„Álnéven” már az idei év végén beszáll a Formula-E-be a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/18279
Egyre valószínűbbnek tűnik az a pár hónapja felreppent értesülés, hogy a Mercedes hatodik szezonban történő csatlakozásának elöljárójaként a német márka fejlesztőcége, a HWA már az idén év végén kezdődő új évadban beszáll a Formula-E-be, ezzel 22-re növelve a mezőny létszámát.
A HWA aztán egy év múlva átadná a nevezési jogot és a csapatot a Mercedesnek, minden tudással együtt, amit egy év alatt felhalmoztak. Ezt az egyéves köztes időszakot biztosan nem önálló gyártóként, hanem ügyfélcsapatként teljesítenék, a Venturi által is használt ZF-erőforrásokat használva. A HWA mérnökei már a szezon kezdete óta szorosan együttműködnek a monacói csapattal és a gyártóval is, előkészítve ezzel a beszállást.
A versenyzői felállásukról talán még korai beszélni - pláne, hogy egyáltalán a részvételüket is majd csak a Berlin ePrix környékén jelenthetik be - de borítékolható, hogy Mercedes-kötődésű pilótákat fognak alkalmazni. Ilyenformán az is lehet, hogy "lenyúlják" Edoardo Mortarát és Maro Engelt a Venturitól, de felmerülhet még Pascal Wehrlein, Lucas Auer, Paul di Resta, és tulajdonképpen mindenki a Mercedes idei év végén megszűnő DTM-csapatából.
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj rendszerét
https://formula.hu/parc-ferme/37661
Hackertámadás érte az F1-es Belga Nagydíj kapcsolattartó email-címét. A csalók a feltört email-címről olyan levelet küldtek a rajongóknak, amelyben egy másik oldalt ajánlottak, ahol egy 50 eurós ajándékkupont ajánlottak.
Aki rákattintott a linkre, attól érzékeny információkat, többek között banki adatokat kértek.
Az F1-es pálya illetékesei pár óra elteltével tudtak erre reagálni, és emailben értesítették a szurkolókat, hogy ne kattintsanak a korábbi levélben szereplő linkre, mert az egy adathalász kísérlet volt.
forrás: Bleeping Computer
Verstappen lemaradt Hamilton rekordjáról
https://formula.hu/parc-ferme/37659
Ritkán fordult elő az elmúlt években, hogy egy futamot követően ne számoltunk volna be arról, hogy épp milyen rekordot döntött meg Max Verstappen az adott versenyhétvége során, ám melbourne-i kiesésével egy rekordról ezúttal lecsúszott a holland versenyző.
Verstappen zsinórban 43 futamon ért célba pontszerző helyen az Ausztrál Nagydíjat megelőzően, Lewis Hamilton viszont 2018 Silverstone és 2020 Szahír között 48 alkalommal zárt pontszerzőként.
Verstappen azonban nem panaszkodhat, a két kiesése között szerzett 35 futamgyőzelmet, 39 alkalommal dobogón végzett, szerzett 989 pontot, 15-ször pedig leggyorsabb kört autózott. A 43 verseny során szerzett még két világbajnoki címet, átlagosan 23 pontot zsebelt be versenyenként, az átlagos helyezése pedig 1,6 volt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Újabb F1-es szerepet kapott Günther Steiner
https://formula.hu/parc-ferme/37660
A kommentátori szerepkör után ezúttal a májusi Miami Nagydíj nagykövetének kérték fel a Haastól 2023 végén távozó korábbi F1-es csapatfőnököt, Günther Steinert. A szakember úgy fogalmazott, hogy ez a futam az egyik kedvence az egész naptárban, és azon fog dolgozni, hogy tovább növekedhessen a sportág népszerűsége az Egyesült Államokban és Miamiban.
A felkérésben minden bizonnyal komoly szerepet játszik, hogy Steiner hatalmas népszerűségnek örvend a Drive to Survive Netflix-sorozat miatt, különösen Amerikában.
Új F1-es bázist hoz létre Nagy-Britanniában a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/37658
2026-ban hivatalosan is visszatér az F1-be a Honda, amely az Aston Martinnal lép szövetségre azok után, hogy 2021 végén hivatalosan kiszállt a sportágból a Red Bull mellől, de a valóságban ugyanúgy a japánok felügyelik még az energiaitalosok motorprogramját.
A Honda bejelentése szerint Silverstone-hoz közel hoznak létre egy brit központot az F1-es részlegüknek, ezzel is erősítve az Aston Martinnal való minél szorosabb és gördülékenyebb együttműködésüket. Mint írták, a HRC UK létrehozásával egy időben, most tavasszal elkezdik toborozni az embereket is ebbe a központba.
Ricciardo többet kap Tsunodától eddig, mint tavaly De Vries
https://formula.hu/parc-ferme/37657
A Racingnews365.com szedte össze, hogy Yuki Tsunodához képest milyen hátrányban van eddig idén Daniel Ricciardo: a rutinos ausztrál Bahreinben másfél, Dzsiddában bő négy és fél, Melbourne-ben pedig több mint hét tizedmásodpercet kapott a japántól az időmérőn. Az átlagos lemaradása 0,446 ezredmásodperc.
Tavaly a szezon közben kihajított, újonc Nyck de Vries az első három időmérőn átlagosan 0,421 ezredmásodperccel volt lassabb Tsunodánál, és nála fordított volt a trend, az első kvalifikáción kapott bő hét tizedet, majd közelíteni tudott.
Ugyan Ricciardo előnye lehetne a versenytempó, de egyelőre háromból háromszor kikapott ott is Tsunodától, csak Bahreinben a csapat megkérdőjelezhető utasítása miatt a japán előtt ért végül célba.
A pletykák szerint Ricciardónak két futama van arra, hogy jelentősen összeszedje magát, különben érkezik a helyére Liam Lawson, az ausztrál pályafutása pedig véget ér – ezúttal végleg.
Wolff szerint Hamilton egyelőre nem foglalkozik a Ferrarival
https://formula.hu/parc-ferme/37656
Lehangoló idénykezdetet produkál egyelőre a Mercedes az F1-ben: az eddig látottak alapján nagyjából a negyedik erőt képviselik a McLaren és az Aston Martin környékén. Lewis Hamilton pedig még csapattársától, George Russelltől is elmaradt eddig a nagydíjakon, nem véletlenül titulálta karrierje legrosszabb szezonkezdetének az ideit az Ausztrál Nagydíj után. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke viszont állítja: a pilóták jól kezelik a helyzetet, és szerinte Hamilton sem foglalkozik azzal, hogy jövő évi csapata, a Ferrari eközben egyértelműen a Red Bull fő üldözője és Melbourne-ben ráadásul kettős győzelmet is arattak.
„Úgy gondolom, a versenyzők szuperek ebben a felállásban, hiszen Lewis olyan jó, amennyire csak lehet. Nyilvánvalóan olyan helyzetben van, hogy egyfelől rendkívül frusztráló azt látni, hogy nekünk nem jön össze. Másfelől viszont ha áttekintünk a kerítés fölött, elég jó dolgok történnek a túloldalon. De ma nem ez az fő prioritás számára” – jelentette ki Wolff, majd hozzátette: „George pedig egyszerűen egy harcos, beleássa magát, és tudja, hogy ez a helye. Szóval ezt nekünk kell megoldanunk.”
A korábbi versenyző szerint Alonso a Red Bullhoz igazolhat
https://formula.hu/parc-ferme/37655
A Red Bull háza táján uralkodó bizonytalanságok miatt pilótakérdés is felmerült a bikások kapcsán, egyes híresztelések szerint ugyanis nem elképzelhetetlen Max Verstappen távozása a csapattól. Amennyiben Verstappen a Mercedes mellett dönt, Ralf Schumacher, korábbi F1-es versenyző szerint Fernando Alonso megfelelő választás lehet az osztrákok számára.
„Úgy tűnik, a háttérben komoly szándék van arra, hogy Alonso jövőre Red Bullt vezesse, ami azt jelentené, hogy Verstappen esetleges távozását követően is lenne egy erős versenyzőjük. Ezek egyelőre pletykák, de a híreszteléseknek komoly alapja van” – mondta Ralf Schumacher a német Sky-nak.
„Amennyiben a Red Bull ezt követően is győztes autót tud építeni, természetesen Alonso a váltás mellett lesz. Láthattuk, hogy ezen a hétvégén is mennyire gyors volt, illetve miként akadályozta meg George Russell előzési kísérleteit.”
„Tudja mit akar, illene a Red Bull közegébe” – tette hozzá Ralf.
„Alonso tudta, mit csinál”
https://formula.hu/parc-ferme/37654
A Formula-1-es Ausztrál Nagydíj egyik legmegosztóbb momentuma a verseny legvégén történt, amikor a Fernando Alonsót üldöző George Russell balesetet szenvedett és összetörte a Mercedesét. A felügyelők utólag arra jutottak, hogy Alonso a szokottnál jóval korábban fékezett és szokatlanul, kiszámíthatatlanul vezetett – többször is le-, illetve felváltott még a kanyar előtt –, amiért a spanyolt 20 másodperces időbüntetéssel sújtották. Ezzel az Aston Martin versenyzője nem értett egyet, szerinte a „versenyzés művészetébe” nyúltak bele ezzel a felügyelők, és úgy véli, a kanyarbejárati tempó feláldozása a kigyorsítás oltárán mindig is bevett taktika volt a csaták során.
A Sky Deutschland szakértőjeként tevékenykedő korábbi F1-es pilóta, Timo Glock elmagyarázta, hogy szerinte mi járt Alonso fejében: „Alonso nagyon korán fékez, és ezzel lehetővé teszi, hogy Russell felzárkózzon rá. Alonso ötlete az volt, hogy ez felkészületlenül érje Russellt, lelassítsa, majd hamar kigyorsítson, hogy ezzel különbséget alakítson ki. Olyan extrém volt ez, hogy Russell egyáltalán nem számított rá. Túl közel került hozzá, és ezzel leszorítóerőt veszített. Alonso kiteszi a könyökét és kihasználja a szürke zónákat, hogy előnyhöz jusson. Már tudja, mit csinál a tapasztalatának köszönhetően.”
Toto Wolff kihagyja az F1-es Japán Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/37653
A PA hírügynökség beszámolója szerint nem lesz jelen a jövő hétvégi suzukai forduló során a Mercedes Formula-1-es csapatvezetője, Toto Wolff. Ugyanakkor a hiányzásának nincs köze az istálló kettős kieséssel záruló ausztrál hétvégéjéhez és ahhoz sem, hogy Wolff a futam után úgy fogalmazott, hogy „jogos” megkérdőjelezni a vezető posztját a kudarcok után. A PA értesülései szerint az F1-es Japán Nagydíj kihagyásáról szóló döntést már a szezonrajt előtt meghozta a Mercedes főnöke.
Érdekesség, hogy Wolff tavaly sem utazott el Japánba: akkor egy térdműtétből épült fel éppen az 52 éves csapatfőnök. Akkor Jerome d’Ambrosio látta el a csapatvezetői teendőket a pályán – most nagy kérdés, hogy ismét így lesz-e, hiszen a hírek szerint rá lecsapott a Ferrari.
Hazai pilótát ültetnek Ricciardo helyére az F1-es Japán Nagydíj első edzésén
https://formula.hu/parc-ferme/37652
A Formula-1 szabályai előírják, hogy minden csapatnak legalább két alkalommal egy újonc pilótát kell az egyik autójába ültetnie a versenyhétvégék első pénteki szabadedzésén a szezon során. A Visa Cash App RB már viszonylag hamar, a soron következő Japán Nagydíjon él a lehetőséggel, ugyanis Daniel Ricciardo helyére Ayumu Iwasa ülhet majd a suzukai első gyakorláson – árulta el Helmut Marko a SpeedWeek lapban vezetett rovatában. A helyszínválasztás nem véletlen, hiszen így Iwasa hazai közönség előtt ejtheti meg F1-es nagydíjhétvégés debütálását – az ifjú japán „csak” a szezon végi Abu Dhabi-teszten szerepelt a faenzai csapattal –, ráadásul ezzel Yuki Tsunodával két japán alkotja majd az első egyórás tréningen a Visa RB párosát.
Iwasa jelenleg a Super Formulában szerepel, miután két idényt lehúzott a Formula-2-ben, ahol öt futamgyőzelemig jutott. Érdekesség, hogy a mostani hír azok után érkezett, hogy sajtóértesülések szerint Ricciardo kétversenyes ultimátumot adott a Red Bull vezetőségétől – márpedig mínusz egy szabadedzéssel még nehezebb dolga lesz az ausztrálnak, ha javítani akar a teljesítményén.
Fotó, videó: bemutatta új WEC-hypercarját a Peugeot
https://formula.hu/parc-ferme/37651
A 9x8 újítása az, hogy hátsó szárny van rajta: eldobták az eddig használt extrém koncepciót és egy hagyományosabb megoldást választottak. Mit szóltok hozzá?
Ready to ‘wing’ it in Imola Presenting our new Lion for the @FIAWEC season pic.twitter.com/Kwfn00aVxc
— Stoffel Vandoorne (@svandoorne) March 25, 2024
„Ha van jobb ötlet arra, hogy ki segíthetne, örömmel meghallgatom” – Wolff
https://formula.hu/parc-ferme/37650
A melbourne-i dupla kiesés után már több kérdés is felmerült Toto Wolff felelősségével kapcsolatban: a Mercedes sorozatban harmadik szezonjában teljesít gyengén, nem találja meg a kiutat, ugyanazokkal a problémákkal küzd több autóverzió esetén is, elvesztette Lewis Hamiltont, és nagyon nem jó irányba halad az istálló.
Erre tett rá a mostani nullázás, amelyben Hamilton motorhibájának is szerepe volt, így a csapatot egyharmad részben birtokló, egyben azt vezető Wolff is kapott kérdést a saját felelősségével kapcsolatban:
„Résztulajdonosként biztosnak kell lennem abban, hogy pozitív és kreatív dolgot tudok hozzátenni, szóval én lennék az első, aki azt mondja, hogy ha valakinek van jobb ötlete, akkor szóljon, mert az a érdekem, hogy a lehető leghamarabb forduljanak jóra a csapat dolgai” – idézi Wolff szavait az Autosport.
„De fizikai problémánk van, nem filozófiai, vagy szervezeti, mert nem vettünk be dilibogyót 2021 óta. Csak nem értjük az autónk működését, míg a múltban mindig értettük” – tette hozzá.
Wolff azt is elmondta, hogy nem érzi úgy, hogy vezetőváltáson kellene gondolkodnia, ami pedig az ő szerepét illeti, az nem olyan egyszerű a résztulajdonosi mivolta miatt: mint mondta, nem mondhatja azt, hogy oké ennyi volt, mert továbbra is érdekelt az üzletben, nem ugorhat ki belőle, jelenleg nincs választása.
„De ha van ötlet arra, hogy ki tudná jobbra fordítani a dolgokat, azt örömmel meghallgatom” – mondta.
fotó: Ollé Iván
Fotó: alakul a Hungaroring!
https://formula.hu/parc-ferme/37649
Épül az új, szebb és tágasabb paddock a Hungaroringen, amely természetesen még közel sincs kész, de a munka folyamatosan zajlik az elmúlt hónapok során Íme egy friss légifelvétel a helyszínről:
Horner utalást tett arra, hogy érdekli őket Sainz
https://formula.hu/parc-ferme/37647
Hosszú ideje a pilótapiac egyik legérdekesebb kérdése, hogy lecseréli-e a Red Bull Sergio Perezt, és ha igen, akkor ki ülhet a mexikói versenyző helyére. Bár Daniel Ricciardo visszahozását követően ő tűnhetett az első számú esélyesnek, a rutinos ausztrál versenyző teljesítménye legalábbis megkérdőjelezi azt, hogy tényleg ő kaphat-e lehetőséget az energiaitalosok „nagyobbik” csapatánál Max Verstappen mellett.
Amikor erről kérdezték, Christian Horner csapatfőnök kitérő választ adott: „Még nagyon korai szakasza ez az évnek ahhoz, hogy egyáltalán gondolkodjunk rajta” – mondta Horner, míg annak kapcsán, hogy szüksége lehet-e segítségre Ricciardónak, így felelt: „Ő már nagyfiú, össze fogja szedni magát. De néha F1-es versenyzőként kicsit magányos tudsz lenni, szóval egy kis bátorítás sosem árthat.”
Ricciardo csapattársa, Yuki Tsunoda szombati remeklése után úgy nyilatkozott, hogy bízik benne, hogy a Red Bullnál számolnak vele 2025-re, s bár Horner nem zárta ki a fiatal japánt a jelöltek közül, egyértelmű utalást tett arra, hogy Carlos Sainz is érdekelheti őket: „Yuki egy nagyon gyors versenyző, ezt tudjuk. De úgy gondolom, hogy a Red Bull Racing színeiben a lehető legjobb párost akarjuk indítani, így néha a saját embereinken túlra is kell tekinteni. Ma egy nagyon gyors, munkanélküli versenyző nyert, s a piac meglehetősen képlékeny.”
IndyCar: Palou nyerte a félmillió dolláros futamot
https://formula.hu/parc-ferme/37648
Bajnokságon kívüli pénzdíjas futamot rendezett az IndyCar, méghozzá új helyszínen, a kaliforniai Thermal Club versenypályáján. A rendhagyó lebonyolítású verseny döntőjére a csoportbontásban rendezett időmérők és előfutamok után összesen 12 versenyző kvalifikált, s közülük talán nem is annyira meglepő módon a kétszeres bajnok spanyol Alex Palou bizonyult a legjobbnak.
A győzelem a kiírás értelmében Palounak, valamint a neki az exkluzív Thermal Club tagjai közül kisorsolt alkalmi „partnernek” fél-félmillió dollárt hozott a konyhára, míg a spanyol mögött a kiemelt pénzdíjjal járó 2-5. helyeken McLaughlin, Rosenqvist, Herta és Armstrong végeztek.
Az első előfutamon egy rajtbaleset borzolta a kedélyeket, s az ebbe vétlen résztvevőként belekeveredő Romain Grosjean – aki egy sportbíróval is összetűzésbe keveredett, miközben a bokszba sétált vissza – ezt követően meglehetősen indulatosan azt a kérdést tette fel, hogy „ki fogja megfizetni a károkat?”
"Who's going to pay for the damage?"
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) March 24, 2024
Romain Grosjean was not happy after being taken out Lap 1, Turn 1 of the heat race for the $1 Million Challenge at Thermal Club.#INDYCAR | NBC and Peacock pic.twitter.com/sT47yoV3GY
Tsunodáé az „alsóház” eddigi legjobb eredménye
https://formula.hu/parc-ferme/37646
Az F1-es mezőny öt kisebb csapatának eddigi legjobb eredményét jegyezte Yuki Tsunoda, aki Melbourne-ben a hetedik helyen ért célba, ezzel hat pontot szerzett az Ausztrál Nagydíjon. A japán versenyző ezzel több ponttal rendelkezik, mint a mezőny második felének másik kilenc versenyzője összeadva, a tabellán pedig Lewis Hamiltontól kettő, Lance Strolltól pedig három pont csupán a lemaradása.
Aligha meglepő, hogy a VCARB versenyzője roppant elégedetten értékelte a történteket: „Végre egy top tízes helyezés, a csapat mindenképpen megérdemli, és nagyon boldog vagyok! Nagyon kiegyensúlyozottak voltunk egész hétvégén, és az autó rögtön jól érezte magát, így már csak össze kellett raknunk mindent, és tiszta versenyt kellett futnunk, hogy pontokat szerezzünk ebben a szoros középmezőnyben, és ezt ma sikerült is elérnünk.”
„Tiszta versenyt futni könnyűnek hangzik, de az elmúlt két nagydíj frusztráló volt számunkra, így a mai 8. helyezés egy eredményes átszervezés után mindenképpen megérdemelt volt” – nyilatkozta Tsunoda, aki így roppant pozitív hangulatban készülhet hazai versenyére, a szezon első szakaszára átkerült Japán Nagydíjra: „Ezzel az eredménnyel a hátam mögött legalább némi reményt tudok adni a japán szurkolóknak. A hazai nagydíjamon még nem szereztem pontot, de az autó jónak tűnik néz ki, úgyhogy idén is megpróbáljuk” – mondta a VCARB pilótája, aki azzal kapcsolatban örömét fejezte ki, hogy George Russell nem sérült meg a verseny végi balesetben.
Képtelen rontott kerékcsere nélkül teljesíteni egy futamot a Sauber
https://formula.hu/parc-ferme/37645
Bár már három futamot teljesítettek az F1-es szezonból, a Saubernek továbbra sem sikerült egy teljes versenyt végigcsinálni elrontott kerékcserék nélkül. Miután az első két nagydíjon Bottas és Zhou is komoly problémákkal szembesült egyszer-egyszer, ezúttal mindkettejük versenyét tönkretette egy probléma annak ellenére, hogy a csapat azt helyezte kilátásba, hogy Ausztráliára javítani fognak a helyezeten.
A csapatképviselő szerepét betöltő Alessandro Alunni Bravi a verseny után a kamerák előtt kért elnézést versenyzőitől: „Először is bocsánatot kell kérnünk a pilótáktól, különösen Valtteritől, aki a verseny első részében megmutatta, hogy képes felvenni a versenyt az első tíz tagjaival, és jó rajtjának, valamint erős tempójának köszönhetően egyértelműen a pontszerzésért küzdött. Ahogy a verseny előtt is elmondtuk, intézkedéseinkkel javítani próbáltunk a bokszkiállásokkal kapcsolatos gondokon, de mint láttuk, ez nem oldotta meg teljesen a problémát.”
Bottas maga elfogadhatatlannak nevezte a verseny után az ilyen problémákat, Alunni Bravi pedig a maga részéről röviden beszélt a finn pilóta futamának érdemi részét lezáró esetről: „Ami Valtterivel történt, az egy kicsit más probléma, mint ami Bahreinben vagy Szaúd-Arábiában történt, de összefügg vele, és nagyon nagy árat fizettünk érte” – mondta az olasz szakember, és minden bizonnyal elsősorban nem az 5000 eurós pénzbírság megfizetését értette ez alatt, amit a Sauber azért kapott, mert egy kerékanya esett a bokszutca gyors sávjába.
Súlyos baleset, félbeszakadt a szezonnyitó rali – nézők is érintettek
https://formula.hu/parc-ferme/37644
Súlyos baleset miatt félbeszakították a szezonnyitó raliversenyt, az ORB2, ORB3 és a Historic mezőnyével zajló Esztergom-Nyerges Ralit. Információink szerint nézők közé csapódott egy autó, a helyszínre mentőt küldtek. Az Arrabona Rally Club közlése szerint Lábatlannál történt a baleset, melyben több néző is érintett. A következményekről terjednek bizonyos információk, de egyelőre nincs hivatalos megerősítés.
FRISSÍTVE: Négy ember vesztette életét a tragédiában.
Videó: Így kiáltozott kétségbeesetten piros zászlóért Russell a balesete után
https://formula.hu/parc-ferme/37643
George Russell látványos balesetével ért véget az F1-es Ausztrál Nagydíj, amelyben mint utólag kiderült, az előtte haladó Fernando Alonso is részt vállalt, amiért meg is büntették utólag a spanyolt. A fedélzeti kamerás felvételekből még ijesztőbb a Mercedes ütközése és félig oldalra borulása, az pedig pláne, ahogy a pálya közepén az autóban ülő Russell kétségbeesetten piros zászlós megszakításért kiált többször is egymás után: „Piros zászló, piros zászló, piros zászló, a pálya középen vagyok! Piros zászló, piros zászló! Piros, piros, piros, piros, piros! A pálya közepén vagyok, pirosat! Rohadt életbe!” – hallatszik a videón.
Onboard with Geroge Russell crash #AustralianGPpic.twitter.com/zBl6dVBfCA
— F1_MercHub (@F1MercHub) March 24, 2024
Norris megdöntött egy kétes F1-es rekordot az Ausztrál Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/37642
Lando Norris harmadikként zárt Melbourne-ben, ezzel karrierje 14. dobogós helyezését szerezte a F1-ben. Ezzel pedig immár magáénak mondhat egy rekordot, amelyet aligha szeretne, ugyanis a McLaren versenyzője rendelkezik a legtöbb pódiummal az F1 története során azok közül, akik soha nem nyertek futamot. Az eddigi csúcsot Nick Heidfeld tartotta, aki 13 dobogót számlált úgy, hogy soha nem győzött, megelőzve Stefan Johanssont (12), Chris Amont (11) és Romain Grosjeant (10). Persze ha Norris valamikor futamgyőzelmet arat, ez a rekord egyből visszaszáll Heidfeldre – és alighanem a brit szívesen elveszítené ezt a csúcsot.