A silverstone-i pálya egy igen hosszú, közel hat kilométeres ring, amelyen tulajdonképpen az összes fajta kanyartípusból található legalább egy. Talán egyedül a hosszú, nyújtott, igen tempós fordulóból van hiány, azonban ezt leszámítva egy igen sokszínű aszfaltcsíkról beszélünk. A rövidtől a hosszú egyenes szakaszoktól kezdve, a kemény féktávokon át a visszafordító kanyarokig szinten minden megtalálható rajta. A pálya hosszúságából és változatosságából adódóan könnyen lehet rontani, illetve elég nehéz egy tökéletes kört összerakni, ami mint tudjuk az időmérő szempontjából kulcsfontosságú az összes versenyzőnek. A sokszínű ring mellett egyéb tényezők is megnehezíthetik a pilóták dolgát, hiszen ne feledkezzünk meg például a szeszélyes angol időjárásról, amely mindig magában hordozza egy kiadós eső lehetőségét.

Hossz: 5.900 m
Leghosszabb egyenes 770 m
Szélesség: 17 m
Balkanyarok: 8
Jobbkanyarok: 10
Építve: 1948
Moto3
A legkisebb géposztály brnói befutója igen szorosra és egyben izgalmasra sikerült egyben, hiszen a legjobb öt versenyző másfél másodpercen belül ért célba. Ezúttal egyértelműen az idén már három futamgyőzelmet szerző Rins járt a legrosszabbul, akit Folger leszorított a dobogóról, így az Estrelle Galicia 0"™0 motorosát igen értékes pontveszteségek érték Salommal és Vinales-szel szemben. Nem mellesleg Salom ezúttal képes volt előnyét növelni a bajnokságban és Vinales ellenében jelenleg tizennégy egység a fórja. Azt természetesen nem lehet előre megmondani, hogy Silverstone-ban hogyan alakul majd a Moto3 viadala, azonban annyi biztos, hogy Salomnak ismét volt közel egy hete arra, hogy fizikailag megerősödjön és az Indianapolisban szerzett sérülésit feledtesse.

Salomnak a járással talán vannak gondjai sérüléseiből adódóan, de Brnóban bizonyította, hogy a motorozással nincsen
(Brnóban persze úgy tűnt, hogy a spanyol versenyző koránt sem 100%-osan is tud futamot nyerni.) A kiugró eredményt, vagy ha úgy tetszik győzelmet, továbbra is Alex Marqueztől várhatjuk, hiszen már a cseh nagydíj alkalmával is újfent megvolt az esélye a győzelemre, akárcsak mondjuk Indianapolisban. Emellett reménykedjünk benne, hogy Folger ismét képes majd a legjobbak tempóját tartani, hiszen ebben az esetben nem csupán a Salom, Vinales, Rins trióról szólnának a mezőny eleji küzdelmek.
Moto2
A középső kategória bajnoki éllovasa, Scott Redding körül ismét elkezdett szorulni a hurok, mivel az angol versenyző Brnóban csak a nyolcadik lett, miközben fő riválisa, Pol Espargaro a negyedik helyen hozta be motorját. Igaz, hogy a Marc VDS pilótájának még így is huszonegy pontos az előnye, azonban ne feledjük, hogy utoljára Mugelloban tudott nyerni és az utóbbi három versenyből egy alkalommal tudott a dobogón zárni és akkor is jócskán megizzadt azért a bizonyos harmadik helyért.

Redding előnye ugyan tovább fogyatkozott, azonban még mindig jelentős fórban van az angol
Silverstone a hazai pálya tényéből adódóan egyértelműen Redding vadászterülete lehet, azonban tavaly is csak hatodik volt Angliában, miközben Espargaro a második helyen ért célba a domináns teljesítményt nyújtó Marc Marquez mögött. Redding és Espargaro harcába egyébként többen is beleszólhatnak, hiszen Brnóban láthattuk, hogy Kallio mekkora meglepetést okozott győzelmével, rajta kívül pedig ne feledkezzünk meg az egyre érettebb versenyzést bemutató Nakagamiről, valamint a lassacskán formába lendülő Lüthiről sem. Végül, de nem utolsó sorban egyfajta fekete lóként számolhatunk Johann Zarcoval, aki fel-fel tűnik az élmezőnyben.
MotoGP
A legnagyobb géposztályban a kérdés változatlan: Képesek-e a Yamahánál valami módon megfékezni a Repsol Honda párosát. Jelenleg úgy tűnik, hogy erre csak Lorenzo lehet alkalmas, mivel Valentino Rossi Assen óta nem képes ismét a győzelemért harcba szállni, azonban az olasz versenyző csapattársa is rendre alulmaradt a HRC-sekkel szemben. Silverstone elvileg a Yamahának kedvezhet a felzárkózás szempontjából, azonban ne feledkezzünk meg róla, hogy a Honda idén már többször megcáfolta azt a tézist, miszerint egy-egy versenyhelyszín jobban fekszik a hangvillásoknak.

Marquez zsinórban az ötödik győzelmét szerezheti Silverstone-ban
Persze nyilván a Repsol Hondánál is megtesznek majd a siker érdekében, főleg, hogy Marquez újabb rekordot állíthat be, mivel ötödik futamát nyerheti zsinórban. Erre utoljára Valentino Rossi volt képes 2008-ban. Amennyiben ez az újonc versenyzőnek sikerülne, akkor talán elkezdhetnénk gondolkozni azon is, hogy vajon Marquez számára elérhető-e a zsinórban szerzett hét diadal, ami szintén Rossi nevéhez fűződik, még a 2002-es szezonból.
Végezetül tekintsük át a hétvége menetrendjét:
Péntek (2013. augusztus 30.)
10:00 - 10:40 Első szabadedzés (Moto3)
10:55 - 11:40 Első szabadedzés (MotoGP)
11:55 - 12:40 Első szabadedzés (Moto2)
14:10 - 14:50 Második szabadedzés (Moto3)
15:05 - 15:50 Második szabadedzés (MotoGP)
16:05 - 17:50 Második szabadedzés (Moto2)
Szombat (2013. augusztus 31.)
10:00 - 10:40 Harmadik szabadedzés (Moto3)
10:55 - 11:40 Harmadik szabadedzés (MotoGP)
11:55 - 12:40 Harmadik szabadedzés (Moto2)
13:35 - 14:15 Időmérő (Moto3)
14:30 - 15:00 Negyedik szabadedzés (MotoGP)
15:10 - 15:25 Első időmérő (MotoGP)
15:35 - 15:50 Második időmérő (MotoGP)
16:05 - 16:50 Időmérő (Moto2)
Vasárnap (2013. szeptember 1.)
10:00 - 10:20 Warm Up (Moto2)
10:30 - 10:50 Warm Up (MotoGP)
11:00 - 11:20 Warm Up (Moto3)
12:20 Futam (Moto2)
14:00 Futam (MotoGP)
15:30 Futam (Moto3)