DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Sachsenring, Időmérő: Marquez harmadik pole-ját szerezte

Marc Marquez indulhat a vasárnapi Német Nagydíjon a pole pozícióból, miután a szombati kvalifikáción bő egy tizedmásodperccel megelőzte az ismét remek időmérőt teljesítő Cal Crutchlow-t. A harmadik Valentino Rossi lett, aki idén első ízben zárt egy rajthelyosztó tréninget a top3-ban. Pedrosa kisebb kulcscsonttörést szenvedett, de ha elég fitt lesz, a 12. helyről indulhat majd.

Szombat délután 14:10-kor, percekkel a negyedik szabadedzést követően vette kezdetét a legnagyobb géposztály időmérő edzése a sachsenringi Német Nagydíjon. A mezőnyből azonban hiányzott a két legnagyobb vb-favorit: Jorge Lorenzo még pénteken sérült meg ismét asseni balesetét és műtétjét követően, míg Dani Pedrosa szombat délelőtt bukott óriásit, amely miatt a kvalifikációt mindenképp ki kell hagynia, viszont legalább a futamon való indulására volt még esély. S közvetlenül a Q1 kezdete előtt érkezett a hír, hogy az előző tréningen balesetező Andrea Iannone sem lehet ott az időmérőn, miután kificamodott a válla, így mindössze tizenketten vágtak neki a körözésnek az első szakaszban.

Q1

Az első negyedórás etapban a Q2 fennmaradó két helyére való bejutás volt a tét, s Iannone kiesésével tulajdonképpen az volt a kérdés, hogy az olasz csapattársa, Michele Pirro mellett melyik CRT-s jut a top12-be a magát már a szabadedzések eredményei alapján automatikusan oda kvalifikáló Marc Marquez, Stefan Bradl, Aleix Espargaro, Dani Pedrosa (a spanyol távolmaradása ellenére a szabályok értelmében megtarthatja Q2-es helyét - két hete ugyanez volt a helyzet Jorge Lorenzóval, aki viszont most hivatalosan is visszalépett a nagydíjtól, ezért nincs itt a yamahás neve is) Valentino Rossi, Cal Crutchlow, Nicky Hayden, Alvaro Bautista, Bradley Smith, Andrea Dovizioso mellé.

Ezen az edzésen is folytatódott a bukások sora: a Gresini csapat CRT-jén ülő Bryan Staring esett hatalmasat a hármas kanyarban az első öt perc végén. Az eredménylistán közben meglepetésre Pirro csak a tizedik helyen szerénykedett, lehetőséget adva a CRT-knek a villogásra: Claudio Corti és Randy de Puniet állt továbbjutó helyen közülük, majd Danilo Petrucci vette át tőlük a vezetést. Az első helyezések aztán már nem is változtak a leintésig, így Pirro nem jutott be a második szakaszba a Pramac Ducatival, s a CRT-k közül sem az előzetesen legesélyesebbnek tartott De Puniet zárt az élen (csapattársa, Espargaro automatikus kvalifikálta magát a Q2-be, ráadásul a harmadik legjobb idővel), hanem Petrucci és Corti, így ők csatlakozhattak a legjobb rajthelyekről döntő edzésrészen résztvevők táborához.

A Q1 végeredménye:
1. Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.23.100
2. Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.148
3. Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 1.23.152
4. Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR 1.23.333
5. Michele PIRRO ITA Ignite Pramac Racing Ducati 1.23.349
6. Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 1.23.549
7. Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART 1.23.565
8. Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.631
9. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART 1.23.752
10. Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR 1.23.820
11. Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.24.395
12. Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 1.27.273
Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati

Q2

Tíz perc pauza után következhetett az újabb 15 perces körözés, immár tehát a pole pozícióért. Az első öt perc végén Marc Marquez vezetett, méghozzá rögtön a hétvége legjobb idejével: 1:21.849-es eredménye bő fél tizeddel jobb a délelőtti tréningen futott körénél. Ráadásul ez is hamar megdőlt: előbb Rossi, majd Crutchlow ugrott az első helyre. Nem sokkal később aztán érkezett az első bukás ebben az etapban is, amelyet a saját közönsége előtt motorozó Stefan Bradl mutatott be, miközben az említett trió mögött már a negyedik helyen állt. Igaz, az LCR Honda motorosának esése nem volt túl nagy, így folytathatta a tréninget.

Az utolsó percekre a szokásoknak megfelelően megélénkült a pálya, s kezdődhetett a tűzijáték. Elsőként a pontverseny harmadik helyét elfoglaló Marquez gondolta úgy, hogy igazán odateszi magát, s bő három tizeddel átvette a vezetést. Hayden is javított, s a Ducatitól kifejezetten jónak számító ötödik helyet érő időt motorozott, de nem sokáig állt ott az amerikai, ugyanis érkezett az ismét brillírozó Espargaro, s immár az Aspar-csapat CRT-s versenyzőjéé volt ez a pozíció. A leintést megelőző pillanatokban Rossi feljött a második helyre, de aztán Crutchlow visszaelőzte az olaszt.

A végeredmény aztán már nem is változott, így Marc Marquez királykategóriás pályafutása harmadik rajtelsőségét szerezte meg. Cal Crutchlow végzett a második helyen, Valentino Rossi harmadik rajthelye pedig azt jelentette, hogy a kilencszeres világbajnok idén első ízben startolhat majd az első sorból. Bradl negyedik lett hazai kvalifikációján, míg Espargaro meg tudta tartani bravúros ötödik pozícióját, a további sorrend pedig Hayden, Smith, Bautista, Dovizioso, Corti, Petrucci lett végül. A 12. helyet megszerző Pedrosáról közben érkezett a friss hír, miszerint kisebb kulcscsonttörést szenvedett, s megpróbál rajthoz állni vasárnap, ha elég fittnek érzi magát.

A Q2 végeredménye:
1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1.21.311
2. Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1.21.434
3. Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 1.21.493
4. Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 1.21.862
5. Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 1.21.887
6. Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 1.22.157
7. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1.22.297
8. Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda 1.22.484
9. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1.22.561
10. Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.059
11. Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.23.361
Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda

A teljes rajtsorrend:
1. Marc MARQUEZ SPA Repsol Honda Team Honda 1.21.311
2. Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1.21.434
3. Valentino ROSSI ITA Yamaha Factory Racing Yamaha 1.21.493
4. Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 1.21.862
5. Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 1.21.887
6. Nicky HAYDEN USA Ducati Team Ducati 1.22.157
7. Bradley SMITH GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1.22.297
8. Alvaro BAUTISTA SPA GO&FUN Honda Gresini Honda 1.22.484
9. Andrea DOVIZIOSO ITA Ducati Team Ducati 1.22.561
10. Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.059
11. Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.23.361
12. Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda
13. Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.23.100
14. Claudio CORTI ITA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.148
15. Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 1.23.152
16. Hector BARBERA SPA Avintia Blusens FTR 1.23.333
17. Michele PIRRO ITA Ignite Pramac Racing Ducati 1.23.349
18. Michael LAVERTY GBR Paul Bird Motorsport PBM 1.23.549
19. Yonny HERNANDEZ COL Paul Bird Motorsport ART 1.23.565
20. Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1.23.631
21. Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing ART 1.23.752
22. Hiroshi AOYAMA JPN Avintia Blusens FTR 1.23.820
23. Lukas PESEK CZE Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1.24.395
24. Bryan STARING AUS GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 1.27.273
25. Andrea IANNONE ITA Energy T.I. Pramac Racing Ducati

www.p1race.hu

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: