Steward
Szikora Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. október 26. kedd

Már nézhető Netflixen a Schumacher-film

Elérkezett a sok rajongó által várva várt nap: szeptember 15-én, azaz ma reggel felkerült a Netflixre a Michael Schumacherről szóló dokumentumfilm, amely nemes egyszerűséggel a Schumacher címet viseli. Az alkotás, amelynek célja a készítők elmondása szerint, hogy bemutassa a hétszeres világbajnok legenda két életét, a sikert hajtó sportolót és a visszahúzódó családfőt, 1 óra 52 perces hosszúságú és magyar szinkronnal is nézhető a streamingszolgáltató felületén.

schumacher-netflix

Az első lépések fiatal versenyzők számára: gokartkategóriák a legkisebbeknek

Willisits Vilmos a legfiatalabb versenyzők pályáját egyengeti: két kategória, az elektromos e-Bambini és az Easy60 vezetője, amelyek kifejezetten kisgyerekeknek (előbbi öt, utóbbi hét éves kortól) teszik lehetővé a versenyzést.

Ricciardo egy egész interjút végigtolt amerikai akcentussal

Úgy tűnik, Daniel Ricciardo készült a Formula-1 amerikai visszatérésére: ausztrálként nem lehetett könnyű az alábbi videóban látható interjút abszolválnia…

Videón a Mercedes „trükkje”

Christian Horner a Sky Sports adásában világított rá, hogy az egyenesekben lejjebb ereszkedik a Mercedesek hátulja, így a felfüggesztésnél sejtenek egy rejtélyes „eszközt”. Paul di Resta elemzi az alábbi vidóen részletesen az Ezüst Nyilak megoldását, amely ellen eddig nem érkezett hivatalos panasz vagy óvás, de a Red Bull számára most talán fontosabb is a szezon közeledtével, hogy válaszolni tudjanak a Mercedes tempófölényére.

 

Amerikai tehetséget igazolt akadémiájába a Williams

Aligha véletlen, hogy az USA Nagydíj hétvégéjén jelentette be a Williams, hogy hosszú távú megállapodást kötöttek Logan Sargeanttel, aki így a grove-iak juniorprogramhához csatlakozik. A 20 éves amerikai pilóta a közlemény szerint a szimulátoros és fejlesztőmunkából fogja alapvetően kivenni a részét az alakulatnál.

Sargeant a brit F4-ben elért összetett dobogó után érkezett meg a Formula-3-ba, ahol tavaly a bajnokság harmadik helyén zárt, tőkehiány okán viszont nem tudott feljebblépni a ranglétrán, így az idei szezont is ebben a kategóriában teljesítette, s ezúttal egy győzelmet aratva a hetedik lett. Az amerikai versenyző, akinek Makaóról is van pódiuma 2019-ből, igen népes táborhoz csatlakozik a Williams fiataljait illetően, hiszen a csapatnál van különböző szerepkörben Jack Aitken, Roy Nissany és Jamie Chadwick is.

sargeant-williams-1

Milyen is a bukkanós amerikai pálya? Nézzük meg Ocon szemszögéből!

Az USA Nagydíjra az F1 visszahozta azt a különleges sisakkamerát, amit először még Belgiumban teszteltek Fernando Alonsóval. Most a spanyol csapattársa, Esteban Ocon próbálhatja ki, általa pedig a nézők is átélhetik, mit lát egy pilóta a pályából. A COTA már csak abból a szempontból is megfigyelésre méltó, hogy bukkanók nehezítik a versenyzők dolgát, és ez talán át is jön a felvételekből.

A videó a képre kattintva indul.

Rajongói előtt tiszteleg utolsó hazai sisakfestésével Rossi

Valentino Rossi a szezon végén visszavonul a MotoGP-től, így már csak három nagydíj van hátra a karrierjéből. Viszont a mostani Emilia-Romagna-i GP az utolsó hazai futama Misanóban, így ennek megfelelően a kilencszeres világbajnok szokás szerint speciális bukósisakkal készült: a „Doktor” ezúttal a sokmillió rajongója előtt tiszteleg, akik bő két évtizede rendre megtöltötték a lelátókat sárga zászlókkal.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hamilton és Verstappen már pénteken sem bírt magával – ez történt a szabadedzéseken

Magyar idő szerint elég késő esti program lett az USA Nagydíj első két szabadedzése a hét órás időeltolódásnak köszönhetően. Ha lemaradtatok volna róla, ezekkel az összefoglaló videókkal pótolhatjátok! Volt itt minden: piros zászló, megforgás, tetemes időkülönbség, Max Verstappen és Lewis Hamilton pedig még ízelítőt is adott abból, mi várható vasárnap.

A videók kattintás után indulnak.

A második edzés összefoglalója, benne a Hamilton-Verstappennel:

 

Ez pedig az első szabadedzés:

Este lesz az F1-es időmérő, mutatjuk a szombati programot

Magyar idő szerint meglehetősen későn derül ki, hogy kié lett az USA Nagydíj pole-ja - íme a szombati menetrend.

Szombat (október 23.) 

09:55 - 10:40 MotoGP, 3. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

13:30 - 14:00 MotoGP, 4. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

14:10 - 14:50 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)

18:10 - 18:40 W Series, Időmérő 

20:00 - 21:00 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

23:00 - 24:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

00121035_002

fotó: dppi

A Red Bull pilótái speciális versennyel hangoltak a hétvégére

Verstappen "hibája" után Perez magabiztos előnnyel nyert!

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Már csak papíron vannak üres helyek a MotoGP 2022-es rajtrácsán

Csütörtökön bejelentették, hogy Darryn Binder lesz jövőre Andrea Dovizioso csapattársa a Petronas SRT-ből átalakuló RNF Racingnél, amely kapcsán az is hivatalossá vált, hogy a Yamaha szatellit alakulata lesz, valamint a WithU lesz a névadó szponzora. Ezzel majdhogynem teljessé vált az Aprilia és a Gresini szétválásával (utóbbi Ducatikkal fog versenyezni) 22-ről 24 fősre duzzadó – és várhatóan öt újoncot is felvonultató – mezőny összetétele.

Hivatalosan egyedül az effektíve az Esponsorama Avintia helyét átvevő új istálló, a VR46 Ducati nem prezentálta még a 2022-es felállását, de Valentino Rossiék korábbi nyilatkozatai alapján biztosra vehető, hogy Luca Marini maradni fog, a társa pedig minden bizonnyal a Moto2-ben szereplő Marco Bezzecchi lesz. A VR46 kapcsán egyébként sokkal inkább az a kérdés, hogy az Aramco lesz-e a főtámogatójuk, mivel folyamatosan ellentmondásos információkat hallani a szaúdi vállalat és az istálló között megkötött vagy meg nem kötött megállapodásról…

A MotoGP 2022-es mezőnye jelen állás szerint:

Monster Energy Yamaha: Fabio Quartararo, Franco Morbidelli

Ducati Levono Team: Jack Miller, Francesco Bagnaia

Team Suzuki Ecstar: Joan Mir, Alex Rins

Red Bull KTM Factory Racing: Brad Binder, Miguel Oliveira

Repsol Honda: Marc Marquez, Pol Espargaro

Aprilia Racing: Aleix Espargaro, Maverick Vinales

Pramac Ducati: Johann Zarco, Jorge Martin

LCR Honda: Alex Marquez, Takaaki Nakagami

Tech3 KTM: Remy Gardner, Raul Fernandez

Gresini Ducati: Enea Bastianini, Fabio di Giannantonio

WithU RNF Racing Yamaha: Andrea Dovizioso, Darryn Binder

VR46 Ducati: Luca Marini, Marco Bezzecchi (?)

246687335_10160405120650769_3431501112877954670_n

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Ha USA Nagydíj, akkor különleges sisakfestések!

Több pilóta is külön az USA Nagydíjra készült speciális festésű sisakkal versenyez a hétvégén Austinban. Megszokhattuk már, hogy a nagyobb felhajtással járó helyszíneken egyedi sisakokban versenyeznek a pilóták, így megy ez Monacóban, a pilóták egy-egy hazai futamán, vagy éppen az Egyesült Államokban is. Többen csak a helyi hagyományokra, szokásokra figyelve választottak dizájnt, de például Fernando Alonso a La Palma-i vulkánkitörés miatt nehéz helyzetbe jutottakon szeretne segíteni azáltal, hogy felhívja az emberek figyelmét. Lapozzátok át galériánkat a képre kattintva, hogy könnyebben eligazodjatok a sisakokon ezen a hétvégén!

 

A Mercedes fő kockája Hamiltonék elektronikájáért felel

A kulisszák mögé bepillantva megismerhetjük Evan Shortot, a Mercedes pályaszéli elektronikai csapatának vezetőjét. Az elektronikai szakemberek munkája nehezen megfoghatónak tűnik, pedig a modern F1-es autók minden porcikájában megtalálhatók a szenzorok és elektromos rendszerek, így Shorték munkája a sebességváltó beállítását és a versenyzői interfészt (azaz a kormány funkcióit) magába foglalva rendkívül szerteágazó. A szakember bemutatta saját és csapata működését – magyar szinkronnal:

Nem fogadták el a papírjait, New York-i kitérőre kényszerült Leclerc

Bár csaknem két év után végre elhagyhatta a Formula-1-es mezőny Európát és az arab térséget az USA Nagydíj formájában, azért így sem könnyű a bejutás az Egyesült Államokba, ugyanis továbbra is különengedéllyel léphetnek csak be az utazók az ország területére – igaz, néhány hét múlva ezt a rendszert megszüntethetik a teljesen beoltott emberek számára. Mindenesetre most még az F1-es versenyzőknek is szükségük volt erre a NIE(National Interest Exception)-dokumentumra, ezt pedig eleinte nem fogadták el Charles Leclerc esetén a nizzai reptéren, így kénytelen volt New Yorkba utazni előbb. Minderről a csütörtöki médianapon beszélt a ferraris a Formula.hu jelenlétében:

„Nagyon klassz volt, nem terveztük ezt. A papíromat nem fogadták el a reptéren, ezért nem tudtam felszállni az eredeti repülőre, így járatot cseréltünk és az utolsó pillanatban New Yorkba mentem. Egy napot ott töltöttem, életemben először, ami hihetetlen volt, micsoda város! Nagyon-nagyon élveztem. Utána Milwaukee-ba utaztam a szezon első NBA-meccsére, ami szintén őrületes volt az ünnepséggel együtt. Hihetetlen élmény volt, most pedig már Austinban vagyok, készen állok, hogy autóba üljek” – fogalmazott Leclerc, hozzátéve, hogy a papírjai végig rendben voltak, csak a nizzai reptér illetékese valamilyen okból eleinte nem fogadta el azt.

leclerc-dppi-austin-day0

Ricciardo és Verstappen jól elszórakozott utóbbi népszerűségén

A csütörtöki nap egyik fő híre mindenképpen az F1 kutatása volt, mely szerint Max Verstappen a sportág legnépszerűbb pilótája. A sajtótájékoztatón természetesen megkérdezték erről a hollandot, aki a többi kérdéshez hasonlóan ezen is jót szórakozott a mellé ültetett korábbi csapattársával, Daniel Ricciardóval.

"Hogy mit gondolok erről? Az életem teljes, elértem, amit akartam, nyugodtan visszavonulhatok" - reagált a taps mellett szavakkal is Verstappen. "Igen, de csak tizenketten szavaztak" - szólt közbe nevetve Ricciardo. "Igen, ennek van értelme, valószínűleg a barátaim voltak... nem, tényleg, jó érzés, hogy az emberek támogatnak, de a győzelmekért vagyok itt és azért, hogy a lehető legjobb legyek. De jó, hogy tizenketten rám szavaztak" - tette hozzá a holland. "Jó, lehet, hogy tizenhárman voltak..." - kontrázott Ricciardo.

Itt szóba került, hogy az ausztrál vajon hányadik és hogy tudja-e - erre már csak úgy reagált, hogy nem első, úgyhogy mindegy is, de most ezzel a kérdéssel elrontották a jókedvét... (nem, igazából nem rontották el, azt nem lehet)

00121029_636

fotó: dppi

Rajtbüntetést kap Vettel az USA Nagydíjon

A német a Formula.hu részvételével zajló csütörtöki FIA-sajtótájékoztatón közölte, az Aston Martin motort fog cserélni autójában, ezért rajtbüntetésre számít a vasárnapi futamon. „Nehéz hétvége előtt állunk. Motort fogunk cserélni, ezáltal büntetést kapunk. Meglátjuk, mit tudunk kezdeni a rajtpozíciónkhoz képest” – fogalmazott a német, hozzátéve, Austin jó hely motorcserére, hiszen ezen a pályán könnyű előzni.

Vettel nem mondta, hogy hány komponenst cserélnek, de mivel egyetlen új elem beszerelése tízhelyes büntetést jelent, az összesé pedig rajtrács végére való hátrasorolást, egy középcsapatnak kifizetődőbb komplett erőforrást váltani. Az 5-ös autó egyébként is minden komponensből (a hajtáslánchoz sorolt kipufogórendszert leszámítva) a szabályosan felhasználható maximumnál tart.

Nap közben MotoGP, este F1: íme a pénteki program

Magyar idő szerint este rendezik a Formula-1-es szabadedzéseket, mutatjuk a mai programot és a tv-közvetítéseket.

Péntek (október 22.) 

09:55 - 10:40 MotoGP, 1. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

14:10 - 14:55 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)

18:30 - 19:30 Formula-1, 1. szabadedzés 

22:00 - 23:00 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

00121035_012

fotó: dppi

Vajon mit kapott ajándékba Raikkönen a születésnapjára?

Kimi Raikkönen múlt vasárnap ünnepelte 42. születésnapját, ezzel kapcsolatban pedig érkezett felé kérdés is az USA Nagydíj sajtótájékoztatóján. A Jégember nem hazudtolta meg magát, rá jellemző hosszúsággal válaszolt:

"Igen, jó volt, eltöltöttem egy kis időt a családdal Olaszországban" - hangzott a felelet. Még egyszer megpróbáltak kihúzni belőle valamit, ezúttal az ajándékaira kérdeztek rá, de itt már láthatóan nem akarta folytatni - egy hosszabb csend után ez hangzott el: "Mit is kaptam... hát... (csend), ja igen, ruhákat a gyerekektől és a feleségtől."

kimi_1

fotó: Kimi Raikkönen Instagram

Változik az F2 és F3 pontrendszere

A két utánpótlássorozat 2022-es szabályváltozásai közül a legfontosabb már ismert volt: visszaállnak a hétvégi két futamra három helyett, így jóval több különböző helyszínen zajlik a szezon, a Formula-2-ben 14, a Formula-3-ban kilenc pályán. A jövő évi versenynaptárakról itt írtunk egy héttel ezelőtt.

A két széria a pontrendszeren is finomít. Először is kevesebb pont jár a sprintfutamon: a Formula-2-ben a győztesnek 15 helyett 10 egység, a második-nyolcadiknak a korábbi F1-es kiosztás alapján 8-6-5-4-3-1 egység. A sprintfutam rajtsorrendjét az időmérő első tíz helyezettjének megfordításával alakítják ki: korábban, mikor kétfutamos formátum volt, és a sprint volt a sorban a második, a főverseny első traktusát fordították meg.

A Formula-3 esetében a különbség, hogy az időmérő első 12 helyezettjéből alakult ki a fordított rajtrács, a sprintfutamon pedig tízen is szereznek pontot: a győztes itt is 10-et kap, mindenki más eggyel-eggyel kevesebbet.

A főverseny pontozása azonban nem változik, a futamgyőztes 25 egységet kap – tehát bajnoki pontban mérve két és félszer annyit ér a vasárnapi győzelem, mint a szombati, míg eddig a különbség durván másfélszeres volt.

Változik az időmérő megnyeréséért és a leggyorsabb körért járó pluszpont: előbbiért 4 helyett 2, utóbbiért 2 helyett 1 bónusz egység jár. A hétvége során megszerezhető maximális pontszám így 39 lesz, míg idén három futammal, pole-pozícióval és leggyorsabb körökkel elméletileg 65-öt is lehetett szerezni.

Grosjean elárulta, milyen üzenetet kapott a leigazolásakor Raikkönentől

Romain Grosjean ugyan 2009-ben év közben már bemutatkozott a Formula-1-ben a Renault-nál, karrierje érdemi része 2012-ben kezdődött, amikor teljes szezonra szerződést kapott az akkor már Lotus névre hallgató istállónál. A csapattársa az F1-be kétéves kihagyás után visszatérő Kimi Raikkönen volt, akivel erős párost alkottak: a finn két győzelmet is szerzett, míg a francia többször is felállhatott a dobogóra.

Grosjean azóta már az IndyCarban szerepel, Raikkönen pedig az idény végén vonul vissza, így jövőre már egyikük sem lesz ott az F1-es mezőnyben. A francia most felidézte kettejük kapcsolatát és főleg annak kezdetét az In The Fast Lane podcast adásában:

„A beszélgetések nála egyértelműen ellentétesek azzal, amilyen a karrierje: rövidek!” – viccelődött a pilóta, akinek épp most jelent meg az önéletrajza. „De mindig nyitott volt, bármit megoszthattunk egymással, ami jó volt. Emlékszem, amikor bejelentettek 2011 végén, küldött nekem egy üzenetet. Abban az állt: ’Örülök neked, ne legyenek szarságok közöttünk, hamarosan találkozunk’. Ez volt Kimi: lényegre törő, nem hosszú mondatok, egyszerűen csak jól akarta érezni magát versenyzés közben – és ezt csodálom benne. Nyilván az utóbbi években nem volt jó autója, szóval korlátozott volt, mit érhet el, de Kimi az elmúlt húsz év egyik legnagyszerűbb versenyzője.”

grosjean-raikkonen-2012-lotus-dppi

fotó: DPPI

Gokarttól az F1-ig: Az októberi Motorsporthíradó

Tartalom:

- A legkisebbeknek szervez gokartbajnokságot Willisits Vilmos.

- Bemutatjuk a Mercedes fő kockáját.

- Teszteltük a Renault Megane RS Trophyt.

- Interjú Alex Albonnal – az égben.

Olvastad már?