
A gyorsasági motoros világbajnokság indianapolisi fordulójának zárásaként magyar idő szerint vasárnap este nyolc órakor elrajtolt a királykategória idei tizedik futama. A pole pozíciót a pontversenyt csapattársa előtt 16 ponttal vezető Marc Marquez szerezte meg szombaton, méghozzá óriási pályacsúcsot futva, míg az első sort bajnoki riválisai, Jorge Lorenzo és Dani Pedrosa tették teljessé. Cal Crutchlow lett a negyedik, majd jött Alvaro Bautista, Nicky Hayden, Bradley Smith és Stefan Bradl. Valentino Rossi mindössze a kilencedik rajtkockába tudta magát kvalifikálni, míg az első tízet Andrea Dovizioso tette teljessé.
A startot az első sorból indulók közül Lorenzo kapta el a legjobban, aki már néhány méter után átvette a vezetést, s a rajtelsőt még Pedrosa is lenyomta. A legnagyobb rajtot azonban Bradley Smith produkálta, aki három helyet javítva negyediknek jött előre, megelőzve csapattársát is - igaz, Crutchlow a második kör elején visszaelőzte a britet, majd egy fordulóval később Bautista is elment mellette. Rossi nem rajtolt jól, de a harmadik körre legalább a Ducatikat maga mögé utasította. Közben az élen a három spanyol nem igazán támadta egymást, Crutchlow azonban így is apránként közeledni tudott hozzájuk, Bautista és a Smith-t lehagyó Bradl azonban már valamelyest leszakadt róluk.

20 körrel a vége előtt továbbra is Lorenzo vezetett Pedrosa és Marquez előtt, de azt, hogy nem mentek túl nagy tempót, jól jelezte, hogy nem csak Crutchlow, hanem a leggyorsabb kört megfutó Bautista is kezdett visszakapaszkodni rájuk. Rossi közben szintén legyűrte Smith-t, s ezzel már Bradl mögött a hetedik helyen motorozott, míg a britet valahogyan a két Ducati is maga mögé utasította. A verseny első harmadának végén aztán Marquez megunta a vonatozást, s egy látványos manőverrel elment a másik Repsol Honda mellett, miközben eggyel hátrébb Bautista is átvette a negyedik helyet Crutchlow-tól.
Marquez pillanatok alatt utolérte Lorenzót is, de megelőznie nem sikerült azonnal, hiába tudott volna egyértelműen gyorsabb lenni nála. 15 körrel a leintést megelőzően aztán a vb-éllovas bebújt honfitársa mellé, s átvette a vezetést a legendás aszfaltcsíkon. A mezőny első fele egyébként hármas bolyokban haladt ekkor: a trófeáért is csatázó trió mögött Bautista, Crutchlow és Bradl talált egymásra, míg a nyolcadik és tizedik hely között Dovizioso, Hayden és Smith haladtak egymáshoz viszonylag közel, egyedül Rossi motorozott magányosan a hetedik pozícióban. Előzés is akadt: Crutchlow vette vissza a negyedik helyet Bautistától - igaz, a spanyol néhány körrel később ismét előretört, miután a brit túl szélesen vett egy kanyart.

A futam utolsó szakaszához érkezve Marquez szemlátomást megpróbált előnyt kiépíteni üldözőivel szemben, amit a versenyben futott körrekord többszöri megdöntése is jelzett. Néhány kör alatt valóban szét is szakadt a vezető hármas, így akcióval Bautista és Crutchlow látványos harca szolgált. Ugyancsak küzdelem kezdett kialakulni a hatodik helyért, Rossi ugyanis utolérte Bradl-t, s hat körrel a vége előtt a "Doktor" el is motorozott a német mellett. Az olasz ráadásul kihasználta az előtte állók ádáz küzdelmét, s pillanatok alatt felzárkózott Bautistáékra.
Ők hárman ezt követően is rendkívül látványos küzdelmek vívtak, miközben három körrel a vége előtt Pedrosa is teljesen odaért a második helyen haladó Lorenzo nyakára. S ha már utolérte, az utolsó előtti kör kezdetén meg is előzte a regnáló világbajnokot: ez a manőver kulcsfontosságú volt a repsolos számára a bajnokság szempontjából. Közben Rossi is átfűzte magát Bautistán, s üldözőbe vette Crutchlow-t a negyedik helyért. A kilencszeres világbajnok be is bújt márkatársa mellé, azonban túl szélesen fordult ezután, így a Tech3 Yamaha pilótája ekkor még vissza tudott előzni, de aztán végül Rossi került ki győztesen az elképesztő csatából.

Marc Marquez mindeközben senkitől sem zavartatva bejött elsőként, s ezzel már negyedik királykategóriás győzelmét zsebelhette be, ráadásul mostani sikere azt is jelentette, hogy mindhárom amerikai versenyt meg tudta nyerni idén: korábban Austinban és Laguna Secában is ő diadalmaskodott. Pedrosa lett a második, Lorenzo pedig a harmadik, így mindkettőjük hátránya nőtt az újonccal szemben: a csapattárs 21, a címvédő 35 egységgel marad el tőle. Rossi végzett negyedikként Crutchlow, Bautista és Bradl előtt, míg a nyolcadik helyet a Ducatik eszméletlen utolsó kanyaros produkciója után Smith szerezte meg.
A világbajnokság jövő héten a Cseh Nagydíjjal folytatódik.
A futam végeredménye:
| 1. | Marc MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | 44:52.463 |
| 2. | Dani PEDROSA | SPA | Repsol Honda Team | +3.495 |
| 3. | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing | +5.704 |
| 4. | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing | +19.895 |
| 5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | +19.955 |
| 6. | Alvaro BAUTISTA | SPA | GO&FUN Honda Gresini | +20.061 |
| 7. | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | +24.842 |
| 8. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | +40.690 |
| 9. | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | +40.701 |
| 10. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | +40.823 |
| 11. | Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing | +59.668 |
| 12. | Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | +1:06.650 |
| 13. | Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | +1:09.462 |
| 14. | Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | +1:15.207 |
| 15. | Hiroshi AOYAMA | JPN | Avintia Blusens | +1:20.159 |
| 16. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | +1:25.879 |
| 17. | Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | +1:29.616 |
| 18. | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | +1:36.388 |
| 19. | Bryan STARING | AUS | GO&FUN Honda Gresini | 1 Lap |
| Helyezetlen: | ||||
| Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | 10 kör | |
| Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | 13 kör | |
| Randy DE PUNIET | FRA | Power Electronics Aspar | 22 kör | |
| Nem teljesítette az első kört: | ||||
| Blake YOUNG | USA | Attack Performance Racing | ||