DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 18. hétfő

Villanyfényes ausztrál futammal vált teljessé a TCR Világsorozat versenynaptára

Bár már csak két hét választ el minket a portimaói évadnyitótól, csak most vált teljessé a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozat versenynaptára. A szervezők ugyanis csütörtökön jelentették be, hogy a Sydney Motorsport Park ad otthont november első hétvégéjén a TCR Australiával közös első állomásnak, amelyet néhány nappal később követ a már korábban is ismert bathursti verseny. A Sydney Motorsport Parkban rendezendő futamok különlegessége pedig az lesz, hogy esti, villanyfényes körülmények között csap majd össze a mezőny.

Ezzel tehát teljessé vált a TCR World Tour 2023-as menetrendje (igaz, Makaót még nem véglegesítették teljesen), amelyben a Hungaroring június közepi időponttal szerepel. A mezőny ugyanakkor még igencsak foghíjas – jóllehet, Michelisz Norbertnek köszönhetően már biztosan lesz magyar pilóta az indulók között.

A TCR Világsorozat 2023-as naptára:

Április 28-30. Portimao, Portugália (TCR Europe)
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium (TCR Europe)
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország (TCR Italy Cup)
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország (TCR Europe)
Augusztus 18-20. El Pinar, Uruguay (TCR Dél-Amerika)
Augusztus 25-27. San Luis, Argentína (TCR Dél-Amerika)
November 3-5. Sydney Motorsport Park, Ausztrália (TCR Australia)
November 10-12. Bathurst, Ausztrália (TCR Australia)
November 16-19. Makaó (TCR Asia Challenge)

(Zárójelben a sorozat, amelynek keretein belül rendezik a Világsorozat futamait is.)

tcr-sydney

A Ferrarit alakító színész volt a Scuderia vendége Austinban

Adam Driver volt a Ferrari csapatának vendége csütörtökön, ami nem véletlen, hiszen az amerikai színész játssza a főszereplőt, magát Enzo Ferrarit a magyar mozikba december 28-án érkező életrajzi filmben, amely elmeséli majd nekünk az alapító rögös életútját és persze a márka történetét. Driver mellett a film rendezője, Michael Mann is belpést nyert az olasz istállóhoz, ahol a Scuderia két versenyzőjével, Charles Leclerc-re és Carlos Sainzcal beszélgethettek.

A Ferrari előzetese 

Leclerc nem tudta, hogy hétvégén lesz 100. ferraris futama, ezért random amerikai sisakfestést hozott

„Elfelejtettem, hogy ez lesz a 100. nagydíjhétvégém a Ferrarival, szóval ez a különleges sisak nem indokolt, viszont gyönyörű. Nézzétek a zöldet” – posztolta Charles Leclerc, beismerve, benézett egy fontos mérföldkövet csapatával.

A zöld – leginkább Aston Martinra és Lance Stroll normál sisakdizájnjára emlékeztető – sisak az amerikai futball megidézésével tiszteleg az USA közönségének. Leclerc későn kapcsolt, hogy éppen ez lesz 100. nagydíja a Ferrarival, tehát sokkal aktuálisabb lett volna ebből az apropóból kitalálni egy dizájnt – így azonban jobb híján marad a zöld focis témájú sisak.

Alonso kapcsolatot lát a himnusz és a katari túlhevülés közt

Austinban fejtegette a Katari Nagydíjon tapasztalt túlhevülés és fizikai kimerültség okait Fernando Alonso. A spanyol is felhozta Romain Grosjean 2020-as balesetét, amelyet követően szigorítottak a tűzálló ruházatra vonatkozó elírásokon: a vastagabb öltözet segít vészhelyzetben, ugyanakkor egy forró versenyen megnehezíti a hőleadást. Alonso egy másik problémát is megemlített: a versenyek előtti himnuszt, amelyre a teljes mezőny felsorakozik.

„Nem vagyok nagy rajongója például annak, hogy a nemzeti himnuszt 14 perccel azelőtt az autóba beszállás előtt játsszák le” – mondta Alonso az USA Nagydíj médianapján. „Ez elképzelhetetlen bármelyik más sportban, ahol a tested határait feszegeted. Ha kicsit korábban lenne és le tudnánk hűlni az autóba szállás előtt, akkor később érnénk el a hőmérsékleti limitet. Ahelyett, hogy már a 15. körtől a limiten vagyunk, mondjuk csak a 40. körben érnénk el és onnantól már csak 15 kör szenvedés maradna.”

Alonso javaslatot is említett, a WEC-t hozta fel, amely szériában 2019-ben világbajnok lett: az autókban van légkondicionáló, eltávolították a pilótafülke közelében a túlmelegedő alkatrészeket, és szabály írja le, hogy a benti hőmérséklet nem lépheti túl két Celsius-foknál többel a külsőt – ha ez megtörténik, ki kell állni. Hozzátette azonban, a Formula-1-ben ez a probléma nem a legsürgetőbbek közé tartozik.

Fotó: Aston Martin

Sargeant most már iszik a versenyek alatt

Miután az F1-es Katari Nagydíjat rosszullét miatt fel kellett adnia, s az orvosi központban extrém dehidratációval kellett ellátni, sokan felidézték Logan Sargeant korábbi nyilatkozatát, miszerint nem iszik versenyek közben, és teljesen megfelel neki, hogy a futam rajtja előtt megfelelően hidratálja szervezetét.

sargeant-katar-3

A hazai pályán induló amerikai versenyző most elmondta, hogy a rendszerint az egyik legkeményebb megterhelést jelentő szingapúri futamot követően változtatott ezen a szokásán, csakhogy Katarban ez sem segített: „Szingapúr óta iszom verseny közben, de őszintén szólva ebben a hőségben ez sem számított. Gyakorlatilag forró vizet ittam.”

„Az ülés pedig átforrósodott, égetett. Nagyon nehéz helyzet volt, közel sem ideális” – fogalmazott egészen finoman a mezőny egyetlen tagja, akinek nincs szerződése 2024-re.

sargeant-katar

34 Celsius-fok várható hétvégén, Bottas elvitte tudósítónkat egy körre

Kollégánk is megérkezett Austinba. A Red Bull cáfol, hőség várható, a hangulat texasi, a Formula.hu helyszíni tudósítóját pedig Valtteri Bottas vitte egy kört a COTA-n – Mészáros Sándor jelentkezik az austini F1-es paddockból, a videó ide kattintva érhető el.

Dupla KTM-vezetés Phillip Islanden, Bagnaia ismét a Q1-ben

Alig néhány nappal a fordulatos indonéz hétvége után már az Ausztrál Nagydíj helyszínén, Phillip Islanden van jelenése a MotoGP-nek. Pénteken szokás szerint két edzés volt a program, amelyek közül a délutáni egy óra bírt téttel, hiszen ott dőlt el, kik kvalifikálják magukat automatikusan a Q2-be. A leggyorsabbnak a két gyári KTM-es bizonyult: Brad Binder zárt az élen a hazai hős Jack Miller előtt. Maverick Vinales végzett a harmadik helyen az Apriliával, majd jött a vb-összetettben 18 pontos hátránnyal második Jorge Martin, aki a mandalikai bukása után remek tempóval vágott vissza (az első szabadedzésen hét tizedmásodpercet adott a mezőnynek), az utolsó gyorskörei egyikén még fel is tartották, úgy zárt negyedikként.

motogp-binder-ktm-phillip-island

A világbajnokságot vezető Francesco Bagnaia azonban újfent harmatosan kezdett: a délelőtti tréningen problémái is voltak, délután pedig egyszerűen nem volt elegendő tempója, így csupán 11. lett, azaz a múlt hétvége után ismét jelenése lesz az időmérő első szakaszában. A Q2-be amúgy a fent említettek mellett Pol Espargaro, Marco Bezzecchi, a MotoGP-s helyéért küzdő Fabio di Giannantonio, valamint Enea Bastianini, Aleix Espargaro és a Repsol-váltást kizáró Johann Zarco fért még be. Az edzés krónikájához tartozik, hogy Marc Marquez elcsúszott a 10-es kanyarban – ahogy délelőtt is –, míg Fabio Quartararót ugyanitt feltartotta a végén Augusto Fernandez: mindkét világbajnok tízen kívülre szorult, így a Q1-ben fog szerepelni szombaton.

A MotoGP Phillip Island-i menetrendje, amelyet a vasárnapra jósolt eső és viharos szél miatt módosítottak, így a MotoGP nagydíját előrehozták szombatra, s a sprintet ütemezték át vasárnapra, ide kattintva található.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

motogp-phillip-island-pentek

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Aston Martin: Alonso akár 2026-ig is maradhat

Miközben fia gyenge teljesítménye miatt egyre többször merülnek fel a csapat esetleges eladásáról szóló pletykák, az Aston Martin első embere, Lawrence Stroll másik versenyzőjével, a kétszeres F1-es bajnok Fernando Alonsóval továbbra is rendkívül elégedett. „Rengeteget adott nekünk, annyi energiája van, mint egy 22 évesnek” – nyilatkozta a kanadai csapattulajdonos.

alonso-suzuka

„Nagyon eltökélt, elképesztően motivált, természetesen rendkívül tehetséges és fantasztikus nagykövet a márka számára. Elképesztő versenyző, szóval azt mondanám, hogy a pályán és azon kívül is csodálatos nagykövete az Aston Martinnak” – mondta az idősebb Stroll, aki azt is el tudja képzelni, hogy a spanyol akár a 2026-os szabályváltozásokat is megvárja.

Amikor arról kérdezték, hogy még 45 évesen is a sportágban lehet-e a legendás versenyző, Stroll így felelt: „Minden lehetséges. És nagyon várjuk a jövő évet!”

alonso-podium-zandvoort

Hamilton: Az FIA egyeztethetne a PR-essel

Nem maradt következmények nélkül, hogy Lewis Hamilton átsétált az „élő pályán” az F1-es Katari Nagydíjon: bár a büntetés relatíve enyhe volt, az FIA vizsgálatot indított az ügyben, a közleményben külön kiemelve, hogy „példakép státusza” miatt Hamiltonnak jobban kellene figyelnie a viselkedésére. Amikor az USA Nagydíj sajtónapján arról kérdezték, hogy úgy érzi-e, kipécézte magának őt a szövetség, Hamilton nemmel felelt:

hamilton-qatar-dppi

„Szerintem csak rossz volt a kommunikáció, nem éppen úgy fogalmaztak, ahogy szerettek volna. Inkább úgy érthették, hogy meg kell vizsgálni, hogyan lehet a hasonló eseteket elkerülni” – mondta, majd csípősen hozzátette: „Szerintem ez a gyökere az egésznek, de talán beszélhetnének a PR-esükkel, hogy jobb munkát végezzenek.”

Ettől függetlenül Hamilton tudja, hogy hibát követett el: „Beszéltek velem, és a mondandójuk lényege fontos. A stewardok irodájában nem tehettem mást, mint hogy felemelem a kezem. A pillanat hevében rossz döntést hoztam. Fontos, hogy a megfelelő üzenetet küldjük a fiataloknak, hogy ilyet nem szabad csinálni.”

hamilton-suzuka

„Baromság” a viszály Horner és Marko között

Az elmúlt hónapokban gyakran visszatérő téma a Red Bullon belüli hatalmi harc Christian Horner és Helmut Marko között, melynek kapcsán olyan hírek is felmerültek, hogy a csapatfőnök el akarja távolítani a veterán tanácsadót az istállótól – ezt mindkét érintett cáfolta –, sőt az is szárnyra kapott, hogy Verstappen kiállt Marko mellett, mondván hogy inkább Horner távozzon, mintsem a 80 esztendős szakember.

marko-horner

„Kívülről nézve sok baromságot próbálnak meg mondani ez emberek” – mondta Verstappen Austinban a sajtó képviselőinek, többek közt a Formula.hu tudósítójának. „A csapaton belül nagyon jó a hangulat, mindenki tudja, hogy mi a feladata” – folytatta a holland, aki felidézte Dietrich Mateschitz egy évvel ezelőtti halálát is:

„Nagyon szomorú volt tavaly ilyenkor, amikor Dietrich elhunyt, de próbáltuk az örökségét életben tartani és továbbvinni. A csapatban mindenkinek fontos szerepe van a sikerben, ezért sem változtatunk, és ezzel mindent elmondtam” – zárta rövidre a kérdést a háromszoros világbajnok.

marko-drivers

Raikkönenék Olaszországba költöztek Robin karrierjéért

A Gazzetta arról számolt be, hogy Kimi Raikkönen és családja úgy döntöttek, hogy hátrahagyják svájci otthonukat, és Olaszországba költöznek, hogy ezzel is segítsék a család legidősebb gyermeke, Robin ígéretesen induló gokartos karrierjét. A választásuk Comóra esett, de a tópart luxusa helyett egy kissé csendesebb, jelenleg felújítás alatt álló birtokra, az Il Torchióra esett – a renováció idején pedig egy Como belvárosában található lakásba költöztek.

Észak-Lombardia mindenekelőtt azért tökéletes választás, mert a gokartsport egyik legfontosabb központja – Lonato del Garda például mindössze 150 kilométerre található onnan.

raikkonen

Édesanyja visszavonultatná Strollt?

Az F1-es paddockban terjedő értesülések szerinte Claire-Anne Stroll, az F1-ben hetedik évét töltő Lance Stroll édesanyja azért kardoskodik, hogy fia visszavonuljon a sportágtól, miután az idei szezonban számos balesetet szenvedett – ezek közül is kiemelkedik szingapúri becsapódása, melynek következtében ki is kellett hagynia a nagydíjat.

stroll-face

Mindez érdekes módon egybecseng azokkal az értesülésekkel, melyek szerint Lawrence Stroll az Aston Martin eladását mérlegeli, mindenekelőtt azért, mert kudarcot vallott a terve, hogy a fiából világklasszis versenyzőt faragjon – egyes felvetések motivációvesztésről beszélnek nemcsak az ifjabb, hanem az idősebb Stroll esetében is.

Stroll és az Aston Martin helyzetével, valamint azzal, hogyan érintheti ez Yuki Tsunoda karrierjét, a Formula Podcast legújabb adásában foglakoztunk:

 

Hajnalban MotoGP, este F1-es időmérő: ez a pénteki program

Furcsa menetrend szerint zajlanak az események ezen a hétvégén, hiszen az F1 az Egyesült Államokban versenyez, ráadásul sprintes lebonyolítás szerint, míg a MotoGP Ausztráliába látogatott, így közel egy teljes nap eltelik a két széria programja között.

A motoros világbajnokság így magyar idő szerint már péntek hajnalban letudja az első szabadedzését, míg az F1 csak péntek este kezd, de olyannyira, hogy éjfélkor már a vasárnapi futam rajtsorrendjét (vagy legalábbis az esetleges büntetések előtti sorrendjét) tudni fogjuk. Íme a pénteki menetrend:

Péntek

1:45-2:30 MotoGP, első szabadedzés (Match4)

6:00-7:20 MotoGP, szabadedzés (Match4)

19:30-20:30 Formula–1, szabadedzés (M4 Sport)

23:00-24:00 Formula–1, időmérő (M4 Sport)

A hétvége teljes programja pedig ezen a linken megtekinthető!

f1-austin-cota

Az USA Nagydíjon is játssz a Formula.hu F1-es tippjátékával!

Ezen a héten is folytatódik a Formula.hu F1-es tippjátéka, a Formula Tipper: a bajnokság részletei, szabályzata, működése ezen a linken elérhető, és ha csatlakoztok a Formula.hu bajnokságához, akkor minden hétvégén nyerhettek.

Ugyanis aki a bajnokságban a legtöbb pontot szerzi az adott hétvége során, azt megajándékozzuk egy Autósport évkönyvvel, szerkesztőségünk évösszefoglaló kiadványával! 

Akkor is érdemes tehát játszani, ha a bajnokságban már nincs esély jó végeredmény elérésére: tartsatok velünk az USA Nagydíjon is, a tippjeiteket az időmérő (ami péntek este a sprintformátum miatt) kezdetéig adhatjátok le.

Az USA Nagydíj menetrendje ezen a linken megtekinthető!

tipper1

Fotók: a Ferrarinál tojáslabdázással melegítenek az F1-es paddockban

A száguldó cirkusz már birtokba vette az austini paddockot, Mészáros Sándor, a Formula.hu utazó tudósítója pedig tojáslabdákat dobálgató Ferrari-pilótákba botlott az események sűrűjében. A speciális pólókat a Puma Motorsport készítette.

ferrari-austin

ferrari-austin-sainz

ferrari-leclerc-austin

ferrari-leclerc-austin

Sportágat váltanak Norrisék egy estére Las Vegasban

Golfütőt ragad négy F1-es pilóta a profik ellen a Las Vegas-i Nagydíj előtt. A The Netflix Cup névre hallgató sporteseményt élőben közvetíti majd a streaming szolgáltató november 14-én a Wynn Golf Club pályájáról. A meccs során Lando Norris, Carlos Sainz, Pierre Gasly és Alexander Albon képviseli majd a Formula-1-es pilótákat, míg a profi golfozók csapatát Rickie Fowler, Max Homa, Collin Morikawa és Justin Thomas teszik ki.

A golf egyébként igazán népszerű sport az F1-es mezőny körében: Norris és Sainz köztudottan évek óta örömmel hódolnak hobbijuknak, míg Albon nem mással, mint profi golfozó barátnőjével, Lily Muni He-vel készülhet a megmérettetésre.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Albon (@alex_albon) által megosztott bejegyzés

Stroll helyett Drugovich az Aston pilótája az austini plakáton

Furcsa baki kavarta fel az állóvizet a Formula-1-fanok körében a közösségi médiában: az F1 Academy egyik csapatának, a Camposnak a szerelője lett figyelmes arra, hogy Felipe Drugovich szerepel az utóbbi időben rendkívül gyengén szereplő Lance Stroll helyett az austini pálya körül kihelyezett plakátokon a többi pilóta mellett.

Az Aston Martin teszt- és tartalékpilótája maga is csodálkozva vette tudomásul az esetet, egy, az X-re kirakott posztjában csak ennyit írt: „Megnyitom ezt az appot és nem értek semmit.” A hibát észlelő szerelő későbbi posztjából kiderül, hogy időközben eltávolították a poszter Drugovichot ábrázoló részét.

Először tesztelte az Alpine LMDh-autóját Mick Schumacher

Mick Schumachert már néhány hete szóba hozták az Alpine endurance-világbajnoki alakulatával: a WEC csúcskategóriájához jövőre csatlakozó franciák meg is erősítették, hogy érdeklődnek az előző két F1-es szezont a Haas színeiben végigversenyző, jelenleg a Mercedes teszt- és tartalékpilótájaként tevékenykedő német iránt. Nos, a Motorsport.com beszámolója szerint Schumacher kedden túl is esett az első tesztjén az Alpine A424 volánjánál: egy többnapos jerezi gyakorlás keretein belül próbálhatta ki a jövőre debütáló és most először a márka ikonikus kék színeiben pompázó LMDh-modellt.

A tudósítások szerint a német ugyan nem tett meg sok kört a géppel, de így is belekóstolhatott abba, hogyan viselkednek a Hypercarok, amelyeknek például a tömege is jelentősen nagyobb, mint a Formula-1-es autóké. Schumacher mellett egyébként az Alpine kötelékeibe tartozó Nicolas Lapierre, Charles Milesi és Andre Negrao is körözött az A424-essel, ők mind esélyesek arra, hogy 2024-ben a kétautós felállás versenyzői legyenek – igaz, a franciák saját bevallásuk szerint sem sietnek a pilóták kiválasztásával. A hírek szerint egyébként egyelőre nem terveznek több tesztet Schumacherrel.

Nem ő amúgy az egyetlen korábbi F1-es, akit szóba hoztak egy esetleges WEC-üléssel: a Jota Porsche például Jenson Buttont, Robert Kubicát és Sebastian Vettelt is megszerezné magának.

alpine-lmdh-jerez

„Perez csalódást okozott az F1-es rajongóknak” – Rosberg

Hiába kezdte biztatóan a 2023-as szezont Sergio Perez, aki négy futam után még közel volt Max Verstappenhez a vb-pontversenyben, azóta elveszítette a formáját: nem elég, hogy versenyt sem nyert az Azerbajdzsáni Nagydíj óta, de sokszor a dobogóra sem fért fel, ráadásul az utóbbi hetekben többször is hibázott. Emiatt az egyéni összetettbeli második helye mellett a 2024-es ülése is veszélybe kerülhetett a Red Bullnál – igaz, eddig Christian Hornerék rendre kiálltak a mexikói mellett. Mindenesetre most a kritikusok sorához csatlakozott Nico Rosberg is, bár a 2016-os F1-es világbajnok sajnálja is Perezt:

„Először is, együttérzek vele. Borzalmas az ő helyzetében lenni. Nagyon komoly nyomással kell szembesülnie, a közösségi médiában pedig mindenki kritizálja” – fogalmazott Rosberg a Sky Sports F1 podcastjában. „A katari egy újabb nagyon rossz hétvégéje volt. A Red Bullnak óvatosan kell átgondolnia a pozícióját. Nagy fejfájás ez a Red Bullnak, hiszen a csapatnak két jó pilótára van szüksége. Sergio nem igazán teljesít a képességei legjobbjának megfelelően. Nem értem, hogyan lehet ennyire messze tőle. Talán azért, mert Verstappen teljesít túl látványosan, de még így is túl nagy a különbség. A Formula-1-es rajongók izgalmat láttak benne. Bizonyos tekintetben csalódást okozott a rajongóknak, hiszen túlságosan megkönnyítette Verstappen dolgát.”

f1-perez-redbull_3

Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál

Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:

„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.

Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”

motogp-zarco-pramac

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A katarihoz hasonló hőség várható az F1-es USA Nagydíjon

Az előrejelzések szerint újabb forró hétvégére készülhet a Formula-1-es mezőny. Két hete a Katari Nagydíjon komoly megterhelést jelentett a versenyzők számára az esti futam ellenére is meglévő hőség és magas páratartalom, ehhez azonban hozzájárult az is, hogy gyors kanyarokkal tűzdelt a lusaili pálya, ráadásul a gumigondok miatt 18 körben maximalizálták az etaphosszakat, ami azt eredményezte, hogy nem kellett a pilótáknak spórolniuk az abroncsokkal, hanem végig teljes gázzal nyomhatták neki.

Az előttünk álló napokban Austinban is a Texasban ilyenkor megszokottnál melegebb lesz: rengeteg napsütés várható a nagydíjhétvége mindhárom napján, legfeljebb vasárnap lehet némi felhőre számítani, de csapadékra akkor sem. Nap közben akár 30 fok fölé is kúszhat a hőmérő higanyszála a Circuit of the Americas pályán, de a péntek késő délutáni időmérőn és a szombati sprinten is még 26-28 fok várható – olvasható a RacingNews365.com szaklap jelentésében. Ennél lehet néhány fokkal kellemesebb a levegő a vasárnapi futam során az említett felhőknek köszönhetően.

f1-austin