DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Le Mans: Két repsolost két hangvillás követ a 2. edzésen

Dani Pedrosa nyerte a királykategória délutáni programját, azonban mögötte rettentő szoros az élmezőny. Marc Marquezt és Valentino Rossit csak négy ezred választja el egymástól, míg utóbbi és a csapattársa, Jorge Lorenzo között mindössze huszonnyolc ezred a különbség.

A Moto3 második szabadedzésének a végén elkezdett szemerkélni az eső, így a királykategória délutáni tréningje óriási tanácskozások és fejvakarások közepette kezdődött. Kérdéses volt, hogy mikor, milyen abroncson lehet elhagyni a garázsokat, és az sem volt mellékes, hogy mikor térhetnek vissza a versenyzők a versenyképes tempójukhoz.

Hivatalosan 14:05-kor kezdett el ketyegni a MotoGP második negyvenöt perce, de azonnal senki sem támadta meg a pályát. Inkább csak kedélyes csevejek szemtanúi lehettünk. Az első merész Hiroshi Aoyama volt, aki az ötödik perc végén ragadta meg a gázkart. Utána szépen lassan a mezőny jelentős része munkába állt, majd hamarosan benépesült a Bugatti ring. Kivétel nélkül mindenki a slickek mellett tette le a voksát, köszönhetően annak, hogy a felhők mögül hamar előbújt a nap.



A tizedik perc végén Jorge Lorenzo már csak egy másodperccel volt lassabb a délelőtti időeredményénél, rohamos javultak az időeredmények. Marc Marquez is igyekezett hamar megmutatni magát, a szabadedzés ezen szakaszában Lorenzóval körülbelül egy tempót ment. A yamahás azonban nagy lendületet vett és meglépett az élen a többiektől, egy lépéssel a HRC-sek versenyzői előtt járt, folyamatosan gyorsult, és már a hétvége legjobb köridejét is bőven túlszárnyalta. Szépen csendben Valentino Rossi egyre feljebb és feljebb kúszott, a top10-en kívülről indulva gyorsan ott termett az ötödik pozícióban. Így a két gyári yamahás közrefogta Marc Marquezt, Stefan Bradlt valamint Dani Pedrosát. Az első harmad végét azonban már nem Jorge Lorenzo vezetésével értük meg, hanem már Marquez állt az élen. Az újonc összekapta magát, és utolérte a kétszeres világbajnokot, amíg a csapatánál járt látogatóban.

Ezt követően sokáig nem állt be számottevő változás a mezőny struktúrájában. Az időeredmények hajszolásával szemben előtérbe került a beállítások és a versenytempó próbálgatása. Ennek megfelelően itt-ott előkerültek a kemény keverékű kaucsukkarikák is.

Tizenhat percet mutatott a hátralévő időt jelző óra, amikor Jorge Lorenzo visszaelőzte Marquezt az első pozícióért, az új leggyorsabb köridő már 1"™34.201 volt. Eközben a kettes és hármas kanyar kombinációjához Bradley Smith keresett alternatív útvonalakat, de rá kellett jönnie, hogy a kavicságyon keresztülvágni nem a leggyorsabb módja a motorversenyzésnek. Bő tíz perccel a leintés előtt Dani Pedrosa is összerakott egy gyors kört, fellépett a második helyre. Dani hátránya csak tizenhárom ezred volt, míg Marc-ké a harmadik pozícióban mindössze ötvennyolc ezred.

A hajrá viszonylag korán, tizenegy perccel a kockás zászló belengetését megelőzően elkezdődött. Andrea Dovizioso a kilencedikről a negyedik helyig lépett előre egy nagyot, Dani Pedrosa pedig átvette a vezetést. Andrea Dovizioso bukott, ráadásul l látható módon csúnyán megütötte magát. Az olaszt a célegyenesre fordító kanyar kijáratán dobta le magáról a Desmosedici.

Az utolsó percekben történt események eredményeként Pedrosa megerősítette a domináns szerepét, Marquez megelőzte a sokáig második helyen álló Rossit, Jorge Lorenzo pedig csak a negyedik leggyorsabb időt tudta felmutatni. Stefan Bradl lett az ötödik Cal Crutchlow-t, Andrea Doviziosót, Nicky Haydent, Alvaro Bautistát és Aleix Espargarót leküzdve.

A második szabadedzés végeredménye:

1 Dani PEDROSA Repsol Honda Team Honda 1:34.035
2 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 1:34.169
3 Valentino ROSSI Yamaha Factory Racing Yamaha 1:34.173
4 Jorge LORENZO Yamaha Factory Racing Yamaha 1:34.201
5 Stefan BRADL LCR Honda MotoGP Honda 1:34.299
6 Cal CRUTCHLOW Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:34.512
7 Andrea DOVIZIOSO Ducati Team Ducati 1:34.578
8 Nicky HAYDEN Ducati Team Ducati 1:34.590
9 Alvaro BAUTISTA GO&FUN Honda Gresini Honda 1:34.739
10 Aleix ESPARGARO Power Electronics Aspar ART 1:35.045
11 Bradley SMITH Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:35.362
12 Andrea IANNONE Energy T.I. Pramac Racing Ducati 1:35.433
13 Randy DE PUNIET Power Electronics Aspar ART 1:35.447
14 Michele PIRRO Ignite Pramac Racing Ducati 1:35.864
15 Hector BARBERA Avintia Blusens FTR 1:35.940
16 Colin EDWARDS NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1:36.449
17 Claudio CORTI NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1:36.643
18 Karel ABRAHAM Cardion AB Motoracing ART 1:36.759
19 Danilo PETRUCCI Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1:36.764
20 Hiroshi AOYAMA Avintia Blusens FTR 1:36.821
21 Yonny HERNANDEZ Paul Bird Motorsport ART 1:37.104
22 Bryan STARING GO&FUN Honda Gresini FTR Honda 1:37.878
23 Michael LAVERTY Paul Bird Motorsport PBM 1:38.023
24 Lukas PESEK Came IodaRacing Project Ioda-Suter 1:38.818

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: