A Moto3 második szabadedzésének a végén elkezdett szemerkélni az eső, így a királykategória délutáni tréningje óriási tanácskozások és fejvakarások közepette kezdődött. Kérdéses volt, hogy mikor, milyen abroncson lehet elhagyni a garázsokat, és az sem volt mellékes, hogy mikor térhetnek vissza a versenyzők a versenyképes tempójukhoz.
Hivatalosan 14:05-kor kezdett el ketyegni a MotoGP második negyvenöt perce, de azonnal senki sem támadta meg a pályát. Inkább csak kedélyes csevejek szemtanúi lehettünk. Az első merész Hiroshi Aoyama volt, aki az ötödik perc végén ragadta meg a gázkart. Utána szépen lassan a mezőny jelentős része munkába állt, majd hamarosan benépesült a Bugatti ring. Kivétel nélkül mindenki a slickek mellett tette le a voksát, köszönhetően annak, hogy a felhők mögül hamar előbújt a nap.

A tizedik perc végén Jorge Lorenzo már csak egy másodperccel volt lassabb a délelőtti időeredményénél, rohamos javultak az időeredmények. Marc Marquez is igyekezett hamar megmutatni magát, a szabadedzés ezen szakaszában Lorenzóval körülbelül egy tempót ment. A yamahás azonban nagy lendületet vett és meglépett az élen a többiektől, egy lépéssel a HRC-sek versenyzői előtt járt, folyamatosan gyorsult, és már a hétvége legjobb köridejét is bőven túlszárnyalta. Szépen csendben Valentino Rossi egyre feljebb és feljebb kúszott, a top10-en kívülről indulva gyorsan ott termett az ötödik pozícióban. Ãgy a két gyári yamahás közrefogta Marc Marquezt, Stefan Bradlt valamint Dani Pedrosát. Az első harmad végét azonban már nem Jorge Lorenzo vezetésével értük meg, hanem már Marquez állt az élen. Az újonc összekapta magát, és utolérte a kétszeres világbajnokot, amíg a csapatánál járt látogatóban.
Ezt követően sokáig nem állt be számottevő változás a mezőny struktúrájában. Az időeredmények hajszolásával szemben előtérbe került a beállítások és a versenytempó próbálgatása. Ennek megfelelően itt-ott előkerültek a kemény keverékű kaucsukkarikák is.

Tizenhat percet mutatott a hátralévő időt jelző óra, amikor Jorge Lorenzo visszaelőzte Marquezt az első pozícióért, az új leggyorsabb köridő már 1"™34.201 volt. Eközben a kettes és hármas kanyar kombinációjához Bradley Smith keresett alternatív útvonalakat, de rá kellett jönnie, hogy a kavicságyon keresztülvágni nem a leggyorsabb módja a motorversenyzésnek. Bő tíz perccel a leintés előtt Dani Pedrosa is összerakott egy gyors kört, fellépett a második helyre. Dani hátránya csak tizenhárom ezred volt, míg Marc-ké a harmadik pozícióban mindössze ötvennyolc ezred.
A hajrá viszonylag korán, tizenegy perccel a kockás zászló belengetését megelőzően elkezdődött. Andrea Dovizioso a kilencedikről a negyedik helyig lépett előre egy nagyot, Dani Pedrosa pedig átvette a vezetést. Andrea Dovizioso bukott, ráadásul l látható módon csúnyán megütötte magát. Az olaszt a célegyenesre fordító kanyar kijáratán dobta le magáról a Desmosedici.
Az utolsó percekben történt események eredményeként Pedrosa megerősítette a domináns szerepét, Marquez megelőzte a sokáig második helyen álló Rossit, Jorge Lorenzo pedig csak a negyedik leggyorsabb időt tudta felmutatni. Stefan Bradl lett az ötödik Cal Crutchlow-t, Andrea Doviziosót, Nicky Haydent, Alvaro Bautistát és Aleix Espargarót leküzdve.

A második szabadedzés végeredménye:
| 1 | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | Honda | 1:34.035 |
| 2 | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | Honda | 1:34.169 |
| 3 | Valentino ROSSI | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 1:34.173 |
| 4 | Jorge LORENZO | Yamaha Factory Racing | Yamaha | 1:34.201 |
| 5 | Stefan BRADL | LCR Honda MotoGP | Honda | 1:34.299 |
| 6 | Cal CRUTCHLOW | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:34.512 |
| 7 | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | Ducati | 1:34.578 |
| 8 | Nicky HAYDEN | Ducati Team | Ducati | 1:34.590 |
| 9 | Alvaro BAUTISTA | GO&FUN Honda Gresini | Honda | 1:34.739 |
| 10 | Aleix ESPARGARO | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.045 |
| 11 | Bradley SMITH | Monster Yamaha Tech 3 | Yamaha | 1:35.362 |
| 12 | Andrea IANNONE | Energy T.I. Pramac Racing | Ducati | 1:35.433 |
| 13 | Randy DE PUNIET | Power Electronics Aspar | ART | 1:35.447 |
| 14 | Michele PIRRO | Ignite Pramac Racing | Ducati | 1:35.864 |
| 15 | Hector BARBERA | Avintia Blusens | FTR | 1:35.940 |
| 16 | Colin EDWARDS | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 1:36.449 |
| 17 | Claudio CORTI | NGM Mobile Forward Racing | FTR Kawasaki | 1:36.643 |
| 18 | Karel ABRAHAM | Cardion AB Motoracing | ART | 1:36.759 |
| 19 | Danilo PETRUCCI | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 1:36.764 |
| 20 | Hiroshi AOYAMA | Avintia Blusens | FTR | 1:36.821 |
| 21 | Yonny HERNANDEZ | Paul Bird Motorsport | ART | 1:37.104 |
| 22 | Bryan STARING | GO&FUN Honda Gresini | FTR Honda | 1:37.878 |
| 23 | Michael LAVERTY | Paul Bird Motorsport | PBM | 1:38.023 |
| 24 | Lukas PESEK | Came IodaRacing Project | Ioda-Suter | 1:38.818 |