Q1
Menetrendszerűen, motorozásra kiválóan alkalmas időjárási körülmények között kezdődött meg a királykategória kvalifikációs edzése, talán csak az erős szélre lehetett panasza a pilótáknak. A CRT-sek közül csak Aleix Espargaro verekedte be magát egyenes ágon a Q2-be, ez pedig azt jelentette, hogy a prototípus motorok képviseletében csak a repsolos Dani Pedrosa és a Pramac Ducatit hajtó, szabadkártyás Alex de Angelis kényszerült a Q1-ben való szereplésre. Természetesen a legnagyobb figyelem Dani Pedrosát övezte, aki ezen a hétvégén a sérülése miatt nem tud a legjobb helyekért harcolni. Olyannyira nem, hogy a legeslegutolsó pozícióban kezdett, miközben Hector Barbera, Danilo Petrucci, Alex de Angelis, Randy de Puniet, de még Colin Edwards is egészen versenyképes tempóban körözött.

Pedrosától az első csak egy könnyed bemelegítő kör volt, és később sem erőltetve a dolgokat az élre állt. öt perccel a leintés előtt Dani be is gurult a boxba, több mint hat tized volt az előnye a második Randy de Puniet-hez képest, és 1,2-re volt tőle a harmadik helyen álló Hector Barbera. Ennek tudatában nem is ült vissza a motorjára, inkább pihentette a vállát, ami miatt láthatóan rengeteget szenvedett a nyeregben. A CRT-sek számára megléphetetlennek tűnő szintet hozott, így nem volt mitől tartania. Igazából csak a második hely kérdése maradt nyitott, amikor Karel Abraham vesztette el az uralmát a motorja eleje felett. Abraham már nem is tudott visszatérni a pályára, amiért meg is kapta a magáét a mérnökétől.
Végül már Hector Barbera sem tudott fentebb lépni a harmadik helynél, így Pedrosa mellett de Puniet jutott be a kvalifikáció második etpajába. Alex de Angelis a tizennegyedik rajthelyet szerezte meg magának, a hazai pályán versenyző Colin Edwards pedig a tizenötödiket.
Q2
A pole pozícióért harcba szálló "piszkos tizenkettő" magyar idő szerint 23:35-kor gurult pályára. A rajongók a két sérült, Dani Pedrosa és Jorge Lorenzo mellett Marc Marquez, Stefan Bradl, Cal Crutchlow és Valentino Rossi szereplését várták a legjobban. Persze Aleix Espargaro sem volt kevésbé érdektelen, a ducatisok pedig szintúgy népszerűek az amerikai közönség körében, hiszen a bolognaiakkal versenyez Nicky Hayden, és a hétvégén már részsikereket elérő Andrea Dovizioso is.
Az első három mért idő Lorenzóé, Bautistáé és Marquezé volt, majd Stefan Bradl állt az élre. Ezt követően Jorge Lorenzo gyújtotta be a rakétákat, és elsőként kezdődött a neve mellett 1"™21-el az időeredmény. Természetesen ekkor még nagyon messze volt a vége, és a pimaszul gyors Marc Marquez máris a hétvége legjobb idejét dörgölte oda a többiek orra alá, majd tovább gyorsult, és az 1"™21-es határ közelébe került. Ezalatt Randy de Puniet szállt ki a harcból, Cal Crutchlow-nak pedig még nem állt a neve mellett mért idő.

Hét perccel a vége előtt Valentino Rossiiék végezték el elsőként a kerékcseréket, sietnie is kellett "A Doctornak", mert 1,1 másosperces hátrányban a nyolcadik pozícióban állt Bautista, Espargaro és Dovizioso mögött. Az olasz yamahás fel is ért a második helyre, Lorenzo pedig a harmadikra, míg Marquez két abszolút leggyorsabb szektort követően elvesztette a motorja felett az uralmát, és kicsúszott. Vale hátránya 225, Lorenzoé 404, az időközben felgyorsuló Crutchlow-é pedig 361 ezred volt. Már csak két perc maradt hátra, amikor Marquez visszaért a boxba, így már csak a fotelbe figyelhette, hogy mi történik. Helyette egy másik spanyol, Alvaro Bautista vigéckedett a pályán, aki egy fantasztikus kört összerakva a második rajthelyig lépett előre.

Majd következett Bradl, aki egyfajta csattanót rittyentve tizenhét ezreddel repesztett gyorsabbat a gyári támogatottságú motorral versenyző társánál. Alvaro zárta az első sort, míg mögülük csak yamahák indulhatnak a holnapi futamon, Rossi, Crutchlow, Lorenzo sorrendben. A top10-et Dani Pedrosa, Andrea Dovizioso, Bradley Smith és Nicky Hayden tette teljessé. A tizenegyedik helyről Aleix Espargaro indulhat, a tizenkettedikről pedig a csapattársa, Randy de Puniet.

A Q1 végeredménye:
| 1 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 1:22.017 |
| 2 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | 1:22.694 |
| 3 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | 1:22.808 |
| 4 | Alex DE ANGELIS | Ignite Pramac Racing | 1:23.253 |
| 5 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | 1:23.272 |
| 6 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | 1:23.323 |
| 7 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | 1:23.616 |
| 8 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | 1:23.875 |
| 9 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | 1:23.919 |
| 10 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | 1:23.987 |
| 11 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | 1:24.235 |
| 12 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | 1:24.756 |
| 13 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | 1:24.809 |
A Q2 végeredménye:
| 1 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | 1:21.176 |
| 2 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 1:21.193 |
| 3 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | 1:21.373 |
| 4 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | 1:21.418 |
| 5 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | 1:21.420 |
| 6 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | 1:21.453 |
| 7 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 1:21.728 |
| 8 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 1:22.026 |
| 9 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | 1:22.075 |
| 10 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | 1:22.090 |
| 11 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | 1:22.099 |
Mért idő nélkül:
| Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ----------- |
A teljes rajtsorrend:
| 1 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | 1:21.176 |
| 2 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | 1:21.193 |
| 3 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | 1:21.373 |
| 4 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | 1:21.418 |
| 5 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | 1:21.420 |
| 6 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | 1:21.453 |
| 7 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | 1:21.728 |
| 8 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | 1:22.026 |
| 9 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | 1:22.075 |
| 10 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | 1:22.090 |
| 11 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | 1:22.099 |
| 12 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | 1:22.694 |
| 13 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | 1:22.808 |
| 14 | Alex DE ANGELIS | Ignite Pramac Racing | 1:23.253 |
| 15 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | 1:23.272 |
| 16 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | 1:23.323 |
| 17 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | 1:23.616 |
| 18 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | 1:23.875 |
| 19 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | 1:23.919 |
| 20 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | 1:23.987 |
| 21 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | 1:24.235 |
| 22 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | 1:24.756 |
| 23 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | 1:24.809 |