Először 2012 májusában láttak napvilágot (akkor is a cycleworld.com jóvoltából) kémfotók, a Suzuki 2014-re fejlesztett MotoGP motorjáról, amely viszont azóta jelentős változásokon ment keresztül. A küllemet illetően átalakították az aerodinamikai elemeket (leginkább a motor hátulját), valamint a kipufogórendszeren is változtattak. Nem kell azonban már sokat várni arra, hogy hivatalos felvételek is készüljenek a GSV-R-ről, hiszen a catalunyai nagydíjat követően a királykategória mezőnyével együtt a Suzuki is pályára gurul majd a Barcelona melletti ringen. A hírek szerint egyébként a kékek Japánban folyamatosan dolgoznak a motoron és minden héten tesztelik azt, készülve ezzel nem csupán a 2014-es szezonra, hanem az első hivatalos és egyben európai próbára. Ahogyan viszont még nem hivatalos a Suzuki visszatérése, úgy az sem, hogy kivel gurulnak majd pályára Catalunyában.
Az egyik tesztversenyző biztosan a japán Nobuatsu Aoki lesz, aki egyébként is a Suzuki hivatalos tesztpilótája, azonban azt egyelőre homály fedi, hogy a barcelónai gyakorlás során ki ülhet fel a második számú versenygépre. A legvalószínűbb egyébként az, hogy Randy De Puniet kap lehetőséget, mivel a francia pilóta ez ügyben már korábban felvette a kapcsolatot a kékekkel, illetve 2011 végén volt lehetősége tesztelni a Suzuki éppen aktuális motorját. A legfrissebb pletykák azonban már Max Biaggi esetleges szerepvállalásáról szólnak, már ami a Suzuki MotoGP projektjét illeti, viszont az utóbbi időben lassan már minden olyan járművel szóba hozzák az olaszt, amelynek két kereke van, így egyelőre ezen híreszteléseknek nem érdemes nagyobb jelentőséget tulajdonítani. Ami mellesleg elég valószínűnek tűnik, hogy az esetlegesen visszatérő Suzuki alakulat csapatfőnöke Davide Brivio lesz, aki 2004 és 2010 között Rossi csapatvezetője volt a Yamahánál.


