DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Catalunya: Lorenzo magabiztosan nyert a Repsol Hondák előtt

Jorge Lorenzo Katar és Mugello után idei harmadik győzelmét gyűjtötte be a Katalán Nagydíjon, s ezzel hét pontra csökkentette hátrányát a másodikként célba érő Dani Pedrosával szemben. A repsolost az utolsó körökben keményen támadta a végül harmadikként záró Marc Marquez, ám ők sokakkal ellentétben nem jutottak a kiesés sorsára, s a dobogón ünnepelhettek hazai közönségük előtt.

Akárcsak az egész hétvégén, a katalán forduló utolsó programján, a királykategória futamán is verőfényes napsütés és hőség fogadta a motorosokat és a kilátogató nézőket. A 25 körös viadalnak a szombati időmérésen körrekordot futó, a világbajnokságot a címvédő Jorge Lorenzo előtt 12 pontos előnnyel vezető Dani Pedrosa vághatott neki az élről, míg a második pozíciót az a Cal Crutchlow szerezte meg, aki a vasárnap délelőtti bemelegítő edzésen egy ezredmásodperccel megelőzte a harmadik rajthelyről induló regnáló világbajnokot. A második sor elejéről a szenzációs teljesítményt nyújtó Alvaro Bautista várhatta a piros lámpák kialvását, majd következett Nicky Hayden legjobb ducatisként, valamint az összetett harmadik helyén álló Marc Marquez. Valentino Rossi a hetedik pozícióba kvalifikálta magát, mellőle pedig Andrea Iannone rajtolhatott, aki némi meglepetésre megelőzte névrokonát, a gyári Ducatival vitézkedő Doviziosót.



A rajtnál Pedrosa egy leheletnyivel rosszabbul jött el, mint Lorenzo, így az első kanyarba már a yamahás fordult elsőként, míg az igazán nagy startot Marquez produkálta, aki a hatodik helyről felzárkózott mögéjük a harmadik pozícióba. Crutchlow két helyet rontva negyedikként fordult, mögötte pedig már Rossi haladt. A kilencszeres világbajnok azonban majdnem ugyanarra a sorsra jutott, mint két hete Mugellóban, ugyanis Bautista egy nagyon bátor manőverrel próbálta megelőzni az olaszt, ám ezúttal a "Doktor" megúszta az esetet, a spanyol egymaga csúszott ki a 10-es kanyarban, ahová nem sokkal később Michele Pirro is megérkezett, bár ő legalább tudta folytatni a körözést. A Rossi mögött zajló kavarodásból a harmadik körig Bradl húzta a legtöbb hasznot, aki a tizedik rajthelyről nekirugaszkodva már maga mögé utasította a Ducatikat, akik Hayden, Iannone, Dovizioso sorrendben haladtak mögötte.

A negyedik körben Lorenzo haladt az élen, de szorosan követte őt a két Repsol Honda, akik közül a hátrébb haladó Marquez egy ízben túl szélesre vette az ominózus 10-es kanyart. A vezető hármas mögött nem sokkal leszakadva haladt Crutchlow és Rossi, majd egy nagyobb szünetet követően jött a nagy csatát vívó Bradl és Hayden, őket pedig már Dovizioso követte, miután Iannone ugyancsak a kritikusnak számító 10-es kanyarban volt kénytelen feladni a versenyt, miután kicsúszott alóla a Ducati. Húsz körrel a vége előtt aztán Crutchlow megmutatta, hogy nem csak ott lehet bukni: a Tech3 brit motorosa a pálya első szakaszán esett ki. Néhány másodperccel később viszont az idő közben Bradl elé keveredő Hayden már nem akart különcködni: a 2006-os világbajnok számára is a 10-es kanyar jelentette a Katalán Nagydíj végét.

A meglehetősen sok bukást hozó első negyed után (Randy de Puniet is kiesett idő közben, s Lukas Pesek is meglátogatta a sóderágyat, de a cseh folytatni tudta a futamot) már csak 17 versenyző volt a pályán, akik közül Lorenzo állt az élen, lélegzetvételnyi előnyre szert téve az inkább egymással csatázni kezdő Pedrosa és Marquez előtt. Rossi zavartalanul motorozott a negyedik helyen, Bradl számára azonban ismét egy Ducati kezdett forró pillanatokat okozni: ezúttal Dovizioso érkezett meg nagyon az LCR Honda német pilótájára. Féltávhoz közeledve állandósulni látszottak a különbségek: Lorenzo nem tudta folytatni az elszakadást a Hondákkal szemben, sőt mintha közeledtek volna hozzá a repsolosok, de Marquez még mindig közelebb haladt csapattársához, mint Pedrosa a Yamahához. Rossi három-négy másodperces lemaradással követte a vezető triót, de hátra felé sem kellett nézegetnie, mert Bradl és Hayden nyolc-kilenc másodpercre volt tőle.

Kilenc körrel a vége előtt a rengeteg esésnek köszönhetően a tizedik helyen haladó Hector Barbera is elesett, s ezzel Pirro a futam eleji hibája ellenér újra a top10-ben találta magát. Előtte két CRT haladt: Aleix Espagaro, akinek öccse másfél órával korábban megnyerte a Moto2-es futamot, valamint Colin Edwards foglalta el a nyolcadik és kilencedik helyeket. Közben a legjobb hatban csupán annyi változás történt, hogy Bradl valamelyest elnyúlt az ötödik helyen az őt üldöző Dovitól, míg az élen álló hármas között folyamatosan lüktetett a különbség, de támadást egyikük sem tudott indítani a másik ellen. Hat körrel a leintést megelőzően aztán Lorenzo megint meglógni látszott, Pedrosa és Marquez között viszont nagy harc volt kialakulóban a második helyért.

Nem is kellett csalódnunk a két spanyolban: négy körrel a vége előtt Marquez elkezdte keményen támadni csapattársát. Ennek azonban majdnem az újonc pilóta itta meg a levét: az utolsó előtti körben nagyon szűken akart bebújni Pedrosa mellé a harmadik kanyarban, s össze is ért a két motor, de mindketten állva maradtak, nem gyarapították a kiesők már amúgy is meglehetősen hosszú listáját. Marquez azonban nem adta fel: bár az incidenst követően némileg leszakadt Pedrosától, az utolsó kör végére ismét utolérte a világbajnokság éllovasát, s bizony nem sokon múlott, hogy a célvonalhoz már a tabella harmadik helyén álló spanyol érkezzen meg.

Eközben Jorge Lorenzo magabiztos előnnyel befutott az első helyen, s a katari és mugellói futamok után megszerezte idei harmadik győzelmét is, amelyet természetesen hazai közönség előtt hatalmas ünnepléssel fogadott a levezető körben. A Repsol Hondák között maradt tehát a Pedrosa, Marquez sorrend, ez pedig azt jelentette, hogy előbbi megtartotta az első helyét a pontversenyben, és mindössze öt pontot bukott Lorenzóval szemben, így hét egység előnnyel utazhat majd Assenbe. A dobogósok mögött a teljesen sima és zavartalan versenyt futó Valentino Rossi ért célba negyedikként, majd következett Bradl, a hatodik helyen pedig a végül Doviziosót utolérő és megelőző Bradley Smith futott be. Aleix Espargaro lett a legjobb CRT-s a nyolcadik helyen, megelőzve Colin Edwardsot, a tizedik helyen pedig Pirro zárt.

Folytatás két hét múlva a versenynaptár egyetlen szombati viadalával, a Holland Nagydíjjal.

A futam végeredménye:

 

1. Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing 43"™06.479
2. Dani PEDROSA Repsol Honda Team +1.763
3. Marc MARQUEZ Repsol Honda Team +1.826
4. Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing +5.874
5. Stefan BRADL LCR Honda MotoGP +26.756
6. Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 +32.228
7. Andrea DOVIZIOSO Ducati Team +32.692
8. Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar +58.615
9. Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing +1:03.142
10. Michele PIRRO Ignite Pramac Racing +1:09.774
11. Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project +1:24.377
12. Claudio CORTI NGM Mobile Forward Racing +1:33.679
13. Yonny HERNANDEZ Paul Bird Motorsport +1:45.355
14. Bryan STARING GO&FUN Honda Gresini +1:50.745
15. Javier DEL AMOR Avintia Blusens 1 kör
16. Lukas PESEK Came IodaRacing Project 1 kör
Out
-- Hector BARBERA Avintia Blusens 10 kör
-- Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing 15 kör
-- Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 20 kör
-- Nicky HAYDEN Ducati Team 20 kör
-- Andrea IANNONE Energy T.I. Pramac Racing 21 kör
-- Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar 24 kör
 
-- Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini
-- Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: