Immár teljes szezonban szurkolhatnak a motorsport hazai rajongói egy magyar csapatnak a Supersport világbajnokságon. A tavaly három futam erejéig már bemutatkozó Schmidt Racing Team idén valamennyi versenyen rajthoz áll a spanyol világbajnoka, Nicolas Terol révén, míg az európai viadalokon Chrobák János is harcolhat az értékes pontokért.
A 2016-os idénynyitón, a Phillip Island-i ausztrál futamon egészen péntek estig minden jól ment, hiszen Terol az idén, a Superbike kategóriából átvett időmérős rendszerben bekerült a legjobb tíz közé, azaz kizárólag a Superpole 2-ben kellett a pályára gurulnia. Ám az már a délelőtti szabadedzésen kiderült, az MV Agusta (MV F3 675) elektronikus és fékproblémákkal küzd – a spanyol motoros a 20. lett –, aminek következtében Terol nem tudta megjavítani a pénteki köridejét, így végül a 11. helyről várhatja a vasárnapi rajtot. A csapat szerelői szinte megállás nélkül dolgoztak, hogy a legjobb beállításokat megtalálják, illetve a technikai gondokat megszüntessék, ám az időmérő végéig nem jártak sikerrel. Ugyanakkor mindenki biztos abban, hol a vasárnapi rajtig megtalálják a megoldást, így Terol a lehető legjobb motorral és a legjobb formában küzdhet majd a világbajnoki pontkért.
Balogh Róbert csapatfőnök (Schmidt Racing Team): „Amilyen jól sikerült a pénteki napunk, annyira visszavetett minket a motor elektronikus és fékproblémája. A csapat mindent megtesz, hogy a vasárnapi futamig megtalálja a megoldást, hiszen így nagyon nehéz a pályán tartani a motort, ami egyébként előtte jelesre vizsgázott. Terol mindent megtett az időmérő alatt a még jobb eredmény elérése érdekében, de ebben a helyzetben ez volt a maximum, amit elérhetett. Bízom a szerelőkben, és tudom, hogy a holnapi rajthoz már egy tökéletes motorral fog odaállni Nico.”
Nicolas Terol versenyző (Schmidt Racing Team): „Sajnos a mai napom tönkretette a motor elektronikus és fékproblémája, és szinte lehetetlen volt egy igazán jó kört teljesíteni vele. Ezen a pályán fontos a jó fék, így viszont rengeteget csúszkált alattam az MV Agusta. Noha mindent megpróbáltam, így esélyem sem volt arra, hogy a legjobbakkal felvegyem a versenyt, sőt eddigi legjobb köridőmtől is elmaradtam. A szabadedzés után a csapat mindent elkövetett, hogy orvosolja a hibát, ám nem találtuk meg a megoldást, ennek köszönhetően kiestem a legjobb tízből. A negyedik sorból vághatok neki a futamnak, és biztos vagyok abban, hogy egy hibátlan motorral egy pontokban gazdag hétvégét zárhatunk.”