A királykategória első le mans-i szabadedzése öt perccel tíz óra előtt vette kezdetét ugyanúgy száraz és napos időjárási körülmények között, mint a Moto3 első tét nélküli tréningje. A háromnegyed órás gyakorlás első tíz percét követően Jorge Lorenzo áll az élre Alvaro Bautista, Marc Marquez és Cal Crutchlow előtt. Valentino Rossi ekkor a hatodik, Dani Pedrosa pedig a nyolcadik helyet foglalta el négy, illetve nyolc tized másodperccel a regnáló világbajnok mögött. Hamar változott azonban felállás, mivel Bradl és Dovizioso alig három perccel később a gyári Yamaha spanyolja elé tudott kerülni, sőt időközben Dani Pedrosa is megérkezett az élmezőnybe. Fél órával a leintés előtt a 26-os rajszámmal versenyző pilóta rendelkezett a legjobb időeredménnyel (1"™35.310), amely közel egy másodperccel maradt el Casey Stoner tavalyi, első szabadedzésen futott legjobbjától (1"™34.321). Az elkövetkezendő öt percet gyakorlatilag a teljes mezőny a boxban töltötte, egyedül Hayden, De Puniet és Pirro körözött a francia ringen, miközben a többiek csapatukkal és mérnökeikkel egyeztettek első benyomásaikról és tapasztalataikról.

Jorge Lorenzo
Félidőben továbbra is Dani Pedrosa nevéhez fűződött a legjobb köridő, a Repsol Honda spanyol mögött pedig az alábbi kilenc motoros következett a top10-ben: Bradl, Marquez, Hayden, Crutchlow, Dovizioso, Lorenzo, Rossi, Bautista, Barbera. Idővel aztán Marqueznek sikerült felzárkózni közvetlenül csapattársa mögé, kialakítva ezzel a Repsol Honda egy-kettes felállást. Nem sokáig tartott azonban ez az állapot, hiszen az utolsó negyed óra kezdetén Jorge Lorenzo ugrott az élre, igaz, alig több mint másfél tized másodperccel tudta csak megelőzni Pedrosát. A tavalyi vb-ezüstérmes azonban hamar megrázta magát és visszavette az első helyet, immáron jóval magabiztosabbnak mondható, négy tizedes előnnyel. Az első három helyet egyébként ekkor Pedrosa, Lorenzo és Marquez jóvoltából három spanyol foglalta el, míg őket a top5-ben Andrea Dovizioso és Stefan Bradl követte. Valentino Rossi továbbra is csak a nyolcadik helyet foglalta el ekkor.

Valentino Rossi
A "Doktor" aztán öt perccel a leintés előtt kapcsolat rá és futott egy második helyet érő időt, huszonegy ezreddel megelőzve csapattársát. Ezalatt Lorenzo nemkülönben próbálkozott a feljebb lépéssel, ami végül is sikerült a spanyolnak, azonban az első helytől továbbra is elmaradt, vagyis csak a második pozíciót tudta visszaszerezni Rossitól. Pedrosa ráadásul még a leintés után tudott javítani legjobbján, azonban a repsol hondás így is csak egy hajszállal bizonyult gyorsabbnak Jorge Lorenzotól. A harmadik helyet, Rossi, a negyedik-ötödik helyet pedig meglepetésre Hayden és Dovizioso szerezte meg Crutchlow előtt. Marc Marquez csak a hetedik legjobb időt motorozta, fél másodperccel csapattársa mögött.
Az első szabadedzés sorrendje:
| 1. Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | HONDA | 1:34.645 |
| 2. Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.685 |
| 3. Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | YAMAHA | 1:34.938 |
| 4. Nicky HAYDEN | Ducati Team | DUCATI | 1:34.972 |
| 5. Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | DUCATI | 1:35.072 |
| 6. Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:35.149 |
| 7. Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | HONDA | 1:35.170 |
| 8. Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | HONDA | 1:35.285 |
| 9. Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | HONDA | 1:35.478 |
| 10. Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:35.949 |
| 11. Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:36.083 |
| 12. Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | DUCATI | 1:36.211 |
| 13. Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | DUCATI | 1:36.607 |
| 14. Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:36.745 |
| 15. Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | YAMAHA | 1:36.790 |
| 16. Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:36.872 |
| 17. Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:37.325 |
| 18. Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR KAWASAKI | 1:37.431 |
| 19. Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:37.597 |
| 20. Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:37.620 |
| 21. Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:38.209 |
| 22. Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR HONDA | 1:38.516 |
| 23. Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:39.325 |
| 24. Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | IODA-SUTER | 1:39.710 |