A tesztre a hírek szerint augusztus 6-7-én kerül majd sor, a HRC pedig elvileg nem azért szervezi a tesztet, hogy Stoner szabadkártyával rajthoz álljon a korábban pletyka szinten többször is emlegetett Japán, vagy Ausztrál nagydíjon, hanem hogy a kétszeres világbajnok visszajelzései alapján próbálják fejleszteni versenygépeiket. Az egyes gyártók általános problémája ugyanis, hogy a tesztversenyzőik egyszerűen nem elég gyorsak ahhoz, hogy megtudják, pontosan mennyi potenciál is lakozik egy-egy új modellben, így ilyenkor a legcélszerűbb egy hivatalos pilótával kipróbálni azt, már ha éppen a szabályok, vagy az idő lehetőé teszi. A Ducati például Michele Pirro leigazolásakor azt is szem előtt tartotta, hogy 2012-ben a CRT-k között egy viszonylag gyors pilótáról volt szó, így tesztelésre pont megfelelőnek találták az olaszt, mondván, hogy valószínűleg többet képes kihozni a motorból, mint egy kizárólag tesztversenyzői feladatokat ellátó motoros.
Hasonló céllal szeretné a HRC felültetni Stonert a gyári RC213V-re, valamint amellett a Honda produkciós versenymotorjára is. Az ausztrál világbajnok a 2012-es le mans-i nagydíjon jelentette be igen korainak mondható visszavonulását mindenki nagy megdöbbenésére és távozott tavaly év végén a MotoGP világából. A 27-es rajtszámmal versenyző pilóta pályafutása során két világbajnoki címet szerezett, ráadásul mindkettőt a királykategóriában. Először második MotoGP-s évében 2007-ben ért fel a csúcsra a Ducati színeiben, majd 2011-ben, immáron a Repsol Honda versenyzőjeként hódította el a bajnoki aranyat. Stoner világbajnoki pályafutása során összesen 45 győzelmet szerzett, ebből 38-at a legnagyobb géposztályban, 2007 és 2012 között pedig világbajnoki negyediknél sosem volt rosszabb.