DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Motor

Laverty és Guintoli a dobogó tetején a Superbike nyitányán

Akárcsak egy évvel ezelőtt, ismét Eugene Laverty és Sylvain Guintoli nyerte a Superbike Világbajnokság évadnyitó fordulójának két futamát. Míg azonban 2013-ban csapattársakként domináltak az ausztrál pályán, Laverty most első Suzukis versenyén vezette sikerre az évek óta nyeretlen gyártót. A mezőny magyar résztvevője, Tóth Imre egyelőre tanulja a kategóriát.

 

1. verseny

 

Magyar idő szerint hajnali 2 órakor kezdődött a kategória első futama. Bár Ausztráliába 25-en utaztak el, a hét eleji tesztelésen és az edzéseken több versenyző is megsérült, így csak 21 pilóta jutott el a rajtrácsig. A veszteségek közé tartozott a Tóth csapat pilótája, Sebestyén Péter is, akire a héten rájárt a rúd: a teszten megsérült, az edzéseken nem tudott 107 %-ot teljesíteni, ráadásul menet közben súlyos fájdalmai támadtak porcleválás miatt. Hasonlóan balszerencsés volt a Pedercini csapat: Luca Scassának a medencecsontja tört el, a helyére Matthew Walters, egy helyi versenyző ugrott be, a futamokig azonban ő sem jutott el.

 

A rajtnál az első sorból induló három versenyző, a pole pozíciós Sylvain Guintoli, csapattársa, Marco Melandri és a Ducati fiatal olasza, Davide Giugliano jöttek el a legjobban. A közvetlenül mögülük startoló két Suzuki visszaesett, Eugene Laverty a hetedik helyre, az újonc Alex Lowes a legjobb tíz közül is kicsúszott. A hétvége addigi részének szenzációja, a bokasérüléssel versenyző Lowes hamarosan bukott, sántikálva hagyta el a pályát.

 

A Guintoli-Melandri-Giugliano trió elhúzott a mezőny többi részétől, míg Guintoli magabiztosan állt az élen, a két olasz egymással csatározott. Mögöttük négyes csoport alakult ki, a Hondás Jonathan Rea, a Kawasaki párosa, Tom Sykes és Loris Baz, illetve Eugene Laverty közreműködésével. Úgy tűnt, ők már csak a negyedik helyért harcolhatnak, mikor Laverty feljött az említett pozícióba, lemaradása négy másodpercet tett ki a legjobb hármastól.

 



Ennek ellenére meggyőző tempóban ledolgozta a hátrányt, s könyörtelenül áthámozta magát riválisain. Miután a 22 körös verseny 17. körében megelőzte Guintolit, hamar tekintélyes rés alakult ki a két versenyző között, a továbbiakban pedig Laverty elsősége egy pillanatra sem került veszélybe. Három másodperccel a többiek előtt szelte át a célvonalat. Élete első suzukis futamát megnyerte: ez annak tükrében különösen figyelemreméltó, hogy a Crescent csapat most először szerzett világbajnoki győzelmet, Suzuki-versenyző pedig 2010 óta nem nyert.

 

Marco Melandri a futam végén még megelőzte Sylvain Guintolit, első apriliás futamán rögtön megverve a csapattal már egy szezont teljesítő franciát. Giugliano lett a negyedik, az ötödik pozícióért dúló harcot végül Loris Baz nyerte meg. A címvédő bajnok, Tom Sykes mindössze hetedikként zárt. Az új Evo kategória legjobbjának David Salom bizonyult, csatában legyőzve Niccoló Canepát.

 

Tóth Imre a kiesésekből profitálva végig a pontszerző helyek közelében haladt. Egy ízben az egy egységet érő 15. helyre is feljött. A második körben hibázó és emiatt húsz másodperccel a magyar mögé kerülő Sheridan Morais azonban ledolgozta hátrányát és visszavette a helyezést, Tóthnak így a 16. pozícióval kellett beérnie első Superbike futamán.

 

versenyző csapat lemaradás
1. Eugene Laverty  Voltcom Crescent Suzuki  22 kör
2. Marco Melandri Aprilia Racing  +2.959
3. Sylvain Guintoli  Aprilia Racing  +3.034
4. Davide Giugliano  Ducati SBK  +6.972
5. Loris Baz  Kawasaki Racing  +11.132
6. Jonathan Rea  Pata Honda  +11.718
7. Tom Sykes  Kawasaki Racing  +15.612
8. Chaz Davies  Ducati SBK  +25.724 (E)
9. David Salom  Kawasaki Racing  +37.407 (E)
10. Niccolo Canepa  Althea Ducati  +37.468 (E)
11. Glenn Allerton  BMW Italia  +39.271 (E)
12. Fabien Foret  MAHI Kawasaki  +45.212
13. Claudio Corti  Yaknich MV Augusta +50.249 (E)
14. Jeremy Guarnoni  MRS Kawasaki +1:17.134 (E)
15. Sheridan Morais  Grillini Kawasaki +1:23.686
16. Tóth Imre Tóth BMW  +1:30.651
17. Aaron Yates  Hero EBR +1 kör 
kiestek:
18. Alessandro Andreozzi  Pedercini Kawasaki  15 kör (E)
19. Leon Haslam  Pata Honda  5 kör
20. Alex Lowes  Voltcom Crescent Suzuki  4 kör
21. Toni Elias  Red Devils Roma Aprilia  4 kör

 

2. verseny

 

A Superbike szabályai értelmében a rajtsorrend megegyezett az első versenyével, ismét Sylvain Guintoli indulhatott az élről, és jó hír, hogy Alex Lowes is rajthoz tudott állni. A piros lámpák kialvása után most jobban megkavarodott a sorrend, mint a korábbi futamon, Melandri az élre tört és a Kawasaki fiatal tehetsége, Loris Baz is remek startot vett. A második körben azonban Guintoli visszaszerezte a vezetést, és az újfent közepesen rajtoló Laverty is felzárkózott a legjobbakra.

 

Melandri a Honda kanyarban hibázott, hasonlóan Carlos Checa egy évvel ezelőtti balesetéhez. Checa akkor pont Melandrit találta el, az olasz azonban szerencsésen kikerülte riválisait, és a 14. helyen visszacsatlakozott a versenybe. A legjobb hármast Guintoli, Loris Baz és Laverty alkotta, mindannyian vezettek is bizonyos ideig. A világbajnok Tom Sykes jobb versenyt futott az előzőnél, feljött a negyedik helyre és (hasonlóan Laverty első futamos teljesítményéhez) szorgalmasan közelített az élen állókhoz.

 

A 15. körben Guintoli vezetett, mikor a mögötte haladó Laverty motorjából sűrű füst tört elő. A versenyt elővigyázatosságból piros zászlóval leintették - egy hasonló műszaki hiba okozott komoly galibákat a Supersport futamán. Mivel a futam kétharmadát már lefutották, a 14. kör eredménye alapján hirdettek végső sorrendet. Eszerint Sylvain Guintoli állhatott a dobogó legtetejére. Egy évvel ezelőtt nyert utoljára, pont ezen a pályán - azokon a versenyeken is ő és Laverty bizonyultak a legjobbnak, akkor még apriliás csapattársakként.

 

Az utolsó teljesített körben Laverty állt a második helyen, de mivel kiesett a futamból, törölték az eredménylistából. Loris Baz - aki utoljára tavaly augusztusban versenyzett - jóvoltából két francia állt a dobogó legfelső két fokán, a 21 éves Baz pedig csapattársát, Tom Sykesot is megelőzte. A világbajnok mindenesetre a gyenge első futam után dobogós hellyel vigasztalódhatott. Giugliano és a Ducati ismét negyedik helyet gyűjtött, az elsőre második helyezett Marco Melandri végül nyolcadik lett. Az evosok között ismét David Salom bizonyult a legjobbnak.

 

A verseny egyedüli kiesője ezúttal Eugene Laverty volt, így Tóth Imrének is be kellett érnie a 19. helyezéssel. Aaron Yatest, az újonc márka, az EBR versenyzőjét ismét meg tudta előzni. A magyar csapat számára a pozitívum az lehet, hogy teljesítették mindkét versenyt, és értékes körökkel gyarapították szerény rutinjukat.

 

Ami a világbajnokságot illeti: Guintoli harmadik és első helyet érő 41 pontjával vezet, meglepetésre Loris Baz a második 31 egységgel. Őt Melandri majd Giugliano követi. A vegyes érzelmekkel átitatott vasárnap után Eugene Laverty csak az ötödik pozícióban áll a győzelemért járó 25 ponttal, ugyanannyival, amennyit a címvédő Tom Sykes gyűjtött.

 

versenyző csapat lemaradás
1. Sylvain Guintoli  Aprilia Racing 15 kör
2. Loris Baz  Kawasaki Racing  +0.283 
3. Tom Sykes  Kawasaki Racing  +1.103
4. Davide Giugliano  Ducati SBK  +2.052
5. Jonathan Rea  Pata Honda  +4.951
6. Leon Haslam  Pata Honda +5.673
7. Chaz Davies  Ducati SBK  +9.664
8. Marco Melandri  Aprilia Racing  +10.574
9. Toni Elias  Red Devils Roma Aprilia  +11.682 (E)
10. David Salom  Kawasaki Racing  +15.065 (E)
11. Niccolo Canepa  Althea Ducati  +16.294 (E)
12. Fabien Foret  MAHI Kawasaki  +16.919
13. Alex Lowes  Voltcom Crescent Suzuki  +19.694 (E)
14. Sheridan Morais  Grillini Kawasaki +27.266 (E)
15. Glenn Allerton  BMW Italia  +27.845 (E)
16. Jeremy Guarnoni  MRS Kawasaki  +29.431 (E)
17. Alessandro Andreozzi  Pedercini Kawasaki  +36.393
18. Claudio Corti  Yaknich MV Augusta +37.018
19. Tóth Imre  Tóth BMW  +54.093
20. Aaron Yates  Hero EBR +1:13.385
kiestek:
Eugene Laverty Aprilia Racing  14 kör

 

Világbajnokság állása egy forduló után (legjobb 10):

 

versenyző csapat pont
1. Sylvain Guintoli Aprilia Racing 2. Loris Baz Kawasaki Racing 3. Marco Melandri Aprilia Racing 4. Davide Guigliano Ducati SBK 5. Eugene Laverty Crescent Suzuki 5. Tom Sykes Kawasaki Racing 7. Jonathan Rea Pata Honda 8. Chaz Davies Ducati SBK 9. David Salom Kawasaki Racing 10. Niccoló Canepa Althea Ducati //$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); }); $(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin"); }); // 20150310 //$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" ); $("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" ); //$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" ); $("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" ); //$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" ); $("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
© 2024 Formula.hu - Minden jog fenntartva!  |  Fejlesztette: insource.hu