Igen érdekes, serkentő és új lesz az egész." - kezdte Davide Brivio, aki a Suzuki tesztprojektjét vezeti. "A cél azonban nem az, hogy már Catalunyában készen álljunk. Fontos lesz, hogy megértsük, milyen szinten van a motorunk és mit kell végrehajtanunk a jövőben. Meg kell néznünk, hogy milyen nagy, vagy éppen kicsi a lemaradásunk és, hogy mit kell tennünk. Az ellenfeleink igen erősek és főleg az elektronika terén történt óriási fejlődés, leginkább a Honda részéről. A léc igen magasan van, szóval időbe telik, amíg megközelítjük őket, azonban mégiscsak el kell kezdeni valahol." - mondta az olasz menedzser, aki tagadta azon híreszteléseket, miszerint a Suzuki szabadkártyával részt vesz majd az októberi Japán nagydíjon. "Ezt jelenleg még nem vettük fontolóra sem." - szögezte le Brivio, aki ha minden jól megy, akkor a visszatérő Suzuki csapatfőnöke lehet majd. Ahogyan azonban arról korábban már beszámoltunk, egyelőre nem zajlik valami gördülékenyen a Suzuki ügye, hiszen továbbra sem sikerült olyan csapatot találniuk, amely elfogadta volna az ajánlatukat.

A Dorna ugyanis mintegy bebiztosítva magát, szeretné, ha a japán márka egy privát csapattal összeolvadva térne vissza, vagy legalábbis megvásárolná azok helyét a mezőnyben. A Suzuki által tett ajánlatot sajnos az érintett csapatok kevésnek találták, így a tárgyalások tovább folynak, habár Brivio nemrég már tett célzást arra, miszerint a Dorna és a mezőny érdeke is, hogy a kékek visszatérjenek, mégpedig ugyanúgy gyári csapat formájában, mint a Yamaha, a Ducati, vagy éppen a Honda. Visszatérve azonban a barcelonai tesztre: Ez lesz az első alkalom, hogy az új Suzukit a többi MotoGP géphez lehet majd mérni akár végsebesség, akár köridő, valamint szektoridők szempontjából. A hétfői gyakorlással azonban koránt sem ér véget a munka a Suzukinál, hiszen még azon a héten az aragóni ringen folytatják az információgyűjtést és puhatolózást.