Az új aszfaltcsíkkal való ismerkedésre elég kevés csapat szánta rá magát és a résztvevő alakulatok versenyzői közül sem gurult pályára mindenki, ami vélhetőleg többek között annak is betudható, hogy két európai nagydíj között került sor erre a tesztre. A mezőn legutóbb Assenben versenyzett, a következő viadal helyszíne pedig Sachsenring lesz, így nem mindenki szánta rá magát arra, hogy a két futam között még egy dél-amerikai kitérőt is tegyenek. Nem úgy az LCR Honda, a Tech3 Yamaha, A Gresini Racing és az Avintia Racing, már ami a királykategóriában szereplő csapatokat illeti, míg a Moto2-ből a Pons Racing és az Aspar Team utazott el a Termas de Rio Hondo nevű pályára.

A csütörtökön és pénteken zajló teszt nyitónapján Bradl és Bautista személyében a két hondás pilóta volt a leggyorsabb Crutchlow előtt, aki több mint fél másodperccel lassabb körre volt csak képes. Barbera egyetlen CRT-sként természetesen a prototípusok mögött, azonban a Moto2-es pilóták előtt zárt és a hírek szerint elsősorban az elektronikán dolgozott csapatával, hogy a soron következő nagydíjon ezen a téren jobbak legyenek. Az argentin pálya vonalvezetése egyébként pozitív benyomást tett a versenyzőkre, viszont mivel az aszfalt új és még nincsen felgumizva, ezért a tapadás egyelőre még nem az igazi. A teszt pénteken is folytatódik, majd a résztvevő alakulatok és versenyzők Európa felé veszik az irányt, ahol a július 13-14-i hétvégén már Németországban versenyeznek majd.
Az argentin teszt első napjának végeredménye:
| 1. Stefan Bradl | GER | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:44.188 | (54 kör) |
| 2. Alvaro Bautista | SPA | Go&Fun Honda Gresini | HONDA | 1:44.531 | (54 kör) |
| 3. Cal Crutchlow | GBR | Monster Yamaha Tech3 | YAMAHA | 1:45.170 | (53 kör) |
| 4. Hector Barbera | SPA | Avintia Blusens | FTR-Kawasaki | 1:47.892 | (53 kör) |
| 5. Esteve Rabat | SPA | Tuenti HP 40 | KALEX | 1:48.592 | (90 kör) |
| 6. Nicolas Terol | SPA | Mapfre Aspar Team | SUTER | 1:50.102 | (74 kör) |