A Suzuki néhány hónapja jelentette be, hogy az eredeti tervekkel ellentétben mégsem 2014-ben tér vissza a MotoGP-be, hanem csak egy évvel később, 2015-ben. A japánok azzal magyarázták ezt a döntést, hogy szeretnének minél több időt eltölteni egy versenyképes motor kifejlesztésével, amellyel reményeik szerint harcba szállhatnak a legnagyobb géposztályban induló többi márkával, azaz a Hondával, a Yamahával és a Ducatival. Ennek megfelelően folyamatosan tesztelnek is: múlt héten is két napig köröztek Motegiben, a Hondára kilenc hónapos kihagyást követően visszaülő Casey Stoner társaságában, s állítólag találtak egy jó vázkonfigurációt, amellyel tovább dolgozhatnak a jövőben.

A Suzukit egyelőre csak teszteken láthattuk viszont, ugyanakkor De Puniet ösztökélésére könnyen lehet, hogy már jövőre rajthoz állnak néhány futamon
A tesztek azonban önmagukban nem elegendőek. Legalább is ezen a véleményen a Suzuki tesztpilótája, az idén még az Aspar csapatot erősíti Randy de Puniet. A francia motoros ugyanis szeretné meggyőzni a kékeket, hogy jövőre minél több versenyen álljanak rajthoz szabadkártyásként: "Elmagyaráztam a Suzukinak, hogy jó versenyezni, mert közben nagyon sokat tanulsz. Nem vagyok a Suzuki főnöke, de ha várnak 2015-ig, szükségük lesz néhány szabadkártyás futamra jövőre, hogy tanuljanak. Az nem ugyanaz, mintha csak tesztelnének" - fogalmazott a versenyző a MotorCycleNews.com oldalnak adott nyilatkozatában.
Arról nem is beszélve, hogy ha a jövőbeli vetélytársakkal egy mezőnyben méretnék meg magukat versenykörülmények között, jobban be tudnák lőni - a MotoGP-t követő rajongókkal egyetemben -, hogy hol is állnak hozzájuk képest.