Felhős égbolt, de legalább száraz aszfalt fogadta a Formula-1-es Belga Nagydíjjal való ütközés elkerülése végett szokatlan időpontban, délután egy órakor rajtoló királykategória mezőnyét Brnóban. A pole pozíciót pályafutása során másodszor Cal Crutchlow szerezte meg, ráadásul körrekordot futva, míg Alvaro Bautista második helye azt jelentette, hogy az első két rajtkockában szatellit motorok foglaltak helyet. Az első sort a pontversenyt csapattársa előtt 21 egységgel vezető Marc Marquez zárta, majd következett az őt üldöző Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo duó, valamint egy kifejezetten jó kvalifikációt teljesítő Bradley Smith. Valentino Rossi lett a hetedik, Stefan Bradl a nyolcadik az időmérőn, míg a top10-et a két gyári Ducati zárta Andrea Dovizioso, Nicky Hayden sorrendben.
A startot Lorenzo kapta el a legjobban, s már az első kanyarig az élre állt, míg a rajtelsőt még a két Repsol Honda is lenyomta, akik Marquez, Pedrosa sorrendben haladtak. Crutchlow mögött Bautista haladt ötödikként, akire Rossi zárkózott fel Smith lehagyása után. Lorenzo már a 22 körös viadal első fordulója után bő egy másodperccel meglógott az egymással csatázó Hondák elől, míg a mezőny második felében Karel Abraham és Claudio Corti ütközött össze a harmadik körben, a hazai pályán futó Lukas Pesek pedig egymaga is megoldotta a bukást. Közben az élen is változott a tendencia: Marquez egy leggyorsabb körrel jelezte, hogy nem hagyja elszakadni a regnáló világbajnokot. A Tech3 Yamaháknak sem alakult jól a negyedik forduló: Bautista megelőzte Crutchlow-t a negyedik helyért, miközben Smith pedig idő előtt feladni kényszerült a futamot.

Pedrosa ismét másodikként zárt, s ezzel egyre távolabb kerül csapattársától a pontversenyben
A negyedik hely környékén hasonló helyzet kezdett kialakulni, mint egy hete Indianapolisban: Crutchlow visszaelőzte Bautistát, s mindez segített Rossinak is, aki nem sokkal tőlük elmaradva motorozott hatodikként. Eközben a vezető Lorenzo előnye lassan, de biztosan tovább fogyott, s 14 körrel a vége előtt tulajdonképpen teljesen utolérték a repsolosok. Mögöttük a negyedik pozícióért folytatott csata azonban drámai fordulat állt be, ugyanis a Bautistától és Rossitól elszakadni próbáló Crutchlow elcsúszott, s bár a brit vissza tudott állni a versenybe, arra minden esélye elszállt, hogy jó eredményre váltsa rajtelsőségét. Rossi egy körrel később Bautistát is legyűrte, így a "Doktor" feljött a dobogósok mögé, de a lemaradása már túl nagy volt ekkor ahhoz, hogy reális esélye legyen a felzárkózásra.
A következő percek valamelyest eseménytelenül peregtek le, de aztán tíz körrel a vége előtt megjelent egy-két esőcsepp, s a csapatok is előkészítették a második számú motorokat egy esetleges cserére felkészülve. Mindeközben az élen álló trió teljesen összeállt, ahogy Rossi és Bautista kettőse is a negyedik-ötödik helyeken. Hét kör volt még hátra, amikor Marquez elszánta magát az előzésre, ám Lorenzo ekkor még ügyesen vissza tudta venni az első helyet. Azonban a pálya végén már nem volt felelet: a vb-éllovas átvette a vezetést, s kis híján csapattársa is követni tudta őt. A címvédő azonban nem adta fel a küzdelmet, s pár kör elteltével a célegyenesre fordulva el is ment honfitársa mellett, aki azonban néhány kanyarral később ismét maga mögé utasította. Egy bollyal hátrébb Bautista is átlépte Rossit, s a spanyol kezdett is elszakadni az olasztól.

Lorenzo végül ezúttal sem tudta megverni a Repsol Hondákat, így folyamatosan csökken az esélye a címvédésre
Három körrel a vége előtt aztán Pedrosa is megelőzte Lorenzót, így érett az újabb kettős Honda-győzelem. S mivel végül az eső sem kavart be, ez be is következett: Marc Marquez zsinórban negyedik, összességében pedig idei ötödik győzelmét aratta. Pedrosa lett a második, Lorenzo pedig a harmadik, így ugyanaz lett a top3 sorrendje, mint múlt héten Indianapolisban. Ráadásul a negyedik helyen is egyezés volt, ugyanis Rossi a végén visszavágott az ötödikként záró Bautistának. Bradl teljesen magányos versenyt futva lett hatodik, míg a Ducatik ismét egymás mögött futottak be Dovizioso, Hayden sorrendben. Iannone végzett a kilencedik helyen, a top10-et pedig Espargaro tette teljessé, aki ismét a legjobb CRT-s lett. A pontversenyben Marquez ismét növelte előnyét, így hét fordulóval a vége előtt már 26 egység az előnye Pedrosa, 44 pedig Lorenzo előtt.
A csehországi program ezúttal a legnagyobbak versenyével még nem ért véget, hiszen a rendhagyó menetrend miatt a Moto3-asok 14:30-kor rajtoló futama még hátra van, míg a királykategória szereplőit legközelebb már a jövő hétvégi silverstone-i Brit Nagydíjon láthatjuk megmérkőzni egymással.
A futam végeredménye:
| 1. | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 42:50.729 |
| 2. | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | +0.313 |
| 3. | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | +2.277 |
| 4. | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | +10.101 |
| 5. | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | +10.178 |
| 6. | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | +19.807 |
| 7. | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | +35.015 |
| 8. | Nicky HAYDEN | Ducati Team | +35.354 |
| 9. | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | +51.149 |
| 10. | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | +56.392 |
| 11. | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | +57.420 |
| 12. | Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | +1:05.430 |
| 13. | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | +1:12.364 |
| 14. | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | +1:13.500 |
| 15. | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | +1:14.128 |
| 16. | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | +1:14.991 |
| 17. | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | +1:20.640 |
| 18. | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | +1:34.462 |
| 19. | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | +1:49.713 |
| 20. | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | +1:50.024 |
| 21. | Martin BAUER | Remus Racing Team | 1 kör |
| Helyezetlen: | |||
| Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | 20 kör | |
| Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | 20 kör | |
| Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | 21 kör | |
| Hector BARBERA | Avintia Blusens | 21 kör | |