A királykategória második szabadedzése annak ellenére is száraz körülmények között vette kezdetét pénteken délután, hogy egyes előrejelzések esőt jósoltak a hétvége ezen időszakára. Jorge Lorenzo nem is vacakolt sokat, és mindjárt az első mért körén egy igencsak erős tempóval rukkolt elő, majd pedig tovább gyorsult. Már első nekifutásra fél másodperccel ment gyorsabbat Marc Marquez első szabadedzésen nyújtott legjobb idejénél, majd még szűk fél másodpercet emelt a lécen. Erre Marquez hiába próbált, egyelőre hirtelen nem is tudott mit válaszolni, a mezőny többi tagjáról nem is beszélve. Aleix Espargaro, a harmadik helyen már másfél másodperces hátránnyal a nyakában vesztegelt. A spanyolt a ducatisok váltották le a közvetlen üldözőboly élén, Nicky Hayden és Andrea Dovizioso is versenyképesnek látszó ritmusban köröztek az angol ringen.

A hirtelen felindulásból elkövetett rohanásnak az lett a vége, hogy a mezőny jelentős része kivonult a boxba. Ezután következett egy szakasz, amely ideje alatt csak egy-egy fecske repült ki. Sokáig Colin Edwards motorozását figyelhettük, aki javítani is tudott, és a tizenötödik helyig lépkedett előre. Valamivel később Stefan Bradl és ALeix Espargaro akadtak össze a pályán, valahogy nem tudtak elférni egymás mellett, a német pont olyan tempót diktált Aleix előtt, amivel előtte maradt, de közben feltartotta. Ezen a spanyol rettenetesen kiakadt, ezért inkább a garázsba való visszagurulást választotta, mivel a gyors körének úgyis lőttek, a vérét pedig valahogyan vissza kellett hűtenie.

A végjátékot megelőzően Valentino Rossi tette oda a tüzet az M1-re, főleg azután volt ezt ildomos megtennie, hogy egészen odáig a top10 hátsó szekciójában vesztegelt. Egyébiránt a mezőny többi tagja nagyjából a megszokott helyén állt, talán Stefan Bradl, Cal Crutchlow és Alvaro Bautista törhetett volna több borsot a gyáriak orra alá.

A hajrában Bryan Staring bukott hatalmasat a tizenkettes kanyarban, amely egy tempós része a pályának, ezt a balesetet azonban nem úszta meg szárazon sem ő, sem pedig a motorja, mind a ketten elég keményen megsínylették. Jorge Lorenzo is hibázott, ő azonban nem bukott, hanem elnézte az edzésből hátramaradó időt, így az utolsó köreinek ritmusát pont félbetörte, így már nem maradt esélye a javításra. Ezt a vétségét azonban már nem tudták kihasználni a repsolosok, Marc Marquez és Dani Pedrosa a második, harmadik helyen zártak. A top10-et Alvaro Bautista, Valentino Rossi, Cal Crutchlow, Andrea Dovizioso, Bradley Smith, Stefan Bradl és Nicky Hayden tették teljessé.
A második szabadedzés végeredménye:
| 1 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | 2:02.734 |
| 2 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 2:02.958 |
| 3 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 2:03.192 |
| 4 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | 2:03.463 |
| 5 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | 2:03.480 |
| 6 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | 2:03.505 |
| 7 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 2:03.658 |
| 8 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | 2:03.750 |
| 9 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | 2:03.784 |
| 10 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | 2:04.089 |
| 11 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | 2:04.145 |
| 12 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | 2:04.476 |
| 13 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | 2:05.052 |
| 14 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | 2:05.069 |
| 15 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | 2:05.266 |
| 16 | Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | 2:05.438 |
| 17 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | 2:05.484 |
| 18 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | 2:05.506 |
| 19 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | 2:05.657 |
| 20 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | 2:05.977 |
| 21 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | 2:06.038 |
| 22 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | 2:07.854 |
| 23 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | 2:09.209 |