Itt járt Vettel Raikkönen esküvője idején
https://formula.hu/parc-ferme/10861
Míg Kimi Raikkönen Olaszországban összeházasodott gyermeke édesanyjával, Minttu Virtanennel, addig Sebastian Vettel egészen más elfoglaltságot talált a hétvégére. A négyszeres világbajnok a frauenfeldi motokrossz versenyen vett részt – szigorúan nézőként, így interjút sem adott.
Beszélgetett azonban Pit Beirerrel, a KTM motorsport-igazgatójával, aki elmondta, Vettel nagyon lelkes volt a hétvége során. „Egyszerűen csak nézőként van itt, ő egy igazán nagy motokrossz-rajongó. Amikor az első kanyarnál belül álltunk, csodálkozva kérdezte: ’szabad nekünk itt lennünk?’ A Formula-1-ben elképzelhetetlen lenne, hogy ilyen közel álljunk az akciókhoz.”
Elárverezik Hamilton F1-es Magyar Nagydíjat nyerő Mercedesét
https://formula.hu/parc-ferme/36642
Elárverezik Lewis Hamilton 2013-as W04-04-es F1-es autóját: a brit pilóta ezzel a (négyes számú karosszériába épített) Mercedesszel nyerte első futamát a csapatnál, méghozzá a 2013-as Magyar Nagydíjat.
Az autóra az RM Sotheby árverésén lehet majd licitálni, és 10-15 millió dollárt várnak érte – az árverésre pedig érdekes módon a Las Vegas-i Nagydíj szombati napján kerül majd sor.
fotó: dppi
Változtat az F1-es tesztszabályon az FIA
https://formula.hu/parc-ferme/36641
Változnak az eddig érvényben lévő F1-es tesztszabályok: az eddigi 200 helyett 400 kilométernyi filmezést engedélyez a csapatok számára az FIA.
Az utóbbi években egyértelművé vált, hogy az ilyen, úgynevezett promóciós eseményeket, filmnapokat a csapatok arra használták, hogy leginkább az előszezoni teszteket megelőzően már előzetes adatokat gyűjtsenek az autóikról, és a filmezés, a marketingtevékenység inkább csak álcaként szolgált.
Az FIA az eddigi 200 kilométert így most 400-ra emeli fel, vagyis több lehetőséget ad a csapatoknak erre a tevékenységre, viszont két külön napra bontja ezt: naponta csak 200 kilométert tehetnek meg a csapatok, így legalább két napot kell rászánni a programra.
fotó: dppi
Marko: Lawson legkésőbb 2025-ben F1-es autóban lesz
https://formula.hu/parc-ferme/36640
Liam Lawson kapcsán sincs igazi egyetértés a Red Bull főbb szócsövei között: elhangzott már az, hogy 2025-re F1-es ülést ígértek neki azok után, hogy a 2024-es felállásból kihagyták, aztán jött a válasz erre házon belülről, hogy „semmire nincs garancia az F1-ben”, a Katari Nagydíj kezdetén pedig dr. Helmut Marko ismét az előbbi vonalat pendítette meg.
„Tartalékpilótaként nagy feladata lesz jövőre, de legkésőbb 2025-re amúgy is F1-es autóban lesz. Lawsonban egyértelműen megvan a potenciál ahhoz, hogy futamgyőztes legyen, eddig minden feladatát megoldotta a legnehezebb helyzetekben” – mondta Marko a Kleine Zeitungnak.
Hogyan lehet már a sprinten világbajnok Verstappen az F1-es Katari Nagydíjon?
https://formula.hu/parc-ferme/36636
Következik az első meccslabda Max Verstappen számára a hétvégén, sőt jó esély van rá, hogy a Formula-1 történetében először a sprintversenyen avassanak világbajnokot. A holland pilóta jelenleg 177 ponttal vezet Sergio Perez előtt, s mivel a szombati rövid futam után még 172 egység lesz gyűjthető, ennyit kell megőriznie az előnyéből a mexikóival szemben (a pontazonosság a rengeteg győzelem okán mindenképp neki kedvezne).
Magyarán ha legfeljebb öt ponttal szerez kevesebbet, mint Perez, akkor Verstappen már szombaton háromszoros világbajnok lesz. Ez azt is jelenti, hogy ha a 26 éves pilóta az első hatban végez, akkor csapattársa csinálhat bármit, nem tudja elodázni a címvédést – de persze vannak más permutációk is.
Tehát Verstappen már a katari sprinten világbajnok, ha:
- az első hatban végez,
- hetedik, és Perez nem nyer
- nyolcadik, és Perez legfeljebb harmadik
- kilencedik vagy rosszabb, és Perez nincs dobogón.
Helyszíni fotók: Így fest a megújult katari F1-es paddock
https://formula.hu/parc-ferme/36639
Nagyszabású felújításon ment keresztül a Lusail International Circuit versenypálya, amely a hétvégén 2021 után másodszor látja vendégül a Formula-1 mezőnyét. Kollégánk, Mészáros Sándor természetesen már a helyszínen van, ahol egyébként az előrejelzéseknek megfelelően óriási hőség tombol, s ahol így az elsők között vehette szemügyre a megújult paddockot:
Két F1-es szabadedzésen is autóba ülteti a Ferrari F2-es tehetségét a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/36638
A Haas bejelentette, hogy a Mexikóvárosi és az Abu Dhabi Nagydíjak első szabadedzésén Oliver Bearman fogja vezetni az egyik autójukat a Formula-1-ben. Ezzel az amerikai istálló eleget tesz a szabályokban foglalt kötelezettségének, miszerint a csapatoknak a szezon során két FP1-en egy újoncot kell az autójukba ültetniük. Bearman a Ferrari-akadémia egyik üdvöskéje, és nem ő az első, aki ebben a minőségében a Haasnál ejtheti meg az F1-es debütálását nagydíjhétvégén: korábban Charles Leclerc és Mick Schumacher is vezethette Günther Steinerék versenygépét.
Bearman 2021-ben egyszerre lett bajnok a német és az olasz Formula-4-es sorozatban, tavaly harmadikként zárt összetettben a Formula-3-ban, idén pedig újoncként már négy győzelemnél jár és a tabella hatodik helyét foglalja el az F1 közvetlen előszobájának számító Formula-2-ben a Prema színeit erősítő 18 éves brit pilóta.
fotó: DPPI
Leigazolta az F3-as bajnokot a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/36637
Gabriel Bortoleto újoncként, roppant stabil teljesítményt nyújtva nyerte meg idén az FIA Formula-3-as bajnokságát. A teljesítménye pedig a jelek szerint az F1-es csapatok számára sem maradt észrevétlen, a McLaren ugyanis ma bejelentette, hogy leszerződtették pilótanevelő és -fejlesztő programjukba a 18 éves brazilt. Bortoletót a wokingiak programjának vezetője, a korábban az F1-et is megjárt és Le Mans-ban győzni tudó Emanuele Pirro veszi pártfogásába. A fiatal versenyző ezzel az IndyCar-pilóta Pato O’Wardhoz, a nemrég tartalékosnak szerződtetett Ryo Hirakawához és a még csupán 16 éves Ugo Ugochukwuhoz csatlakozik.
A McLaren közleménye még hozzáteszi, hogy ezzel egyidőben opciós szerződést kötöttek az olasz Formula-4-ben szereplő Brando Badoerrel, aki a korábbi F1-es Luca Badoer fia. Az ő fejlődését és teljesítményét figyelni fogják jövőre, s ha megfelelőnek találják, akkor teljes szerződést is köthetnek vele utána.
„Itt az esély egy újabb Vettelre” – Jordan Lawsonra cserélné Perezt
https://formula.hu/parc-ferme/36635
Meggyőző teljesítményt tett le eddig az asztalra beugró újoncként a Daniel Ricciardót még a hétvégi F1-es Katari Nagydíjon is helyettesítő Liam Lawson, aki szingapúri kilencedik helyével konkrétan az AlphaTauri legjobb 2023-as eredményét jegyezte. Ennek ellenére a faenzai istállónál jövőre is marad Ricciardo Yuki Tsunoda csapattársa, Lawson pedig az ausztrál visszatérése után újra tartalékosi szerepkört fog betölteni. A korábbi F1-es csapatfőnök Eddie Jordan szerint ugyanakkor a Red Bullnak nem szabad (sokáig) parkolópályán tartani az új-zélandit: ő egyenesen rá cserélné le Sergio Perezt az anyacsapatnál, ha a mexikói teljesítménye nem javul.
„Úgy gondolom, vagy jövőre, vagy az azt követő szezonban a Red Bullnál kell kikötnie” – vélekedett Jordan a Formula for Success podcast adásában. „Ültessék Lawsont az autóba. Ragadják meg a lehetőséget, mert itt az esély arra, hogy egy újabb Vettelt csináljanak. Nehéz látni, Daniel hogyan lehetne erre képes… Ugyanakkor ne veszítsék el Lawsont, szerintem nagyon jó. Lawson megérdemel egy esélyt a Formula-1-ben, csak egy versenyzővel nyerheted meg a világbajnokságot. És véleményem szerint ha lecserélik Checo Perezt, akkor valaki olyanra cserélném, aki teljesen új és fényes jövő áll előtte. Lawson ugyanabból az utánpótlásnevelő csapatból jön, nem igaz? Ahonnan Sebastian is érkezett, és szerintem megvan benne a képesség, szóval jövőre vagy utána a Red Bullhoz kellene kerülnie.”
Hamilton szerint „pályafutása legnagyobb győzelme” lesz, ha újra nyer az F1-ben a Mercedesszel
https://formula.hu/parc-ferme/36633
A 2022-es szabályváltozások óta a Mercedes nemigen találja a győztes formáját: a tavalyi interlagosi futamot leszámítva egyszer sem nyert az előtte hét-nyolc éven át szinte verhetetlen alakulat, amely jelenleg a konstruktőri második helyen áll, de arra is fenyegetést jelenthet a Ferrari. A jövő évi W14-eshez persze nagy reményeket fűz a csapat, és ebbe beletartozik Lewis Hamilton is, aki hiszi, hogy újra nyerhet a Formula-1-ben – ha pedig ez összejön, az karrierje legnagyobb diadala lesz a hét vb-címe ellenére is:
„Ha nem érzed az egyensúlyt az autóban, kockázatot is kevésbé vagy hajlamos vállalni. Remélem, az idén eddig gyűjtött adatok hatással lesznek az új autóra. Ebben bízik az egész Mercedes csapat az összes gyárban. Mindnyájunknak hinnünk kell a céljainkban, és sosem szabad feladnunk. Vissza fogunk térni a győztes útra. Meg tudjuk csinálni. El fog jönni, amikor megtesszük a következő lépést a dobogó felső fokára. És valószínűleg az lesz pályafutásom legnagyobb győzelme” – fogalmazott a Blicknek adott interjúban.
fotó: DPPI
Jogi eljárást indít az Andretti ellen Grosjean
https://formula.hu/parc-ferme/36634
Romain Grosjean 2022-ben csatlakozott az Andretti Autosporthoz az IndyCarban, ahol az első idénye küszködősre sikerült, az idei szezont viszont remek tempóval és dobogós helyezésekkel kezdte. Amelyet azonban felváltottak az autótörések, aztán a mezőnybe is beleszürkült a francia. Emiatt egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a francia nem folytathatja Andrettiéknél, akik eközben sorra tettek versenyzői bejelentéseket például Marcus Ericsson leigazolásával és Kyle Kirkwood hosszabbításával. Grosjean jövője kapcsán azonban nagy volt a csend, legalábbis hivatalos szinten, hiszen a megnyilvánulások árulkodók voltak és a távozása irányába mutattak – most viszont megtört ez a csend, ugyanis az ex-F1-es pilóta a Twitteren tett közzé egy közleményt, amelyben arról ír, hogy jogi eljárást indít az alakulat ellen:
„Élveztem a munkát az Andretti Autosport IndyCar-csapatával, és büszke vagyok a két szezon során elért sikereinkre. Hálás vagyok az amerikai formulaautózás legmagasabb szintjén szövődött barátságoknak. Arra számítottam, a következő években is az Andretti kedves embereivel versenyezhetek. Csalódott vagyok, hogy ez nem jöhet össze, és a legjobbakat kívánom az Andretti tagjainak. Más lehetőségeket keresek, hogy folytathassam az IndyCar-karrieremet. Választottbírósági eljárást indítottam Indianában az Andretti Autosport ellen a jogaim védelme érdekében. John Maley és Mark Owens fognak képviselni engem” – írta Grosjean. Az említett két ügyvéd egyébként Alex Palou tavalyi eseténél is tevékenykedett.
Grosjean útja a sajtóhírek szerint a Dale Coyne irányába vezethet, amely csapatnál 2021-ben debütált az IndyCarban.
Szingapúr miatt bizakodó a „nem a legkedvezőbb” Katar előtt a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/36632
A Ferrari az egész szezonban küzdött a kiszámíthatatlanul viselkedő F1-23-assal, amelynek egyik fő gyengesége a gumikopás volt. Az utóbbi hetekben azonban mintha előreléptek volna ezen a téren, ami már a Mercedesnek is szemet szúrt, amelyhez egyre közelebb kerül a Scuderia a konstruktőri vb-tabella második-harmadik helyén. A most hétvégén következő, a 2021-es futam óta újraaszfaltozott katari helyszín elvileg szintén nagy megterhelést ró az abroncsokra – nem véletlenül a C1–C2–C3 kombinációt viszi a Pirelli –, ami azért a fejlődés ellenére sem feltétlenül a Ferrari javára billentené a mérleg nyelvét, ahogy a vonalvezetés sem, de Frederic Vasseur úgy érzi, a szingapúri győzelmük váratlansága okot adhat most is a bizakodásra:
„Azt hiszem, Monza után mindenki azt mondta nekünk, hogy Szingapúr sokkal nehezebb lesz. Aztán mégis jól teljesítettünk Szingapúrban. Nagyon szűk, fontos a gumikezelés is, a beállítások és így tovább. Papíron nem a legkedvezőbb pálya számunkra, de a legjobbunkat fogjuk nyújtani” – fogalmazott az F1-es Katari Nagydíj előtt a Ferrari csapatfőnöke.
fotó: DPPI
Visszatér a Le Mans-i csúcskategóriába az Aston Martin: 2025-ben debütál a Valkyrie
https://formula.hu/parc-ferme/36631
Újabb gyártó jelentette be csatlakozását a Hypercar-kategóriához: az Aston Martin 2025-ben száll be a sportautózás új csúcsgéposztályába. Teszi mindezt a V12-es erőforrással hajtott, Adrian Newey nevéhez is köthető Valkyrie-vel, amelynek Le Mans-i érkezése már néhány éve is téma volt, a projektet azonban akkor végül jegelték.
A mostani bejelentés értelmében 2025-ben debütál a versenygép az Endurance-világbajnokságon és az amerikai IMSA sportautó-bajnokságban: a Heart of Racing csapata legalább egy-egy autót fog indítani mindkét szériában, de az nincs kizárva, hogy a legendás Le Mans-i 24 óráson akár két Valkyrie is feltűnjön. Az IMSA-részvétel pedig azt jelenti, hogy az Aston lett az első márka, amely LMH-autóval kötelezte el magát az amerikai sorozatban való szereplés mellett (a Toyota, a Ferrari és a Peugeot egyelőre nem próbált szerencsét a tengerentúlon, a többi gyártó pedig LMDh-géppel indul a WEC-ben).
Az Aston legutóbb 2011-ben szerepelt Le Mans-ban az elitkategóriában, az egyetlen összetett győzelmüket viszont még 1959-ben jegyezték.
„Külön, de örökké együtt!” – érzelmes posztban búcsúzik a Hondától Marquez
https://formula.hu/parc-ferme/36630
Szerda délután jelentette be a HRC, hogy közös megegyezéssel szerződést bontanak a 2023-as MotoGP-szezon végén Marc Marquezzel, akinek eredetileg 2024 végéig szólt a kontraktusa. Bár az utóbbi hónapok, sőt évek leginkább a küszködésról szóltak, így nem véletlen a spanyol váltása, a 2010-es években a királykategória történetének egyik legsikeresebb párosát alkotta Marquez és a Repsol Honda, hiszen 2013 és 2019 között egy kivétellel az összes idényben világbajnok lett a versenyző. Marquez érzelmes videós posztban köszönt el a japán márkától:
„KÖSZÖNÖM ezt a nagyszerű utazást! 11 évet töltöttünk együtt. Felejthetetlen pillanatokban volt részünk: hat világbajnoki cím, öt tripla korona, 59 győzelem, 101 dobogó és 64 pole. Kemény munka, elkötelezettség és az évek során kialakított kapocs. Nevetések, könnyek, örömök, nehéz pillanatok, de mind közül a legfontosabb: egy egyedi és megismételhetetlen kapcsolat. Külön, de örökké együtt!” – írta a 30 éves motoros.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Repsol Honda természetesen ugyancsak köszönetet mondott Marqueznek egy fotómontázs formájában. Bár azt még nem jelentették be, de a spanyol minden bizonnyal a Gresini Ducatinál folytatja 2024-ben.
HRC y Marc Márquez han anunciado el fin de su colaboración a finales de 2023.@MarcMarquez93 gracias por tu compromiso y por tus ganas de superarte.
— Box_Repsol (@box_repsol) October 4, 2023
Sabemos que seguirás dando lo mejor de ti hasta el final de la temporada, como siempre lo has hecho.
Gracias por todopic.twitter.com/fWc985P3zf
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hamilton még nem áll készen a gyerekvállalásra, versenyezni akar
https://formula.hu/parc-ferme/36629
Nem áll készen a gyerekvállalásra Lewis Hamilton: a 39. születésnapja felé közelítő pilótáról jelenleg nem tudni, hogy van-e komoly párkapcsolata, de a Blicknek adott interjújában azt mondta az ezt firtató kérdésre, hogy még nem fog megállapodni és családot alapítani.
„Nincs erre időm, legalábbis jelen pillanatban. Nem, élvezem, hogy nagybácsi lehetek, és nem döntöttem még erről a nagy lépésről. Még mindig vannak céljaim a versenyautóban, és ehhez mindent háttérbe kell szorítanom. 100%-osan akarom csinálni a munkámat” – mondta.
Van még hiányérzet: Zhounak fejlődnie kell az Alfa szerint
https://formula.hu/parc-ferme/36628
Ugyan 2024-re is meghosszabbította Guanyu Zhou szerződését a Sauber, így a harmadik szezonját is a csapatnál kezdheti meg a kínai F1-es pilóta, de az istállónál azért érzik: Zhouban van még tartalék, amit jó lenne most már kiaknázni.
„Szerintem amiben fejlődött, az az időmérős teljesítmény, ott képes hozni Valtteri eredményeit, legalábbis többször képes volt erre” – mondta Alessandro Alunni Bravi csapatképviselő.
„Viszont még fejlődnie kell a hétvégékhez való hozzáállásban, mert azt akarjuk, hogy agresszívebb legyen már az első szabadedzés első körétől, hogy tényleg kihozhassuk belőle a maximumot a hétvége során. Nyilván kiegyensúlyozottabbnak is kell lennie pályáról pályára, de ebben mi is segítünk, mert az autónk sem volt túl kiegyensúlyozott az év során. Közösen kell dolgoznunk a javuláson a csapat és a pilóta szemszögéből is.”
Az Aston örömmel int búcsút a Mercedesnek
https://formula.hu/parc-ferme/36626
A 2025-ös szezon végeztével az Aston Martin és a Mercedes útjai elválnak, ugyanis 2026-tól kezdődően a Honda szolgáltatja majd az erőforrásokat Lawrence Stroll istállója számára, a Red Bull pedig a Forddal folytatja az F1-et. Az Aston mérnökigazgatója, Luca Furbatto elismerte az F1 News hasábjain, hogy komoly előrelépés lesz az istálló számára, hogy a Honda partnerei lesznek.
"A múltban nem ez volt a helyzet, de a turbó hibrid éra kezdete óta csak gyári csapat tudott vb-címet nyerni" - utalt Furbatto arra, hogy az Aston Martin a Mercedestől vásárolja a váltót és az erőforrást is, így meg van kötve a kezük, és az autót a Mercedes alkatrészeihez kell igazítaniuk. 2026-tól ez megváltozik.
"Elégedettek vagyunk a Mercedes termékeivel, de kissé meg van kötve a kezünk a tervezési fronton. Mgkapjuk tőlük az adatokat az erőforrás méretéről, a váltóról, a hátsó felfüggesztésről, szóval alkalmazkodnunk kell a kapott alkarészekhez. 2026-tól a Honda erőforrásaival és a saját váltónkkal a saját kezünkbe vesszük a sorsunkat. Ha szeretnénk egy lépéssel közelebb kerülni a sikerekhez, akkor ez az az út, amin járnunk kell!"
Hamilton: Max tökéletesen teszi a dolgát
https://formula.hu/parc-ferme/36627
Lewis Hamilton szerint Max Verstappennek úgy kell folytatnia a versenyzést, ahogy most csinálja – ezt tanácsolta a hétszeres világbajnok a hétvégén minden bizonnyal harmadik F1-es vb-címét szerző hollandnak.
„Max jelenleg tökéletesen teszi a dolgát a Red Bullnál. Az egyetlen dolog, amit elmondhatok erről, az az, hogy így is kell folytatnia. Max, Fernando és én gyakran versengünk, és elmegyünk a lehető legtovább, hogy elérjünk a céljainkat. A személyiségükről viszont nem tudok mit mondani, mert sosem ültek velük a nappalijukban” – mondta Hamilton a Blicknek Verstappennel kapcsolatban.
Sainz: Csatában leszünk a McLarenekkel
https://formula.hu/parc-ferme/36625
A két McLaren erős teljesítménnyel rukkolt elő a Japán Nagydíj, de emiatt eddig sem aggódtak a Ferrarinál, hiszen tudták, hogy a tempós, gyors kanyarokkal teletűzdelt suzukai pályán gyorsak lesznek a wokingiak. Ugyan a konstruktőri pontversenyben már aligha érheti utol az olaszokat a McLaren, a pályán még sok szoros csatájuk lehet az év végén, erről beszélt Carlos Sainz is a Racing News 365-nek.
"A hosszabb egyenesekkel rendelkező pályákon vissza fogunk vágni nekik. Mexikóban és Austinban, ahol emellett sok lassú kanyar is lesz, sokkal közelebb leszünk hozzájuk, és versenyezni fogunk a McLarenekkel. Suzukában Lando gyorsabbnak tűnt, de Piastrinál többször is gyorsabbnak éreztem magam, majd meglátjuk, mi lesz."
Perez szerint azért nagyítják fel a hibáit, mert mexikói
https://formula.hu/parc-ferme/36624
Sergio Perez ugyan szerzett két futamgyőzelmet, de összességében gyenge szezont fut 2023-ban, és többször is volt olyan hétvégéje, amikor nemcsak a tempója hiányzott Max Verstappenhez képest, de rengeteg hibát is elkövetett – mint például legutóbb Suzukában. A Red Bull-os versenyző szerint ugyanakkor a hibáit az is felnagyítja a médiában, hogy ő mexikói, nem pedig brit, mint például a Szingapúrban a hajrában balesetező George Russell:
„Láthattuk Russell esetén. A harmadik helyről esett ki az utolsó körben, de senkit nem hallottunk erről beszélni. Ha valami ilyesmi történik a Red Bullnál, egyből háromszáz médiacsatorna mondja, hogy távoznod kell. Az ilyesmi gyakran előfordul a Formula-1-ben, ez így működik egy csapatkörnyezetben. Emellett úgy érzem, hogy az a tény, hogy mexikói vagyok, szintén komoly hatással van erre” – vélekedett Perez a Marca hasábjain.
Érdekes, hogy nemrég a Red Bull-tanácsadó pedig Perez nemzetiségével magyarázta a hullámzó formáját, komoly kritikákat kiváltva ezzel (nem beszélve arról, hogy Mexikót Dél-Amerikához sorolta). Marko utólag bocsánatot kért, a versenyző szerint pedig számára „ez volt a fontos”.
Egy év után visszatér a Hyundaihoz Ott Tanak
https://formula.hu/parc-ferme/36623
A megbízható forrásnak számító DirtFish értesülései 2024-ben ismét csapatot vált a hétvégi Chile Ralit megnyerő Ott Tanak: az M-Sportnak egyetlen év után hátat fordítva visszatér korábbi alakulatához, a Hyundaihoz. A szaklap úgy tudja, elsősorban a dél-korai gyártónál bekövetkezett vezetőségbeli változások – a korábban az F1-es Renault-t is irányító Cyril Abiteboul érkezett a Hyundai Motorsports élére – okán tér vissza az észt pilóta.
A 2019-ben még a Toyotával világbajnok Tanak 2020-től 2022-ig versenyzett a Hyundainál, ahol győzelmeket és egy-egy év végi második és harmadik helyet gyűjtött. Idén az M-Sportnál elképesztő pechszéria sújtja, tulajdonképpen csak a Svéd és a legutóbbi Chile Ralit úszta meg komolyabb probléma nélkül, ezeket meg is nyerte, s jelenleg az összetett negyedik helyét foglalja el.
fotó: DPPI