DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Részletek a Yamaha lízing akciójáról (2.rész)

Korábban már beszámoltunk róla miszerint a Honda és a Yamaha jóvoltából nagy valószínűséggel megszűnnek a CRT motorok, azonban, hogy pontosan milyen módon, arról a Yamaha Motor Racing elnöke, Lin Jarvis beszélt.

A HRC nagyjából egymillió eurós áron kínálja majd az RC213V sorozatgyártott - konyhanyelven fogalmazva "butított" - variánsát a privát alakulatoknak, míg a Yamaha az YZR-M1 erőforrását bocsátja áruba 2014-től, hozzávetőlegesen 800.000 Euróért. Eddig sem a Honda, sem a Yamaha csomagjának pontos részleteiről nem lehetett sokat tudni, azonban utóbbiról nemrég a Yamaha Motor Racing elnöke, Lin Jarvis árult el egy s mást.

"A legfontosabb dolog talán az, hogy tárgyalásra csak június végéig van lehetőség, mivel június vége előtt döntést kell hoznunk a pontos felkészülés érdekében, illetve, hogy a szezon végére minden készen álljon." - utalt itt Jarvis arra, hogy a Yamaha csomagja mellett voksoló privát csapatok akár már az évadzáró viadalt követő valenciai teszten kipróbálhassák motorjaikat. "A vázgyártónak hozzávetőlegesen négy hónapra van szüksége ahhoz, hogy vázat készítsen egy erőforrás köré. A teszteléseket mihamarabb szeretnénk megkezdeni, mégpedig úgy, hogy a speciális motorvezérlő elektronikával együtt lízingelhessük a motorblokkokat. összességében véve tehát nagyjából a szezon közepére készen kell lennünk. Ezt követően azonban tudnunk kell, hogy nagyjából hány erőforrást kell gyártanunk a jövőben, illetve, hogy mely csapatokkal és vázgyártókkal dolgozunk majd együtt. Készek vagyunk segíteni a csapatoknak, hogy azok motorja már a valenciai tesztre készen álljon." - nyilatkozta a Yamaha Motor Racing elnöke, aki leszögezte, hogy a pletykákkal ellentétben sosem tervezték, hogy a motorblokkal együtt vázat is kínálnának a későbbiekben.



"Ilyesmire nincsen lehetőség. Amennyiben valóban így lenne, akkor tulajdonképpen egy újabb olyan motort kínálnának, mint amivel a Tech3 rendelkezik. Ragaszkodunk az erőforráshoz, ez a technikai egység pedig teljes támogatással bír a részünkről. Hozzátartozik az airbox, kipufogó rendszer, hűtő, azonban egy olyan motorblokkról beszélünk, amely a speciális motorvezérlő elektronikával lesz ellátva. Tulajdonképpen tehát olyan csomagról van szó, amit egyből be lehet építeni egy vázba." - magyarázta Jarvis. "Több embert kell alkalmaznunk az erőforrások karbantartása végett Olaszországban, ahol ezek a munkálatok zajlanak majd. Ezen felül lesz egy mérnökünk, aki az szezon összes futamára elkíséri majd a mezőnyt és segítséget nyújt a csomagunkat használó alakulatoknak. Meg kell jegyeznem, hogy egyébként is tíz, Japánból érkezett szakemberrel dolgozunk együtt a helyszínen, akik a gyári csapat és a Tech3 munkáját segítik, úgyhogy ez a szám tizenegyre fog emelkedni. Az ilyen, és ehhez hasonló szervezési munkálatok miatt fontos számunkra, hogy még június vége előtt tudjuk mivel számolhatunk, illetve, hogy kire lenne szükségünk." - zárta mondandóját a Yamaha Motor Racing elnöke.

Kapcsolódó cikk: Részletek a Yamaha lízing akciójáról (1.rész)

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: