DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda

Jordan szerint Perez csak egy megállapodás miatt győzhetett

Felettébb érdekes gondolatokat fogalmazott meg Eddie Jordan, aki az egykori Jordan Grand Prix alapítója volt. Az 1991-től 2005-ig csapatvezetőként és tulajdonosként tevékenykedő Jordan nemrégiben az Expressnek beszélt arról, hogy véleménye szerint Sergio Perez csak azért nyerhetett, mert valószínűleg volt egy előzetes megállapodása a Red Bull csapatával. „Kicsit aggódom, mert normális körülmények között Max Verstappen nyerte volna a szaúdi versenyt. Szerintem volt egy megállapodás, hogy Sergio Perez nyerheti meg a futamot, ha megszerezte a pole-t és végig vezetett” – fejtette ki 74 éves üzletember, aki úgy gondolja utalt erre néhány jel a leintés felé haladva, amikor Verstappen már a második pozícióban haladt.

A holland ugyanis a féltengely felőli vibrációkra panaszkodott, a rádión keresztül viszont a csapat igyekezett megnyugtatni őt. „Meglepett, hogy Verstappen a féltengelyre panaszkodott? Nem. Ha 15 kör van hátra, és probléma van a féltengellyel, akkor az nagy valószínűséggel el fog törni, de hallhattátok, hogy a mérnökök azt üzenték neki, az autó rendben van és kontroll alatt tartják a dolgokat. Szerintem volt ott egy üzenet” – tette hozzá Jordan.

Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után

A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.

f1-hamilton-mercedes-szingapur-2

Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal

Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.

Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.

f1-verstappen-szingapur-redbull-fia

Ricciardo talán az utolsó versenyén happolta el a leggyorsabb kört Norristól – a McLaren inkább nem szólt neki

Lando Norris fölényes rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb kört és az azzal járó bónuszpontot is behúzza. Csakhogy a Visa Cash App RB – a Red Bull második számú csapata – a legvégén kihívta egy extra kerékcserére Daniel Ricciardót, aki a friss lágyakon elhappolta a McLaren britje elől a leggyorsabb kört.

Igaz, a szabályok értelmében az utolsó célba érkezőként értékelt ausztrál a 18. helyen ezért nem kapott világbajnoki egységet, a Norristól elvett egy pont azonban még fontos lehet a Max Verstappen elleni világbajnoki versenyfutás szempontjából. Ricciardo tehát akár igen fontos szolgálatot tehetett a Red Bullnak azon a versenyen, amely egybehangzó sajtóértesülések szerint talán az utolsó volt számára az F1-ben.

De vajon a McLaren jelezte-e Norrisnak, hogy elvehetik tőle a plusz egy pontot? Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a Sky Sports F1 kameráinak így felelt erre a kérdésre: „Nem, azt gondoltuk, jobb, ha inkább nem tesszük” – utalt arra Brown, hogy Norrisnak amúgy is volt már néhány falérintése a futamon, így nem akarták, hogy fölösleges kockázatot vállaljon.

f1-ricciardo-visarb-szingapur

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj: íme a mai program!

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj, de lesz MotoGP, Moto2, Moto3 és Superbike is: íme a mai menetrend!

10:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)

11:15 Moto2, futam (Aréna4)

13:00 MotoGP, futam (Aréna4)

14:00 Superbike, második futam

14:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

f1-norris-mclaren-szingapúr

Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”

Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:

„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.

„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Különös Verstappen büntetése” – Wurz

A versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz is felszólalt Max Verstappen tegnapi büntetésével szemben, akit közérdekű munkára ítélt az FIA.

„Ez egy kivételes büntetés. A tény, hogy a versenyzővel való előzetes párbeszéd nélkül bejelentik a büntetést, az a versenyzők véleménye szerint egyáltalán nem jó dolog” – mondta Wurz.

„Egy versenyzőnek engedni kell, hogy kifejezze saját magát. A Formula-1 egykoron ezért vált népszerűvé, mert a versenyzők számára megengedett volt önmaguk kifejezése, aminek a nyelvek használata is részét képezi.”

Wurz hozzátette, hogy nyilatkozatával nem a káromkodás mellett áll, csupán túlzónak találja az FIA döntését: „Személy szerint én sem támogatom azt, hogy verbálisan támadjuk az ellenfeleinket. Ha a versenyző a saját autójáról panaszkodik, akkor azt a csapatfőnökével kell elrendeznie.”

Bagnaia körrekorddal, Martin bukással tért vissza Misanóba

Két héttel a San Marinó-i GP után az indiai, majd a helyére halasztott kazah fordulót pótló Emilia-romagnai Nagydíj keretében tért vissza a MotoGP mezőnye Misanóba, ahol szokás szerint két edzés volt a menü pénteken. A tét nélküli délelőtti gyakorláson eleinte száradó, a végén már teljesen száraz pályán Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.

Ezen aztán Francesco Bagnaia futotta meg a legjobb időt, amely ezredekkel ugyan, de új rekordidőt is jelentett. A címvédőt hét ponttal megelőző éllovas, Jorge Martin lett a második, pedig a hajrában bukott is. Rajta kívül amúgy többek között Enea Bastianini, Brad Binder, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio is elesett. Közülük csak a gyári ducatis harcolta ki a Q2-t, miután negyedik lett: Marc Marquez fért még be elé a két vb-aspiráns mellett, azaz az összetett első négy helyezettje sajátította ki a legjobb pozíciókat. Mögöttük némi meglepetésre Fabio Quartararo jött a Yamahával, a top 10-be pedig Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Maverick Vinales, Pedro Acosta és Aleix Espargaro fért még be pénteken. Az edzést magas láz miatt kihagyta a másik Yamahán ülő Alex Rins.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.286  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'30.484 0.198
3. Marc Márquez Gresini Ducati 1'30.585 0.299
4. Enea Bastianini Ducati 1'30.607 0.321
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'30.886 0.600
6. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'30.932 0.646
7. Maverick Viñales Aprilia 1'30.990 0.704
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'30.991 0.705
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'31.003 0.717
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.167 0.881
11. Jack Miller KTM 1'31.217 0.931
12. Johann Zarco LCR Honda 1'31.250 0.964
13. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.393 1.107
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.636 1.350
15. Brad Binder KTM 1'31.648 1.362
16. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'31.668 1.382
17. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.720 1.434
18. Joan Mir Repsol Honda 1'31.924 1.638
19. Luca Marini Repsol Honda 1'32.070 1.784
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'32.100 1.814
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'32.210 1.924
  Alex Rins Yamaha -  

motogp-bagnaia-ducati-misano

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Perez visszavonulhat? Marko: „Érdekes alternatíva”

Mexikóban szárnyra kelt a pletyka, miszerint Sergio Perez hamarosan bejelentheti visszavonulását, hogy több időt tudjon a családjával tölteni, amire a rendkívül sűrű F1-es versenynaptár nem ad lehetőséget. Az osztrák Kronen Zeitung megkérdezte a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót arról, hogy mit gondol erről a felvetésről.

Marko, akiről sejteni lehet, hogy nem hullatna krokodilkönnyeket Perez távozása esetén, nem tagadta a pletykát, sőt érdekesnek nevezte azt: „Most hallom ezt először. Viszont a felesége a negyedik gyereküket várja. Ez egy érdekes alternatíva.”

perez-baku-1

Hoppá: Csúnya beszédért beidézték Verstappent a stewardok!

A héten komoly vihart kavart az a kezdeményezés az FIA-elnök részéről, hogy a versenyzők fogják vissza magukat, és ne káromkodjanak a csapatrádióban, valamint más nyilvános felületeken. Többek között Max Verstappen is kikelt a felvetés ellen, s az FIA tegnapi hivatalos sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy nem ötévesek már, hogy így kelljen szabályozni őket.

„Sajnos” eddigre már az „f-betűs szó” egyszer elhagyta a száját, amikor azt találta mondani, hogy tudta, hogy az autója „el van b***va”, majd később megismételte ezt a kifejezést annak illusztrálására, hogy ezek szerint mostantól ilyesmit se mondhat.

És úgy tűnik, hogy tényleg nem mondhat, a sportfelügyelők ugyanis beidézték Verstappent magyar idő szerint 13 órára, mivel a sajtótájékoztatón megsértette a nyelvhasználatra vonatkozó szabályokat. Mindezt a nemzetközi sportszabályzat 12.2.1.k pontjára, azaz „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva tették meg.

verstappen-zandvoort-7

Milleré az utolsó hely, teljes a MotoGP 2025-ös rajtrácsa

Csütörtökön egy másik fontos bejelentés is történt a MotoGP világában amellett, hogy jövő augusztusban a Balaton Park Circuitre érkezik a mezőny. Ez a bizonyos mezőny ugyanis teljessé vált azáltal, hogy a Pramac Yamaha a várakozásoknak megfelelően Jack Millert nevezte meg második versenyzőjeként 2025-re.

Miguel Oliveira mellé egy darabig egy Moto2-ből érkező újonc tűnt esélyesnek, de az utóbbi hetekben már a KTM-től távozni kényszerülő ausztrált pedzegették befutóként, köszönhetően a rutinjának: Miller a 2015 óta íródó királykategóriás karrierje során ült Hondán, Ducatin és KTM-en is, ami értékes lehet a Yamaha számára az új szatellit csapatuk versenyzőjeként. A Pramac amúgy nem lesz ismeretlen közeg a motorosnak, hiszen korábban versenyzett náluk még Ducatival.

Ezzel pedig ahogy említettük, elkelt mind a 22 ülés a jövő évi MotoGP-rajtrácson – íme, tehát a teljes 2025-ös mezőny:

Ducati: Francesco Bagnaia, Marc Marquez

VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer

KTM: Brad Binder, Pedro Acosta

Tech3 KTM: Enea Bastianini, Maverick Vinales

Aprilia: Jorge Martin, Marco Bezzecchi

Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura

Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins

Pramac Yamaha: Miguel Oliveira, Jack Miller

Honda: Joan Mir, Luca Marini

LCR Honda: Johann Zarco, Somkiat Chantra

motogp-miller

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko szerint Verstappen a leggyorsabb autót keresi, ez alapján fog dönteni

Az év nagy részében Max Verstappent a Red Bulltól való távozásával hozták összefüggésbe, annak ellenére, hogy 2028-ig élő szerződéssel rendelkezik.

A kiszivárgó információk és az érintettek nyilatkozatai alapján sokan úgy vélik, hogy a szerződésében vannak bizonyos kilépési záradékok, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig az év elején nyilvánosan csábította Verstappent.

Miután megerősítést nyert, hogy a Red Bull eddigi technikai vezetője, Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz szerződik, Verstappent most azzal hozzák összefüggésbe, hogy a silverstone-i bázisú alakulathoz igazol.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kiemelte, hogy Verstappen mindig a leggyorsabb autót fogja keresni a rajtrácson, annak ellenére, hogy hűségesnek érzi magát a Red Bullhoz.

„Max erősen kötődik a Red Bullhoz, és nagyon lojális” – mondta. „Bíztunk benne, amikor 17 éves volt, és adtunk neki egy ülést, ezt nem felejtette el. De nem lesz addig az F1-ben, mint Fernando Alonso, amikor már elmúlt 40 éves. Ezért akar most a lehető legsikeresebb lenni.”

f1-verstappen-rednull

fotó: Red Bull Content Pool

„Mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát” – Marko

Bakuban helycsere történt a konstruktőri világbajnokság élén, a McLaren ugyanis átvette a vezetést a Red Bull csapatával szemben. Az energiaitalosok számára tehát korántsem alakult ideálisan az azeri hétvége, Sergio Perez ráadásul a verseny legvégén ütközött Carlos Sainz Ferrarijával, ami további fejfájást okoz a bajnoki címvédő istálló számára.

„Mint egy lavina... Checo ütközése nélkül nem lett volna olyan rossz hétvégénk. Ez a dolgozóinknak is rosszul jött, hiszen mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát, nem pedig az egyéni pontverseny állása szerint” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

„Nincs ok pánikra, de Checo autója nagyon komolyan megsérült. Lesznek problémáink egyes alkatrészekkel és a megfelelő beállítások megtalálásával. Úgy gondolom, hogy Szingapúrban az elsődleges cél az lesz, hogy Checo versenyezni tudjon, a valós potenciálját pedig majd Austinban mutathatja meg az autó.”

Aggályok a pluszsúly miatt: mégsem lesz egyedi Red Bull-festés Szingapúrban és Austinban

A Red Bull még hónapokkal ezelőtt jelentette be, hogy a rajongóik pályázaton keresztül tervezhetik meg a Formula-1-es Brit, Szingapúri és USA Nagydíjakon használandó egyedi festéseiket. Silverstone-ban láthattunk is speciális dizájnt Max Verstappenéknél, amelyet a pályázat győztese tervezett meg, és a mostani hétvégén lett volna esedékes a következő ilyen, ám az energiaitalosok feladták ezt a tervüket. Méghozzá a pályázók számára kiküldött közlemény szerint azért, mert a festések extra súlyt adtak volna az autó tömegéhez, ami kompromittálta volna a versenyképességüket:

„Sajnos amikor a tesztelési fázisba értünk, hogy megnézzük, hogyan festenének ezek az egyedi dizájnok az igazi autókon, azt találtuk, hogy a hozzáadott festék előre nem látott és szükségtelen súlyt adott a karosszéria tömegéhez. Mint el tudjátok képzelni, bármilyen plusz súly kompromittálja a teljesítményt, a csapat pedig továbbra is azt tartja elsődlegesen szem előtt, hogy minél versenyképesebb legyen az autó a 2024-es szezon hátralévő részére. Ennek eredményeként nehéz szívvel arra a döntésre jutottunk, hogy nem fogjuk használni az egyedi festéseket a Szingapúri és az USA Nagydíjon” – olvasható a Red Bull közleménye.

A Motorsport úgy tudja, nagyjából egy kilogrammos súlynövekedést eredményeztek volna a speciális festések, ami megközelítőleg csupán három századmásodpercet jelent körönként, de az egyre kiélezettebb világbajnoki versenyfutás és a négycsapatossá bővült élboly szoros küzdelmei miatt mégis úgy döntött a Red Bull, hogy minden gramm és ezredmásodperc számít. Érdekesség egyébként, hogy a Mercedes viszont Petronas-zöldbe öltözik Szingapúrban, és a posztok alapján a bikák másik alakulata, a Visa Cash App RB is egyedi dizájnnal készülhet a hétvégi F1-es nagydíjra.

f1-redbull-festes

Így festene Jacques Villeneuve F1-es álomcsapata

1997 F1-es világbajnoka Jacques Villeneuve Bakuban kapta meg a kérdést, hogy miként alakítaná ki saját F1-es álomcsapatát.

Villeneuve Enzo Ferrarit jelölte meg csapattulajdonosnak, míg a csapatfőnök kilétére nem tudott egyértelmű választ adni. Amikor az autó tervezőjéről kérdezték, akkor határozottan Adrian Newey személyére esett a választása, míg a versenyzők tekintetében egy korábbi négyszeres világbajnokot és Max Verstappent választotta.

„Max mindig a legjobbját nyújtja, mindent kihoz az autójából és nélkülözi a politikai játszmákat. A másik versenyző Alain Prost lenne, aki megingathatatlan módon képes a munkájára összpontosítani és kiváló autófejlesztései képességekkel bír” – mondta Villeneuve.

Negyedik DRS-zónát is kijelöltek az F1-es Szingapúri Nagydíjra

A szingapúri pálya utcai jellegéből adódóan azok közé tartozik, amelyen hagyományosan nehéz előzni – annak ellenére, hogy már eddig is három DRS-zóna volt található a nyomvonalon. Annak érdekében, hogy még egy plusz lehetőség nyíljon a versenyzők számára, az FIA az idei futamra egy negyedik zónát is kijelölt, amely a 14-es és 16-os kanyarok között található.

Ez az a szakasz, ahol tavaly változott a nyomvonal a korábbiakhoz képest, több kanyar is kikerült a vonalvezetésből a „grandstand” szekcióval – csak 2023-ban még nem született konszenzus arról, hogy DRS-nyitási lehetőség is legyen-e ezen a részen. Idén viszont már lesz, ez pedig azt jelenti, hogy egymást követő két DRS-zóna majd, hiszen a 13-as és 14-es kanyarok közötti részen is nyitható az állítható hátsó szárny – a két szakasznak viszont közös lesz az érzékelési pontja a 13-as kanyar előtt, mint ahogy az látható is a pályarajzon:

f1-szingapur-drs

Schumacher: A Red Bull így csak harmadik lesz

Ralf Schumacher szerint a Red Bull számára jelenleg csak a harmadik hely reális a konstruktőri versenyben. Az energiaitalosok elvesztették a vezető pozíciójukat a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, és a Monzában győzelmet arató, itt pedig második helyet szerző Ferrari is a nyakukon van: jelenleg alig 31 pont a különbség a két istálló között.

Az előző két hétvégén ráadásul egyértelműen jobb volt a Ferrari autója, most pedig Szingapúr következik, ahol tavaly Carlos Sainz nyerni tudott, és ahol a Red Bull megint nem számíthat sok jóra – ha Austintól kezdve is maradnak ezek az erőviszonyok, akkor minden esély megvan arra, hogy még a maranellóiak is veszélyeztessék Max Verstappenéket.

„Szerintem a Red Bull leginkább a harmadik helyen fog végezni, ha a dolgok így folytatódnak. A Ferrari autója jó, ha ez így marad, akkor a Red Bullnak nagyon nehéz lesz megtartania a második helyét” – mondta Ralf Schumacher a Sky német kiadásának.

SI202409150299_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Horner: Piastri fejfájást okoz a McLarennek

Christian Horner egyértelműen fogalmazott a Red Bull pilótastratégiájával kapcsolatban: mint mondta, náluk Sergio Perez dolga az, hogy segítse Max Verstappent az egyéni vb-címért zajló harcban.

Az energiaitalosok csapatfőnöke viszont a McLaren pilótahelyzetéről is beszélt: szerinte Oscar Piastri teljesítménye kezd problémákat okozni a riválisnál.

„Szerintem kezd fejfájást okozni, mert futamokat nyer és nagyon jó teljesítményt nyújt. Ez néha fejfájást tud okozni…” – fogalmazott Bakuban Horner.

„Nyilván azzal az elvárással igazolták le Oscart, amivel valószínűleg a Mercedes George-ot, és valószínűleg a Ferrari Carlost: van egy fő pilóta, és egy segítő pilóta. De nyilván, amint a második pilóta elkezd jobban teljesíteni az elsőnél, akkor kezdődik a fejfájás” – tette hozzá a brit.

f1-piastri-mclaren

Találkozik a tiltakozó F1-es dolgozókkal a Renault vezére

Mint arról már többször számoltunk, a Renault F1-es motorrészlegén, Viryben dolgozók nemtetszésüket fejezték ki annak kapcsán, hogy az Alpine vezetése azt tervezi, hogy megszünteti a saját erőforrás gyártását és 2026-tól ügyfélcsapattá – vélhetően a Mercedesszel lépnének együttműködésre – válnának a Formula-1-ben. A dolgozók a bázisukon, valamint az Olasz Nagydíj hétvégéjén is tiltakozásokat szerveztek, mondván, hogy hatalmas csapás lenne a francia technológia számára a csaknem fél évszázados múltra visszatekintő Renault-motorrészleg bezárása, és azt is állítják, hogy a 2026-os projekt sokkal jobban áll, mint azt sokan hiszik.

A dolgozók a társadalmi és gazdasági tanácsukon keresztül találkozót kértek Luca de Meo Renault-vezérigazgatótól, hogy megvitassák a terveket, miután úgy érezték, a felsővezetés nem hallgatta meg őket. Nos, a tanács kedden közleményben jelezte: De Meo belement a találkozóba, amelyre most pénteken, szeptember 20-án kerül sor. Hozzátették: a dolgozók üdvözlik, hogy a vezérigazgató pozitívan fogadta a kérésüket.

Maga De Meo amúgy nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem született még végső döntés a motorprogramjuk kapcsán, és bár költségvetési szempontból egyértelműen előnyös lenne az ügyfélcsapattá válás, más szempontokat is mérlegelnek. A Motorsport értesülései szerint belső körökben szeptember végi határidőt szabtak a döntésnek.

f1-alpine-renault

Perez apja rosszul lett és kórházba került az Azerbajdzsáni Nagydíj után

A mexikói El Heraldo lap szerint a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után eszméletlen állapotban találták otthona fürdőszobájában Antonio Perezt, Sergio Perez édesapját. A 65 éves mexikóit azonnal kórházba szállították, ahol az értesülések szerint azt állapították meg nála, hogy a tünetei szívinfarktusra utalnak.

Az idősebb Perez ügynöke arról adott tájékoztatást, hogy az állapotát stabilizálták, de a mexikóvárosi kórház intenzív osztályán marad.

Arról egyelőre nincs megerősítés, hogy a szívinfarktusnak mennyi köze volt ahhoz, hogy fia az utolsó körben, a dobogóért csatázva ütközött Carlos Sainzcal, így végül az idei legjobb hétvégéjét pont nélkül zárta Bakuban.

f1-perez-redbull

fotó: Red Bull Content Pool

„A Sauber nem egy rossz autó, csak a többiekhez képest az”

Az F1 egyik első számú megmondóembere, Jacques Villeneuve egykori csapatáról, a mezőnyben egyedüliként pont nélkül álló, messze az erősorrend legalján található Sauberről beszélve rámutatott arra, hogy mivel a mezőny talán sűrűbb, mint valaha, az utolsó helyük ellenére sincsenek annyira lemaradva, mint az ő pályafutása idején egyes istállók. Sőt…

sauber-baku-2

„Az a vicces a Sauberrel kapcsolatban, hogy nagyjából minden kvalifikáción és nagyjából minden versenyen hátul vannak, de ha megnézzük az időeredményeket, a mezőny olyan szoros, hogy csak egy, talán másfél másodperccel maradnak el a pole-tól. Szóval önmagában ez sem egy rossz F1-es autó, csak mindenki máshoz képest az.”

„A kilencvenes években nagyon elégedettek lehettek volna ezzel, amikor az utolsó helyen végző srácok hátránya öt másodperc is volt” – mondta Villeneuve, aki egyúttal kritikával is illette a csapatot, akikről úgy érti, csak ki akarják húzni a jövő év végéig: „Egyszerűen csak túlélnek, amíg az Audi át nem veszi a csapatot. Nem úgy tűnik, mintha sokat tennének bele az autóba, nem is igazán próbálnak versenyképesek lenni, szóval nem sok mindent lehet mondani róluk.”

sauber-baku-1