DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap

Verstappen megdöntött egy rekordot, amit Vettel 2013-ban állított be

Óriási formában versenyez idén a Red Bull istállójánál Max Verstappen, aki az F1-ben eltöltött hat szezont követően idén eljutott arra a szintre, ahonnan immár komoly fejtörést okoz a címvédő Lewis Hamiltonnak. A holland sorra gyűjti a top hármas eredményeket, amelyek tekintetében múlt hétvégén egy rekordot is beállított: immár ő a legfiatalabb pilóta, aki 50 dobogós helyezést szerzett a száguldó cirkuszban. Ebben a mutatóban az eddigi csúcstartó Sebastian Vettel volt, aki 2013-ban 2 év és 50 nappal idősebb korában érte el ezt az eredményt.

211888363_2157937687696535_3217663409983806101_n

Máshogy is kezelhették volna a káromkodásügyet?

Max Verstappen káromkodásügye kapcsán többen szóba hozták Günther Steinert, aki csapatfőnöki regnálása során maga sem fukarkodott az F-betűs szóval, s ez az ő esetében ahhoz is hozzájárult, hogy a Netflix Drive to Survive sorozatának egyik sztárja legyen. A Haas korábbi első embere az i kérdésére maga is megszólalt a kérdésben, s kifejtette nézeteit az ügyről:

verstappen-swearing-3

„Szükséges káromkodni egy sajtótájékoztatón? Nem, de ő az autót szidalmazta, nem más embereket” – mutatott rá Steiner is arra a fontos szempontra, amit többen mások, köztük Helmut Marko is megtett, majd arra is kitért, ő hogy kezelte volna a helyzetet: „Én összehívtam volna a srácokat, és megmondtam volna nekik, hogy vegyenek vissza egy kicsit, legyenek egy kicsit barátságosabbak ahelyett, hogy megbüntetem őket, és ezzel vitát szítok. Nem sok gyereket ismerek, aki nem ismeri az F betűs szót. Ez nem olyan fontos.”

„Aztán azt mondta, hogy a brit sajtó ellene van, ám szerintem nem ez a helyzet. Ők csak leírták, ami történt, a sajtó nem azért van, hogy jó képet fessen rólad. A szólásszabadság nem így működik, hagyni kell, hogy az embereknek meglegyen a maga véleménye. Mohamedet már régóta ismerem a raliból, és nem tudom, mi a célja. Olyan kérdésekről beszélünk, amelyek nem tartoznak a sporthoz. Nem a fontos dolgok közé tartoznak, hogy piercingekről és nyelvhasználatról beszélgessünk. Az FIA azért van, hogy irányítson” – zárta szavait a Haas korábbi csapatfőnöke.

steiner-2023-1

Vandoorne: Rosszkor voltam a McLarennél

Stoffel Vandoornet, a McLaren korábbi versenyzőjét egy interjúban az F1-es időszakáról kérdezték, mely közel sem alakult túl rózsásan a belga versenyző számára – legjobb helyezése a hetedik pozíció volt.

Vandoorne 2017-ben és 2018-ban volt a McLaren versenyzője Fernando Alonso csapattársaként, ám miután teljesítménye jelentősen elmaradt kétszeres világbajnok csapattársától, a wokingi istálló 2019-től Lando Norrisnak szavazott bizalmat.

„Nem voltak egyszerű évek. Ha megnézzük bárkinek a karrierjét, akkor azt láthatjuk, hogy ebben a sportban minden az eredményekről és az időzítésről szól. Az én esetemben az időzítés nem volt megfelelő a McLarennél” – mondta Vandoorne.

„Az autó egyértelműen nem volt elég jó abban a két évben. Újjáépítési időszakban volt a csapat, amikor nagyon sokan új pozícióba kerültek. Ami az eredményeket illeti, ez nem a legjobb időszak volt. Belgaként nem könnyű eljutni az F1-ig, szóval nagyon büszke vagyok erre a lehetőségre és továbbra is ez marad karrierem egyik legszebb időszaka” – tette hozzá a 32 éves versenyző.

Ijesztő baleset, lángoló autó Barcelonában

Hatalmas baleset történt a Fanatec GT World Challenge Europe versenyhétvégéjének első futamán Barcelonában. Az eső áztatta pálya célegyenesének végén préselték bele a szalagkorlátba Dylan Pereira Audiját, ami csúnyán megrongálódott és azonnal ki is gyulladt. Szerencsére a pilóta épségben ki tudott szállni az autóból.

 

 

A balesetet egy szurkoló is rögzítette a helyszínen a lelátóról, a felvételen közelről látszik Pereira kigyulladó autója.

 

Steinernél Norris a világbajnoki favorit

Hat versenyhétvége, ebből három sprinthétvége – ennyi ideje van Lando Norrisnak behozni a Max Verstappennel szembeni 52 pontos lemaradását a világbajnoki összetettben. Az idei szezon második felében egyértelműen a McLaren versenyzője nyújtotta az egyik legerősebb teljesítményt a mezőnyben, csapata tempóbeli előnyét elnézve a Red Bull-lal szemben pedig nem meglepő, hogy többen úgy gondolják, Norris elcsípheti Verstappent a bajnokságban. Többek között a Haas volt csapatfőnöke, Günther Steiner is a britet tartja az idei vb-cím favoritjának.

„Szerintem Lando jobb pozícióban van, mint Max, nálam 60-40 az arány. Landónak szüksége van egy kis segítségre a Ferraritól. Ha oda tudnak kerülni a McLaren és a Red Bull közé, ellophatnak néhány pontot a Red Bulltól. Landónak nagyon tetszene, ha ez sikerülne a Ferrarinak!”

Steiner azt is elárulta a Sky Sportsnak, hogy szerinte melyik csapat viheti haza a konstruktőri bajnoki trófeát: „Nem könnyű most a Red Bullnak, rajtuk van a nyomás. Meg fogják nyerni a bajnokságot idén? Nem hinném. Szerintem a McLaren fog nyerni.”

Binotto elmondta, mikortól vár győzelmeket az Auditól az F1-ben

Az Audi 2026-ban száll be a jelenleg Stake név alatt futó Sauber gyári partnereként a Formula-1-be. A bajor gyártónak nemcsak azért lesz nehéz dolga, mert saját erőforrást kell fejleszteniük, hanem azért is, mert jelenleg a hinwili alakulat a sereghajtó az F1-ben, idén egyedüliként állnak pont nélkül. Az Audi F1-es projektjének élére nemrég kinevezett Mattia Binotto is tisztában van vele, hogy időt vesz majd igénybe, amíg az élmezőnybe kerülnek – a Corriere della Sera interjújában arra a kérdésre, hogy mikor várhatunk győzelmeket tőlük, így felelt:

„Más csapatoknak évekbe telt, mire feljutottak a csúcsra. Jean Todt 1993-ban csatlakozott Maranellóhoz, az első konstruktőri vb-címet pedig 1999-ben nyerte a Ferrari. Ugyanez volt igaz a Mercedesre is. Öt-hét évbe fog telni. Arra számítunk, hogy 2030-ban fogunk tudni harcolni.”

f1-audi_1

Albon kíváncsian várja, milyen „eltérő struktúrát” hozhat magával Sainz

Jövőre új csapattársat kap a Williamsnél Alexander Albon, aki mellé a Ferraritól Lewis Hamilton szerződtetése miatt távozni kényszerülő Carlos Sainz érkezik. A thai-brit elárulta: még nem kezdtek komolyabb beszélgetésbe a Williamsről, de már várja a rutinos spanyol meglátásait.

„Nem sokat, nem” – idézi a RacingNews365.com Albont, aki a Sainzcal való párbeszédről nyilatkozott. „Beszélgettünk azelőtt, hogy aláírt volna. Most, hogy aláírt, a jelenlegi feladatára koncentrál a Ferrarinál. Biztos vagyok benne, hogy amint egyre közelebb kerülünk az év végéhez, elkezdünk majd kommunikálni. Nekem is fontos, hogy elmondjam neki azokat a területeket, ahol versenyzőként hajtanunk kell a csapatot.”

„Van néhány dolog strukturálisan, ami eltér a Ferrarinál és a Williamsnél. Van néhány elképzelése arról, hogy másfajta struktúrát alakítson ki a versenycsapaton belül, amit legalábbis szívesen meghallgatok és megnézem, miről van visszajelzése” – tette hozzá Albon.

f1-albon-williams_1

Zhou nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher

Guanyu Zhounak minden jel szerint három szezon után távoznia kell a Saubertől és ezzel együtt a Formula-1-től is, hiszen a neve nem igazán jött szóba Nico Hülkenberg jövő évi csapattársaként: arra mostani kollégája, Valtteri Bottas tűnik a befutónak, vagy az még elképzelhető, hogy a hinwili gárda fölötti irányítást átvevő Audi egy fiatal újoncnak szavaz bizalmat. Zhou azonban nem akar úgy járni, mint Mick Schumacher, aki ugyan a Haastól való elküldése után a Mercedes tartalékosa lett az F1-ben, de esélyt azóta sem kapott a visszatérésre, hiába maradt tűzközelben:

„Úgy érzem, kicsit sokat várt, mert ilyen várakozás mellett szerintem másol jobb esélyei lehettek volna” – mondta a németről a kínai pilóta, akit a MotorsportWeek.com portál idézett. „Mivel jelenleg nyilván még mindig nem fog ülést kapni jövőre. A Formula-1-ben nagyon gyorsnak, hatékonynak kell lenned, és ha van egy megragadható esély, de tovább vársz, örökké harmadik versenyző maradhatsz. Én nem akarom ezt.”

Zhou a saját jövőjét illetően hozzátette: „Jelenleg úgy gondolom, az F1 a prioritás, aztán ha ez nem jön össze, akkor nyitva kell tartanunk a szemünket. Ha olyan helyzetben vagyok, hogy egy évet kell várnom, akkor kész vagyok ezt megtenni. De ha egy vagy két évnél többet kellene várnom, akkor valószínűleg kiszállok ebből a bajnokságból. De pillanatnyilag csak az F1-re fókuszálok.”

f1-zhou-sauber

Rajongói dizájnt kap a Williams hátsó szárnya az F1-es USA Nagydíjra – fotók

Egyedi festést kapnak a Williamsek hátsó szárnyai a jövő hétvégén esedékes Formula-1-es USA Nagydíjon. A grove-i istálló a hivatalos kriptopartnerével, a Krakennel közösen indított pályázatot arra, hogy a szurkolóik tervezzék meg a hátsó légterelő austini dizájnját, amelyek közül egy 12-re szűkített listán szavazhattak a rajongók. A győztes dizájn, amelyet Alexander Albon és Franco Colapinto autóin láthatunk Texasban, hat digitális fanalteregót, a Cosmos Collection illusztris williamses ruházatba öltöztetett karaktereit ábrázolja – íme:

f1-williams-szarny-austin-1

f1-williams-szarny-austin-2

Massa azt akarja, hogy elismerjék bajnokként – Ecclestone is támogatja az ügyét

Néhány hónapnyi csend után nemrég újra felszínre került Felipe Massa ügye, amelyet azok után indított, hogy Bernie Ecclestone egykori F1-vezér egyik tavalyi interjúja alapján kiderült, hogy a Formula-1 és az FIA már 2008-ban a szingapúri „Crashgate-ről”, azaz arról, hogy Nelson Piquet Jr. szándékosan csapta falnak az autóját a futamon, amivel Massa értelmezése szerint az ő versenyét is tönkretette azáltal, hogy a Ferrari ezután a bokszban kapkodott és ő elrántotta a tankolócsövet a kiállásánál.

Massa nemrég arról beszélt, hogy drága ez a jogi ügy számára, de most elismételte, hogy a végsőkig harcolni fog azért, hogy világbajnokként ismerjék el: „Nyilvánvalóan azért küzdünk, ami történt, és mert valami nem volt igazságos. Amit mindenképp szeretnék, hogy elismerjenek: elismerjenek bajnokként, mert megérdemlem. Nem volt fair, ami velem történt valami miatt, ami az egyik versenyen történt, és ami nem a sport része. Ezért harcolok, és ezért fogok a végsőkig küzdeni.”

f1-massa-ecclestone

Amikor a Motorsport-Total arról kérdezte, hogy beszélt-e Ecclestone-nal a dologról, Massa azt állította, hogy az üzletember támogatja, hogy a bíróságra vitte az ügyet: „Igen. Azt mondta, hogy helyesen tettem, hogy a bírósághoz fordultam” – mondta az expilóta, aki arra a kérdésre, hogy mérges-e a történtek miatt Ecclestone-ra, hozzátette: „Ismerem a stílusát és hogy milyen.”

A Massa-ügy friss fejleményeiről a Pitwall hétfői adásában is szót ejtettünk:

„Nagyban kell gondolkodnunk” – Domenicali

Stefano Domenicali, az F1 vezére egy interjúban az F1 népszerűségének növekedése kapcsán arról beszélt, hogy a száguldó cirkusz már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal küzd, ami a népszerűséget illeti – az olasz szakember szerint a sport szintet lépet.

„A közönségünk többek között filmeket néz, eseményekre jár – mi egy esemény vagyunk ezek közül. Nagyban kell gondolkodnunk, már nem csupán a többi négykerekű versenysorozattal harcolunk a népszerűség tekintetében. Ha egy olyan piacon akarunk versenyképesek lenni, ami tele van számos különböző ajánlattal, akkor erősnek kell lennünk” – mondta Domenicali.

„Az F1 inkluzív platform, amiért a világ számos pontján rajonganak az emberek. Biztosítanunk kell azt, hogy a tisztelet mindig jelen legyen a sportban, és viselkedésünkkel példát mutassunk az embereknek.”

Videó: Ötméteres szakadékba zuhant egy Toyota a Marokkó Ralin

A tereprali-világbajnokság marokkói szezonzárójának harmadik szakaszán a rossz látási viszonyok miatt egy ötméteres szakadékba zuhant Aliyyah Koloc. Szerencsére sem ő, sem navigátora nem szenvedett súlyos sérülést az így végül szerencsés kimenetelű balesetben, de az autó nem tudja befejezni a futamot.

Nem befolyásolja a Renault döntése az Audi F1-es projektjét

Múlt héten vált hivatalossá, hogy a Renault 2025 végén bezárja a Formula-1-es motorprogramját, így a 2026-os új szabályrendszernek már nem saját erőforrással, hanem ügyfélcsapatként vág neki az Alpine. Így sem lesz azonban kevesebb motorgyártó az F1-ben az új érában, hiszen a Sauber partnereként beszáll az Audi. A bajorok vezérigazgatója, Gernot Dollner pedig hangsúlyozta: a Renault döntése semmilyen befolyással nincs a projektjükre.

„Nem, ez nem volt a megbeszélés része. Az Audi hosszú távon elköteleződött a Formula-1 iránt” – jelentette ki Dollner, akit a Crash.net idéz. „Az év elején az AG és az Audi felügyelőbizottsága úgy határozott, hogy teljesen átveszik az irányítást a Sauber részvényei felett. Így 2025. január 1-jétől 100 százalékig mi fogjuk irányítani a Saubert. 2025-ben ez meg fog történni, és akkor, ha én leszek a Sauber és a Sauber Motorsport igazgatótanácsának az elnöke, akkor személyesen is intenzívebben fogok részt venni a Formula-1-es projektben.”

Az Audi-vezér hozzátette: biztos benne, hogy Mattia Binotto és Jonathan Wheatley révén erős kettős vezetéssel rendelkeznek, ahol az egyikük felügyeli a gyár munkáját, a másikuk pedig a versenyhétvégék tevékenységeit.

f1-audi

„Egyértelműen jönni fognak!” – Dél-Afrika újra bejelentkezett az F1-es nagydíjrendezésért

Az elmúlt években többször is kifejtette a Formula-1 vezetése, hogy a sikeres észak-amerikai terjeszkedés után az egyik következő meghódítandó terület Afrika, ahol legutóbb 1993-ban rendeztek nagydíjat. Az akkori helyszín, a dél-afrikai Kyalami visszatérése fel is merült, ám az a projekt végül elhasalt, az ország 1979-es F1-es világbajnoka, Jody Scheckter szerint a szükséges módosítások finanszírozásának kérdése miatt.

Most azonban új löketet kaphatnak a dél-afrikai álmok. Azok után ugyanis, hogy a múlt hétvégén a Red Bull David Coultharddal a Johannesburghoz tartozó Sandton városrészben bemutatózott, az eseményen megjelenő sport-, művészeti és kulturális miniszter, Gayton McKenzie a Lallies & Motorsport névre hallgató tartalomgyártó videójában kijelentette, hogy dolgoznak az ügyön, sőt:

„Még elég nagy a csata jelenleg, hogy Fokváros vagy Johannesburg lesz. Ezt még nem döntöttük el. Annyit csináltam, hogy mindenkinek mondtam, hogy lépjen hátrébb, hadd vegyem én kézbe a dolgokat, mert már kétszer hallhattuk, hogy jön hozzánk az F1. Elmondhatom: az F1 egyértelműen jönni fog. A Formula-1 azt mondta nekünk, hogy szívesen jönnek, és azt is elmondták, mire van szükségük ehhez, mi pedig ezt meg fogjuk adni nekik” – jelentette ki a miniszter, aki ezután még megjegyezte: Fokvárosban jelenleg zajlanak egy új, topkategóriás versenypálya előkészületi munkálatai.

f1-redbull-delafrika

Három élcsapat négy versenyzője is pályára gurult a Pirelli mugellói F1-es gumitesztjén

Újabb kétnapos gumitesztet hajtott végre a Pirelli, ezúttal az olaszországi Mugellóban – igaz, érdemben csak a második napon, szerdán tudott dolgozni az abroncsgyártó és a munkáját segítő három csapat. Kedden ugyanis az esőzések miatt alig tudtak körözni a résztvevők, szerdán viszont már jobb időjárás fogadta a szereplőket, még ha délelőtt eleinte nedves aszfalton is köröztek, ami hasznosnak bizonyult az intermediate gumikról való adatgyűjtés szempontjából.

f1-pirelli-teszt-mugello-1

Összesen három alakulat volt jelen Mugellóban: a Red Bull Racing az Austintól már a Visa RB színeiben versenyző tartalékosát, Liam Lawsont küldte csatasorba, a McLarennél Lando Norris teljesített szolgálatot, míg a csak szerdán akcióba lépő Ferrari részéről délelőtt Carlos Sainz, délután Charles Leclerc volt akcióban. A Pirelli kétféle programot teljesített a toszkán pályán: a Red Bull-lal és a Ferrarival a 2025-ös abroncsok véglegesítésén dolgoztak, különösen a legkeményebb keverékeken, míg a McLaren egy öszvérautót bocsátott a cég rendelkezésére, hogy az új 2026-os szabályok szerinti, ugyancsak 18 colos, de némileg szűkebb gumikat tesztelhessék.

f1-pirelli-teszt-mugello-3

Szerdán összesen 390 kört tett meg a négy pilóta: Norris volt a legszorgalmasabb a maga 118 körével (bár ha összeadjuk az egymást váltó két ferraris penzumát, az 156 körre jön ki), míg a legjobb időt – aminek persze semmi jelentősége nincs egy ilyen teszten – Leclerc futotta meg 1:21,053-as eredménnyel. A 2025-re szánt gumikat amúgy néhány hét múlva a teljes mezőny élesben is kipróbálhatja a Mexikóvárosi Nagydíj második, emiatt 90 percesre duzzasztott szabadedzésén.

f1-pirelli-teszt-mugello-2

Mexikóban ülteti be Alonso helyére az F1-es tesztpilótáját az Aston Martin

Felipe Drugovich részt vesz a Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíj első szabadedzésén – jelentette be az Aston Martin. A teszt- és tartalékversenyzőnek ez lesz az első bevetése az AMR24-es volánjánál idén, ezzel a csapat részben letudja a szabályokban előírt kötelezettségét, miszerint kétszer fiatal pilótának kell lehetőséget adniuk a nagydíjhétvégén nyitó tréningjén (a közlemény szerint később terveznek egy második bevetéssel, és mivel Brazília és Katar sprinthétvége lesz egyetlen szabadedzéssel, Las Vegas pedig utcai pálya, valószínűsíthető, hogy az évadzárón, Abu Dhabiban kerül majd rá sor).

A korábbi F2-es bajnok Drugovich Fernando Alonso autóját kapja meg október végén a mexikói FP1-re, a második edzésen természetesen már a kétszeres F1-es világbajnok ül vissza a volán mögé. A spanyol amúgy korábban elárulta, hogy az istálló eredetileg Monzára tervezte Drugovich idei első szabadedzését, ám az olasz pálya jelentős újraaszfaltozása és módosításai miatt meggondolták magukat.

Az Aston Martin közleménye hangsúlyozza: a brazil értékes munkát végez idén az alakulat szimulátorában, s ahogy arra az ifjú brazil is rávilágított, érdekes lesz megtapasztalni a virtuális valóság és a pályán tapasztaltak közötti korrelációt a számára egyébként ismeretlen mexikóvárosi helyszínen.

f1-drugovich-aston

Egy év kihagyás után Ausztráliában tér vissza a Bajnokok Tornája

1988 óta rendezik meg évente – néhány alkalom maradt csak ki – a Bajnokok Tornája (Race of Champions) elnevezésű autó-motorsportos gálaversenyt, amelyen a meghívott sztárversenyzők párhuzamosan kialakított pályákon, különböző versenygéptípusokkal mérkőznek meg egymással. Legutóbb tavaly év elején került sor az eseményre egy svédországi jeges helyszínen, az idei kiírás viszont elmaradt.

Jövőre azonban egy év kihagyás után visszatér a RoC, méghozzá kuriózumnak számító új helyszínen, ugyanis először látogat a déli féltekére az esemény: ezúttal Ausztrália, egész pontosan Sydney lesz a házigazda. A parallel pályát az Accor Stadionban fogják kialakítani, a pontos dátum pedig március 7-8. lesz: pénteken rendezik a Nemzetek Kupája névre hallgató csapatversenyt, szombaton pedig az egyéni viadalt. Az időpont érdekessége, hogy egy héttel előzi meg a Formula-1-es évadnyitót, amelyet szintén Ausztráliában, Melbourne-ben fognak rendezni, így akár néhány F1-es pilóta össze is kötheti egy hosszabb ottani tartózkodással a szereplést (bár épp a közeli idénynyitány meg kétségessé teheti mindezt). A szervezők persze reménykednek is F1-es részvételben, ám egyelőre „csak” a hétszeres Supercars-bajnok Jamie Whincup indulását erősítették meg.

roc-sydney

Alonso SMS-ben is győzködte Newey-t

Fernando Alonso elárulta, hogy többek között SMS-ben és a Monaco Historic GP-n is győzködte Adrian Newey-t, hogy a tervezőlegenda az Aston Martin csapatához kötelezze el magát.

„Természetesen írtam neki üzeneteket, ahogy valószínűleg mindenki, aki meg akart szerezni őt” – mondta Alonso.

„Találkoztunk a Monaco Historic GP-n, ahol ő is autóba ült. Körülbelül fél órát beszélgettem vele – mindannyian próbáltuk meggyőzni. Végül pedig Lawrence, az ő víziója, az új gyár és az Aston Martin Hondával való közös tervei voltak a kulcstényezők, ami miatt hozzánk szerződött” – tette hozzá Alonso.

Korrupcióval vádolják az F1-es Szingapúri Nagydíj promóterét

Az ország történetének egyik legjelentősebb korrupcióellenes vizsgálatában vádat emeltek az F1 szingapúri meghonosításában jelentős szerepet játszó férfi ellen.

A Szingapúri Nagydíj promóterét és ingatlanmilliárdost, Ong Beng Senget az igazságszolgáltatás akadályozásával és bűnpártolással vádolják, ez utóbbit S Iswaran volt közlekedési miniszterrel kapcsolatban, akit a múlt héten börtönbe zártak a korrupciós botrányban játszott szerepe miatt.

Ezzel lezárult a Korrupciót Vizsgáló Hivatal tavaly júliusban indított ügyének egy része, és most Ong áll a középpontban.

f1-szingapúrinagydíj

Szingapúrban a köztisztviselők bőséges fizetést kapnak, körülbelül egymillió szingapúri dollárt (közel 600 000 fontot), hogy visszaszorítsák a vesztegetést, a politikai korrupció egy formáját, amelyet úgy határoznak meg, mint „a politikus hatalmának gátlástalan felhasználása személyes haszonszerzésre”.

Iswaran idén januárban lemondott kabineti posztjáról, miután 27 vádpontban vádolták meg, többek között „közalkalmazotti hálapénz elfogadása” miatt. 

Az Iswaran elleni vádiratból kiderült, hogy több mint 160 000 szingapúri dollárt (93 850 font) kapott repülőjegyek, szállodák, futball- és zenei jegyek, valamint az F1-es Szingapúri Nagydíjra szóló jegyek formájában.

Iswaran állítólag azért kapta az ajándékokat, mert cserébe segítette Ong üzleti érdekeit, akinek a Hotel Properties Ltd. nevű cége mintegy 40 szállodából álló portfólióval rendelkezik. Az igazságszolgáltatás akadályozásáért és közalkalmazottként való helytelen ajándékfogadásért 12 hónap börtönbüntetést kapott.

Amikor Ong megjelent a szingapúri bíróságon, hogy válaszoljon a vádakra, nem tett vallomást, és nem is jelezte, hogyan fogja azt megtenni.

„Álkavicsággyal” és extra kamerákkal vennék elejét a pályaelhagyásoknak Austinban

A nemrég teljesen újraaszfaltozott Circuit of the Americas versenypálya azon helyszínek közé tartozik, ahol rendre sok gondot jelentenek a pályakiszélesítések és azok szankcionálása: a tavalyi F1-es USA Nagydíj után a Haas óvást is nyújtott be amiatt, mert szerintük sok pályaelhagyás büntetlenül maradt. A stewardok akkor elutasították a kérelmet, de megjegyezték: a pálya bizonyos pontjain valóban nem elégséges a kamerák lefedettsége ahhoz, hogy megfelelően megállapítsák a kihágásokat.

A Motorsport.com most arról számolt be, hogy a COTA illetékesei több módosítással vennék elejét a hasonló eseteknek. Egyfelől „stratégiai helyekre” extra kamerákat telepítettek, hogy jobban vizsgálni tudják a pályát esetleg elhagyó F1-es autókat. Másfelől a pálya több részén is 1,5 méterrel szűkítették az aszfaltozott részeket, és a helyükre gyeptéglákat telepítettek, amely várhatóan megakadályozza, hogy a versenyzők kifussanak a pályáról az adott szakaszon – ebbe a kategóriába tartozik a 6-os, a 13-as, a 14-es és a 15-ös kanyar is. A 11-es kanyarnál, ami a hátsó egyenesre fordító balos, szintén változtattak: oda az eddigi aszfaltozott bukótér helyett immár gyantával rögzített kavicsok, úgynevezett „álkavicságyat” helyeztek el. Ezt a megoldást néhány éve Zandvoortban alkalmazták először, szintén a pályaelhagyástól való elrettentés céljával, de egyúttal ez azt is garantálja, hogy a versenyzők nem hordanak fel kavicsokat az aszfaltcsíkra, ha mégis kilátogatnak a bukótérbe.

f1-cota-2023

Probléma lehet, ha egy pilótának barátnője lesz?

Toto Wolff a minap az olasz Autosprintnek úgy nyilatkozott az ifjú Andrea Kimi Antonelli Mercedes-szerződése kapcsán, hogy többek között azért döntöttek úgy, hogy nem küldik el egy másik csapathoz pallérozódni a fiatal versenyzőt, mert azt akarták, hogy a Mercedesnél tanuljon bele az F1-es autók, csapatok és maga a sportág működésébe.

antonelli-prema-4

Az osztrák tervéről, melyet úgy fogalmazott meg, hogy „új sikertörténetet akar írni”, ahogy azt annak idején Lewis Hamiltonnal tették, a mindig mindenről szívesen véleményt formáló Helmut Marko is kifejtette nézeteit – a veterán osztrák szakember a Motorsport-Totalnak elárulta, hogy az ő érdeklődését is felkeltette Antonelli, de végül a Mercedesé lett, ellentétben Max Verstappennel, akit tíz évvel ezelőtt el tudott happolni a csillagosok orra elől.

„Lenyűgözött a gyorsasága, de nem kaphatsz meg mindenkit. Max azt természetesen Max, szóval most Antonellin a sor, hogy bizonyítson” – mondta mosolyogva a 81 éves Red Bull-tanácsadó, majd egy érdekes „lehetséges buktatót” említett meg: „Most már eredményeket kell elérnie, és ez nem garantált. Mindannyian láttunk már olyan versenyzőket, akik elveszítik a motivációjukat, lesz egy barátnőjük, és elveszítik az erősségeiket. Minderre volt már példa korábban.”

marko-3