint, amely megforgott ettől.

„Hogy őszinte legyek, észre sem vettem a kontaktot. Nem tudom… vissza kell néznem, hogy mi történt” – fogalmazott a leintés után Tsunoda. A Red Bull pilótáját a felügyelők megbüntették, azt viszont rosszul töltötte le a bokszban, amiért újabb büntetést kapott, így Tsunoda végül a pontszerzéstől is nagyon messze volt Interlagosban.

„Kár a koccanásért, de szerintem a tempó rendben volt, főleg az utolsó etapban. Teljesen pozíción kívül voltam, szóval… Kár a büntetésekért és az extra bokszkiállásért, amire nem volt ráhatásért. Kár ezért, mert valami jól működött, ugyanakkor más meg nem. Ezen a hétvégén számomra semmi sem működött.”

tsunoda-stroll-brazil-f1