Leclerc öccse és a többiek: újra lesz Ferrari-nevelt az F2-ben
https://formula.hu/parc-ferme/34577
Ismertette a Ferrari, hogy mely versenyzők alkotják a versenyzői akadémiáját 2023-ban. Összesen nyolc pilóta szerepel a névsorban, köztük két újonnan kiválasztott, a finn Tuukka Taponen és a brazil Aurelia Nobels, akik egyaránt Formula-4-es szinten fogják képviselni a maranallóiakat. Viszont egy év kihagyás után újra lesz érdekeltsége a Scuderiának a Formula-1 közvetlen előszobájának számító F2-ben is, hiszen Arthur Leclerc, aki Charles öccse, valamint Oliver Bearman is felléphet az F3-ból: előbbi a DAMS, utóbbi a Prema színeiben fog debütálni.
A Formula-3-ban Dino Beganovic szállíthatja a Ferrarinak az eredményeket – ő volt érintett a hétvégi érdekes dubaji befutóban is –, míg a Formula Regional európai sorozatában Rafael Camara és Maya Weug (utóbbi első női versenyzőként került korábban az akadémiára), F4-es szinten pedig a korábban említett két újonc mellett James Wharton fogja képviselni a vörösök neveldéjét.
„Nincs jobb, mint a Ferrari F1-es versenyzőjének lenni” – Sainz tanácsa Hamiltonnak
https://formula.hu/parc-ferme/38756
Utolsó versenyére készül a Ferrarinál Carlos Sainz, 2025-től ugyanis a Mercedestől érkező Lewis Hamilton veszi át a helyét, míg a Williamshez teszi át a székhelyét. A maranellói gárdánál négy szezont eltöltő és négy futamot is nyerő spanyoltól az Abu Dhabi Nagydíj médianapján megkérdezték, mit tanácsolja a helyére igazoló Hamiltonnak:
„Nem hiszem, hogy egy hétszeres világbajnoknak, aki sokszor vagy legalábbis néhányszor már váltott csapatot a múltban, szüksége van a tanácsomra. Az egyetlen dolog, amit nyilván javasolhatok vagy mondhatok neki, hogy élvezze. Hihetetlen hely arra, hogy részese legyél a csapatnak, és hihetetlen hely vezetni és Formula-1-es pilótának érezni magad. Hiszem, hogy hihetetlen bánásmódban részesíti majd a tifosi és az összes támogató, mérnök, szerelő, mindenki a Ferrarinál, és élvezze, mert semmi sem jobb annál, mintha a Ferrari F1-es versenyzője vagy. És igen, biztos vagyok benne, hogy élvezni is fogja.”
Hagyomány: ismét együtt vacsorázott a szezonzáró előtt az F1-es mezőny – fotó
https://formula.hu/parc-ferme/38757
Immár évek óta hagyomány a Formula-1-esek számára, hogy az idényzáró Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki előestéjén összegyűlnek egy közös vacsorára. A sok pilóta közösségi oldalán megjelent csoportfotó tanúsága szerint ez idén sem volt másként: összesen 16-an vettek részt a vacsorán, egyedül az Aston Martin és a Haas párosa, azaz Fernando Alonso, Lance Stroll, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg nem szerepel a fotón.
Esteban Ocon posztjából az is kiderül, hogy ezúttal Hamilton szervezte a vacsorát, de a legérdekesebb Lando Norris képaláírása: „Igen, az a kettő, akire gondoltok, a lehető legmesszebb ült egymástól…” – utalt a McLaren-pilóta Max Verstappen és George Russell elmérgesedő szócsörtéjére.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Russell megható sisakkal, a Mercedes érzelmes videóval búcsúzik Hamiltontól
https://formula.hu/parc-ferme/38755
Egy fejezet véget ér a Formula-1 történetében és Lewis Hamilton pályafutásában, hiszen az Abu Dhabi Nagydíjon áll rajthoz utoljára a Mercedesszel, amelynek színeiben 12 szezonon át versenyzett és ez alatt hat vb-címet nyert. Csütörtökön elkészült az utolsó közös csapatfotó is a Ferrarihoz távozó pilótával, de az Ezüst Nyilak egy érzelmes videót is megosztottak az együtt töltött időről és sikerekről:
A csapattárs George Russell pedig egy speciális sisakfestéssel köszön el Hamiltontól: „Találkozunk a pályán, Lewis” – olvasható az ifjabb brit hétvégi bukóján. „10 évesként autogramra vártam, aztán 3 évig csapattársak voltunk. Megtiszteltetés volt, haver!” – írta Russell a közösségi oldalain a sisakjáról közzétett fotók mellé:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Újabb vezető távozott az FIA-tól
https://formula.hu/parc-ferme/38754
Újabb vezető beosztású személy távozott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA): már nem Andrew Wheatley az FIA országúti versenyekért felelős igazgatója – írja a Motorsport szaklap. A szakember 2019 óta töltött be vezető pozíciót a rali szakágon belül, mielőtt 2022-ben megkapta az igazgatói kinevezést. Wheatleyt idén léptették elő az országúti versenyekért felelős igazgatói posztba.
Az elmúlt időszakban számos személyi változás, leépítés történt a szövetségen belül. A múlt héten Janette Tan, a Formula-2 versenyigazgatója és Tim Mayer, az FIA egyik vezető stewardja távozott, előtte pedig az F1-es versenyigazgatót, Niels Wittichet küldték el. A versenyzők nyílt levélben kérték számon az FIA-t, hogy miért nem tudnak időben a szövetséget érintő fontos változásokról, amelyre az elnök, Mohammed ben Sulayem csak így reagált: „Ez nem az ő dolguk.”
Fotók: Andre Lottererrel jön a WEC-be a Hyundai
https://formula.hu/parc-ferme/38753
Megmutatta készülő hypercarjának alapjait a Hyundai: a WEC-be 2026-ban, az IMSA sorozatba pedig a tervek szerint 2027-ben beszálló koreai gyártó egyúttal azt is bejelentette, hogy egyik versenyzője a Porschével idén újabb világbajnoki címet szerző, 43 esztendős Andre Lotterer lesz. A sportautózás egyik legendája 2025-ben tesztelni és fejleszteni fogja a GMR-001 névre keresztelt autót, 2026-tól pedig versenyezni fog vele a WEC-ben és Le Mans-ban, mellé pedig leigazolták az IMSA sorozatból és Le Mans-ból is jól ismert, rutinos Pipo Deranit is.
A csapat az IDEC Sporttal bútorozik össze, ennek alapjaként indulnak az ELMS szériában is, ahol Logan Sargeant lesz az egyik versenyzőjük.
Kiderült, hogy milyen bajnokságban kap lehetőséget 2025-ben Logan Sargeant
https://formula.hu/parc-ferme/38752
Az Európai Le Mans-ban (ELMS) tér vissza a versenypályákra Logan Sargeant. Az amerikai pilóta F1-es karrierje másfél év után ért véget, amikor James Vowles, a Williams csapatfőnöke Zandvoort után úgy döntött, hogy elég az autótörésekből, és inkább Franco Colapintónak ad bizalmat, aki a biztató kezdés után szintén több jelentős kárt is csinált már.
Sargeant azóta tesztelt már IndyCar-autót, de a friss bejelentés szerint 2025-ben a Genesis Magma Racinggel tér vissza a pályára a sportautós szériában, csapattársa pedig Jamie Chadwick és Mathys Jaubert lesz majd a #18-as Orecában.
fotó: Williams Racing Media
Meglepetés: Arthur Leclerc F1-es debütálását hozza az Abu Dhabi Nagydíj
https://formula.hu/parc-ferme/38751
A Ferrari bejelentette, hogy Charles Leclerc testvére, Arthur Abu Dhabiban ejti meg F1-hétvégés debütálását. A monacói pilóta Carlos Sainz autóját vezetheti az első szabadedzésen, ő lett az a fiatal versenyző, akit a Scuderia beültet és ezzel kipipálja a 2024-re előírt kötelező kvótát.
Arthur a 2024-es szezonban a European Le Mans Series LMP2 kategóriájában versenyzett, és Imolában győzelmet aratott. Tavaly a 24 éves versenyző a Formula-2-es bajnokságban versenyzett, és a 15. helyen zárta a szezont, egy dobogós helyezéssel a neve mellett.
Az is kiderült, hogy a hétvégét követő hivatalos teszten is autóba ülhet, Antonio Fuocóval osztozhat majd a Ferrarin. Mint ismert, Sainz ekkor már a Williamsben gyakorolhat, a Mercedes pedig nem engedte meg a korai csapatváltást Lewis Hamiltonnak.
Pullingot már megkoronázták, de véletlenül újra nyitottá tette a bajnoki harcot az F1 Academy
https://formula.hu/parc-ferme/38750
Mint arról mi is beszámoltunk, Abbi Pulling a katari első futamon elért második helyével bebiztosította a női utánpótlás-széria, az F1 Academy 2024-es bajnoki címét, hiszen behozhatatlan előnyre tett szert Doriane Pin előtt. Legalábbis ekkor úgy tűnt… Vasárnap végül egy porschés betétfutam balesete miatt törölni kellett az F1 Academy második futamát – viszont a szervezők úgy határoztak, ennek pótlásaként beiktatnak egy harmadik viadalt is a most hétvégi évadzáró Abu Dhabi Nagydíjon.
És itt jön a bizarr csavar: Pulling előnye jelenleg 83 pont, ám mivel a plusz egy futammal még 84 egység szerezhető – 25 jár a győztesnek, 2 a pole-pozíciósnak, 1 pedig a leggyorsabb kört megfutó versenyzőnek –, Pin matematikailag újra visszakerült a bajnoki címért folyó versenybe! A „trükk” az, hogy bár a katari második futamot törölték, Pin az ottani pole-jáért bezsebelte a két pontot, amelyet már az időmérő után elkönyveltek az összetett tabellán. Az extra futam viszont extra pole-t és extra két pontot jelent a teljes szezonra vetítve (a rajtsorrendet amúgy a pilóták második és harmadik legjobb köridői határozzák meg a második és harmadik versenyre) – hacsak úgy nem döntenek utólag, hogy mégis törlik a katari második viadallal együtt Pin pole-pozícióját és két pontját is, ám erről egyelőre nem érkezett tájékoztatás a bajnokság részéről.
Persze jegyezzük meg: Pulling címe így is gyakorlatilag biztos, hiszen csak abban az esetben veszítené el a koronát az Alpine kötelékeibe tartozó hölgyversenyző, ha ő egész hétvégén nullázna, Pin pedig mindhárom pole-t, győzelmet és leggyorsabb kört is besöpörné Abu Dhabiban.
„Max hasonlít a legjobban Sennára” – Marko
https://formula.hu/parc-ferme/38749
Max Verstappen a negyedik F1-es világbajnoki címével már az abszolút legeredményesebb versenyzők közé emelkedett: Alain Prosttal és Sebastian Vettellel került egy szintre, s már csak Juan Manuel Fangio, Michael Schumacher és Lewis Hamilton rendelkezik több vb-győzelemmel, mint ő. Helmut Marko most viszont egy a holland által már lehagyott legendával hasonlította össze a Red Bull pilótáját:
„Ayrton Sennára emlékeztet” – nyilatkozta az energiaitalosok tanácsadója a Servus TV-nek. „Nagyon hasonló a személyiségük kettejüknek, bár Senna karizmája még mindig hihetetlen. Természetes egy halálos baleset kapcsán tragikus módon minden felerősödik. De az összes általam ismert versenyző közül ő hasonlít rá a legjobban.”
Marko egyúttal a Red Bull másik négyszeres világbajnokával is összevetette Verstappent: „Más korszak volt az Vettellel. Két eltérő személyiségtípusról beszélünk. Sebastian Vettel hihetetlen volt a részleteket illetően, egy órát töltött el azzal, hogy a legapróbb részleteket is megbeszélje a mérnökökkel. Max csal azt csinálja, amit szükséges, és ezt jól irányítása alatt is tartja. Nagyszerű lenne Maxszal célba venni egy ötödik címet. A csapat motivált és tudja, hogy keményen kell dolgoznia, de akarunk egy ötödik címet” – tette hozzá Marko.
Leclerc ital nélkül volt kénytelen teljesíteni az F1-es Katari Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/38748
Már a start előtti rádiózás során kiderült vasárnap, hogy problémája van az itatójával Charles Leclerc-nek. A végül a Katari Nagydíjat a második helyen záró ferraris szerint azonban ez idén nem jelentett akkora nehézséget, mint jelentett volna egy éve az októberben rendezett futamon, amikor több versenyzőt is az ájulás kerülgetett a hőség miatt:
„Igen, nem ittam, de hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy nagy problémát jelentett ezen a versenyen” – mondta el Leclerc a dobogósoknak tartott sajtótájékoztatón. „Tavaly nagyon-nagyon komoly gond lett volna, szerintem be sem tudtam volna fejezni az italom nélkül a futamot, idén viszont valójában egész hűvös volt.”
„Szóval kiszáradás szempontjából nem volt vészes, viszont a kanyarokban fizikailag eléggé megterhelő volt a futam, mivel nem kellett spórolnunk ma alapvetően: az elsőtől az utolsó körig padlógázzal nyomtuk, ami meglehetősen élvezetes versenyzőként. Szerintem egyikünk sem tudta már egyenesen tartani a fejét a kanyarokban a verseny vége felé” – mutatott rá egy másik kihívásra a monacói.
Iwasa másodszor is F1-es Red Bullt vezethet idén
https://formula.hu/parc-ferme/38747
Az RB megerősítette, hogy a Red Bull-junior Ayumu Iwasa másodszor is F1-es szabadedzést kap 2024-ben, ő vezetheti Yuki Tsunoda autóját majd hétvégén Abu Dhabiban.
Az első alkalomra hazai futamán, Japánban került sor, most jön a második lehetőség, amellyel a faenzaiak teljesítik a kötelezően előírt kvótát.
fotó: Red Bull Content Pool
Andretti már a 12. F1-es csapatról beszél
https://formula.hu/parc-ferme/38746
Az F1 ugyan még nem teljesen, de nagy vonalakban elfogadta, hogy 2026-tól bővül a mezőny, és a General Motors révén jön a tizenegyedik csapat.
Ugyan a sportág a hivatalos beszámolóiban nem írta le a korábban elutasított Andretti nevét, de világos, hogy a projektet az Andretti valósítja majd meg – Mario Andretti pedig már fel is vetette, hogy már csak azért is jó, hogy gyári csapatként érkeznek, mert így később akár más istállóknak is szállíthatnak majd motort.
Az amerikai formáció 2026-ban még csak csapattal érkezik, a tervek szerint a GM/Cadillac 2028-tól tud majd saját erőforrást is gyártani.
„Nos, nyilvánvaló, hogy ha van egy gyártónk, akkor más csapatoknak is tudunk szállítani” – mondta Andretti.
„Úgy néz ki, hogy az FIA invitálhat egy tizenkettedik csapatot is. Szóval, ismétlem, mindig szükség van egy motorra.”
Az FIA-nak jogában áll 12. csapattal is bővíteni a mezőnyt, de azok után, hogy több, mint egy évig kínlódtak a felek az Andretti kapcsán, valószínűtlen, hogy más szereplővel újrakezdenék a folyamatot.
„Egyáltalán nem aggódom Hamilton formája miatt” – Vasseur
https://formula.hu/parc-ferme/38745
Miközben George Russell negyedikként zárt múlt hétvégén Katarban, Lewis Hamilton még pontot sem szerzett a vasárnapi futamon.
Hamilton nem csinált titkot abból, hogy saját maga sem elégedett az utóbbi időben nyújtott teljesítményével, és egyszerűen túl lassúnak titulálta a tempóját.
A média kapott az alkalmon, és Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke megkapta a kérdést, hogy aggódik-e jövő évi versenyzőjének formája miatt: „Egyáltalán nem. Nézzük csak meg a Las Vegasban teljesített ötven körét. Tizedik helyről rajt, majd gyakorlatilag George Russell sebességváltóján fejezte be a futamot. Egyáltalán nem aggódom” – jelentette ki Vasseur.
Alonso: Akkor Abu Dhabiban rágyorsítok a másik lassú autóra, hogy büntetést kapjon?
https://formula.hu/parc-ferme/38744
Fernando Alonso is Max Verstappen mellé állt a holland szombati büntetése kapcsán: mint ismert, a stewardok szerint a világbajnok indokolatlanul lassan vezetett a levezető körén, amivel feltartotta George Russellt.
Verstappen vasárnap este fakadt ki a büntetés miatt, amivel elveszítette a pole-pozíciót, ugyanis szerinte soha senki nem kampányolt még úgy egy riválisa büntetéséért, mint Russell ebben az esetben.
Magával az ítélettel pedig Alonso sem értett egyet.
„Max büntetése, nem tudom… egy rajthelyet kapott, nem tudom, miért. Lassú volt, de George is lassú körön járt” – fogalmazott a spanyol.
„Most akkor ha Abu Dhabiban lassú körön leszek, rágyorsítok őrült módon az előttem lévő autóra, és akkor büntetést kap, mert feltart. Gondolom. Ez az egyetlen dolog, amivel vigyáznunk kell” – formált véleményt Alonso.
fotó: Aston Martin Aramco F1 Team
Ryo Hirakawa kapja meg Piastri McLarenjét Abu Dhabiban egy edzésre
https://formula.hu/parc-ferme/38743
A McLaren megerősítette, hogy Ryo Hirakawa fogja vezetni az MCL38-at a hétvégi első szabadedzésen Abu Dhabiban. A japán pilótának ez lesz az első éles bevetése F1-es autóval.
Hirakawa tavaly csatlakozott a McLaren F1-es programjához, mint fejlesztőpilóta, és jelentős szerepet játszott a szimulátoros feladatok ellátásában. A 30 éves versenyző már korábban is vezetett McLaren F1-es gépeket – nevezetesen az MCL35M-et 2023-ban és az MCL36-ot 2024-ben, méghozzá privát teszteken.
Abu Dhabiban Oscar Piastri autóját kapja majd meg a szabadedzésre.
A szezon utáni teszten Pato O’Ward kap majd lehetőséget.
fotó: McLaren
Mókás félrehallás zavarta össze Tsunodát az F1-es Katari Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/38742
A tempóhiánnyal küzdve eleve nehéz versenye volt az egész Visa Cash App RB csapatnak Katarban, beleértve Yuki Tsunodát is. Viszont még egy érdekes-mókás félrehallás is megnehezítette a japán életét a vasárnapi futamon. Történt ugyanis, hogy amikor mérnöke Alexander Albon leszakadó visszapillantójára és a törmelékre figyelmeztette, Tsunoda a „tükör” szót „hódnak” értette (angolban: „mirror” és „beaver”):
„Tükör volt? Én hódnak hallottam” – árulta el a verseny után a pilóta. „A mérnököm mondta, hogy ’van ott egy hód’. De mit keresne egy hód a Közel-Keleten? Mármint hogyan lehetséges egyáltalán, hogy itt egy hód a Közel-Keleten? De oké, talán okoz meglepetéseket a globális felmelegedés, elég sok érdekes dolog történik a Földön.”
A legtöbbünk reakcióját a „mirror” és „beaver” szavak közötti viszonylag jelentős eltérés kapcsán alighanem Christian Horner Red Bull-csapatfőnök foglalta össze, amikor viccesen reagált Tsunoda félrehallására: „Ez azért elég nagy változtatás…”.
A defektet kapó Sainz megvédte a versenyirányítást
https://formula.hu/parc-ferme/38741
Amikor Valtteri Bottas áthajtott Alexander Albon leszakadó tükrén, s a törmelékeken Hamilton és Sainz is defektet kapott, azt gondolhattuk, hogy ez az esemény eldöntheti a konstruktőri vb-t a McLaren javára, csakhogy mint kiderült, az ugyanezen törmelék miatt lengetett sárgánál történt gyorshajtás végül Lando Norrist lökte a pontzóna aljára.
A Ferrari spanyol versenyzőjét meg is kérdezték a Sky-on a verseny után, hogy szerencsésnek érzi-e, hogy ezen az őrült versenyen közeledni tudtak a McLarenre, de nem meglepő módon nem vetette szét az öröm emiatt: „Szerintem többet vesztettünk, mint nyertünk. Jó helyzetben voltam Charles mögött, majd kaptam egy defektet épp úgy, hogy nem tudtam bokszba hajtani, és meg kellett tennem egy teljes kört defektes abroncson, amivel sok időt veszítettem.”
„A safety car akkor jött, amikor már megjártam a bokszot, és nem akkor, amikor még defektes gumin haladtam. Ez rendkívül szerencsétlen helyzet volt, amivel sok időt és pontokat vesztettünk. Kár érte, mert ennél több pontot szerezhettünk volna ma, de a versenyzés néha ilyen” – mondta Sainz, akinél arra is rákérdeztek, hogy szerinte az új versenyigazgató hibája lehetett-e, hogy későn érkezett a safety car, de Sainz nem akarta Rui Marquesre hárítani a felelősséget: „Nem, a verseny lebonyolítása addig rendben volt, és ilyesmire nem lehet számítani. Egy nagyon valószínűtlen helyzetben kaptam defektet.”
Találkozót kért az FIA-elnöktől Verstappen stábja
https://formula.hu/parc-ferme/38740
Max Verstappen és az FIA elnöke, Mohammed ben Sulayem megbeszélést folytatott a Katari Nagydíj előtt – jelentette a holland média.
A négyszeres világbajnok és az FIA új elnöke a lusaili versenypályán beszélt, miután Verstappen tábora felkereste a korábbi raliversenyzőt, hogy tárgyaljanak, jelentette a de Telegraaf.
A hírek szerint ennek nincs köze ahhoz, hogy egy utólagos büntetéssel elvették Verstappentől az F1-es Katari Nagydíj pole-pozícióját, de a pilóta és az FIA az utóbbi időben több ponton is egymásnak feszült – a káromkodásügy volt a leglátványosabb, de ezen kívül is voltak közöttük feszültségek.
fotó: Red Bull Content Pool
Alpine-akadémista az F1 női szériájának friss bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/38739
Bajnokot avatott az F1 női versenyzőknek létrehozott szériája: a brit Abbi Pulling nyerte az F1 Academy 2024-es szezonját. Az Alpine-akadémista a második helyen végzett a hölgyek katari versenyhétvégéjének első futamán, ezzel három futammal az idény vége előtt bebiztosította bajnoki címét az összetettbeli második helyezett Mercedes-junior, Doriane Pin előtt.
„Ez minden, amit akartam” – értékelt Pulling az F1 Academy hivatalos oldalának. „Nagyszerű bajnoknak lenni, de én csak a jövő évre koncentrálok. Nagyon nagy megkönnyebbülés ez nekem, keményen dolgoztam érte. A csapat is megdolgozott érte, nagyon megérdemlik. Mindent megtettek, amire szükségünk volt idén, mindent megadtak nekem, ami ahhoz kellett, hogy megcsinálhassam. Amilyen módon ezt elértük… Nincsenek szavaim.”
„Elképesztő volt. Már mondtam párszor, és elmondom megint: a szezon elején nem volt más választásom, nyernem kellett” – fogalmazott a brit, aki a Sky Sportsnak elmondta, hogy pénzügyileg küszködött az idény előtt, nem tudta előteremteni a következő szezonra a szükséges összeget.
A Rodin Motorsport versenyzője bajnoki címével kiérdemelte a csapat 2025-ös ülését a GB3-as szériában, ami Nagy-Britannia legmagasabb szintű juniorkategóriája. Ülését teljes egészében finanszírozzák neki.
Hamilton hisz magában, csak „az autó nem akar gyorsabban menni”
https://formula.hu/parc-ferme/38738
Csalódottan és elkeseredetten nyilatkozott a Katari Nagydíj időmérőjét követően Lewis Hamilton, miután a Mercedes hétszeres világbajnoka csupán a hatodik helyen zárt, miközben csapattársa, George Russell az első sorba kvalifikálta magát. A brit pilóta egyszavas válaszokat adott a Formula.hu jelenlétében, és többek között olyan érdekes dolgokat mondott, hogy a sebessége hiányán „nem lehet változtatni”, valamint „olyan tényezők ellen harcol, melyek kívül esnek az irányításán”.
Mindezek mellett a következők is elhangzottak a versenyző szájából – ugyanezen interjú során: „Tudom, hogy még mindig megvan bennem, ami kell. Egyszerűen az autó nem akar gyorsabban menni. De egyértelműen tudom, hogy még megvan bennem. Ez nem kérdés a fejemben. Viszont várom már a végét.”
A csapattársától ismét jócskán elmaradó Hamilton egyébként úgy fogalmazott, hogy az autó egyensúlyában a sprintfutamon fennálló hibákat sikerült megoldaniuk az időmérőre, és a versenygép „rendben volt”.