1. verseny
Magyar idő szerint hajnali 2 órakor kezdődött a kategória első futama. Bár Ausztráliába 25-en utaztak el, a hét eleji tesztelésen és az edzéseken több versenyző is megsérült, így csak 21 pilóta jutott el a rajtrácsig. A veszteségek közé tartozott a Tóth csapat pilótája, Sebestyén Péter is, akire a héten rájárt a rúd: a teszten megsérült, az edzéseken nem tudott 107 %-ot teljesíteni, ráadásul menet közben súlyos fájdalmai támadtak porcleválás miatt. Hasonlóan balszerencsés volt a Pedercini csapat: Luca Scassának a medencecsontja tört el, a helyére Matthew Walters, egy helyi versenyző ugrott be, a futamokig azonban ő sem jutott el.
A rajtnál az első sorból induló három versenyző, a pole pozíciós Sylvain Guintoli, csapattársa, Marco Melandri és a Ducati fiatal olasza, Davide Giugliano jöttek el a legjobban. A közvetlenül mögülük startoló két Suzuki visszaesett, Eugene Laverty a hetedik helyre, az újonc Alex Lowes a legjobb tíz közül is kicsúszott. A hétvége addigi részének szenzációja, a bokasérüléssel versenyző Lowes hamarosan bukott, sántikálva hagyta el a pályát.
A Guintoli-Melandri-Giugliano trió elhúzott a mezőny többi részétől, míg Guintoli magabiztosan állt az élen, a két olasz egymással csatározott. Mögöttük négyes csoport alakult ki, a Hondás Jonathan Rea, a Kawasaki párosa, Tom Sykes és Loris Baz, illetve Eugene Laverty közreműködésével. Úgy tűnt, ők már csak a negyedik helyért harcolhatnak, mikor Laverty feljött az említett pozícióba, lemaradása négy másodpercet tett ki a legjobb hármastól.
Ennek ellenére meggyőző tempóban ledolgozta a hátrányt, s könyörtelenül áthámozta magát riválisain. Miután a 22 körös verseny 17. körében megelőzte Guintolit, hamar tekintélyes rés alakult ki a két versenyző között, a továbbiakban pedig Laverty elsősége egy pillanatra sem került veszélybe. Három másodperccel a többiek előtt szelte át a célvonalat. Élete első suzukis futamát megnyerte: ez annak tükrében különösen figyelemreméltó, hogy a Crescent csapat most először szerzett világbajnoki győzelmet, Suzuki-versenyző pedig 2010 óta nem nyert.
Marco Melandri a futam végén még megelőzte Sylvain Guintolit, első apriliás futamán rögtön megverve a csapattal már egy szezont teljesítő franciát. Giugliano lett a negyedik, az ötödik pozícióért dúló harcot végül Loris Baz nyerte meg. A címvédő bajnok, Tom Sykes mindössze hetedikként zárt. Az új Evo kategória legjobbjának David Salom bizonyult, csatában legyőzve Niccoló Canepát.
Tóth Imre a kiesésekből profitálva végig a pontszerző helyek közelében haladt. Egy ízben az egy egységet érő 15. helyre is feljött. A második körben hibázó és emiatt húsz másodperccel a magyar mögé kerülő Sheridan Morais azonban ledolgozta hátrányát és visszavette a helyezést, Tóthnak így a 16. pozícióval kellett beérnie első Superbike futamán.
versenyző | csapat | lemaradás | |
1. Eugene Laverty | Voltcom Crescent Suzuki | 22 kör | |
2. Marco Melandri | Aprilia Racing | +2.959 | |
3. Sylvain Guintoli | Aprilia Racing | +3.034 | |
4. Davide Giugliano | Ducati SBK | +6.972 | |
5. Loris Baz | Kawasaki Racing | +11.132 | |
6. Jonathan Rea | Pata Honda | +11.718 | |
7. Tom Sykes | Kawasaki Racing | +15.612 | |
8. Chaz Davies | Ducati SBK | +25.724 | (E) |
9. David Salom | Kawasaki Racing | +37.407 | (E) |
10. Niccolo Canepa | Althea Ducati | +37.468 | (E) |
11. Glenn Allerton | BMW Italia | +39.271 | (E) |
12. Fabien Foret | MAHI Kawasaki | +45.212 | |
13. Claudio Corti | Yaknich MV Augusta | +50.249 | (E) |
14. Jeremy Guarnoni | MRS Kawasaki | +1:17.134 | (E) |
15. Sheridan Morais | Grillini Kawasaki | +1:23.686 | |
16. Tóth Imre | Tóth BMW | +1:30.651 | |
17. Aaron Yates | Hero EBR | +1 kör | |
kiestek: | |||
18. Alessandro Andreozzi | Pedercini Kawasaki | 15 kör | (E) |
19. Leon Haslam | Pata Honda | 5 kör | |
20. Alex Lowes | Voltcom Crescent Suzuki | 4 kör | |
21. Toni Elias | Red Devils Roma Aprilia | 4 kör |
2. verseny
A Superbike szabályai értelmében a rajtsorrend megegyezett az első versenyével, ismét Sylvain Guintoli indulhatott az élről, és jó hír, hogy Alex Lowes is rajthoz tudott állni. A piros lámpák kialvása után most jobban megkavarodott a sorrend, mint a korábbi futamon, Melandri az élre tört és a Kawasaki fiatal tehetsége, Loris Baz is remek startot vett. A második körben azonban Guintoli visszaszerezte a vezetést, és az újfent közepesen rajtoló Laverty is felzárkózott a legjobbakra.
Melandri a Honda kanyarban hibázott, hasonlóan Carlos Checa egy évvel ezelőtti balesetéhez. Checa akkor pont Melandrit találta el, az olasz azonban szerencsésen kikerülte riválisait, és a 14. helyen visszacsatlakozott a versenybe. A legjobb hármast Guintoli, Loris Baz és Laverty alkotta, mindannyian vezettek is bizonyos ideig. A világbajnok Tom Sykes jobb versenyt futott az előzőnél, feljött a negyedik helyre és (hasonlóan Laverty első futamos teljesítményéhez) szorgalmasan közelített az élen állókhoz.
A 15. körben Guintoli vezetett, mikor a mögötte haladó Laverty motorjából sűrű füst tört elő. A versenyt elővigyázatosságból piros zászlóval leintették - egy hasonló műszaki hiba okozott komoly galibákat a Supersport futamán. Mivel a futam kétharmadát már lefutották, a 14. kör eredménye alapján hirdettek végső sorrendet. Eszerint Sylvain Guintoli állhatott a dobogó legtetejére. Egy évvel ezelőtt nyert utoljára, pont ezen a pályán - azokon a versenyeken is ő és Laverty bizonyultak a legjobbnak, akkor még apriliás csapattársakként.
Az utolsó teljesített körben Laverty állt a második helyen, de mivel kiesett a futamból, törölték az eredménylistából. Loris Baz - aki utoljára tavaly augusztusban versenyzett - jóvoltából két francia állt a dobogó legfelső két fokán, a 21 éves Baz pedig csapattársát, Tom Sykesot is megelőzte. A világbajnok mindenesetre a gyenge első futam után dobogós hellyel vigasztalódhatott. Giugliano és a Ducati ismét negyedik helyet gyűjtött, az elsőre második helyezett Marco Melandri végül nyolcadik lett. Az evosok között ismét David Salom bizonyult a legjobbnak.
A verseny egyedüli kiesője ezúttal Eugene Laverty volt, így Tóth Imrének is be kellett érnie a 19. helyezéssel. Aaron Yatest, az újonc márka, az EBR versenyzőjét ismét meg tudta előzni. A magyar csapat számára a pozitívum az lehet, hogy teljesítették mindkét versenyt, és értékes körökkel gyarapították szerény rutinjukat.
Ami a világbajnokságot illeti: Guintoli harmadik és első helyet érő 41 pontjával vezet, meglepetésre Loris Baz a második 31 egységgel. Őt Melandri majd Giugliano követi. A vegyes érzelmekkel átitatott vasárnap után Eugene Laverty csak az ötödik pozícióban áll a győzelemért járó 25 ponttal, ugyanannyival, amennyit a címvédő Tom Sykes gyűjtött.
versenyző | csapat | lemaradás | |
1. Sylvain Guintoli | Aprilia Racing | 15 kör | |
2. Loris Baz | Kawasaki Racing | +0.283 | |
3. Tom Sykes | Kawasaki Racing | +1.103 | |
4. Davide Giugliano | Ducati SBK | +2.052 | |
5. Jonathan Rea | Pata Honda | +4.951 | |
6. Leon Haslam | Pata Honda | +5.673 | |
7. Chaz Davies | Ducati SBK | +9.664 | |
8. Marco Melandri | Aprilia Racing | +10.574 | |
9. Toni Elias | Red Devils Roma Aprilia | +11.682 | (E) |
10. David Salom | Kawasaki Racing | +15.065 | (E) |
11. Niccolo Canepa | Althea Ducati | +16.294 | (E) |
12. Fabien Foret | MAHI Kawasaki | +16.919 | |
13. Alex Lowes | Voltcom Crescent Suzuki | +19.694 | (E) |
14. Sheridan Morais | Grillini Kawasaki | +27.266 | (E) |
15. Glenn Allerton | BMW Italia | +27.845 | (E) |
16. Jeremy Guarnoni | MRS Kawasaki | +29.431 | (E) |
17. Alessandro Andreozzi | Pedercini Kawasaki | +36.393 | |
18. Claudio Corti | Yaknich MV Augusta | +37.018 | |
19. Tóth Imre | Tóth BMW | +54.093 | |
20. Aaron Yates | Hero EBR | +1:13.385 | |
kiestek: | |||
Eugene Laverty | Aprilia Racing | 14 kör |
Világbajnokság állása egy forduló után (legjobb 10):
versenyző | csapat | pont | |||||||||||||||||||||||||||
1. Sylvain Guintoli | Aprilia Racing | 2. Loris Baz | Kawasaki Racing | 3. Marco Melandri | Aprilia Racing | 4. Davide Guigliano | Ducati SBK | 5. Eugene Laverty | Crescent Suzuki | 5. Tom Sykes | Kawasaki Racing | 7. Jonathan Rea | Pata Honda | 8. Chaz Davies | Ducati SBK | 9. David Salom | Kawasaki Racing | 10. Niccoló Canepa | Althea Ducati |
//$(document).ready(function(){ $("#post_text p:has(img)").addClass("nomargin"); });
$(document).ready(function(){
$("#post_text p:has(iframe)").addClass("nomargin");
});
// 20150310
//$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').css( "cssText", "line-height:0!important; margin-bottom:0;" );
$("#post_text .post-img-title").prev('p.MsoNormal').addClass( "imgtext" );
//$("#post_text .post-img-title").css( "cssText", "margin-bottom:0px;" );
$("#post_text .post-img-title").addClass( "imgtext_m0" );
//$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').css( "cssText", "margin-top:10px;" );
$("#post_text .post-img-title").next('p.MsoNormal').addClass( "imgtext_mt10" );
További cikkeink a témában |