DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Hátrányban a Yamaha

Alex De Angelis menedzsere, Carlo Pernat, aki korábban a Pramac Racing sportigazgatói székét is betöltötte, a Yamaha versenyzőinek le mans-i kudarcáról, illetve a japán márka motorjának versenyképtelenségéről beszélt.

A hétvégi nagydíj a Hondáról szólt." - kezdte Pernat. "Mindig mindenki azt gondolja, hogy Pedrosa nyugtalan az újonnan érkezett Marquez miatt, azonban a végén majdnem mindig ő nyer. Azóta, hogy a Honda, Stoner visszavonulását követően bizalmat szavazott Daninak, olyan mintha egy másik ember lenne. Nyilvánvaló, hogy számolni kell vele a bajnoki címmel kapcsolatban. Marquez igen látványosan megy, emellett pedig agresszív és nem fél kockáztatni, vagyis a nézőknek a kedvére tesz. Ő a jelen és egyben a jövő." - méltatta az olasz a Repsol Honda versenyzőit, majd kitért az igen balszerencsésen szereplő gyári Yamaha alakulat pilótáira is. "A Yamaha óriási csalódás, ráadásul egy olyan pályán, ami elviekben fekszik nekik. A futam katasztrófa volt az ő szempontjukból. Lorenzo a gumikra panaszkodott, Valentino pedig a párásodó plexire, viszont ettől függetlenül ő volt az, aki bukott."



Az utóbbi három versenyen Rossinak és Lorenzonak sem volt esélye megszerezni a győzelmet

"A probléma azonban igazából az, hogy a Yamahának nincsenek fejlesztései, a versenyzők pedig a Hondával szembeni technikai hátrányra fizetnek rá. Amennyiben nem vetik be mihamarabb az új gyorsváltót, akkor igen nagy különbség alakulhat ki. Emellett a Yamaha pilótái egyre idegesebbek emiatt." - mutatott rá Pernat arra a tényre, hogy a hangvillások már a számukra kedvező pályákon sem képesek boldogulni a HRC gyári motorjaival. A két utóbbi helyszín (Jerez és Le Mans) pedig pont ilyen volt, így ki tudja, hogy mi vár majd a Yamahára Mugelloban. Egy éve ugyan Lorenzo igen magabiztosan győzött az olasz nagydíjon, azonban láthatjuk, hogy azóta sokat változtak az erőviszonyok. Az utóbbi versenyeken megélt kudarcok viszont ösztönzően hathatnak Lorenzoról és Rossira is. Utóbbi például utoljára 2008-ban nyert hazai közönség előtt Mugelloban.

Dovizioso vezet Le Mans-ban

Visszatérve azonban Pernat nyilatkozatára: Az olasz szakember zárásként a Ducati teljesítményéről is ejtett néhány szót. "Felcsillant a remény, még annak ellenére is, hogy Rossi tavaly vizes pályán második lett. Dovizioso kiváló munkát végzett, a Desmosedici pedig mindig is jó volt esőben, úgyhogy meglátjuk, hogy Mugelloban, szárazon hogyan teljesítenek majd. Pirronak az észrevételei sem elhanyagolhatóak, mivel azt mondta, hogy nem érzi magát a legjobban a motoron (Pirro Le Mans-ban nem a Ducati újabbm "Lab" verzióját használta, mint Jerezben, hanem Ben Spies versenygépét - a szerk.), ami azt jelenti, hogy az új verzió, amivel ő eddig ment, más."

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: