DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Aragón teszt - 3. nap: Marquez is kipróbálta a 2014-es gépet

A csütörtöki, egyben utolsó napra mindössze két versenyző maradt az aragóni teszten: a Repsol Honda újonca, Marc Marquez, valamint a 2015-ben visszatérő Suzuki tesztpilótája, Randy de Puniet. Előbbi csapattársa, Dani Pedrosa után szintén kipróbálhatta a HRC 2014-es gépét, de egyelőre ő is a jelenlegi verziót részesíti előnyben.

Ez egy pozitív teszt volt itt Aragónban, amely az egyike a kedvenc pályáimnak" - kezdte Marquez a gyakorlás értékelését. "Nagyon sokat tanultam ebben a két napban; az elején sokat szenvedtem a hosszú kanyarokban, de a csapatommal együtt fejlődtünk és csütörtökön már jól tudtam motorozni, jó ritmusban. Sok dolgot teszteltem, és minden kijövetelünkkor más beállításunk volt! Most már jobban értem a motort, mint a szezon elején, és most már tudom néhány kör után, hogy jó-e a beállításunk vagy sem. Előző nap az elkövetkező nagydíjakra koncentráltam a motorok felkészítésével. Aztán csütörtökön kipróbáltam új részeket, néhány öhlins-elemet és egy új gumit is a Bridgestone-tól."



Bár Marquez az új géppel is teljesített 13 kört, egyelőre az idei verziót preferálja, amellyel gyorsabb is volt, mint a 2014-es motorral

A csütörtöki zárónapon aztán Pedrosa és Stefan Bradl után a Repsol Honda újonca is kipróbálhatta a 2014-es motort, amellyel 1:49.414-es körre volt képes. Ez gyorsabb, mint a csapattársa által előző nap elért köridő, ugyanakkor lassabb, mint amire az idei géppel volt képes. Épp ezért nem véletlen, hogy a világbajnoki összetettet vezető kollégája után egyelőre Marquez is inkább a 2013-as verziót használja. "13 kört a 2014-es prototípus gépem is teljesíteni tudtam" - idézi a spanyolt a twhowheelsblog.com oldal. "Az első érzés elég jó volt és a motoron van néhány fejlesztés. A vázzal kapcsolatban is van egy fejlesztés, de még van néhány terület, amin dolgozni kell, de nem végeztünk beállítási munkálatokat a motoron. Mindenesetre ez egy jó alap a HRC mérnökeinek, amin dolgozhatnak, de jelen pillanatban a jelenlegi, 2013-as gépünket preferálom."

De Puniet mindössze másfél másodperccel maradt el Lorenzo szerdai rekordjától - ez 1,3 másodperces javulást jelent

Az utolsó tesztnapon Marquez mellett már mindössze csak a Suzuki és Randy de Puniet volt jelen: a 2015-ben visszatérő japán gyár tovább folytatta az XRH-1 kódot viselő gép kemény fejlesztőmunkáját. A francia mindössze másfél másodperccel maradt el Jorge Lorenzo szerdai rekordjától, vagyis De Puniet 1,3 másodpercet javult előző napi legjobbjához képest. A biztató catalunyai és aragóni tesztek után a Suzuki Japán felé veszi az irányt, ahol további fejlesztőmunkára és tesztre kerül sor, mielőtt szeptemberben a misanói futam utáni tesztre visszatérnek Európába, majd pedig egy privát gyakorláson is részt vesznek Mugellóban.

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: