DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

Egészségügyi dolgozók lesznek az F1-es szezon első helyszíni nézői Monzában

Eddig úgy tűnt, hogy egy héttel később, Mugellóban lehetnek először nézők egy idei Formula-1-es futamon, ám Monza beelőzött: 250 orvos és egészségügyi nővér a pálya vendégeként meghívást kapott, hogy a helyszínről nézhessék a hétvégi Olasz Nagydíjat.

Tavasszal Észak-Olaszországot sújtotta legkomolyabban a koronavírus-járvány Európában, a hivatalos adatok szerint mostanáig több mint 35 000 ember vesztette életét az új vírus következményeként, és jelenleg Olaszország a hatodik legtöbb áldozatot számláló állam a világon. A járványügyi vészhelyzet nagy terhet rótt az egészségügyi dolgozókra, és emiatt, mintegy köszönetnyilvánításként hívott meg vendégül a monzai pálya 250 orvost és ápolót a hétvégi versenyre. Ők lesznek tehát az idei első helyszíni F1-es nézők, akik persze a távolságtartási ajánlások betartásával foglalnak majd helyet a lelátón.

Ami továbbra is hiányozni fog, az a gombostű leejtésére sem lehetőséget biztosító embertömeg a célegyenesben a futam leintését követően… A Ferrari is kitért rá közleményében, hogy emiatt az atmoszféra idén nagyon más lesz, mint az megszokott.   

(Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy hosszú idő után először fogunk tudni zavartalanul végignézni egy monzai F1-es díjátadót, amelyen nem lobogtatnak a kamera előtt egy horvát zászlót.)

Eg-ZksoXYAABldh

Michelisz: Hiányzott ez az érzés

Karrierje egyik legerősebb hétvégéjét teljesítette Bahreinben Michelisz Norbert: a pénteki első futamon második lett, a szombati fordított rajtrácsos versenyen pedig a hetedik helyről rajtolva, egy parádés előzést is bemutatva – amelyről az ellenfél Esteban Guerrieri is elismerően nyilatkozott – győzni tudott. Ezzel a 2019-es bajnok először zárt úgy egy fordulót a WTCR-ben, hogy egy első hely mellé még egy dobogós pozíciót szerzett, a tavalyi csehországi diadala óta elért első győzelmének köszönhetően pedig összetettben már az ötödik helyen áll.

„Hiányzott ez az érzés. A győzelem mindig csodálatos. Az idei nem volt könnyű szezon számomra, de végre összeálltak a dolgok. Az autóm tökéletes volt egész hétvégén, hálás vagyok a csapatnak. És köszönöm mindenkinek, aki hitt bennem!” – posztolta a bahreini állomás végén Michelisz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norbert Michelisz (@nmichelisz) által megosztott bejegyzés

A MotoGP trónját el-, a Superbike-ét visszafoglalta a Ducati: Bautista a világbajnok

Parádés egy hete van a Ducatinak a motorsportokban: azok után, hogy múlt vasárnap Francesco Bagnaia révén 15 év után nyertek egyéni vb-címet a MotoGP-ben, ma a Superbike-világbajnokságon is révbe értek. A bolognaiakhoz visszatérő Alvaro Bautista ugyanis a mandalikai forduló utolsó futamon szerzett második helyével már a Phillip Island-i évadzáró előtt bebiztosította a vb-címét. A spanyol szinte egész évben késhegyre menő csatákat vívott a címvédő yamahás Toprak Razgatliogluval, valamint a hatszoros vb-első kawasakis Jonathan Rea-vel, ám összességében végig Bautista tűnt a legmeggyőzőbbnek, amit 14 futamgyőzelme is bizonyít (bár ebben éppen ma egyenlített a török), valamint a tény, hogy mindössze két kiesés és két negyedik hely alkalmával nem fért fel a dobogóra.

A spanyol 16 évvel a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentis géposztályában elért 2006-os diadala után nyert ismét világbajnoki címet. A Ducati pedig Carlos Checa 2011-es sikere után jutott ismét a csúcsra a Superbike-ban, azaz itt is tizenegy esztendőt kellett várniuk – ám míg a MotoGP-ben csak az említett két címük van, a WSBK-ban toronymagasan az olasz gyártó számít a legsikeresebbnek: korábban 14 alkalommal szereztek versenyzői titulust, s a 390 futamgyőzelem is több mint kétszerese az örökranglista második helyén álló Kawasaki mutatójának.

bautista-wsbk-vb

A Supersportban amúgy szintén eldőlt a vb-cím Indonéziában, de már szombaton: Dominique Aegerter domináns teljesítménnyel védte meg a címét. Elképesztő (két) éve van a svájcinak, hiszen idén ráadásként a MotoE Világkupát is megnyerte.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

 

Alpine-főnök: Mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot

Kétszer is összeért a brazíliai sprint első körében Esteban Ocon és Fernando Alonso, aminek köszönhetően szinte a mezőny végén zártak, így onnan is kell majd rajtolniuk a vasárnapi Sao Pauló-i Nagydíjon. Az első esetet, ahol Alonso kívülről próbálkozott a 4-es kanyarban és a rázókövön haladva megbicsaklott alatta az autót, nem is vizsgálták, a célegyenesben történt kontaktért viszont a spanyolt meszelték el. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer viszont az istálló közleményében a hivatalos csapatkommünikéktől szokatlanul kemény hangnemben dorgálta meg mindkét pilótáját:

„Rettenetesen csalódottak vagyunk a sprintkvalifikáció eredménye miatt, amely rossz helyzetbe hozott minket a vasárnapi rajtrácson is. Egy nagyon kiélezett és kemény csatában vagyunk a konstruktőri negyedik helyért – egy olyan célért, amelyért több mint ezer ember dolgozik fáradhatatlanul. Őszintén: Estebannak és Fernandónak is jobb munkát kell végeznie abban, hogy meghálálják a csapatban dolgozók erőfeszítéseit azzal, hogy elkerülik a pályán történő incidenseket, amelyekkel kompromittálják az egész csapat teljesítményét. Ma mindkét versenyző cserbenhagyta a csapatot. Többre számítok tőlük vasárnap, amikor minden tőlünk telhetőt meg kell tennünk, hogy visszahozzunk néhány pontot azért a hétvégén. A célunk, hogy olyan helyzetben utazzunk Abu Dhabiba, hogy elérhessük a céljainkat. A vasárnap egy új nap lesz.”

alonso-ocon-brazil-dppi-sprint-2

fotó: DPPI

Gasly és Hamilton megúszta, Alonsót megbüntették az Ocon-ütközésért

Sűrű késő délutánja van a felügyelőknek szombaton Interlagosban, hiszen összesen hat versenyzőt rendeltek be magukhoz a sprintkvalifikációt követően. Pierre Gasly esete lehet a legérdekesebb, hiszen tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén táncol, most pedig állítólag túl lassan haladt a rajtrácsra kivezető körök során. Azért valószínűleg nem kell túlságosan félnie a franciának, két hete Mexikóban ugyanis Nicholas Latifi csak figyelmeztetést kapott hasonlóért.

FRISSÍTÉS: Az AlphaTauri versenyzője végül szintén megúszta figyelmeztetéssel (méghozzá az ő szempontjából legfontosabb, hogy büntetőpont nélkül!), hogy túl lassan tette meg a két safety car-vonal közötti szakaszt a versenyigazgató által előírt maximumidőhöz képest.

gasly-dppi-interlagos

Gasly mellett vizsgálják Lewis Hamiltont, Guanyu Zhout és Daniel Ricciardót is a rajtprocedúrával kapcsolatos kihágás miatt. Vélhetően a rajthelyek pontos elfoglalásával kapcsolatos mindez, de a Mercedes részéről például Andrew Shovlin úgy fogalmazott a futam után, hogy nem tartanak büntetéstől.

FRISSÍTÉS: Igaza lett a Mercedes szakemberének, mindhárom érintett pilótát felmentették a stewardok, így már Hamilton első soros indulása sincs veszélyben.

Végezetül pedig vizsgálják még a stewardok a Fernando Alonso és Esteban Ocon között a célegyenesben történt kontaktot is.

FRISSÍTÉS: Ebben az incidensben a felügyelők teljes mértékben Alonsót találták vétkesnek, ezért öt másodperces időbüntetést és két büntetőpontot adtak a spanyolnak, aki ezzel a 18. helyre, épp Ocon mögé sorolódott. Az indoklás szerint Ocon szokatlanul lassan haladt a korábban történt kontakt miatti autósérülése miatt, míg Alonso maga is elismerte, hogy kissé rosszul mérte fel, hogy ennek fényében mikor húzza ki az autóját a csapattárs szélárnyékából.

alonso-ocon-crash

A leintés után kapott lángra Ocon autója – videó

Akciódúsan alakult az Alpine-ok számára a brazíliai sprint eleje: Esteban Ocon és Fernando Alonso kétszer is összeértek az első körökben. Bár mindketten célba értek, a pontszerzők közül egyaránt kicsúsztak. Ezzel pedig még nem értek véget a megpróbáltatásaik: mint az az alábbi felvételen is látható, Ocon autója lángra kapott a leintés után, miután kigyulladtak a fékjei.

Ha pedig mindez nem lenne elég, Oconékat még a felügyelők is beidézték – ahogy egyébként az Pierre Gaslyt is, aki állítólag túl lassan ment a kivezetőkörök során (bár az AlphaTauri pilótája tíz büntetőpontjával az eltiltás küszöbén áll, ezért a kihágásért aligha részesül abban).

Pár éven belül jöhet a tökéletes versenynaptár – ígéri az F1

A Formula-1 sportigazgatója, Steve Nielsen elmondása szerint a sport folyamatosan közeledik az optimális versenynaptárhoz. Noha az F1 az utóbbi években igyekezett csökkenteni ökológiai lábnyomát, továbbra is vannak olyan részei a versenynaptárnak, amelyek nem sugallják ezt a környezetbarát felfogást, gondoljuk csak a Brazília és Abu Dhabi között megtett 15 órás repülőútra. A Formula-1 célja a futamok olyan módon történő átcsoportosítása, hogy minimalizálják a sport logisztikájából származó széndioxid-kibocsátást. 

„Minden évben próbálunk közelebb kerülni ehhez a tökéletes menetrendhez azáltal, hogy egy-két futamot eltolunk pár héttel. Viszont ez egy fokozatos folyamat, mivel nincs teljeskörű szabadságunk bizonyos történelmi futamok elmozgatása felett a versenynaptárban. Emellett egyéb nehézségek is vannak, például hogy némely országok nem szeretnének futamot rendezni az év egy bizonyos részében az az időjárás vagy egy másik éppen akkor zajló fontos esemény miatt” – mondta a sportigazgató a Motorsport.com-nak. 

Mindezek mellett a Formula-1-nek a koronavírus-járvány hatásaival is meg kell küzdenie, a Kínai Nagydíj jövő évi sorsa is még bizonytalan az országban bevezetett járványügyi intézkedések miatt. „Az a fontos, hogy megtettük a kezdő lépéseket, felismerjük és értékeljük a regionalizációval járó előnyöket” – jelentette ki Nielsen.

f1-paddock-dppi

fotó: DPPI

Most már a Fittipaldi név is a Red Bullt ékesíti

A kétszeres világbajnok brazil pilóta, Emerson Fittipaldi unokája, Enzo Fittipaldi saját közösségi oldalán jelentette be, hogy a Red Bull családjának kötelékében folytatja pályafutását. A 21 éves versenyző korábban a Ferrari akadémiájába tartozott, azonban 2021 februárjában elvált egymástól a csapat és Fittipaldi. A brazil pilóta 2017-ben megnyerte az olasz F4-es bajnokságot, jelenleg pedig a Formula-2-ben versenyez, ahol idén futja első teljes szezonját. Az évadzáró forduló előtt a hatodik helyen áll a tabellán, azonban pontegyenlőség áll fenn az előtte levő két versenyzővel, míg a harmadik helyen álló Logan Sargeant csupán kilenc ponttal van előtte, így könnyedén a pódiumon is találhatja magát Fittipaldi.

A Red Bull kötelékébe kerülés jó lépés lehet a fiatal pilóta számára, hiszen a jelenlegi Formula-1-es pilótákból közel a mezőny fele kötődik az osztrák gárdához, köztük Sebastian Vettel és Max Verstappen, akik többszörös világbajnokokká is váltak. A Formula 2-ben jelenleg Ayumu Iwasa, Dennis Hauger, Liam Lawson és Jehan Daruvala neve fűzhető a csapathoz, azonban közülük csupán utóbbi van a pontversenyben Fittipaldi előtt, de ő is csak holtversenyben. 

 

Éld át újra Kevin Magnussen nagy napját – íme az időmérő edzés hivatalos összefoglalója

Eső, újabb Ferrari–baki, piros zászló, majd hatalmas Haas–öröm. A videó a képre kattintva tekinthető meg.

Szabad az út Piastri előtt, már idén a McLarenbe ülhet

Megállapodott a McLaren és az Alpine Oscar Piastri korai elengedéséről, így a wokingiak 2023-as ausztrál versenyzője az év végén már jövő évi csapata színeiben vehet részt az új gumik tesztelésével egybekötött fiatal pilóták tesztjén Abu Dhabiban. Miután a 2021-es Formula-2-es bajnok leigazolása körül nézeteltérés alakult ki a McLaren és korábbi csapata, az Alpine között, a franciák eredetileg nem akarták idő előtt felbontani tartalékpilótájuk szerződését, a csapatfőnök, Otmar Szafnauer nyilatkozata szerint azonban mégis egyezségre jutottak a felek: „Megállapodás született arról, hogy miként váljanak el útjaink Piastrival. Pontot teszünk az ügy végére, a szezon végeztével elmehet és azt csinál, amit akar” – írja a spanyol Motorsport.com.

A megegyezésnek már a része volt azon kétnapos privát teszt is, amelyet Piastri a franciaországi Paul Ricard pályán bonyolított le a McLarennel, igaz, ez a teszt hivatalosan nem lett megerősítve a britek által. Szafnauer elmondása szerint Daniel Ricciardo utódja az Abu Dhabi Nagydíj szabadedzésein még nem vehet részt új istállójával, az utolsó futam utáni fiatal pilóták tesztjén viszont már a McLaren volánja mögött láthatjuk, hiszen az már nem része a 2022-es szezonnak. Nem ő lesz az egyedüli versenyző, aki jövő évi csapatával vesz részt a teszten, az AlphaTaurit Nyck de Vries, az Alpine-t Pierre Gasly, míg az Aston Martint Fernando Alonso vezeti majd.

Sky-bojkott: Kravitz elbeszélgetett Verstappennel

A Mexikói Nagydíjon Max Verstappen bojkottjától (is) volt hangos a sajtó, a holland sztár ugyanis nem volt hajlandó interjút adni a Sky Sports televíziós társaság helyszíni stábjának. A kétszeres világbajnok bevallása szerint Ted Kravitz, a csatorna bokszutcai riporterének folyamatos megjegyzései miatt jutott erre az álláspontra, a brit szakember ugyanis tiszteletlen módon nyilvánult meg Verstappennel szemben, többek között azt állítva, hogy Lewis Hamiltontól „elrabolták” a világbajnoki címet 2021-ben.

A Sao Pauló-i Nagydíj csütörtöki sajtónapján azonban megtört a jég, hiszen Verstappen a Sky Sports mikrofonjai előtt is válaszolt a kérdésekre, valamint elárulta, hogy lezártnak tekinti ezt az ügyet. Kravitz mindeddig nem nyilvánult meg a témában, a pénteki kvalifikációt követően azonban elárulta, hogy négyszemközt tisztázták a helyzetet Verstappennel: „Visszatérve ahhoz, ami Max Verstappen és köztem történt Mexikóban, leültünk, jól elbeszélgettünk róla, és ahogy ő is mondta, lezártuk az ügyet, és már csak előre tekintünk” – osztotta meg a brit riporter elő adásban.

Századik haasos nagydíján jött Magnussen csodája

A mezőnybe idén visszatérő pilóta és csapata nagy mérföldkőhöz érkezett a Sao Pauló-i Nagydíjon az időmérős döbbeneten kívül is, hiszen Kevin Magnussen századik versenyét futhatja az amerikai alakulat színeiben a hétvégén. Erre az alkalomra tette rá a koronát a pénteki napon a dán, amikor megszerezte saját maga, hazája és csapata első pole-pozícióját. A 30 éves versenyzőnek 141 nagydíjhétvégére volt szüksége ahhoz, hogy megszerezze az első rajtkockát, amellyel a mostani hétvége formátuma miatt csupán a szombati napra vívta ki magának a rajtrács elejét. Ennél több versenyre csupán Carlos Sainznak és Sergio Pereznek volt szüksége az első pole megkaparintásához, melyet mindketten ebben a szezonban értek el.

A Haas számára pedig Magnussennél két futammal több, 143 alkalom kellett ahhoz, hogy elérjék ezt az eredményt, a csapat 2016 óta szerepel a száguldó cirkuszban és ezelőtt az ötödik hely volt a legjobb időmérős eredményük. Az 1975-ös Brit Nagydíj óta a Haas az első amerikai gárda, aki pole-pozíciót szerez, legutóbb a Shadow csapat színeiben Tom Pryce volt képes erre. A nemzetek kapcsán pedig Dánia a 24. ország, amely feliratkozik az első rajtkockát szerzők listájára. 

A Formula-1 közösségi felületein slágertéma volt a tegnapi eredményeket követően, hogy a mezőny tulajdonképpen Haas-szendvicsbe került, hiszen Magnussen az első, Mick Schumacher pedig a huszadik helyen végzett az időmérőn. Ilyenre, hogy egy csapat keretbe foglalja a rajtrácsot a szombati napon, legutóbb a 2018-as Monacói Nagydíjon volt példa, amikor Daniel Ricciardo szerezte meg a pole-pozíciót, míg csapattársa, Max Verstappen az utolsó helyen végzett. A holland a harmadik szabadedzésen történt balesete miatt nem tudott mért kört teljesíteni.

Még Gasly is örül Magnussennek, pedig nem szabadna

A Sao Pauló-i esős időmérő két hőse volt Kevin Magnussen és Pierre Gasly – a francia a Q1-ben parádézott, ő volt az első slick abroncsra váltó versenyző, aki az eredménylistát is vezette. Végül a középső szakaszban kiesve csak 12. helyen zárta az időmérőt, így a bokszból nézhette végig dán riválisa szürreális pole-pozícióját.

„Ezt szeretem az F1-ben! Hihetetlen eredmény, de számunkra szörnyű, hiszen a Haas ellen küzdünk a bajnokságban, kérdezzék meg Franzot. Ennek ellenére is ámul az ember, hogy Kevet és a Haast látja az első pozícióban. Bárki megszerezhette volna, mégis azt kell mondanom, megérdemelte” – nyilatkozta a Haas sikerén fellelkesülve Gasly.

A két csapat közt valóban szoros az állás, a Haasnak 36, az AlphaTaurinak 35 konstruktőri pontja van, ráadásul hasonló a helyzet a két pilótával is: Magnussen 24, Gasly 23 pontot szerzett eddig a szezonban.

WTCR reggelire, F1-es sprint vacsorára: ez a szombati program

A bahreini WEC-futam már csak egy ráadás délutánra: íme a szombati motorsport-menetrend!

08:00 WTCR, 2. futam (tv: Eurosport 1, élő)

10:00 - 16:00 WRX, Szabadedzés, Superpole és előfutamok 

12:00 - 20:00 WEC, Bahreini 8 órás futam (tv: Eurosport 2, élő)

16:30 - 17:30 Formula-1, 2. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

20:30 Formula-1, Sprint (tv: M4 Sport, élő)

A teljes hétvégi program itt megtekinthető!

-00122047_001

fotó: dppi

 

Amikor beüt a csoda: így ünnepelte Magnussen pole-ját a Haas

Amikor már biztos volt, hogy senki sem javít, és eldőlt, hogy Kevin Magnussen megcsinálta a csodát: az öröm első pillanatai a mérföldkőhöz érő pilóta és csapata között. Magnussen értékelése itt, Günther Steiner csapatfőnök nyilatkozata pedig itt olvasható!

 

Bagnaia lett a világbajnok, de ő is volt-e a legjobb idén a MotoGP-ben?

Mindenkinél több győzelem, holtversenyben legtöbb pole-pozíció, példa nélküli fordítás a szezon második felében: afelől kétség sem lehet, hogy Francesco Bagnaia megérdemelten nyerte meg a világbajnokságot. Ugyanakkor az is igaz, hogy saját hibái révén került féltávig 91 pontos hátrányba, így felmerülhet a kérdés, hogy összességében ő volt-e idén a legjobb mezőnyben – ezt a kérdést is körüljártuk a Formula Motocast valenciai értékelőjében, a vonatkozó rész 30:37-től hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Danica Patrick: Sosem volt igazi lehetőségem a Formula-1-ben

Őszintén beszélt a múltban történtekről Danica Patrick, aki nemrégiben a Beyond the Grid podcast vendége volt. A 40 esztendős hölgyet a 2000-es évek elején az egyik legtehetségesebb fiatal pilótaként tartották számon, miután több alkalommal is kiválóan szerepelt az IndyCar sorozatban. A 2009-ben tartott Indy 500 során például a harmadik helyen intették le, a későbbiekben pedig a NASCAR Cup Seriesben is lehetőséghez jutott. Teljesítménye miatt egy időben többször is szóba került a sajtóban egy lehetséges F1-es szereplés, Patrick azonban most elárulta, valójában sosem jutott volna igazi lehetőséghez.

„Sosem volt reális lehetőségem az F1-ben, valójában még egy tesztlehetőségig sem jutottam el. Ezek a dolgok mindig is a csak a médiának szóltak. Mindenkinek csak a figyelemfelhívás miatt kellettem. Néhány alkalommal megjelentek olyan hírek, hogy tesztelhetek valamelyik csapatnál, de még egy telefonhívást sem kaptam senkitől” – mondta el a beszélgetés során.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Danica Patrick (@danicapatrick) által megosztott bejegyzés

A Mercedes eltávolítja egyik támogatójának logóit

Bár a napokban még úgy tűnt tovább folytatódhat a német márka és az világ egyik legnagyobb kriptotőzsdéjeként ismert FTX partneri megállapodása, Brazíliában helyi idő szerint pénteken reggel a csapat egyik szóvivője megerősítette, hogy eltávolítják a cég logóit az autóikról, valamint egyéb felületeikről. A héten derült ki, hogy az FTX több milliárd dolláros adósságot halmozott fel, továbbá állítólagos visszaélések miatt az amerikai Értékpapír és Tőzsdefelügyelet (SEC) is vizsgálatot indított ellenük. „Első lépésként felfüggesztettük a cégükkel kötött partnerségi megállapodásunkat. Ez azt jelenti, hogy ettől a hétvégétől kezdve nem jelennek meg többé a versenyautónkon és más felületeinken sem. Továbbra is szorosan figyelemmel kísérjük a helyzet alakulását” – idézte a Motorsport az istálló alkalmazottját.

Az F1 is elismerte: nem biztos, hogy lesz jövőre Kínai Nagydíj

Bő egy hónapja tették közzé a rekordot jelentő 24 fordulóból álló 2022-es Formula-1-es versenynaptárt, amelyben három év kényszerszünet után ismét feltűnt a Kínai Nagydíj is április közepi időponttal. Csakhogy a távol-keleti országban továbbra is időről időre komoly lezárásokat rendelnek el a koronavírus miatt, így kérdéses lehet, hogy meg tudják-e tartani jövőre a sanghaji futamot. Maga Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is elismerte nemrég, hogy benne van a pakliban, hogy 2023-ban sem lesz futam Kínában: „Bár a koronavírus-helyzet továbbra is problémát jelent Kínában, és nem tekinthető biztosnak, hogy 2023-ban versenyezni fogunk ott, de folyamatosan vizsgáljuk a helyzetet és tájékoztatunk mindenkit a fejleményekről” – mondta el a GrandPrix247.com portál által idézett Domenicali a Liberty Media harmadik negyedéves bevételi jelentése során.

Az F1-es mezőny egyetlen kínai pilótája, Guanyu Zhou ugyanakkor bizakodó annak kapcsán, hogy jövőre hazai közönség előtt szerepelhet: „Meglátjuk, milyen lesz a Covid-helyzet áprilisban. Még mindig jó esély van rá, hogy megtartsák. Vannak kérdőjelek azzal kapcsolatban, hogy áprilisban lesz-e vagy az év későbbi részében, meglátjuk majd” – fogalmazott az Alfa Romeo pilótája.

A RacingNews365.com értesülései szerint az is szerepel valóban a vészforgatókönyvek között, hogy ha áprilisban nem is tudják megrendezni a Kínai Nagydíjat, a szezon későbbi részére időzíthetik át. Ez nyilván egy másik futammal való időpontcserével valósulhatna meg a sűrű menetrend miatt. A szaklap szerint az biztosan nem lenne az F1-es vezetőség ínyére, ha négyhetes szünet keletkezne a sanghaji viadal esetleges kiesésével, s ha nem halasztásról és cseréről, hanem törlésről lenne szó, szóba kerülhet az is, hogy egy héttel előrébb hozzák az Azerbajdzsáni Nagydíjat, rövidítve a rést a fordulók között.

f1-kina-start-dppi

fotó: DPPI

WTCR: Azconáé a bahreini pole, Michelisz a 4.

A rendhagyó menetrendnek köszönhetően már helyi idő szerint péntek délben sor került a WTCR bahreini időmérőjére. A pole-pozíciót a bajnokságot is vezető Mikel Azcona zsebelte be a Hyundaijal, megelőzve az audis Nathanael Bethont és fő üldözőjét, a hondás Nestor Girolamit. A magyarok közül Michelisz Norbert szerepelt a legjobban: a 2019-es világkupagyőztes bejutott a Q3-ba, ahol két szektor után még óriási előnnyel vezetett, s végül a negyedik helyet kaparintotta meg – elképzelhető, hogy azért, mert a kelleténél többet vett vissza a büntetősúlyok számítását is szem előtt tartva.

A Q3-as mezőnyt amúgy a szabadkártyás harmadik Hyundai-pilóta, Nicky Catsburg tette teljessé, aki a második szakaszban egyetlen ezredmásodperccel ütötte ki onnan az így hatodik helyen záró Tassi Attilát. A Zengő Motorsport kapcsán jó hír, hogy az első szabadedzés kihagyása után már részt tudnak venni a hétvégén, s a Nagy Dániel és Boldizs Bence duó a 11. és 12. helyekre kvalifikált, azaz előbbi épp csak lecsúszott a fordított rajtrácsos pole-ról (amelyet Mehdi Bennani szerzett meg).

A Túraautó-világkupa első bahreini futama ma 17 órakor, a második verseny szombat reggel 8 órakor startol magyar idő szerint.

azcona-bahrein-pole-wtcr-dppi

fotó: DPPI

Ecclestone szerint Verstappen azt tehet, amit csak akar

Max Verstappen elképesztő dominanciával szerezte meg karrierje második világbajnoki címét idén, és semmi sem indokolja jelenleg, hogy ne szerezzen újabb címeket a jövőben Bernie Ecclestone szerint. „Azért van ott, hogy győzzön és megnyerje a világbajnokságot. Jelenleg pontosan ezt teszi, és semmi sem akadályozza meg abban, hogy azt tegye, amit akar. Hogy mennyi címet nyerhet még, csak attól függ, fejlődni tud-e a csapat. Minden srácnak, aki világbajnokságot nyer, a csapatára kell támaszkodnia, ha nincs meg ez a támogatás, akkor nem fog sikerülni nekik. Jelenleg minden rendben van, és nincs ok arra, hogy ne legyen még jobb” – mondta el a német RTL-nek adott interjúban a 92 éves üzletember.