Videón Nico Rosberg autótörése
https://formula.hu/parc-ferme/10284
A Mercedes világbajnoki éllovas németje a harmadik szabadedzés második felének elején szenvedett balesetet, miután autóján megadta magát a bal hátsó felfüggesztést. A piros zászlóval megszakított tréninget az utolsó 12 percre indították újra.
El accidente y rotura de suspensión de Nico Rosberg, a cámara lenta, desde varias tomas #F1 pic.twitter.com/uPZTmpzgZo
— MrAlexF1 (@MrAlexF1) 2016. július 2.
Fornaroli újoncként a Formula-2 bajnoka!
https://formula.hu/parc-ferme/40030
Már a szezonzáró forduló előtt megszerezte a Formula-2-es bajnoki címet Leonardo Fornaroli, aki a katari főfutamon elért második helyével behozhatatlan előnyre tett szert Abu Dhabi előtt. Fornaroli 19 pontos előnnyel érkezett meg az utolsó előtti állomásra, ezt már pénteken és szombaton tovább növelte annak köszönhetően, hogy Oliver Goethe büntetése után megörökölte a pole-t, a fordított rajtrácsos sprintversenyen pedig hatodik lett – miközben a fő üldözői közül csak Richard Verschoor szerepelt a legjobb tízben, igaz ő konkrétan meg is nyerte a szombati futamot.
Fornaroli a vasárnapi főfutam rajtjánál azonnal elbukta a vezetést Victor Martins-nel szemben, és bár a győztes franciára nem jelentett később sem fenyegetést, a második helyet megőrizte az Invicta Racing olasz versenyzője, és mivel Verschoor csak hatodik lett, a hétvége előtt második Jak Crawford pedig pontot sem szerzett, ezzel bebiztosította az év végi elsőséget!
Fornaroli ezzel újoncként lett a Formula-2 bajnoka, ráadásul a tavalyi Formula-3-as diadala után egymást követő években ért fel a két utánpótlás-sorozat csúcsára – ahogy tette azt előtte Charles Leclerc, George Russell, Oscar Piastri és Gabriel Bortoleto. És ezúttal nem is győzelmek nélkül, mint egy éve: Silverstone-ban, Spában, a Hungaroringen és Monzában is nyerni tudott az olasz.
Fornarolival a Magyar Nagydíj hétvégéjén interjút is készítettünk többek között arról, hogy egyetlen F1-es csapat akadémiájának sem a tagja, ami pedig szinte elengedhetetlen egy Formula-1-es üléshez.

Sajtó: Lawrence Stroll kizárta Horner érkezését az Aston Martinhoz
https://formula.hu/parc-ferme/40028
A BBC Sport a forrásaira hivatkozva arról írt, hogy Lawrence Stroll, az Aston Martin elnöke és tulajdonosa arról tájékoztatta az alkalmazottakat egy hozzájuk intézett beszédben a héten, hogy nem érkezik az F1-es csapathoz Christian Horner. Bár szerdán az Aston bejelentette, hogy 2026-tól Andy Cowell helyett a technikai stábot is irányító Adrian Newey lesz a csapatfőnök, míg elődjét stratégiai igazgatóvá nevezik ki, a találgatások ezután sem ültek el annak kapcsán, hogy ez csak átmeneti megoldás lehet akár az utazó tudósítónk, Mészáros Sándor információi alapján esélyes Andreas Seidl, akár a főleg a BBC által említett Horner érkezése előtt. Ez utóbbi szálat zárhatta rövidre az értesülések szerint idősebb Stroll, amikor a csapattagokhoz intézett beszédet, igaz a tárgyalások tényét ezzel nem cáfolta.
Horner kapcsán a Red Bulltól való júliusi távozása óta folyamatosan téma, hogy hol és mikor térhet vissza a Formula-1-be, ám ahogy arról Mészáros Sándor kollégánk többször is beszélt már műsorainkban, például a Formula Podcast legutóbbi adásában: a szakvezetőt olyan lehetőség érdekli csak, ahol részesedést kaphat az adott istállóból, és teljes mértékben ő irányíthatja az egész gárda működését – azaz egy „sima” csapatfőnöki poszt aligha lenne vonzó opció számára.

Tsunoda nem érti, hova tűnt a tempója a katari F1-es időmérőre
https://formula.hu/parc-ferme/40027
Azok után, hogy a pénteki sprintidőmérőn még Max Verstappent is megelőzte, a szombati sprinten pedig idei legjobb helyezését elérve ötödik lett, a „rendes” kvalifikáción már a Q1-ben búcsúzott Yuki Tsunoda. A Red Bull versenyzője roppant frusztráltan vette mindezt tudomásul a csapatrádión, és később sem tudott magyarázatot adni a hirtelen fordulatra: „Nem értem. A kör jó volt, csak nem volt tapadásom. Furcsa volt, igen” – nyilatkozta az F1 TV kamerái előtt.
Tsunoda azt is elárulta, hogy nem is változtattak jelentősen az autóján a sprint és az időmérő között, így ez sem lehetett indok a visszaesésre: „Nem. Nem tudom… Csak hirtelen eltűnt a tempó. Az új szett gumi furcsa volt, nem tudom… Egyszerűen nem volt semmi tempóm, ennyit tudok mondani. Nem értem az egészet, mert a kör jó volt… Nem értem.”

Ötezer euróba került a Williamsnek a pályán hagyott fólia
https://formula.hu/parc-ferme/40026
Furcsa jelenet miatt állt piros zászlóval percekig a katari F1-es időmérő Q3-as fázisa: Carlos Sainz Williamsének kerekére a bokszban tapadt rá a padlóról feltépett öntapadós fólia, amelyet aztán a pályán hagyott el.
Az esetet követően vizsgálódtak a stewardok és a Williams képviselőjét is berendelték meghallgatásra. A csapat azzal érvelt, hogy a padlóra ragasztott fólia korábban még sosem jött fel, a felügyelők azonban megállapították, a csapat felelőssége, hogy nem biztonságos állapotban kiengedték az autót a bokszba. A felvételek arról tanúskodnak, hogy Sainznak ilyen állapotban nehézséget okozott az autó irányítása, azaz veszélyes helyzet állt elő.
Emiatt a stewardok pénzbírságot szabtak ki a Williamsre a sportszabályzat 34.14 c) cikkelyére hivatkozva, a csapatnak 5000 eurót kell befizetnie az FIA kasszájába.
A büntetés ellenére katari mérföldkövet ünnepelt a Williams, a hetedik rajtkockát megszerző Sainz révén először került Q3-ba a csapat a Katari Nagydíjon.

Örömhír: Fernando Alonso apuka lesz!
https://formula.hu/parc-ferme/40025
Csodás örömhírt erősített meg nemrégiben a Sky Italia: a 44 éves Fernando Alonso ugyanis apuka lesz! Az Aston Martin versenyzője és gyönyörű barátnője, a sportriporterként dolgozó, szintén spanyol Melissa Jimenez 2023 óta alkotnak egy párt, azóta pedig rendszeresen látni őket együtt az F1-es paddockban. Jövőre pedig egy ifjú Alonsóval bővül a paddock, ezzel immár négy édesapa lesz a mezőnyben 2026-ban: Alonsón kívül Nico Hülkenbergnek, Max Verstappennek és Sergio Pereznek is van gyermeke.
Alonso egyébként egy remek eredménynek is örülhetett tegnap a katari sprintidőmérőn, a tapasztalt pilóta ugyanis a negyedik rajtkockából rajtolhat ma a sprintfutamon. Nyilatkozata itt olvasható.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Verstappen távozhat az F1-ből, ha nem tetszenek neki a 2026-os szabályok
https://formula.hu/parc-ferme/40023
Max Verstappen elhintette: akár már a jövő év végén visszavonulhat a Formula-1-ből, ha az új szabályrendszert nem találja élvezetesnek. A négyszeres világbajnok szerződése ugyan 2028 végéig érvényes a Red Bull-lal, de nem először jelzi a holland, hogy korán befejezheti az F1-es karrierjét. Most ezt újfent megerősítette a PA-nak nyilatkozva:
„A szerződésem 2028-ig szól, de a 2026-os új szabályoktól függ, hogy jók-e és szórakoztatók. Ha nem lesznek élvezetesek, akkor nem igazán látom azt, hogy itt maradjak. Nem jár azon a fejem, hogy hét világbajnoki címet nyerjen. Tudom, hogy még további három éven van, szóval lehetséges, de nem kell ezt elérnem, mielőtt távozom. Könnyen holnap is búcsút inthetek ennek a sportnak” – jelentette ki Verstappen.
A 28 éves pilóta korábban elmondta, hogy más szakágak is érdeklik – például a GT-versenyzés, idén be is mutatkozott és nyert a Nordschleifén –, de emellett a családjával is szeretne több időt tölteni, amire a 24 futamos F1-es szezonban nincs sok lehetősége. Azt is kijelentette: ha egyszer távozik, biztosan nem fog visszatérni.

„Max olyan, mint az a gonosz abban a horrorfilmben!” – Brown
https://formula.hu/parc-ferme/40024
Méltatta Max Verstappent a rivális McLaren elnök-vezérigazgatója, Zak Brown: szerinte a címvédő sosem hibázik és minden lehetőséget kihasznál. Azok után fogalmazott így Brown, hogy Lando Norris és Oscar Piastri dupla Las Vegas-i kizárását követően Verstappen futamgyőzelemnyi távolságon belülre ért az éllovas brithez képest a vb-tabellán.
„Olyan, mint az a fickó abban a horrorfilmben: amikor már azt hiszed, hogy nem tér vissza, épp visszajön” – nyilatkozta Brown a hollandról a The Sports Agenst podcast adásában még a katari hétvégét megelőzően, nem nevezve meg, pontosan melyik horrorfilm melyik gonoszával állította őt párhuzamba. „Szóval micsoda hihetetlen tehetség! Sosem követ el hibákat. Minden egyes lehetőséget kihasznál.”
Brown azt is hozzátette, hogy a McLarennél még a legnagyobb Verstappen-hátrány idején sem gondolták azt, hogy leírhatják a címvédő esélyeit: „Sosem gondoltuk azt, hogy kiszállt. Amikor azt hiszem, 104 ponttal vezettünk Maxszal szemben, az emberek azt gondolták, hogy ez már lezárt ügy. Mi sosem gondoltuk így. És most itt vagyunk.”

Tsunoda: Egyetlen nagy hibám volt idén
https://formula.hu/parc-ferme/40022
Noha a japán versenyző összességében egy rendkívül nehéz szezont teljesített idén a Red Bull színeiben, érzése szerint egyetlen olyan pillanat van, amit kitörölne a 2025-ös szezonból.
Tsunoda az idény harmadik versenyétől vette át Liam Lawson helyét, miután az új-zélandi nem tudta felvenni a tempót Max Verstappennel. A csere nem hozta meg a várt áttörést, a 25 éves versenyző ugyan időnként pontot szerzett, de legtöbbször a top 10-en kívül zárt, így F1-es jövője továbbra is kérdéses, miközben már csak két futam maradt a szezonból.
A japán mindezek ellenére nem hibáztatja magát a gyenge eredményekért – egyetlen kivétellel. Imolában hatalmas balesetet szenvedett az időmérőn, ahol felborult az autója, és az eset miatt egy régebbi specifikációjú alvázra kényszerült átváltani, amit saját bevallása szerint az egész idényére kiható visszalépésnek érzett.
„Nem bánok semmit, csak az imolai balesetet. Ez volt az egyetlen nagy hibám idén. A Red Bullhoz igazolást továbbra is jó döntésnek tartom, és ma is ugyanígy döntenék. Ez erősebbé tett” – mondta Yuki Tsunoda.

Marko Newey-ról: Nem ez az erőssége...
https://formula.hu/parc-ferme/40021
Dr. Helmut Marko szerint nem feltétlenül passzol a csapatfőnöki poszt Adrian Newey-hoz.
Mint ismert, Newey-t szerdán jelentette be erre a pozícióra az Aston Martin, a mérnökzseni így teljesen új feladatkörben is kipróbálhatja magát.
Marko, aki hosszú évekig dolgozott együtt Newey-val a Red Bullnál, nem tagadta, hogy meglepődött a híren.
„Ez tényleg meglepetést okozott, de meg kell néznünk majd, hogy a gyakorlatban hogyan működik ez” – idézi Markót a Kleine Zeitung.
„Az biztos, hogy nem ez az erőssége. Az ő ereje a tervezésben, az autó beállításában rejlik, a fejlesztésekben. De az nagyon meglepett, hogy a csapatvezetés felé mozdul.”

fotó: Red Bull Content Pool
Leclerc: Hogy mi a gond? Lassúak vagyunk...
https://formula.hu/parc-ferme/40020
Charles Leclerc úgy véli, hogy a Ferrari legnagyobb problémája 2025-ben egyszerűen a „nyers teljesítmény” hiánya – miközben dicséri a Scuderia működésének egyéb aspektusait.
Leclerc szerint ugyan nagyjából kihozzák csapatként azt, ami az autójukban van, de a probléma az, hogy nincs benne túl sok…
„Úgy értem, ez nyilvánvaló, de egyszerűen a nyers teljesítményről van szó” – magyarázta Leclerc Katarban a Formula.hu jelenlétében.
„Úgy érzem, jó munkát végeztünk az autónk teljesítményének maximalizálásában, de az autó teljesítménye egyszerűen nem elég jó. A Mercedes az a csapat, amelyikhez leginkább hasonlíthatjuk magunkat ebben az évben, és nekik voltak nagyon nagy kiugrásaik, de nagyobb visszaeséseik is. Mi valószínűleg konzisztensebbek voltunk, de sajnos konzisztensen lemaradtunk, és soha nem tudtuk tartani a lépést az előttünk haladókkal. Úgy gondolom, hogy a McLaren télen nagyot javukt, a Red Bull pedig a szezon során fejlődött, és olyan előnyt szereztek, amelyet nem tudtunk ledolgozni."

fotó: Scuderia Ferrari HP
„Lando egyszerűen elfelejtett fékezni a rajt után” – Jos Verstappen beszólt Norrisnak
https://formula.hu/parc-ferme/40018
Túlságosan Max Verstappenre figyelt és elfelejtett fékezni – ezzel szúrt oda Lando Norrisnak a regnáló F1-es világbajnok apja. Jos Verstappen a Las Vegas-i Nagydíj startjánál történteket – ahol a vb-éllovas brit keményen behúzódott védekezni a Red Bull-os ellen, de aztán elfékezte magát, így elbukta a vezetést – elemezte a Formule1.nl hasábjain:
„Ez túl agresszív volt. Szoros volt a helyzet a két autó között, mindketten kieshettek volna. A probléma, hogy Lando csak Maxra, Maxra és Maxra koncentrált, de közben egyszerűen elfelejtett fékezni az első kanyarba menet. Max legalább öt méterrel korábban fékezett. Úgyhogy ezt is nevezhetjük hibának. És Zak sokszor beszél Max vezetési stílusáról, hogy túl agresszívnek találja a startnál, de biztos vagyok benne, hogy most a saját pilótájával is foglalkoznia kell” – fogalmazott az idősebb Verstappen, hozzátéve: most már a McLarenen van a nyomás, és érezni is fogják ezt.

„Én el is küldeném őket a fenébe” – Verstappen támogatja a McLaren álláspontját
https://formula.hu/parc-ferme/40019
Egyetért a McLaren azon filozófiájával Max Verstappen, hogy továbbra sem állítanak fel csapatsorrendet Lando Norris és Oscar Piastri között. A wokingiak házán belüli utasítások kérdése azok után merült fel, hogy a Red Bull címvédője a vegasi kizárások után utolérte Piastrit a vb-tabellán, sőt Norrisszal szemben is már csak 24 pont a hátránya. Andrea Stella, a McLaren F1-es főnöke azonban Piastrival együtt hangsúlyozta, hogy nem állítják be az ausztrált az éllovas brit mögé – és ezzel a felfogással a rivális istálló bajnokaspiránsa is egyetértett:
„Tökéletes ez. Nem tehetsz jobbat annál, mint hogy hagyod őket versenyezni” – vélekedett Verstappen, akit a RacingNews365.com szaklap idézett. „Mert miért mondanád hirtelen most, hogy Oscar nem versenyezhet többé? Ha nekem mondanának ilyet, elküldeném őket a fenébe. Ha igazi győztes és versenyző vagy, akkor ráhajtasz a célodra, még ha hátrányban is vagy – különben mi értelme egyáltalán eljönni? Különben könnyedén kinevezheted magad második számú pilótának, és szerintem Oscar nem akar az lenni. És tudom, hogy pontszámban egyenlően Oscarral, és még sok mindennek kell megfelelően alakulni, de úgy gondolom, ennek így kell lennie, hogy szabadon versenyezhetnek, és remélhetőleg a végéig remek csatát vívhatunk.”

fotó: Red Bull Content Pool
Albon: Inkább ellenőrizzék az összes F1-es autó padlólemezét!
https://formula.hu/parc-ferme/40017
Nem ért egyet a McLaren-főnök Andrea Stella azon felvetésével Alexander Albon, hogy a jövőben a technikai szabálytalanságok esetén is mérlegelni kellene a büntetéseknél az arányosságot. Mint azt múlt héten épp a McLarenek túl vékony kopóblokkja esetén láthattuk az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon, jelenleg a műszaki szabályzat megszegése annak mértékétől függetlenül kizárással jár. Stella arról beszélt, hogy az FIA is úgy érzi, hogy ezt a jövőben orvosolni kell, ám a Williams thai pilótája nem így látja – ő inkább más ponton nyúlna bele a szabályokba:
„Nem értek egyet ezzel, mindannyiunknak figyelembe kell vennie a határokat, és rengeteg köridőt lehet nyerni azzal, hogy az autók egyetlen milliméterrel lejjebb vannak, de mindenki követ el hibákat” – mondta el Albon Katarban a Formula.hu jelenlétében. „Megértem a dolgot, hihetetlenek ezek az autók, és az alapján állítjuk be a hasmagasságot, hogy milyen szelet mondanak a futamra, aztán megkapjuk a szembeszelet a célegyenesben, ami teljesen megváltoztatja a hasmagasságot, mivel sokkal lejjebb kerül tőle az autó.”
„És akkor jelentkezik a pattogás, és változtatni kell, és tényleg nehéz ez a szabályrendszer, főleg sprinthétvégéken vagy mint Vegasban, amikor nincs sok edzésidőd, ezért óvatos megközelítést kell alkalmaznod. Olykor vasárnap vered a fejed a falba, mert alig kopott a padló, és úgy érzed, jobban optimalizálhattad volna a hétvégét, de ilyenek a szabályok.”
„Úgy értem, ha akarnánk, akkor ezeket a végsőkig kihasználhatnánk és megúszhatnánk szabálytalanság nélkül, de akkor mind illegális teljesítményt találnánk. Számomra a lényeges inkább az, hogy nem szeretem ezt a randomitást: inkább ellenőrizzék mind a 20 autót, és akkor igazságos lenne, a véletlenszerűséggel ez kicsit trükkös, de a szabály az szabály” – fogalmazott Albon. A thai pilóta tehát inkább azt kifogásolja, hogy a futamok után az FIA csak véletlenszerűen kiválasztott autókon ellenőrzi a kopólemez vastagságát (bár rendszerint a jó eredményt elérők esetén teszik ezt). Igaz, azt is meg kell jegyezni, hogy Las Vegasban mind a tíz eredetileg pontszerzőként befutó autón megvizsgálták a padlót az FIA dokumentációja alapján, és csak Lando Norrisé és Oscar Piastrié volt szabálytalan.

Lawson úgy érzi, megtalálta a kulcsot F1-es jövőjéhez
https://formula.hu/parc-ferme/40016
Liam Lawson úgy érzi, rájött arra, hogyan tarthatja életben F1-es karrierjét. A 22 éves új-zélandi jelenleg öt Red Bull-kötődésű versenyző egyikeként küzd a négy elérhető helyért, de Max Verstappen pozíciója megkérdőjelezhetetlen, így a maradék három ülésért Lawson, Isack Hadjar, Yuki Tsunoda és az F2-ben villogó Arvid Lindblad harcol.
Lawson idén eddig 36 pontot szerzett, Azerbajdzsánban pedig eddigi legjobb eredményét, egy ötödik helyet hozott. Úgy véli, az F1-ben maradás kulcsa az első szezon átvészelése. „Az első év az F1-ben a legfontosabb. Ez az az év, amikor fejlődni tudsz, és amikor sok versenyző elveszíti a motivációját. Ha néhány évre biztosítod a helyed, akkor értékes versenyzővé válsz.”
A jövője továbbra is bizonytalan, de Lawson szerint ebben a közegben ez mindig így volt: „Természetesen szeretném a biztonságot, de csak ezt a fajta nyomást és környezetet ismerem. Ez az, ami számomra természetes.”

McLarennel fog versenyezni Abu Dhabiban a Williams F1-es főnöke
https://formula.hu/parc-ferme/40015
James Vowles rajthoz áll a Formula-1-es szezonzárót követő hétvégén rendezendő Gulf 12 órás versenyen Abu Dhabiban. A Williams csapatvezetője a 2024-es kiírás Pro-Am kategóriagyőztesével, Alexander Westtel, valamint a Révész Levente által megnyert International GT Openben szereplő Mark Sansommal és Marco Pulcinivel alkot majd egy csapatot: a Garage 59-es által indított McLaren GT3 Evo volánjánál láthatjuk majd őket.
Vowles számára sem a Garage 59 csapat, sem az endurance sportautózás nem ismeretlen, hiszen 2022-ben szerepelt velük az Asian Le Mans Series versenyein. A mostani Gulf 12 órás futamot december 14-én rendezik a Yas Marina versenypályán, ahol egy héttel korábban az F1 zárja az idényét.

Vettel egyetlen tanácsot adott Hamiltonnak, amikor a Ferrarihoz igazolt
https://formula.hu/parc-ferme/40014
Sebastian Vettel elárulta: egyetlen tanácsot adott Lewis Hamiltonnak a ferraris átigazolása kapcsán. A hétszeres világbajnok számára a kínai sprintgyőzelmet és egy-két kisebb villanást leszámítva nem alakul jól a kalandja vörösben, a legutóbbi hetekben pedig minden korábbinál lehangoltabban nyilatkozott. Néhány évvel korábban a Hamiltonnal köztudottan jó kapcsolatot ápoló Vettel is megfordult a Scuderiánál, aki ugyan 2017-ben és 2018-ban is esélyesnek tűnt a címre, de végül a rosszabb fejlesztések és a német hibái révén mindkétszer az akkor még a Mercedesnél szereplő brit riválisa diadalmaskodott. Vettel a saját tapasztalatából kiindulva egy jó tanácsot adott Hamiltonnak:
„A Ferrarihoz igazolás óriási különbséget jelent. A csapat szíve és kultúrája olasz” – magyarázta a visszavonult négyszeres F1-es világbajnok a Beyond the Grid podcast adásában. „A nyelv az angol, így mindenkit megért a csapatban, de azért vannak alkalmazottak, akiket nem annyira, mert vagy nem vagy nem annyira jól beszélik az angolt. Ha nem beszéled jól a nyelvet, akkor is kijöttök egymással, de tényleg megérted az embereket, a kultúrát?”
„Ez volt a kritikus hiba, amit elkövettem így visszatekintve. Tanultam olaszt, vettem leckéket, jól ki is jöttem velük és megértettem őket, de nem volt tökéletes. Jobban meg kellett volna tanulnom olaszul, talán több időt töltenem Olaszországban, hogy jobban megértsem a kultúrát. A kultúra az embereket is jelenti. Mondtam Lewisnak, amikor átigazolt, hogy az egyetlen és legjobb tanácsom neki, hogy tanuld meg nagyon-nagyon jól a nyelvet.”

fotó: DPPI
„Miért zárná be az F1 ajtaját az IndyCarba igazolás?” – Mick Schumacher
https://formula.hu/parc-ferme/40013
Mick Schumacher a jelek szerint továbbra sem tett le teljesen arról, hogy egyszer visszatérjen a Formula-1-be. A száguldó cirkuszban két szezont teljesítő pilóta a minap jelentette be, hogy a WEC-et elhagyva 2026-ban az IndyCarban fog szerepelni a Rahal Letterman Lanigan Racing színeiben. Ám amikor ennek kapcsán arról kérdezték, változtat-e ez az F1-be kerüléssel kapcsolatos hozzáállásán, a német így felelt:
„Nem. Szerintem az F1 világ mindenképp rendkívül egyedi és különleges, de nyilván ez is egy együléses autóverseny. És szerintem sok nagyszerű pilóta volt ott, és számos olyan, aki más csapatokkal került kapcsolatba az F1-ben jó okokból, úgyhogy nem látom, miért zárná be ezt az ajtót az IndyCarba való igazolás.”
Schumacher hangsúlyozta, hogy újra open-wheel kategóriában akart szerepelni, hogy visszatérjen erre az ösvényre: „Nyilvánvaló, hogy onnantól kezdve az IndyCar volt a legjobb opció. Csak meg kellett erősítenem magamnak és a körülöttem lévőknek, hogy látom magam, ahogy hosszú távon ezt csinálom. Szóval elég egyszerű volt a döntési folyamat: csak próbáltam kitalálni, mennyire lennék elkötelezett. És egyértelmű, hogy nem lennék itt, ha nem lennék száz százalékig elkötelezett. Úgyhogy izgatottan várom, szerintem ez egy remek bajnokság.”

Russell a futamon is kormánygondokkal küzdött
https://formula.hu/parc-ferme/40012
Akárcsak előző nap az időmérő záró felvonásában, a versenyen is előjöttek a kormányával kapcsolatos problémák George Russellnél az F1-es Las Vegas-i Nagydíjon. Az addig a pole-ra is esélyesnek tűnő britnél valószínűleg a kormányszervóval akadt hiba a kvalifikáción, a jelenség pedig a futamon is felütötte a fejét: „Ugyanaz a kormánygond sújtott nagyjából öt kör után, mint előző nap. De nagyjából négy kör elteltével már sikerült alkalmazkodnom hozzá a vezetésemmel” – magyarázta a harmadikként befutó, de a McLarenek kizárása után a második helyre előrelépő Russell.
A Mercedes pilótájának egyébként később az abroncsaival is gondja támadt, de részben saját hibájából: „A bokszkiállás után megláttam a lehetőséget a támadásra, és nagyon keményen nyomtam két körön át, amivel tönkretettem a gumikat. Tudtam, hogy még 16 vagy 20 kör hátra van, így nehéz lesz elmenni velük a végéig. Úgyhogy nem volt túl élvezetes, hogy őszinte legyek, mert nem tudtam rendesen bevenni a balos kanyarokat.”

Drugovich távozik az Aston Martin F1-es csapatától
https://formula.hu/parc-ferme/40011
Az Aston Martin a Las Vegas-i Nagydíj után hivatalosan is bejelentette, hogy három év együttműködés után elválnak útjaik Felipe Drugovich-csal. A brazil pilóta 2022-ben, a Formula-2-es bajnoki címének évében csatlakozott a csapathoz, majd gyorsan a silverstone-i alakulat tartalékversenyzője lett, több FP1-es és tesztlehetőséget kapva az évek során.
Drugovich az F2-es bajnoki címe óta nem talált teljes állású ülésre a formulaautós sorozatokban, azonban idén szeptemberben bejelentette, hogy az Andretti színeiben a Formula-E-ben folytatja, a szezon két hét múlva indul Sao Paulóban. Már ekkor sejteni lehetett, hogy az új kötelezettségek miatt kérdésessé válik szerepe az Aston Martinnál, ő maga is úgy nyilatkozott, év végéig vár döntésével, figyelembe véve, hogy a Formula-E lesz az első számú prioritása.
A szakítást az Aston Martin egy rövid közleményben erősítette meg, amelyben köszönetet mondtak Drugovich munkájáért: „Meleg búcsút veszünk Felipe Drugovich-tól, aki három év után ezen a hétvégén távozik tőlünk. Sok sikert kívánunk neki a jövőben.” A csapat már korábban bejelentette, hogy a jövőben az amerikai Jak Crawford veszi át a tartalék- és harmadik versenyzői szerepkört.

A Pirelli bemutatta a 2026-os F1-es gumikínálatot – C6 nélkül
https://formula.hu/parc-ferme/40010
A Pirelli hivatalosan is meghatározta a 2026-os Formula–1-es szezonra szánt gumikínálatot. Az olasz cég a mexikói tesztelést követően, az FIA jóváhagyásával döntött a végleges keverékekről, melyeket december 15-én homologizálnak. A száraz gumik öt keverékből állnak majd, a legkeményebb C1-től a leglágyabb C5-ig. A C6 idén kimarad, mivel a tesztek alapján nem biztosított elég nagy köridő-különbséget a C5-höz képest.
A végső tesztet december 9-én Abu Dhabiban tartják, ahol a csapatok C2–C5 keverékeket próbálhatnak ki, vizes körülményekre intermediate gumik kíséretében. A fiatal versenyzők is lehetőséget kapnak a pályán való bemutatkozásra a módosított 2025-ös autókkal. A Pirelli célja, hogy a különböző keverékek között széles és következetes köridő-különbségek legyenek, így több stratégiai lehetőséget biztosítva a csapatok számára a jövő évi szezonban, amikor is valamivel keskenyebb futófelületű, de továbbra is 18"-os abroncsokat használnak majd a csapatok.
