összesen 19 pilóta maradt Catalunyában a tegnap véget ért versenyhétvége után, hogy egy napig teszteljék a motorjaikat. A legnagyobb hiányzó egyértelműen a Repsol Honda volt: Dani Pedrosa és Marc Marquez már Aragón felé vették az irányt, ahol kedden és szerdán fognak majd körözgetni. Ott volt viszont két és fél év elteltével a résztvevők között a Suzuki, akik délelőtti bejelentésük alapján 2015-ben térnek vissza a MotoGP-be. A versenygép tesztelése azonban már javában zajlik, s a mai napon először egy kollektív gyakorláson is bemutatkozott a motor. És nem is ment rosszul vele Randy de Puniet: a francia a rendkívül biztató nyolcadik helyen végzett, lemaradása nyolc tizedmásodperc sem volt a leggyorsabb Lorenzóhoz képest - igaz, a hétvégén ennél sokkal jobb köridőkre is képesek voltak az élmenők. Kezdésnek viszont egyáltalán nem rossz.

A Suzuki és Randy de Puniet a rendkívül biztató nyolcadik helyen zárták első kollektív tesztjüket
A tesztet tehát a vasárnapi futamon is diadalmaskodó Jorge Lorenzo nyerte 1"™41.904-es idővel - ennél Pedrosa szombaton futott pályacsúcsa bő egy másodperccel volt jobb. Mivel azonban a világbajnoki éllovas és újonc csapattársa nem voltak jelen a gyakorláson, másnak is volt lehetősége az élmezőnyben végezni. Ezt Nicky Hayden használta ki a legjobban, aki délelőtt állt az élen is, majd visszacsúszott a harmadik helyre, ám az utolsó percekben egy kifejezetten erős kört repesztett a 2006-os világbajnok, s ezzel 51 ezredre megközelítette a regnáló világbajnokot a Ducatival.

Nicky Hayden az utolsó pillanatban zárkózott fel közvetlenül Lorenzo mögé
A sokáig éllovas Stefan Bradl így végül kénytelen volt beérni a harmadik pozícióval, ám a német sem lehet elégedetlen, hiszen mögötte végzett többek között a másik gyári Ducatival Andrea Dovizioso, aki elmondása szerint szinte mindent fejleszteni kell még az olasz motoron, s az új váz bevetése sem fog elegendő előnnyel járni ahhoz, hogy ledolgozzák a többiekkel szembeni hátrányukat. Igaz, Dovi így is megelőzött ma két Yamahát, az ötödik és hatodik pozíciókban záró Cal Crutchlow-t és Valentino Rossit. Utóbbi ráadásul bukott is, ami miatt még a piros zászlót is be kellett lengetni, ahogy a nap folyamán egyébként többször is.

Stefan Bradl sokáig vezetett is hétfőn, végül harmadik lett
Aleix Espargaro a hetedik helyen zárt legjobb CRT-sként, majd következett a teljesen hibamentes napot teljesítő Suzuki, míg a kilencedik pozíciót Andrea Iannone foglalta a leintéskor. A Pramac Racing olasz motorosa, akárcsak a tizenegyedik helyen végző Michele Pirro, a GP13 laboratóriumi verzióival köröztek, így a Ducatinak közvetlen összehasonlítási alapja van a jelenleg használt géphez képest. A két pramacos közé egyébként az a Bradley Smith ékelődött be a Tech3 csapat Yamahájával, aki csak délelőtt tudott a pályán tartózkodni, miután délután 5-kor már egy barcelonai kórházban műtötték az ujját.
Kedden a Repsol Honda Aragónban tesztel, s hozzájuk csatlakozik szerdán a Yamaha gyári alakulata, valamint a Suzuki is.
A catalunyai teszt végeredménye:
| 1. | Jorge LORENZO | SPA | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 1:41.904 | |
| 2. | Nicky HAYDEN | USA | Ducati Team | DUCATI | 1:41.955 | 0.051 |
| 3. | Stefan BRADL | GER | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:42.227 | 0.323 |
| 4. | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | DUCATI | 1:42.417 | 0.513 |
| 5. | Cal CRUTCHLOW | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:42.462 | 0.558 |
| 6. | Valentino ROSSI | ITA | Yamaha Factory Racing Team | YAMAHA | 1:42.513 | 0.609 |
| 7. | Aleix ESPARGARO | SPA | Power Electronics Aspar | ART | 1:42.537 | 0.633 |
| 8. | Randy DE PUNIET | FRA | Suzuki Test Team | SUZUKI | 1:42.676 | 0.772 |
| 9. | Andrea IANNONE | ITA | Energy T.I. Pramac Racing Team | DUCATI | 1:42.697 | 0.793 |
| 10. | Bradley SMITH | GBR | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:43.180 | 1.276 |
| 11. | Michele PIRRO | ITA | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:43.784 | 1.880 |
| 12. | Hector BARBERA | SPA | Avintia Blusens | FTR | 1:43.899 | 1.995 |
| 13. | Colin EDWARDS | USA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:44.183 | 2.279 |
| 14. | Karel ABRAHAM | CZE | Cardion AB Motoracing | ART | 1:44.458 | 2.554 |
| 15. | Danilo PETRUCCI | ITA | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:44.477 | 2.573 |
| 16. | Michael LAVERTY | GBR | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:44.547 | 2.643 |
| 17. | Claudio CORTI | ITA | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:44.794 | 2.890 |
| 18. | Yonny HERNANDEZ | COL | Paul Bird Motorsport | ART | 1:45.078 | 3.174 |
| 19. | Lukas PESEK | CZE | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:47.379 | 5.475 |