DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 22. hétfő
Motor

Részletek a Yamaha lízing akciójáról (1.rész)

A Honda és a Yamaha jóvoltából nagy valószínűséggel megszűnnek a CRT motorok, azonban, hogy pontosan milyen módon, arról a Yamaha Motor Racing elnöke, Lin Jarvis beszélt.

A HRC nagyjából egymillió eurós áron kínálja majd az RC213V sorozatgyártott - konyhanyelven fogalmazva "butított" - variánsát a privát alakulatoknak, míg a Yamaha az YZR-M1 erőforrását bocsátja áruba 2014-től, hozzávetőlegesen 800.000 Euróért. Eddig sem a Honda, sem a Yamaha csomagjának pontos részleteiről nem lehetett sokat tudni, azonban utóbbiról nemrég a Yamaha Motor Racing elnöke, Lin Jarvis árult el egy s mást. "Az erőforrás, amit kínálunk, elég közel áll a Tech3 által használt motorblokkhoz. Pneumatikus szelepvezérlésű, motorról van szó, amely gyakorlatilag gyári specifikációjú. Olyan tehát, amely felől kétségeim vannak, hogy a többi gyártó a csapatok rendelkezésére bocsátaná. Tulajdonképpen ez az oka, hogy nem eladjuk, hanem csak kölcsönbe adjuk ezeket az erőforrásokat, mivel gyakorlatilag a legjobb technológiát kínáljuk. Nem engedhetjük meg, hogy ez harmadik fél kezére jusson ez a technológia, ezért a karbantartást is mi végezzük majd. Jerezben már megkezdődtek a tárgyalások, amely során néhány csapat és vázgyártó is érdeklődött a csomagunk iránt. Meg kell azonban jegyeznem, hogy a programunk során az adott csapattal, nem pedig vázgyártóval fogunk együtt dolgozni, hiszen a váz választása abszolút az alakulaton múlik."



"A csapatokat azonban nyilvánvalóan érdekli, hogy mit tartalmaz a Yamaha csomagja, miről kell nekik gondoskodniuk és mit vállalunk mi. Az érdeklődés tehát megvan, én pedig úgy gondolom, hogy ezen új versenycsomagok közül a Yamaháé lesz a legjobb." - kezdte magabiztosan Jarvis, aki azonban hozzátette, hogy bár a CRT szabályok szerint működő csapatok jövőre is 24 literes tankkal mehetnek, illetve 12 erőforrást használhatnak fel egy szezon során, ők ugyanúgy öt motorblokkot kínálnak csak, mint például a Tech3 Yamahának. "A csomag három erőforrást tartalmaz, felújítást pedig két alkalommal vállalunk, ami egy éven belül öt motorblokkot jelent. Egy egész szezon teljesítéséhez szükséges váltót is biztosítunk, speciális és egyben ingyenes ECU-t (motorvezérlő elektronika), a Dorna jóvoltából. Törésköltségeket nem tartalmaz az ár, egyszóval ha egy nagyobb bukás miatt mondjuk felrobban a motorblokk, akkor ez extra kiadást jelenthet a csapatoknak. Amennyiben viszont konstrukciós okból kifolyólag technikai hiba történik, akkor biztosítjuk a plusz erőforrást."

"Azért döntöttünk öt motor mellett, mivel úgy gondoljunk, hogy ez elegendő mennyiség. Hasonló a koncepció a gyári csapatnál és a Tech3-nél is. A szabályok ugyan lehetővé teszik a 12 erőforrást, azonban mi tudjuk, hogy képesek vagyunk garantálni a tartósságot. A csapatoknak azonban a saját maguknak kell a hibáikat menedzselniük, egyszóval képesek vagyunk hatodik motorblokkot is építeni, de kizárólag az ő költségeiken. Meg vagyunk róla győződve, hogy többé-kevésbé 800.000 eurós büdzséből egész szezonra képesek vagyunk biztosítani egy igen magas technológiával rendelkező csomagot. Jelenleg is tárgyalásban állunk a Magneti Marellivel, hogy az új hardver és szoftver paramétereit pontosan megértsük és tudjuk. Japánban mindenképpen sor kerül majd tesztelésre, mivel meg szeretnénk bizonyosodni a maga színvonalról, viszont a további tuningolást az érintett csapatok végzik majd."

P1Race.hu

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: